کد منطقه برای سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ + کد ناحیه اخذ دیپلم


کد منطقه برای سوابق تحصیلی و همچنین کدناحیه اخذ دیپلم و پیش دانشگاهی از جمله اطلاعات ضروری و در عین حال مهم در زمان کامل کردن فرم ثبت نام آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها به شمار می رود. از این رو، داوطلبان و متقاضیان مشمول کنکور لزوماً باید اقدامات لازم را جهت دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی را انجام دهند. با توجه به نزدیک شدن به زمان ثبت نام کنکور دریافت برای ثبت نام کنکور و همین طور اطلاع از نحوه دریافت آن برای داوطلبان و مشمولان اهمیت پیدا می کند. اگر می خواهید از نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی و کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم مطلع شوید مطالعه مقاله حاضر را به شما توصیه می کنیم. با ایران تحصیل همراه باشید. همچنین اگر در دریافت کد منطقه خود دچار مشکل هستید، می توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح نمایید.

 

کد منطقه برای سوابق تحصیلی چیست؟

شاید برای بسیاری از شما داوطلبان عزیز این سوال مطرح شده باشد که کد مذکور چه می تواند باشد و اثر آن در برگزاری آزمون ورودی دانشگاه ها به چه شکل است؟

در جواب باید عرض کنیم که هر کدام از مناطق در استان های ایران یک کد منطقه دارند که اطلاع از این کد برای افراد متقاضی شرکت در ثبت نام کنکور سراسری ضرورت دارد.

اطلاع داوطلب از کد منطقه یا ناحیه اخذ دیپلم و همین طور کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی برای دستیابی به کد سوابق تحصیلی ضرورت دارد.

مورد دیگر این که، تعیین کد منطقه بر طبق منطقه ای که داوطلب از آن جا مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را اخذ کرده صورت می گیرد.

به عبارت دیگر، این کد هیچ ارتباطی به محل اقامت فعلی داوطلبان ندارد. با توجه به تغییرات پی در پی و هر ساله به وجود آمده در آموزش و پرورش ایران به هیچ وجه امکان فراهم کردن لیستی از کدها وجود ندارد.

در نتیجه هر داوطلب باید در همان زمان ثبت نام آزمون سراسری ورودی دانشگاه کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی و یا کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم خود را دریافت کنید.

 

 

🔔 اطلاعیه 🔔

جهت دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید

 

 

کد منطقه برای سوابق تحصیلی چیست؟

دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی 1402

دقیقاً همزمان با ثبت نام داوطلبان در آزمون ورودی دانشگاه ها سازمان سنجش اقدام به قرار دادن نرم افزار دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی در سایت خود می کند.

 شما داوطلب گرامی فراموش نکنید که قبل از هر کاری جهت تکمیل فرم اطلاعات فردی و آموزشی ثبت نام باید از طریق این نرم افزار نسبت به دریافت کد منطقه برای ثبت نام کنکور اقدام کنید.

جهت دریافت کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم باید اسم منطقه ای که دوران متوسطه خود را در آن به پایان رسانده اید را درج کنید.

همین طور برای اطلاع از کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی باید نام منطقه محل اخذ گواهی نامه پیش دانشگاهی خود را در کادر جستجو وارد نمایید.

 

جهت اطلاع از نحوه ثبت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی بر روی لینک آبی کلیک نمایید

 

 

نحوه دریافت کد منطقه برای ثبت نام کنکور 1402

برای دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی می توانید از طریق سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org اقدام نمایید.

کد منطقه برای سوابق تحصیلی همزمان با ثبت نام کنکور بر روی سامانه سنجش فعالی می گردد که داوطلبین می توانند کد منطقه خود را از طریق کارنامه دیپلم و یا مدرسه محل تحصیل خود، پیدا نمایند. افراد داوطلب کنکور باید این مد را پیدا کرده و سپس برای ثبت نام اقدام نمایند.

توجه نمایید در سال 1402 می توانید این کد رادر زمان پر کردن ثبت نام نیز دریافت نمایید.

مراحل دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی از طریق سنجش به شرح زیر است:

🔶 ابتدا باید وارد سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org شده و بر روی گزینه سایت قدیم کلیک نمایید.

 

گزینه سایت قدیم

🔶 سپس بر روی لینکی با عنوان  “ثبت نام آزمون سراسری” کلیک نمایید.

ثبت نام آزمون سراسری برای کد منطقه برای ثبت نام کنکور

🔶 بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون سراسری سال 1402” کلیک نمایید.

ثبت نام آزمون سراسری سال 1402

🔶 سپس در صفحه نمایان شده گزینه “کد بخش” را از منوی اطلاعات مورد نیاز انتخاب نمایید.

انتخاب کد منطقه برای ثبت نام کنکور

🔶 در ادامه استان و شهرستان محل اخذ مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه جستجو کلیک نمایید.

جستجو  کد بخش منطقه

🔶 بعد از انتقال به صفحه ی بعد لیستی از تمام مناطق استان مورد نظر را مشاهده می کنید که باید کد مربوط به منطقه اخذ مدرک تحصیلی خود را از میان آن ها استخراج نمایید.

کد منطقه برای ثبت نام کنکور

 

🔶 جهت دریافت کد سوابق تحصیلی به صفحه اول سامانه ثبت نام بازگردید و از منوی اصلی، گزینه دریافت کد سوابق تحصیلی را انتخاب کنید.

🔶 در مرحله بعد می بایست نکات ذکر شده در صفحه را به دقت مورد مطالعه قرار داده و نهایتا بر روی عبارت “برای مشاهده سوابق تحصیلی اینجا را کلیک کنید”، کلیک نمایید.

🔶 در ادامه در کادرها، لازم است به ثبت اطلاعات خواسته شده در آن ها اقدام نموده و بر روی دکمه “ورود” کلیک نمایید.

🔶 در نهایت می توانید کد سوابق تحصیلی خود را مشاهده و دریافت کنید.

همچنبن شما از طریق سامانه سنجش می توانید به کد های دیگری در زان ثبت نام دسترسی داشته باشید که برخی از این کد ها به شرح زیر است:

کد استان دریافت کد نظام وظیفه کنکور 
 دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کد بخش

در صورت نیاز به اطلاع از نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی یا کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم،با کارشناسان ایران تحصیل با شماره 9099075307 در ارتباط باشید.

دریافت کد منطقه در حین تکمیل کردن فرم ثبت نام 1402

در سال جاری افراد می توانند برای دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی خود در زمان ثبت نام و در حین انجام مراحل ثبت نام دریافت نمایند. برای این کار باید در فرم ثبت نام بر روی گزینه  “سوابق تحصیلی (تکمیلی)”  کلیک مرده و استان و شهرستان خود را وارد کرده و کد منطقه خود را مشاهده و دریافت نمایند.

 

دریافت کد منطقه  از مدرسه محل تحصیل 

افراد داوطلب برای دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی خود می توانند به مدرسه محصل تحصیل و دریافت دیپلم خود مراجعه کرده و کد منطقه را دریافت نمایند. اگر به هر دلیلی به مدرسه دیگر دسترسی ندارید می توانید به کمک کارنامه دیپلم یا پیش دانشگاهی خود کد منطقه را مشاهده نمایید.

 

 

جهت ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی و اعلام نتایج انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی بر روی لینک آبی کلیک نمایید

 

 

مورد مهم و قابل ذکر این که، در نرم افزار سازمان سنجش به جز دریافت این کد امکان دریافت کد استان، کد محل اشتغال و کد بخش هم وجود دارد.

زیرا این اطلاعات را باید در زمان ثبت نام آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها در فرم ثبت نام موجود در سایت سنجش وارد کنید.

 

چه کسانی باید کد سوابق تحصیلی را دریافت کنند؟

همان گونه که در بالا اشاره کردیم دریافت کد منطقه جهت اخذ کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و یا دیپلم امری ضروری برای هر داوطلب است. اما با توجه به تغییراتی که در نظام آموشی مدارس به وجود آمده تمامی دانش آموزان مشمول اعمال سوابق تحصیلی نمی باشند که افراد مشمول اعمال سوابق تحصیلی در سال جاری به شرح زیر است:

گروهی از داوطلبان مشمول دریافت کد سوابق دیپلم هستند باید عرض کنیم داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در یکی از رشته های گروه نظری یعنی انسانی، تجربی و ریاضی از سال 1384 به بعد اخذ کرده باشند و مدرک پیش دانشگاهی خود را تا سال 91 گرفت باشند، باید برای دریافت این کد از طریق سامانه dipcode.medu.ir اقدام کنند.

دانش آموز پایه داوزدهم باید تا 31 شهریور سال جاری مدرک خود را دریافت کرده باشد و در این صورت مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی می باشد.

 

چه کسانی باید کد سوابق تحصیلی را دریافت کنند؟

جهت مشاهده دریافت کد سوابق تحصیلی و ثبت نام با سوابق تحصیلی بر روی لینک آبی کلیک نمایید

 

 

 

نکات مهم در خصوص کد منطقه برای سوابق تحصیلی

✔️ آن گروه از داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور به جای گواهی نامه پیش دانشگاهی مدرک کاردانی دارند نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی ندارند.

✔️ افراد دارای مدرک دیپلم کارودانش و یا فنی حرفه ای الزامی در درج کد سوابق تحصیلی در فرم ثبت نام خود ندارند. اما دریافت کد منطقه برایشان ضرورت دارد.

✔️ داوطلبین کنکور سراسری، برای دریافت کد منطقه خود باید اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت هر گونه پرسش می توانند با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشند.

 

 

 

جهت دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی بر روی لینک آبی کلیک نمایید.

 

پادکست صوتی مقاله


اخبار پیرامون کد منطقه برای سوابق تحصیلی

🔊 سهم سوابق تحصیلی برای هر گروه آموزشی

ضرایب سوابق تحصیلی در گروه‌های آزمایشی، متغیر خواهد بود و داوطلبان باید توجه کنند، سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه‌ دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی علوم‌انسانی، علوم‌تجربی و ریاضی‌-فیزیک به میزان ۴۰ درصد قطعی در آزمون سراسری ۱۴۰۲ است.

🔊 دریافت کد سابقه تحصیلی

تمام متقاضیان مندرج در بندهای (۱-۱و۱-۲)، پس از ورود به درگاه فوق، گزینه «سوابق تحصیلی» را انتخاب و مشخصات هویتی خود را مشاهده و پس از تائید، اطلاعات تحصیلی را  ثبت و کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹ رقمی) را دریافت کنند.

🔊 مشاهده و بررسی سوابق نمره‌ای

 متقاضیان برای مشاهده و بررسی سوابق نمره‌ای خود از تاریخ ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیر ۱۴۰۲ مجدداً به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش به نشانی(https://my.medu.ir) مراجعه و مطابق با راهنمایی که متعاقباً در سامانه اطلاع‌رسانی می‌شود، اقدام کنند. برای مشاهده و بررسی نمراتی که در آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۲ کسب می‌شود از تاریخ پنجم تا دهم تیر ۱۴۰۲ در درگاه مذکور اقدام شود.

📥 برای دانلود و مطالعه پی دی اف مقاله کلیک کنید. 📥

خلاصه مطلب

کد منطقه برای سوابق تحصیلی یکی از الزاماتی می باشد که باید از وبسایت سازمان سنجش آن را تهیه کرد، بعد از دریافت این کد می توانید با مراجعه به وبسایت DIPCODE.MEDU.IR اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی خود نمایید. دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی از طریق وبسایت سازمان سنجش با ارائه آدرس دقیق محل زندگی شما صورت می گیرد و بعد از طی کردن این مراحل می توایند کد منطقه خود را دریافت نمایید. اگر پس از مطالعه مقاله دچار پرسش شدید، می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و یا در زیر همین مقاله کامنت بگذارید.

 

برای دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی چگونه باید اقدام کرد؟

دریافت کد منطقه برای ثبت نام کنکور از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است.

در صورت دریافت کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم در سال جاری و تمایل به شرکت مجددد در کنکور این کد دوباره باید دریافت شود؟  

با توجه به تغییر کد شماری از مناطق توسط آموزش و پرورش بهتر است برای این کار اقدام شود.

برای دریافت کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی چگونه باید اقدام کرد؟ 

از طریق ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور می توان نسبت به دریافت کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم اقدام کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا