آشنایی با آپشن‌های جک s5 | دنده‌ای + فیس لیفت + اتوماتیک


قیمت ماشین چینی جک 5s تفاوت چندانی با یکی از بهترین خودروهای ایرانی یعنی دنا پلاس ندارد؛ بااین‌حال امکانات جک 5s شاسی‌بلند قابل مقایسه با خودروهای ایرانی نیست. نوع موتور و گیربکس این ماشین چینی از قدرتمندترین بخش‌های جک 5s است. البته آپشن های جک 5s به کیفیت بالای موتور و گیربکس ختم نخواهد شد. سیستم کیلس، کنترل ایستایی و کنترل سرعت خودرو از سایر آپشن های جک 5s به شمار می‌روند. اگر قصد خرید ماشین با کیفیت و قیمتی اقتصادی را دارید، مطالعه این مقاله برای آشنایی با آپشن جک 5s را از دست ندهید. فقط چهار دقیقه زمان برای مطالعه این مطلب کافی است تا با یکی از خودروهای باکیفیت کراس اوور چینی در ایران آشنا شوید.

آپشن‌های ماشین جک 5s دنده‌ای چیست؟

اولین مونتاژ ماشین چینی جک 5s مربوط به تیپ دنده‌ای این خودرو است. البته در سال‌های بعدی تیپ‌های اتوماتیک و فیس لیفت نیز وارد بازار جهانی شدند تا لیست آپشن های جک s5 دنده ای، تکمیل شود. در این بخش به معرفی آپشن های جک s5 می‌پردازیم. بااین‌حال لازم به ذکر است که یکی از مهم‌ترین آپشن‌های جک 5s، داشتن قیمتی مناسب در عین داشتن امکاناتی برای افزایش امنیت رانندگی است.

هرچند که قیمت ماشین جک 5s در مقایسه با ماشین‌های هم‌رده، مقرون‌به‌صرفه است؛ بااین‌حال نیازی به نگرانی در‌مورد سرمایه اولیه خرید این خودرو نیست. سپند خودرو شرایط ویژه‌ای برای فروش اقساطی جک s5 در نظر گرفته است. با این شرایط، امکان خریدن یکی از بهترین خودروهای چینی در بازار ایران بدون نیاز به سرمایه اولیه هنگفت، امکان‌پذیر است.

جمعه سیاه شاواز

سیستم ورود بدون کلید؛ یکی از آپشن های جک s5

یکی از اولین آپشن‌هایی که برای ماشین جک 5s معرفی می‌کنیم، سیستم ورود بدون کلید است؛ به این سیستم در اصطلاح keyless نیز گفته می‌شود. با نصب این آپشن در خودرو، دیگر نیازی به سوئیچ برای باز کردن در خودرو نخواهید داشت. همچنین در این روش نیازی به فشار دادن دکمه‌های روی ریموت نیست و اگر ریموت در جیب راننده باشد، با استفاده از دستگیره در را باز می‌کند. علاوه‌بر مزایای گفته شده، خودرو با استفاده از سیستم کیلس (keyless) بدون سوئیچ روشن و خاموش خواهد شد.

یک مزیت مهم استفاده از این سیستم در ماشین جک 5s این است که تا زمانی که کلید هوشمند در داخل خودرو باشد، درهای ماشین بسته نمی‌شود. سیستم کیلس فقط در ماشین جک 5s دیده نمی‌شود؛ این آپشن به‌عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی خودرو j7 نیز به شمار می‌رود. در سال‌های گذشته، خرید جک j7 به‌عنوان یک خودروی چینی و در سبک سدان لیف‌بک نیز در بازار معامله ماشین ایران افزایش یافته است.

استارت دکمه‌ای؛ بدون سوئیچ، ماشین جک 5s را روشن و خاموش کنید

در سیستم استارت دکمه‌ای، دیگر نیازی به کلید یا سوئیچ برای روشن کردن ماشین وجود ندارد. برای استفاده از این آپشن های جک s5 دنده ای، فقط کافی است ریموت خودرو را قطع و وصل کنید. همچنین این آپشن در ماشین جک 5s باعث ساده‌تر شدن فرایند روشن کردن ماشین خواهد شد. بعد از استفاده از این سیستم، فقط کافی است پدال ترمز را فشار دهید. توجه کنید که اگر ریموت را به‌همراه نداشته باشید، خودرو روشن نخواهد شد.

تنظیم برقی صندلی جلو ماشین؛ یکی از آپشن های جک s5 دنده ای

تنظیم برقی صندلی راننده یکی از آپشن‌های ماشین جک 5s به شمار می‌رود که این ویژگی در بیشتر ماشین‌های تولید ایران وجود ندارد. راننده با استفاده این آپشن در خودرو جک 5s دنده‌ای، امکان تغییر وضعیت خودرو را در ۸ جهت دارد. این سیستم با استفاده از دکمه‌هایی در کنار صندلی قابل تنظیم است.

علاوه‌بر سیستم تنظیم صندلی، صندلی‌های ماشین جک 5s امکان ذخیره حالت نشستن افراد مختلف را دارند. زمانی‌ که شما روی صندلی تنظیم شده نشسته‌اید، با استفاده از یک کلید امکان ذخیره حالت صندلی برای نشستن را خواهید داشت. در اینصورت و با فشردن این دکمه در مرتبه بعدی سوار شدن، صندلی به حالت دلخواه شما تنظیم خواهد شد. به این آپشن در ماشین جک 5s، مموری یا همان حافظه صندلی گفته می‌شود.

سنسورهای باران و ترمز؛ ویژگی مهم در ماشین جک s5 دنده‌ای

سنسورهای باران در ماشین جک 5s در حالت اتوماتیک قرار دارد. این ویژگی با از کار انداختن شیشه پاک‌کن‌ها باعث به‌صورت دستی، امکان پاک کردن شیشه جلویی ماشین را به‌صورت اتوماتیک دارد. به‌این‌ترتیب در زمان بارش باران، به‌طور خودکار، سیستم شیشه برف پاک کن خودرو شروع به کار خواهد کرد.

ترمز FBS یکی از آپشن‌های ماشین جک 5s به شمار می‌رود. در اکثر خودروهایی موجود در ایران سیستم ترمز دستی به‌کار گرفته‌ می‌شود که با استفاده از آن، اهرم ترمز دستی به سمت بالا کشیده شده، چرخ‌ها قفل و بعد از پایین ‌آوردن اهرم چرخ‌ها دوباره آزاد می‌شوند و خودرو حرکت می‌کند. سیستم ترمز پارک برقی از آپشن های جک s5 است که با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به اهرم دستی نیست؛ با استفاده از این سیستم، فقط کافی است با فشردن یک کلید، ترمز دستی را فعال کنید.

سیستم پایداری الکترونیکی؛ یکی از آپشن‌های ماشین جک 5s

با استفاده از این سیستم در ماشین جک 5s یکی از آپشن‌های بسیار پرکاربرد که باعث افزایش ایمنی و راحتی سرنشینان خودرو می‌شود، سیستم کنترل‌ پایداری است. این سیستم نیز برای حفظ و کنترل مطلوب خودرو روی سطح جاده مورد استفاده قرار می‌گیرد و وظیفه اصلی آن حفظ ثبات و تعادل، هنگام پیچیدن یا چرخش است.

سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) در ماشین جک 5s چگونه عمل می‌کند؟

HAC یا همان سیستم کنترل حرکت سرعت در سربالایی، از حرکت خودرو به سمت پایین جلوگیری می‌کند. این سیستم به این صورت است که هنگام رانندگی در خیابان با شیب تند و به سمت بالا، این سیستم فعال خواهد شد. درصورتی‌که این آپشن روی خودرویی نصب نباشد ممکن است خودرو به سمت عقب برود و حادثه ایجاد کند.

کنترل سرعت خودرو در سرپایینی (DAC)؛ آپشنی برای راننده‌های مبتدی

سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی به راننده در هنگام عبور از جاده‌های سراشیبی بدون درگیر کردن ترمز کمک می‌کند. این سیستم با ثابت نگه داشتن سرعت و کنترل رانندگی باعث افزایش امنیت رانندگی خواهد شد.

کنترل فشار باد تایرها (tpms)؛ یکی از آپشن های جک s5 دنده ای

یکی از سایر آپشن های جک، S5 سیستم کنترل فشار باد تایر است که در اغلب ماشین‌های روز جهان وجود دارد. این آپشن هنگامی‌ که باد یک یا چند تایر به میزان قابل‌ توجهی کاهش پیدا کند به راننده هشدار خواهد داد. معمولا این چراغ به رنگ زرد و به شکل یک نعل اسب روی صفحه مشخص است.

آپشن‌های خودرو اتوماتیک جک 5s؛ یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های چینی در ایران

ماشین جک 5s اتوماتیک مشخصات فنی یکسانی با مدل دنده دستی این خودرو دارد. در این مدل از جک 5s نیز موتور ۲ لیتری توربو با حدود ۱۷۳ اسب بخار توان استفاده می‌شود. مدل اتوماتیک جک 5s نیز همانند مدل دنده‌ای آپشن‌های مختلفی مانند تنظیم جهت صندلی راننده، مموری صندلی، سیستم کیلس، کنترل سرعت و کنترل باد تایر را دارد. یک تفاوت میان مدل اتوماتیک و دنده‌ای گیربکس دستی است.

در خودرو اتوماتیک جک 5s، گیربکس دستی با یک نمونه شش سرعته دوبل کلاچ جایگزین شده است. جک S5 اتوماتیک همچنین در حدود 40 کیلوگرم نسبت به نسخه دنده دستی سنگین وزن تر است و به رینگ‌های بزرگ‌تر 18 اینچی تجهیز شده است. یکی از آپشن های خودرو اتوماتیک جک 5s داشتن گارانتی ۵ ساله از سمت شرکت کرمان موتور است. این آپشن در جک 5s باعث افزایش استقبال خریداران از این مدل ماشین شده است.

آپشن‌های ماشین جک 5s فیس لیفت را بشناسید

جک اس فایو نیو در واقع همان فیس‌لیفت جک اس فایو سابق است. آپشن‌هایی که در جک 5s دنده‌ای وجود دارد، در این نسخه از ماشین نیز اعمال شده‌اند. بااین‌حال این نسخه از 5s تغییراتی مثل جک جلو پنجره، چراغ‌ها و مه شکن در قسمت جلویی ماشین است. در نمای عقبی و جلویی ماشین جک s5 نیو فیس نسبت به مدل دنده‌ای این ماشین، تغییراتی اعمال نشده است.

  • چراغ شوی
  • کروز کنترل‌
  • سقف پاناروما
  • دی لایت
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • سیستم کنترل پایداری
  • حسگرهای پارک
  • سنسور باران
  • سنسور فشار باد تایر
  • چراغ های مه شکن جلو و عقب
  • تنظیم برقی ارتفاع نور جلو
  • فرمان برقی حساس به سرعت با روکش چرم
  • نمایشگر لمسی داشبورد همراه با نویگیشن و دوربین عقب
  • بلوتوث و درگاه USB
  • ورود و استارت بدون کلید
  • تهویه اتوماتیک دوگانه
  • تنظیم شش حالته برقی صندلی راننده با مموری
  • گرم کن صندلی های جلو
  • خروجی ۱۲ ولت صندوق عقب

علاوه‌بر آپشن‌های بالا که میان مدل دنده‌ای و نیو فیس جک 5s مشترک هستند، کروز کنترل و دیلایت، دو آپشن اضافه شده در مدل نیوفیس جک 5s به شمار می‌روند. همچنین سری قبلی خودروی جک اس فایو، یک موتور توربو ۲ لیتری به‌همراه پاشش سوخت نقطه‌ای یا mp داشت، اما کرمان موتور سری جدید این خودرو را با یک موتور یک‌و‌نیم لیتری توربوشارژ با تکنولوژی تزریق سوخت مستقیم یا gdi به بازار عرضه کرده است.

سایت سپند خودرو؛ مرجعی برای خرید خودروهای چینی فول آپشن

در این مقاله به بررسی آپشن های جک s5 در سه مدل دنده‌ای، اتوماتیک و فیس لیفت پرداختیم. تنظیم صندلی، حافظه صندلی، کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید از آپشن های جک s5 اتومات و دنده‌ای به شمار می‌روند. مدل‌های نیو فیس و اتوماتیک جک 5s نسبت به مدل دنده‌ای تغییراتی مثل کنترل کروز و دیلایت را دارند. همچنین کرمان موتور در مدل اتوماتیک جک 5s، مزایایی مثل ارائه گارانتی ۵ ساله را در نظر گرفته است.

خرید مدل‌های قدیمی و فیس لیفت جک 5s، یک انتخاب مناسب و اقتصادی برای خرید خودرو باکیفیت است. این خودروهای چینی در عین داشتن کیفیت بالا، قیمت مناسبی نیز نسبت به خودروهای خارجی هم‌تراز دارند. بااین‌حال ارائه خدمات ویژه فروش اقساطی در سایت سپند خودرو باعث آسان‌تر شدن خرید خودرو چینی شده است. اگر برای خرید خودرو با کیفیت چینی، سرمایه اولیه را ندارید، نیازی به نگرانی نیست. فقط کافی است به سایت سپند خودرو مراجعه و شرایط فروش اقساطی را مطالعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا