کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری چیست؟ راهنما جامع


داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند، باید از به کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری آگاهی داشته باشند و نسبت به تهیه کدهای مورد نیاز جهت اسم‌نویسی خود اقدام کنند. از مهم‌ترین کدهای لازم برای ثبت‌نام در کنکور سراسری می‌توان به کد دیپلم، کد محل اشتغال، کد منطقه آموزش و پرورش، کد سوابق تحصیلی دیپلم، کد استان یا منطقه، کد پیش دانشگاهی، کد بخش و کد نظام وظیفه اشاره کرد.

بسیاری از داوطلبانی که مایل به شرکت در کنکور سراسری هستند، اغلب این سوال را دارند که کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری چیست؟ از این رو در ادامه این مقاله به طور کامل توضیحاتی را راجع به نحوه دریافت کد محل اشتغال اسم‌نویسی کنکور سراسری اشاره خواهیم کرد.

معرفی کدهای ثبت‌نام کنکور سراسری

داوطلبانی که قصد ثبت‌نام و شرکت در کنکور سراسری را دارند، پس از دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری و بررسی ضوابط و شرایط اسم‌نویسی، می‌توانند فرآیند ثبت‌نام خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور به آدرس sanjesh.org پیگیری کنند. یکی از مهم‌ترین اطلاعات لازم برای نام‌نویسی در آزمون سراسری، کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری می‌باشد که باید داوطلبان در فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی آن را وارد کنند. اما قبل از آن لازم است که با تمامی کدهای ثبت‌نام کنکور سراسری و همچنین نمونه فرم پیش‌نویس این آزمون آشنایی داشته باشید که در ادامه به توضیح هریک از این موارد خواهیم پرداخت.

 کد مربوط به منطقه آموزش و پرورش

داوطلبانی که مایل به ثبت‌نام در کنکور سراسری می‌باشند، برای دسترسی به کد منطقه آموزش و پرورش باید به سایت سازمان سنجش کشور به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند و با نام منطقه آموزش و پرورش کد منطقه خود را مشاهده نمایند. کد منطقه آموزش و پرورش در واقع یک کد ۸ تا ۱۱ رقمی است که در نظام ترمی واحدی تعیین شده این کد ۸ رقمی و در نظام سالی واحدی متوسطه ۹ رقمی و یا یک کد ۱۰ رقمی است. این کد معمولاً بر روی کارنامه تحصیلی سالانه فارغ التحصیلی دوره متوسطه و پیش دانشگاهی لحاظ شده است.

کد ناحیه اخذ دیپلم

کد منطقه یا ناحیه دریافت دیپلم یک کد چهار رقمی می‌باشد که دانش‌آموزان نظام جدید آموزشی متوسطه در آن ناحیه مدارک خود را دریافت کرده‌اند و فارغ التحصیل شده‌اند. این کد در کادر بالای کارنامه فارغ التحصیلی مقابل عبارت منطقه / ناحیه درج شده است.

معرفی کدهای ثبت‌نام کنکور سراسری

جهت آشنایی با معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور سراسری بر روی لینک کلیک نمایید.

کد ۱۲ رقمی مربوط به سهمیه ایثارگری سپاه

 متقاضیان استفاده از سهمیه ۵ درصد ایثارگران سپاه باید برای دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگری به سامانه سازمان سپاه مراجعه کنند و کد رهگیری خود را دریافت نمایند. برای دریافت کد رهگیری در سامانه سپاه باید به سایت isaar.ir مراجعه کنند و با ثبت کد ملی می‌توانند کد رهگیری خود را دریافت نمایند.

کد ۱۲ رقمی مربوط به سهمیه ایثارگری ارتش

آن دسته از داوطلبانی که مایل به دریافت سهمیه ۵ درصد ایثارگری ارتش هستند، برای دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی باید به سایت سازمان ارتش به آدرس aja.ir مراجعه کنند و کد رهگیری خود را دریافت نمایند. شما می‌توانید پس از ورود به سامانه آجا با وارد کردن کد ملی کد رهگیری ۱۲ رقمی خود را از سامانه دریافت نمایید.

کد دو رقمی مربوط به محل اشتغال

کد دو رقمی محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری از طریق سامانه سایت سنجش به نشانی sanjesh.org قابل مشاهده می‌باشد و داوطلبان باید در زمان مقرر جهت اسم‌نویسی در کنکور سراسری آن را دریافت نمایند.

 کد پیگیری 16 رقمی ثبت نام کنکور سراسری

کد پیگیری ۱۶ رقمی در واقع یک نوع است که بعد از پایان مرحله اسم‌نویسی از طریق درگاه ثبت‌نامی به متقاضیان ارائه می‌شود. در ادامه به برخی از داوطلبانی که در دریافت کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری دچار مشکل هستند، راهنمای جامع آن را ارائه خواهیم کرد.

جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور بر روی لینک کلیک نمایید. 

فرم پیش‌نویس ثبت‌نام کنکور سراسری 

همانگونه که میدانید در انتهای دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری یک فرم ثبت‌نام وجود دارد. هدف از قرار دادن فرم اسم‌نویسی این است که داوطلبان از اطلاعات لازم برای ارائه در سایت سازمان سنجش مطلع شوند و با تکمیل این فرم امکان ایجاد اشتباه در تکمیل فرم اصلی ثبت‌نام را به حداقل برسانند. اطلاعاتی که باید در فرم ثبت‌نام سراسری درج شود، در فرم پیش‌نویس قید شده است و به صورت کامل ارائه شده است. در تصویر زیر یکی از فرم‌های مربوط به ثبت‌نام کنکور سراسری را ارائه کرده‌ایم.

فرم پیش‌نویس ثبت‌نام کنکور سراسری 

اطلاعیه

کد محل اشتغال یکی از کدهای ضروری هنگام اسم‌نویسی کنکور سراسری است که باید در فرم ثبت نام درج شود. 

راهنمای دریافت کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری 

دریافت کد محل اشتغال برای اسم‌نویسی در آزمون سراسری یکی از مهمترین فرایندهایی است که داوطلبان باید آن را انجام دهند. در واقع این کد یکی از اطلاعات مهم و لازم برای اسم‌نویسی در آزمون سراسری است. داوطلبان شاغل باید اشتغال خود را هنگام نام‌نویسی برای کنکور سراسری در فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج کنند. متقاضیان برای دریافت کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری باید به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نموده و کد محل اشتغال خود را اخذ کنند. در تصویر زیر نحوه دریافت کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری ارائه شده است.

راهنمای دریافت کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری 

لینک ورود به سامانه دریافت کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری 

 آن دسته از داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، باید کد محل اشتغال را ضرورتاً در مراحل ثبت‌نام خود را وارد کنند. لینک ورود به سامانه دریافت کد محل اشتغال ثبت نام کنکور سراسری، معمولا لینک ورود به سامانه دریافت کد ثبت‌نام کنکور سراسری چند روز قبل از شروع فرایند اسم‌نویسی این آزمون فعال می شود. شما با مراجعه به این سامانه می‌توانید هرچه سریعتر کد محل اشتغال خود را دریافت نمایید. در ادامه کد محل اشتغال جهت شرکت در آزمون سراسری سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و مؤسسات را برای شما عزیزان ارائه می‌کنیم تا راحت‌تر بتوانید به کد لیست مؤسسات و سازمان‌ها دسترسی داشته باشید.

لیست کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری 

برای دریافت کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید. اما برای سهولت دسترسی به اطلاعات مربوط به کد هر موسسه، در ادامه لیست سازمان‌ها و مؤسسات و وزارتخانه‌ها و کد محل اشتغال هر کدام از آنها ارائه شده است.

کد محل اشتغال ثبت نام آزمون سراسری
کد سازمان نام سازمان
11 بانک مركزی و بانک ملی و دیگر بانک های کشور
12 جمعيت هلال احمر
13 تمام دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی کشور
14 تمام دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و دگیر موسسات تحت پوشش وزارت علوم، تحقيقات و فناوری کشور
15 سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران
16 سازمان اوقاف و امور خيريه کشور
17 سازمان حج و زيارت جمهوری اسلامی ایران
18 سازمان حفاظت و محيط زيست جمهوری اسلامی ایران
19 صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران
21 سازمان ميراث فرهنگی کشور
22 سازمان نقشه برداری جمهوری اسلامی ایران
23 سازمان نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران
24 سازمان هواپيمايی كشور
25 ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
43 نهضت سوادآموزی کشور
26 سازمان نيروي انتظامی جمهوری اسلامی ايران
27 نيروي دريايی ارتش جمهوری اسلامی
28 نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی
29 نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی
30 وزارت آموزش و پرورش کشور
31 وزارت امور اقتصادی و دارايی کشور
32 وزارت امور خارجه کشور
34 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی کشور
35 وزارت جهاد كشاورزی
36 وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران
20 وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
37 وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور
38 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
39 وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران
40 وزارت علوم، تحقيقات و فناوری کشور
41 وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران
42 وزارت نيرو جمهوری اسلامی ایران
44 وزارت ورزش و جوانان کشور
99 دیگر وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و موسسه های دولتی

لیست کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری 

اطلاعیه

با دسترسی به لیست کد محل اشتغال سازمان ها و موسسات دولتی راحت تر می توانید کد محل اشتغال خود را پیدا کنید. 

جدیدترین اخبار پیرامون کنکور سراسری 1402

جزئیات مربوط به آخرین تغییرات کنکور سراسری 1402

به گزارش گروه خبری اسکاینیوز، عباس سلطانیان، مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، در ارتباط با تغییرات کنکور سراسری اظهار کرد: مطابق با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم بر این شده است که از کنکور سراسری سال 1402 سوابق تحصیلی و معدل دانش‌آموزان جهت ثبت‌نام در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی آن اعمال گردد. علاوه بر این در سال جاری در پایه دوازدهم برای آن دسته از درس‌هایی که امتحانات نهایی برای آنها برپا خواهد شد، سابقه تحصیلی در نظر گرفته می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند جهت ورود به دانشگاه از سوابق خود استفاده کنند.

نحوه سنجش و پذیرش داوطلبان در کنکور سراسری 1402

عباس سلطانیان، مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: قرار است طی دو سه سال آینده با برپایی امتحانات نهایی در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، سهم سوابق تحصیلی و معدل دانش‌آموزان از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد برسد و ۴۰ درصد باقیمانده این سهم، به سؤالات مربوط به درس‌های تخصصی آزمون سراسری اختصاص یابد.

جدیدترین اخبار پیرامون کنکور سراسری

جهت آشنایی با شرایط شرکت در کنکور سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید. 

 خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری توضیحاتی ارائه کردیم. داوطلبانی که قصد حضور در آزمون سراسری ۱۴۰۲ را دارند، باید در فرم پیش نویس ثبت‌نام خود این کد را وارد کنند. در واقع کد محل اشتغال برای اسم‌نویسی در کنکور سراسری لازم و ضروری می‌باشد که حتماً داوطلبان باید به آن دسترسی داشته باشند.

در این مقاله سعی کردیم لیست کد محل اشتغال سازمان‌ها و مؤسسات وزارتخانه را در اختیار شما داوطلبان گرامی قرار دهیم. توجه داشته باشید که لینک سامانه دریافت کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری چند روز قبل از آزمون فعال خواهد شد. چنانچه شما عزیزان نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر هستید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل ممکن یاری کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید

 چگونه می‌توان به کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری دسترسی داشت؟

در این مقاله لینک ورود به سامانه دریافت کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری را ارائه کردیم.

لیست کد محل اشتغال ثبت‌نام کنکور سراسری چیست؟

 در این مقاله لیست کد سازمان‌ها، مؤسسات و وزارتخانه‌ها ارائه کردیم.

کدهای لازم برای تکمیل فرم ثبت‌نام کنکور سراسری شامل چه مواردی هستند؟

 با مراجعه به متن این مقاله می‌توانید از کدهایی که باید در فرم پیش نویس ثبت‌نام کنکور سراسری درج کنید، مطلع شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا