کسری خدمت پدر تا چه سالی تعلق میگیرد؟ قانون 1402


کسری خدمت پدر ایثارگر یکی از طرح‌های سازمان نظام وظیفه است که برای فرزندان ایثارگران لحاظ می‌شود. ممکن است برخی از مشمولین سؤال داشته باشند که کسری خدمت پدر تا چه سالی تعلق میگیرد؟ در حال حاضر با استفاده از انواع کسری خدمت می‌توان حداکثر تا ۲۱ ماه طول از مدت خدمت کم کرد.

بر اساس آخرین ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح افرادی که شرایط کسری خدمت مناطق عملیاتی پدر را داشته باشند، می‌توانند از این نوع کسری استفاده کنند. چنانچه در ارتباط با شرایط کسری خدمت پدر ایثارگر سؤال و ابهامی داشته باشید، می‌توانید با همکاران ما در ایران تحصیل در تماس باشید تا شما را در جریان آخرین قوانین این طرح قرار دهند.

آشنایی با طرح کسری خدمت پدر در مناطق عملیاتی

👈 مناطق عملیاتی بخش‌هایی از کشور را در بر میگیرد که در دوران جنگ و پس از آن برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان و حفظ تمامیت ارضی کشور دارای اهمیت بود. در حال حاضر علاوه بر مناطق محروم و بد آب و هوا برای افرادی که در مناطق عملیاتی و جنگی خدمت می‌کنند، کسری در نظر گرفته شده است.

👈 برخی از مناطق مرزی نیز به دلیل اهمیت امنیتی بالا از محافظت شدید برخوردار هستند. بنابراین مشمولانی که در این مناطق فعالیت دارند، به دلیل سختی شرایط سربازی کسری خدمت دریافت خواهند کرد. شرایطی کسری خدمت سربازی مناطق عملیاتی برای فرزندان کارکنان دولت که در جنگ تحمیلی مشغول به خدمت بوده‌اند نیز مورد استفاده است.

👈 به صورت کلی شرایط کسری خدمت مناطق عملیاتی پدر شامل فرزندان ایثارگری می‌شود که پدران آنها در جنگ تحمیلی در جبهه فعالیت داشته‌اند و به افرادی که سؤال دارند کسری خدمت تا چه سالی تعلق میگیرد؟ بیآیید بگوییم این میزان کسری، بستگی به مدت زمان حضور ایثارگران در جبهه دارد. از سوی دیگر افرادی که در مناطق عملیاتی و درگیر خدمت کرده‌اند، بر اساس قوانین می‌توانند از کسری خدمت بهره‌مند شوند.

آشنایی با طرح کسری خدمت پدر در مناطق عملیاتی

آیا می دانید کسری خدمت پدر تا چه سالی تعلق میگیرد؟

👈 کسری خدمت مناطق عملیاتی برای فرزندان ایثارگر بستگی به مدت فعالیت خدمت پدر در مناطق ایثارگری دارد. بر اساس آخرین بخشنامه سازمان کل نیروهای مسلح مبنی بر صادر کردن کسری خدمت مناطق عملیاتی پدر در تاریخ 1398/6/3، ابلاغیه‌های مورد نظر به همه سازمان‌ها و ارگان‌ها ارسال شده است.

👈 بر این اساس فرزندان ایثارگری که پدر آنها در مناطق عملیاتی یا فعالیت داشته‌اند، این امکان را دارند که به ازای هر ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی به مدت ۱۲ روز کسری خدمت بگیرند و از مزایای دیگر کسری خدمت فرزندان ایثارگران نیز استفاده نمایند.

👈 دریافت کسری خدمت در صورت دارا بودن شرایط کسری خدمت مناطق عملیاتی بعد از جنگ به متقاضیان براساس اولویت بندی‌های سازمان ارائه می‌شود. مشمولان خدمت نظام وظیفعه اغلب سؤال می‌پرسند کسری خدمت پدر تا چه سالی تعلق میگیرد؟

👈 در حال حاضر بعد از قطعنامه سابقه حضور در مناطق عملیاتی، برای هر ماه ۸۰ درصد مدت حضور لحاظ خواهد شد. ماهی ۹ و نیم روز کسری به افرادی که در منطقه غرب و شمال غرب خدمت کرده‌اند، تعلق خواهد گرفت. این میزان کسری برای سیستان و بلوچستان برابر ۵۰ درصد مدت حضور است و ماهی ۶ روز برای هر ماه خدمت در نظر گرفته خواهد شد.

اگر می خواهید بدانید کسری خدمت سربازان امریه چگونه است؟ وارد لینک شوید.

 کسری خدمت پدر تا چه سالی تعلق میگیرد؟ شرایط دریافت

👈 از مهمترین شرایط کسری خدمت مناطق عملیاتی پدر که افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چنانچه سابقه حضور در مناطق عملیاتی پدر برای دریافت معافیت به حد نصاب نرسد، فرزند ذکور این امکان را دارد که از کسری خدمت استفاده کند.

👈 افرادی که پیرامون این سؤال که خدمت پدر تا چه سالی تعلق میگیرد تحقیق و بررسی می‌کنند، باید بدانند که این کسری خدمت به آن دسته از مشمولانی ارائه می‌شود که وارد دوران غیبت سربازی نشده‌اند، مگر اینکه فرد مشمول جز افرادی باشد که مشمول قوانین کسری خدمت ایثارگران غایب ‌شود. از مهمترین نکات دیگر این است که کسری خدمت پدر فقط برای یک فرزند قابل اعمال خواهد بود.

👈 اگر یک رزمنده سابقه حضور در مناطق عملیاتی در چند سازمان را داشته باشد، برای دریافت کسری مناطق عملیاتی برای فرزند خود، باید به صورت مجزا مدت حضور وی از سوی سازمان‌های مربوطه به سازمان نظام وظیفه ارسال گردد تا سابقه حضور فرد تجمیع شده و بتواند از آن برای فرزند ذکور بهره ببرد.

👈 والدینی که فرزند دوقلو یا چند قلو دارند و مایلند تا به طور یکسان از کسری خدمت مناطق عملیاتی پدر بهره ببرند، تنها در صورتی شرایط دریافت این کسری خدمت را دارند که هر دو فرزند دوقلو یا چند قلو با یکدیگر عازم خدمت سربازی شوند.

شرایط کسری خدمت فرزندان کارکنان دولت در مناطق عملیاتی

شرایط کسری خدمت فرزندان کارکنان دولت در مناطق عملیاتی

✔ کارمندانی که در طول جنگ ۸ ساله در راستای انجام وظیفه در هر کدام از مناطق جنگی خدمت کرده‌اند، این امکان را دارند که از کسری خدمت فرزندان کارکنان دولت در مناطق عملیاتی برای فرزندان ذکور خود بهره ببرند.

✔ اگر فردی یکی از کارمندان وزارت نیرو بوده باشد و در این مدت به مناطق جنگی و عملیاتی برای برق رسانی اعزام شده باشد، می‌تواند از این نوع کسری خدمت برای فرزندان خود استفاده کند.

✔ حتی اگر فرد رزمنده نباشد بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح می‌تواند برابر نصف مدت خدمت خود از تسهیلات کسری خدمت برای فرزندان خود بهره ببرد.

✔ از سوی دیگر کارمندان دولت که در مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی خدمت کرده‌اند، شرایط استفاده از کسری خدمت سربازی فرزند را دارند. بنابراین باید به بخش کارگزینی اداره سازمان مربوط مراجعه کرده و پس از تشکیل پرونده، سپس با طرح درخواست خود طبق ابلاغیه اقدامات لازم را انجام دهند.

✔ به منظور جلوگیری از زائل شدن حقوق افراد اولویت با کارمندانی است که فرزندان آنها در حال انجام خدمت یا در حال اعزام هستند.

کسری خدمت پدر تا چه سالی تعلق میگیرد؟ آشنایی با جزئیات طرح امام حسن

👈 طرح امام حسن در واقع برای پشتیبانی کارکنان دولت در مناطق عملیاتی ایجاد شده است و از طریق آن افراد می‌توانند برای کسری خدمت فرزندان خود اقدام کنند. جزئیات این طرح را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

✔ همه کارکنان دولت اعم از رسمی، قراردادی و مردمی که از تاریخ ۵۹/۶/۳۱ تا ۶۷/۵/۲۷ در مناطق اشنویه، پیرانشهر، اروند کنار سردشت،  بانه، پاوه، نازه آباد، موسیان، سر پل ذهاب، قصر شیرین، نفت شهر، صالح آباد، چنگوله، گیلان غرب، مهران، دهلران، آبادان، سوسنگرد، هویزه، خرمشهر، بستان و سومان خدمت کرده‌اند، می‌توانند بر اساس مدت زمان حضور خود از طرح امام حسن بهره ببرند.

✔ تمام کارکنان دولت از جمله کارکنان رسمی، قراردادی و مردمی که از تاریخ ۵۹/۶/۳۱ تا ۶۱/۴/۱۵ در مناطق عملیاتی و جنگی ایوان، سرعیل، ایلام، بدره، اندیمشک، ملک شاهی، شوش، دزفول، دره شهر، الوان، اهواز، آبدانان، حمیدیه، شادگان، بندر امام خمینی و ماهشهر خدمت کرده‌اند، این امکان را دارند که به میزان ۵۰ درصد از کسری خدمت پدر استفاده کنند.

✔ همه نیروهایی که در طول مدت جنگ از تاریخ ۵۹/۶/۳۱ تا ۶۷/۵/۲۷ در مناطق عملیاتی به عنوان نیروهای بازسازی حضور داشته‌اند، این امکان را دارند که میزان ۵۰ درصد از کسری طرح امام حسن استفاده کنند.

✔ فرزندان ایثارگرانی که در زمان جنگ در مناطق عملیاتی سیستان و بلوچستان خدمت کرده‌اند.

✔ فرزندان ایثارگران که حتی پس از جنگ تحمیلی نیز در مناطق عملیاتی مانند کردستان خدمت کرده باشند.

برای کسب اطلاعات لازم از شرایط کسری خدمت در مناطق غیربومی وارد لینک شوید.

شرایط کسری خدمت جبهه پدر برای دو فرزند

کسری خدمت پدر برای دو فرزند هم قابل محاسبه است. چنانچه فرزند اول معاف شده باشد، باقی مانده سابقه پدر ایثارگر برای کسر خدمت جبهه پدر فرزند دوم استفاده می‌شود. یعنی کسری خدمت جبهه پدر برای دو فرزند قابل لحاظ خواهد بود. مابقی سابقه ایثارگری پدر را افرادی که هنوز به سربازی نرفته‌اند، می‌توانند استفاده کنند و از آن بهره‌مند شوند.

قوانین کسری خدمت جبهه پدر ایثارگر

قوانین کسری خدمت جبهه پدر ایثارگر

قوانین کسری خدمت جبهه پدر همواره دستخوش تغییراتی شده است. فرزندان ایثارگر و جانبازان و آزادگان با داشتن مدارک کسری خدمت ایثارگری می‌توانند از قوانین مربوط به کسری خدمت جبهه پدر بهره ببرند. قوانین و مقرراتی که حول دریافت کسری خدمت جبهه پدر وجود دارد، شامل موارد زیر می‌شود:

افراد مشهور برای استفاده از کسری خدمت جبهه والدین باید مدارک و مستندات را از اداره مربوطه دریافت کنند و آن را به سازمان ناجا تحویل دهند، چرا که نبود این مستندات باعث می‌شود افراد نتوانند از کسری خدمت پدر استفاده کنند.

افراد مشمول به میزان هر درصد جانبازی پدر یا هر ماه حضور در جبهه می‌توانند به میزان مشخصی از کسری خدمتی استفاده کنند.

فرزندان جانبازان و ایثارگران برای ثبت نام و استفاده از ضوابط کسری خدمت پدر باید به دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی یا پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و درخواست خود را به ثبت برسانند.

جهت بررسی لیست سازمان های ارائه پروژه کسری خدمت بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطالب

مشمولانی که پدران آنها در مناطق عملیاتی و جبهه خدمت کردند، معمولاً این سؤالات دارند که کسری خدمت پدر تا چه سالی تعلق میگیرد؟ براساس قوانین موجود افرادی که پدران آنها در مناطق عملیاتی و جبهه حضور داشته‌اند، برای هر ماه ۸۰ درصد مدت حضور در نظر گرفته می‌شود و ماهی ۹ و نیم روز به افرادی که در مناطق غرب و شمال غرب خدمت کرده‌اند، کسری تعلق میگیرد.

برای افرادی که در استان سیستان و بلوچستان خدمت کرده‌اند، برابر ۵۰ درصد مدت حضور و ماهی ۶ روز برای هر ماه خدمت کسری در نظر گرفته می‌شود و فرزندان این افراد می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. در این مقاله در ارتباط با این سؤال که کسری خدمت تا چه سالی تعلق میگیرد توضیحات کاملی ارائه کردیم. چنانچه شما عزیزان در ارتباط با شرایط و نحوه دریافت کسری خدمت منطقه عملیاتی پدری ایثارگر سؤال و ابهامی دارید، می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید یا در انتهای این مطلب سؤالات خود را به صورت کامنت برای ما بنویسید تا کارشناسان  ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند.

برای دانلود pdf مقاله کسری خدمت پدر تا چه سالی تعلق میگیرد؟ کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

کسری خدمت پدر تا چه سالی تعلق میگیرد؟

در حال حاضر برای هر ماه ۸۰ درصد مدت حضور و ماهی ۹ و نیم روز کسری به افرادی که در مناطق غرب و شمال غرب خدمت کرده‌اند، تعلق میگیرد. در متن مقاله به طور کامل در این خصوص توضیح دادیم.

شرایط کسری خدمت منطقه عملیاتی پدر چیست؟

سابقه حضور در مناطق عملیاتی پدر فقط برای یک فرزند ذکور اعمال می‌شود و یک بار می‌توانند از آن برای فرزند خود استفاده کنند. برای مطالعه شرایط بیشتر می‌توانید به متن مقاله مراجعه کنید.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی در ارتباط با کسری خدمت پدر چه باید کرد؟

چنانچه نیاز داشته باشید در این خصوص اطلاعات بیشتری دریافت کنید، می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا