آیا اکستنشن مو را می توان به صورت دائم استفاده کرد؟


مهمترین فاکتور انتخاب اکستنشن مناسب برای مو میزان ماندگاری و کیفیت آن است . اگر مایل هستید اکستنشن شما دوام بیشتری داشته باشد ، بهترین گزینه اکستنشن مو دائمی خواهد بود .

 

انواع اکستنشن مو از لحاظ طول عمر :

اکستنشن در این روش به صورت موقت انجام می شود . اگر برای یک مراسم یا مهمانی خاص قصد اکستنشن مو دارید بهترین گزینه برای شماست . شما می توانید به صورت روزانه و به راحتی آن را جدا و یا دوباره متصل کنید . این روش برای اشخاصی که موهای پرپشت و ضخیمی دارند مناسب است . روش کلیپسی از رایج ترین انواع آن است .

  • اکستنشن مو نیمه دائم :

ماندگاری این روش حدود 5 الی 8 هفته است . برای اتصال اکستنشن از روش نواری استفاده می شود که چسب آن به صورت نامرئی است . در این روش از دسته های کوچکتر مو نسبت به روش موقت استفاده می شود و تا حد زیادی غیر قابل تشخیص است .

  • اکستنشن مو دائمی :

این روش طول عمر بیشتری نسبت به دو روش قبلی دارد . در آن از دسته موهای بسیار باریک تر در تعداد بالا استفاده می شود و در نتیجه خروجی کار بسیار طبیعی تر جلوه می کند .

 

ویژگی های اکستنشن مو دائمی

اگر می خواهید با یک بار هزینه کردن مدت طولانی تری از مزایای اکستنشن مو بهره ببرید ، باید روش اکستنشن دائمی مو را انتخاب کنید . ماندگاری این روش برخلاف نامی که دارد به صورت مادام العمر و سالیانه نیست و در بازه زمانی 4 الی 8 ماه قابل استفاده است .

طول عمر آن بستگی به عواملی از جمله جنس موهای طبیعی شما و میزان رشد آن ، کیفیت اکستنشن به کار رفته ، روش نصب اکستنشن ، مراقبت و نگهداری منظم از آن و مهارت و تجربه آرایشگر دارد .

به مرور زمان و با رشد موهای طبیعی شما فاصله محل اتصال اکستنشن با پوست سر بیشتر می شود و باعث ایجاد گره در موهای شما می گردد . بر اساس نظر کارشناسان هر 45 روز یکبار باید اکستنشن مو دائمی ترمیم شود . اگر برای ترمیم و مراقبت های دوره ای به موقع اقدام نشود ، باعث کم شدن طول عمر اکستنشن می شود .

این روش برای افرادی که موهای نازک و کم پشتی دارند مناسب تر است . در اکستنشن مو دائمی از دسته موهای بسیار باریک و با تعداد زیاد استفاده می شود ، بنابراین موهای شما را حجیم تر و بلندتر می کند .

در روش دائمی بهتر است که از موهای طبیعی به جای مصنوعی استفاده شود . هرچند در ظاهر هزینه استفاده از موی طبیعی به مراتب بیشتر است ، ولی دوام و کیفیت بالاتری دارد و در دراز مدت به صرفه تر خواهد بود .

نکات مهم جهت افزایش طول عمر اکستنشن مو دائمی

برای بالا بردن طول عمر اکستنشن مو دائمی باید نکاتی را در نظر گرفت که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم :

  • روش های شستشوی مناسب :

مهمترین دلیل مراقبت از اکستنشن مو ، محکم نگهداشتن محل اتصال آن با موهای طبیعی شماست . برای این منظور باید نکاتی را در هنگام شستشوی موهای خود مد نظر قرار دهید .

به عنوان مثال از شامپوهای مناسب اکستنشن مو دائم برای شستن موها باید استفاده کنید . در هنگام دوش گرفتن مخصوصا در روزهای اولیه باید دقت کافی داشته باشید که به محل اتصال موها فشار وارد نشود و حتی الامکان از آب داغ استفاده نکنید .

  • انتخاب اکستنشن مرغوب :

بهتر است برای این کار از مارک های متفرقه و ارزان قیمت استفاده نشود ، چرا که شاید در ظاهر برای شما صرفه اقتصادی بهتری داشته باشد ولی چون طول عمر و کیفیت پایین تری نسبت به سایر محصولات دارند ، باعث می شود در مدت زمان کوتاه تری مجبور به تعویض اکستنشن خود شوید که نه تنها مقرون به صرفه نیست ، بلکه در دراز مدت هزینه هنگفتی نیز به شما تحمیل می شود .

فاکتور بسیار مهم دیگر استفاده از متخصصین مجرب و سالن های زیبایی معتبر جهت انجام این کار است . یکی دیگر از عوامل مهم برای دوام و کیفیت بیشتر اکستنشن نحوه پیاده سازی آن است .

  • انتخاب رنگ موی مناسب :

از عوامل مهم دیگر جهت افزایش طول عمر اکستنشن انتخاب رنگ موی نزدیک به موهای طبیعی خودتان است . این امر سبب می شود که کمتر نیاز به رنگ کردن داشته باشید و در نتیجه به علت استفاده کمتر از مواد شیمیایی ، اکستنشن شما عمر بیشتری خواهد داشت .

 

انواع روش های اکستنشن مو دائمی

در این مطلب 3 نمونه از انواع روش های اکستنشن مو دائمی را شرح می دهیم :

  • اکستنشن مو لیزری :

از آنجا که این روش عوارض کمی برای موهای شما دارد و برای موهای نازک و ظریف مناسب است ، بهترین انتخاب برای اکستنشن مو دائمی به حساب می آید .

  • اکستنشن موی رینگی :

در این روش به جای لیزر از رینگ برای اتصال موها استفاده می شود که حدود 4 الی 6 ماه دوام دارد .

در دوخت مو با استفاده از نخ کتان اتصال صورت می گیرد و مناسب موهای ضخیم است . بسته به نوع مراقبتی که انجام می شود 3 الی 6 ماه دوام دارد .

اصول و نکات مهم برای اکستنشن دائمی

بهترین راه برای اکستنشن دائمی، روش میکرورینگ است. در این روش شما می‌توانید چندین بار از موهای اکستنشن شده استفاده کنید. توجه داشته باشید که این نوع اکستنشن قابلیت ترمیم دارد. همچنین از اکستنشن مو چسبی برای روش دائمی نیز استفاده می‌شود که در آن با تقسیم کردن موها به دسته‌ها کوچکتر و چسباندن آن‌ها به موها، حجیم‌تر به نظر می‌رسند. اکستنشن دائمی زنانه به روش لیزر یا میکرو رینگ، حدود 3 تا 4 ماه دوام دارد. با رشد موهای شما، اکستنشن‌های رینگی از پوست سر فاصله گرفته و شما می‌توانید آن‌ها را ترمیم کنید.

 

خلاصه مطالب :

اکستنشن مو دائمی برخلاف تصورات به صورت مادام العمر ماندگاری ندارد . اگر به صورت صحیح نگهداری و مراقبت شود حدود 4 الی 8 ماه قابل استفاده است . استفاده از روش های مناسب جهت پیاده سازی ، کیفیت اکستنشن به کار رفته ، مراقبت های مناسب بعد از اکستنشن و استفاده از افراد متخصص و سالن های زیبایی معتبر باعث دوام بیشتر آن می شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا