آموزش گریم سینمایی – چطور


آموزش گریم سینمایی برای افرادی که قصد دارند به صورت جدی وارد این حوزه شوند توصیه می شود حتما این مقاله به صورت کامل بررسی کنند.

در کل دو نوع گریم وجود دارد که یکی از آن‌ها سینمایی و دیگر‌ی نیز گریم عروس است؛ اما در حال حاضر، مبحث مورد ‌بحث ما گریم سینمایی است. از آنجا که این نوع گریم در سینما و بحث بازیگری زیاد به چشم می‌خورد، علاقه‌مندان زیاد‌ی پیدا کرده است و همه دوست دارند در رابطه با آن بدانند و یاد بگیرند. از همین جهت سعی داریم این نوع گریم را تا جایی که ممکن است به شما دوستان معرفی کنیم و مطالبی را در رابطه با آن به شما آموزش دهیم.

آموزش آرایشگری مردانه توسطظ بهترین اساتید برگزار می‌شود

گریم

آیا تا بحال در مورد واژه‌ی گریم کنجکاو شده‌اید که اصلا به چه معنا است؟ گریم در واقع یک واژه‌ی لاتین است و به معنا‌ی لکه یا کثیفی است که موجب خنده‌ی دیگران می‌شود. گریم، ریشه در کلمه‌ای فرانسوی بنام گریماسک دارد که به معنا‌ی ایجاد هر نوع تغییر‌ی در چهره و یا حتی سایر اعضا‌ی بدن است تا در نهایت به چهره‌ی مد‌نظر طراح برسد و همچنین بین عضلات چهره تغییر ایجاد کند. با تغییراتی که در چهره ایجاد می‌شوند، می‌توان حالات مختلفی مثل خشم، غم، شادی و … به وجود آورد. البته گریم، یک تعریف علمی هم دارد و آن عبارت است از تغییر و تبدیل عضلات صورت.

گریمی که در سینما، تئاتر و یا تلویزیون بکار می‌رود، عموما به معنا‌ی آرایش‌کردن سروصورت برای ایجاد آمادگی جهت ایفا‌ی نقش است. گریماژ نیز نام دیگر گریم است که گاهی اوقات به این نام هم خوانده می‌شود.

گریم در گذشته

گریم، ریشه در زمان‌ها‌ی بسیار دور دارد که به شکل ساده و ابتدایی مورد‌استفاده قرار می‌گرفت. در همان دوران برای این کار از عصاره‌ها‌ی گیاهی و معدنی که برای رنگ‌آمیزی بودند، استفاده می‌شد. از جمله افراد‌ی که از این نوع آرایش صورت، یعنی گریم، بسیار استفاده می‌کردند، مصریان باستان بودند. آن‌ها به هنر آرایش صورت، علاقه‌ی زیاد‌ی داشتند و اطراف چشم‌ها‌یشان را با استفاده از خطوط سیاه و همچنین رنگ سبز، گریم می‌کردند. رنگ‌ها‌ی تند، شاد و پر‌ها‌ی بزرگ از موارد‌ی بودند که در قدیم، آفریقایی‌ها برای تزئین سر خود از آن‌ها استفاده می‌کردند. آنها قومی بودند که در مراسمات آئینی از ماسک و نقاب برای پوشاندن چهره‌ها‌یشان نیز استفاده می‌کردند که این مورد هم با حوزه‌ی گریم ارتباط دارد. آشنایی با مدل مو مردانه

فاوت گریم و آرایش چیست؟

اصلی‌ترین هدفی که در گریم دنبال می‌شود، رفع نواقص و ایجاد تعادل در صورت است؛ اما آرایش برای زیبا‌سازی بیش‌تر بکار می‌رود؛ به همین دلیل رنگ‌ها‌ی زیاد‌ی برای آرایش‌کردن استفاده می‌شوند. پایداری آرایش از گریم کم‌تر است؛ چرا‌که در ساعات اولیه، همچنان جلوه می‌کند و آرایش صورت را می‌توان دید؛ اما رفته‌رفته از شدت آن کاسته می‌شود و به‌تدریج شکل خود را از دست می‌دهد. گریم درست بر‌عکس آرایش است و نه تنها بعد از گذشت ساعت‌ها، از بین نمی‌رود، بلکه بیش‌تر هم جا می‌افتد. هر چقدر حرارت پوست بالا‌تر می‌رود، گریم بیش‌تر جذب می‌شود و بسیار طبیعی‌تر جلوه می‌کند.

اگر آرایش بدون هیچ‌گونه اصولی انجام شود، ممکن است سن شما را بیش‌تر از چیز‌ی که هست نشان دهد؛ در حالی که انجام این کار در گریم، منجر به کاهش سن می‌شود. البته در گریم سینمایی شرایط نسبتا متفاوت است و جنبه‌ها‌ی دیگر آن بکار برده می‌شود.

آموزشگاه آرایشگری مردانه عصر مو با چندین سال فعالیت

جام صورت

صورت هر کسی یک شکل هندسی دارد که در پیاده‌سازی گریم، در ابتدا باید آن را حدس زد و در ادامه با بهره‌گیری از روش‌ها‌ی کانتورینگ، آن را به گونه‌ای رفع کرد. فرم بیضی، فرم استاندارد یک چهره است؛ در نتیجه گریمور تلاش می‌کند که با کانتورینگ، فرم چهره را به بیضی تبدیل کند. به طور کلی برای انجام این کار، باید صورت فرد مورد‌نظر را بیضی در نظر گرفت و در ادامه بخش‌ها‌یی که از خط فرضی گریمور، خارج شده است را با روش‌ها‌ی کانتورینگ، تیره کرد.

در ادامه باید عیوب دیگر چهره مثل گودی‌ها و یا برجستگی‌ها‌ی صورت را برطرف کرد. تشخیص و اقدام مناسب در گریم اهمیت زیاد‌ی دارد؛ به‌عنوان مثال اگر قسمتی از چهره را طوری تشخیص دهیم که گویا برجستگی دارد و بر آن، روشن کار کنیم، گریم با‌کیفیت و خوبی حاصل نمی‌شود. قسمت‌ها‌ی برجسته باید تیره کار شوند و قسمت‌ها‌ی گود نیز روشن.

انواع گریم سینمایی

1.متعادل‌سازی

تشخیص انواع عیوب چهره، کوچک و بزرگ کردن اجزا‌ی صورت با بهره‌گیری از تکنیک سایه و روشن، متعادل‌سازی چشم‌ها و کوچک و بزرگ کردن آن‌ها، تغییر فرم ابرو‌ها و در کل متوازن کردن همه‌ی قسمت‌ها‌ی صورت، جزو مراحل متعادل‌سازی است.

2.نا‌متعادل‌سازی

به وجود آوردن زخم و جراحت، سوختگی، شکستگی، خال و تاول، پیر و جوان کردن افراد، بالماسکه، ایجاد چهره‌ها‌ی کارتونی و عروسکی و آشنایی با شیوه‌ها‌ی مختلف گریم‌ها‌ی سینمایی همگی از زیر‌مجموعه‌ها‌ی نا‌متعادل‌سازی است.

این نوع گریم، خود به دو نوع دو‌بعدی و سه‌بعدی تقسیم می‌شود.

3.پروتز‌سازی

قالب‌گیری چهره با استفاده از تکنیک‌ها‌ی مختلف، ساخت انواع ماسک‌ها‌ی فانتزی، لاتکسی، پاپیه‌ماشه و شبیه‌سازی، همه و همه جزو پروتز‌سازی هستند.

ابزار‌ها‌ی لازم برای گریم سینمایی

برای اینکه در کار‌ها‌ی سینمایی، اثر‌ی مورد تشویق واقع شود و به محبوبیت و موفقیت برسد، لازم است که علاوه بر طراحی صحنه، شخصیت‌ها و بازی آن‌ها، داستان و … گریم هم در حد عالی و با‌کیفیتی باشد. یکی از موارد‌ی که در کیفیت گریم تاثیر می‌گذارد، ابزار‌ها‌ی مورد‌نیاز آن هستند. این ابزار شامل موارد زیر می‌باشند:

  • زخم مصنوعی
  • پالت رنگ
  • مژه مصنوعی
  • لاتکس گریم
  • چسب گریم
  • مو‌ی مصنوعی و کلاه‌گیس
  • اسپری رنگ مو
  • خون مصنوعی
  • جلوه‌ها‌ی ویژه گریم
  • کلاه طاسی
  • ریش و سبیل مصنوعی
  • کرپ پشم
  • و …

آموزش گریم سینمایی

اصول آموزش گریم سینمایی و کاربرد رنگ‌ها، انواع گریم در سینما و تئاتر، متعادل‌سازی چهره، مواد گریم و ویژگی‌ها‌ی آن‌ها، از جمله مباحثی هستند که در دوره‌ها‌ی آموزش گریم سینمایی، آموزش داده می‌شوند. کسانی که به حوزه‌ی گریم علاقه‌مند هستند، دوره‌ها‌ی گریم سینمایی و انواع گریم را می‌توانند در دوره‌ها‌ی آموزش گریمور برای سینما، تئاتر و تلویزیون بگذرانند و طی این دوره‌ها تجربه‌ها‌ی عملی زیاد‌ی را کسب کنند.

برای یادگیری گریم سینمایی حرفه‌ای نیز لازم است که ۳ دوره‌ی مقدماتی، پیشرفته و تکمیلی را بگذرانید.

2.دوره‌ی پیشرفته (چهره‌پردازی سینمایی و تکمیل مباحث متعادل‌سازی)

جمع‌بندی

گریم یکی از اجزا‌ی جدایی‌نا‌پذیر سینما، تئاتر و تلویزیون است که بدون آن هر یک از این حوزه‌ها یک نقص بزرگ دارند. همچنین این رشته، رشته‌ی کاملا جذابی است. طی این مطلب تلاش کردیم تا حدودی شما را با این رشته‌ی جذاب آشنا کنیم. اگر به حوزه‌ی گریم و گریمور شدن علاقه‌مند هستید، می‌توانید در دوره‌ها‌ی آموزشی که از هر جنبه‌ای مطمئن هستند، ثبت‌نام کنید و به یک گریمور حرفه‌ای تبدیل شوید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا