آشنایی با دانشگاه های کانادا


برای معرفی بهترین دانشگاه های کانادا می‌توان موارد مختلفی را نام برد که در فهرست رتبه‌بندی جهانی، جایگاه قابل قبولی دارند و به‌عنوان مراکز آموزشی مناسب برای دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شوند.

در مواقعی که کانادا را برای ادامه تحصیل در خارج از کشور انتخاب می‌کنید، باید اطلاعات خوبی دررابطه‌با بهترین مراکز آموزشی در این منطقه به‌دست آورید که در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.


حتما بخوانید: ۵تا از بهترین دفاتر مهاجرتی کانادا


آشنایی با بهترین دانشگاه های کانادا

پیش‌از معرفی بهترین دانشگاه های کانادا می‌توان گفت که این کشور توسعه‌یافته و پیشرفته، شرایط ایده‌آلی را برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند که یکی از دلایل مهم درزمینه افزایش تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به این کشور است.

شما با شناخت بهترین دانشگاه‌های کانادا می‌توانید با آگاهی از شرایط خود و متناسب با خواسته‌هایی که در نظر دارید، گزینه مناسبی را انتخاب کرده و سپس نسبت به دریافت ویزا تحصیلی کانادا اقدام کنید. در همین راستا باید به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد.

دانشگاه تورنتو کانادا (Toronto)

دانشگاه تورنتو یکی از بهترین مراکز آموزشی در این کشور است که در سطح جهانی رتبه بیست و یکم را به خود اختصاص می‌دهد و نزدیک به 18 دانشکده تخصصی در رشته‌های مختلف دارد.

این دانشگاه درزمینه بسیاری از شاخص‌های آموزشی امتیاز بالایی کسب کرده و برای مقطع کارشناسی و آموزش عالی به ترتیب نزدیک به 700 و 200 برنامه تحصیلی مختلف ارائه می‌دهد.

دانشگاه تورنتو در رشته‌های مربوط به کامپیوتر، علوم پایه، هنر، مراقبت‌های درمانی و بسیاری موارد دیگر دانشجو می‌پذیرد که با در اختیار داشتن 42 کتابخانه یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های کتابخانه‌ای کانادا را تشکیل می‌دهد.

با این حساب این مرکز آموزشی نیز با توجه به رتبه علمی خوب، شهرت بالا و ارائه برنامه‌های درسی متنوع برای دانشجویان در هنگام معرفی بهترین دانشگاه های کانادا مورد توجه قرار می‌گیرد.

دانشگاه مک گیل کانادا (McGil)

دانشگاه مک گیل که در ایالت مونترال واقع شده، در زمان معرفی بهترین دانشگاه های کانادا به‌طور معمول جزء رتبه‌های برتر قرار می‌گیرد که درحال‌حاضر نیز در سطح جهانی دارای جایگاه 31 است.

باید گفت که در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه مک گیل بیش از 10 برنده جایزه نوبل به چشم می‌خورد که یکی از افتخارات بزرگ برای این مرکز آموزشی به‌شمار می‌رود. در 12 دانشکده مک گیل نیز دانشجویان قادر به ادامه تحصیل در رشته‌های مهندسی، حقوق، کشاورزی، پزشکی و علوم پایه هستند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا (British Columbia)

دانشگاه بریتیش کلمبیا در آخرین رتبه‌بندی جهانی توانست جایگاه سی و چهارم دنیا را از آن خود کند و به همین خاطر در معرفی بهترین دانشگاه های کانادا نیز جای می‌گیرد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا بیش از 70000 دانشجو دارد و یکی از بهترین مراکز برای متقاضیان خارجی به‌شمار می‌رود که می‌خواهند به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنند که امکان انتخاب رشته‌های زیر را دارند:

  • هنر
  • علوم کامپیوتر
  • حقوق
  • اقتصاد و بازرگانی
  • کشاورزی
  • علوم انسانی
  • رشته‌های مهندسی

دانشگاه آلبرتا کانادا (Alberta)

حضور 44 هزار دانشجو از 156 کشور جهان در دانشگاه آلبرتا باعث می‌شود تا این مرکز آموزشی همیشه مورد توجه افرادی قرار بگیرد که برای مهاجرت به کانادا، روش تحصیلی را انتخاب می‌کنند.

برخوداری از استانداردهای آموزشی عالی، اساتیدی مجرب و فراهم‌کردن امکانات مناسب برای دانشجویان از سری ویژگی‌های خوبی است که دانشگاه آلبرتا را در کشور کانادا برجسته می‌کند.


حتما بخوانید: چرا به کانادا مهاجرت نکنیم؟


دانشگاه مونترال کانادا (Montreal)

در زمان معرفی بهترین دانشگاه های کانادا باید نام مونترال را نیز در نظر داشت که بخش قابل توجهی از دانشجویان این دانشگاه را افراد خارجی تشکیل می‌دهند و یکی از مراکز برتر درزمینه ارائه پروژه‌های تحقیقاتی است.

دانشگاه مونترال در سال 1878 تاسیس شد و به‌طور کلی به‌عنوان تنها دانشگاه فرانسوی‌زبان در کانادا شناخته می‌شود که علاوه‌بر افتخارات و دستاوردهای پژوهشی، درزمینه ورزشی نیز زبانزد است.

تعدادی از مهم‌ترین رشته‌های تحصیلی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند شامل تربیت‌بدنی، هنر، علوم کامپیوتری، کشاورزی و جنگداری، شیمی، ریاضی، حقوق و فیزیولوژی است.

دانشگاه مک مستر (McMaster)

دانشگاه مک مستر در همیلتون انتاریو قرار دارد و بیشتر به‌دلیل دانشکده پزشکی معتبر خود در سطح دنیا معروف است و معمولا یکی از گزینه‌های اصلی برای معرفی بهترین دانشگاه های کانادا در نظر گرفته می‌شود.

یکی از مهم‌ترین اهدافی که در این دانشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد، انجام فعالیت‌های تحقیقاتی متناسب با نیازهای ضروری جامعه است که بیشتر آن‌ها درزمینه مراقبت‌های درمانی هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دانشگاه مک مستر این است که با بسیاری از مراکز آموزشی معتبر در سراسر دنیا قراردادهایی به‌منظور همکاری منعقد کرده و بر همین اساس به تنادل اطلاعات می‌پردازد.

دانشگاه کلگری کانادا (Calgary)

کلگری در سال 1944 به‌عنوان شعبه‌ای از دانشگاه آلبرتا تاسیس شد اما بعداز مدتی با ارائه 5 پردیس به‌صورت مستقل فعالیت خود را ادامه داد که درحال‌حاضر نیز بیش از 34هزار دانشجوی بومی و خارجی دارد.

علاوه‌بر مواردی که به آن‌ها اشاره شد دانشگاه‌های واترلو، اوتاوا و وست نیز از دیگر گزینه‌های مطرحی هستند که باید در هنگام معرفی بهترین دانشگاه های کانادا مد نظر قرار داد.

شرایط دریافت بورسیه از بهترین دانشگاه‌های کانادا

 

در کنار معرفی بهترین دانشگاه های کانادا باید گفت که بسیاری از آن‌ها امکان دسترسی به بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا قادر به تامین هزینه‌های تحصیل خود باشند، پس درصورت تمایل برای استفاده از این خدمات بهتر است اطلاعاتی دررابطه‌با شرایط بورسیه شدن در دانشگاه های کانادا کسب کنید.

معمولا در این کشور بورسیه‌های مختلفی به‌صورت دولتی و غیردولتی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که برای بهره‌مندی از آن‌ها باید شرایطی همچون معدل بالا، نمره زبان عالی، رتبه برتر علمی، ثبت اختراع و مقاله‌های پژوهشی معتبری داشته باشید.

برای دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه‌های کانادا به کجا مراجعه کنیم؟

به‌دنبال شناخت بهترین دانشگاه‌های کانادا و با توجه به رتبه‌های بسیار خوبی که این مراکز در سطح دنیا دارند اگر شما هم دوست دارید تا در یکی از مراکز برتر این کشور تحصیل کنید، بهتر است از کارشناسان مجرب و متخصص موسسه مهاجرتی ایران کانادا کمک بگیرید.

کارشناسان باتجربه‌ای که در موسسه مهاجرتی ایران کانادا حضور دارند، با اطلاع از تمامی قوانین به‌روز کانادا، ارائه مشاوره و خدمات مناسب درزمینه دریافت ویزای تحصیلی این کشور، در این مسیر حساس شما را همراهی می‌کنند.

جمع‌بندی

برای معرفی بهترین دانشگاه های کانادا می‌توان فهرست پرباری را ارائه داد که شامل مراکز آموزشی معتبری همچون تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، واترلو، مونترال و مک مستر است.

تمامی دانشگاه‌های برتر در کشور کانادا ازنظر رتبه‌بندی جهانی نیز جایگاه خوبی در اختیار دارند که با ارائه استانداردهای آموزشی، بورسیه‌های تحصیلی، برنامه‌های درسی متنوع و امکانات مناسب مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی قرار می‌گیرند.

 


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا