آیا کامپیوتر همه‌کاره مقرون‌به‌صرفه است؟


کامپیوتر همه‌کاره به دلیل قابلیت جابجایی، عملکرد صفحه لمسی، مراحل راه‌اندازی ساده و اندازه کوچک در بین کاربران، محبوبیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل یک کامپیوتر آل‌این‌وان ممکن است ارزش آن را داشته باشد، به خصوص اگر روزانه از کامپیوتر خود استفاده نمی‌کنید. امروزه کامپیوترهای All-in-One با کیفیت توسط برندهای مختلفی مانند جی پلاس آی تی تولید می‌شود.

آی‌مک اولین کامپیوتر همه کاره بود که در سال 1998 معرفی شد و توسط اپل به شهرت رسید. این کامپیوتر AIO اصلی بود که با طراحی شیک و ظریف، تمام اجزای سیستم را در دل خود جای داده بود. این سیستم موفق شده بود در کل فضای کاری و میز صرفه‌جویی کند و شروع کار را برای کاربر آسان نماید. چرا که تنها به یک کابل برق و اتصال آن به پریز برق نیاز داشت. iMac اصلی یک مانیتور CRT بود که اندازه آن بسیار بزرگ بوده و وزن سنگینی داشت. کامپیوتر آل این وان از آن زمان به بعد راه زیادی را پیمود و مدل‌های مختلفی از آن، در بازار موجود شد.

دکتر سارا بهروان

هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید و مقایسه لپ‌تاپ با کامپیوتر، باید معیارهای انگشت شماری را در نظر بگیرید و تعیین کنید که چه چیزی به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. در ادامه، مزایا و معایب هر کدام را بررسی کرده و به شما کمک می‌کنیم تصمیم آگاهانه‌تری هنگام خرید داشته باشید.

کامپیوتر همه‌کاره در حال حاضر دارای طراحی جمع‌وجور و باریکی است و تمام اجزای سیستم در همان محفظه یا بهتر بگوییم، صفحه نمایش تعبیه شده‌اند. اگر به یک میز تمیز علاقه دارید، ست کردن یک AIO با صفحه‌کلید بی‌سیم و ماوس بی‌سیم، یک سبک زندگی تمیز، مرتب و بدون سیم را برای شما فراهم می‌کند. برای کاربران مبتدی و استفاده روزمره در سازمان‌ها، کامپیوتر All-in-One یک گزینه عالی به‌شمار می‌رود.

کامپیوتر همه‌کاره در برابر يك كامپيوتر معمولی، زمانی می‌تواند مقرون‌به‌صرفه باشد که شما کار زیادی برای انجام دادن نداشته باشید. این کامپیوترها اغلب با صفحه‌کلید و ماوس بی‌سیم برند بسته‌بندی می‌شوند. بنابراین شما یک کامپیوتر کامل خواهید داشت که فوراً کار می‌کند. این در حالیست که برای یک کامپیوتر معمولی شما باید مانیتور، ماوس و صفحه‌کلید را جداگانه تهیه کنید.

شما هرگز موفق نخواهید شد که کامپیوتر AIO را به عنوان دستگاه اصلی خود استفاده کنید. مگر اینکه یک دستگاه Pro داشته باشید. این کامپیوترها غالباً هزینه بسیار بالایی دارند.

همیشه قابلیت ارتقای یک دستگاه را هنگام خرید در نظر بگیرید. چرا که ممکن است مدت‌زمانی بعد لازم شود آن را کنار بگذارید. به‌طورکلی در یک کامپیوتر معمولی همه اجزا را تا زمانی که مادربرد شما از آن پشتیبانی می‌کند، می‌توانید ارتقا دهید اما این موضوع در مورد کامپیوتر آل‌این‌وان صدق نمی‌کند.

قیمت سیستم‌های کامپیوتری مشابه مانند مینی پی‌سی، کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ‌ها همیشه ارزان‌تر هستند. دلیل گران بودن کامپیوترهای AIO نیز قطعات سفارشی و طراحی آن‌هاست.

اولین معیار در مقایسه لپ‌تاپ با سیستم، هزینه است. چراکه طیف گسترده‌ای از کامپیوترها هستند که در بازه‌های قیمتی مختلفی ارائه می‌شوند. در ابتدا شما ممکن است به دنبال سیستم یا لپ‌تاپ نسبتاً ارزان باشید. قیمت کامپیوتر می‌تواند از 10 میلیون شروع شود و روند افزایشی را طی کند. البته هر چقدر هزینه‌ها بالاتر باشند، مطمئناً شما یک سیستم بسیار قدرتمند را خریداری خواهید کرد.

علاوه بر این، لپ‌تاپ‌ها نسبت به سیستم‌ها از تنوع برند، سبک طراحی و کاربردهای متنوعی برخوردار هستند. در حالی که می‌توانند ویژگی‌های نسبتاً گسترده‌ای از سازندگان مختلف داشته باشند. البته بد نیست بدانید که نوت‌بوک نسبت به سیستم از حساسیت بیشتری برخوردار می‌باشد. برای خرید یک لپ‌تاپ قدرتمند که سرعت بیشتر، گرافیک بهتر و فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارد، می‌بایست هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید. یک سیستم حرفه‌ای در مقایسه با یک لپ‌تاپ نسبتاً حرفه‌ای، ارزان‌تر است.

پردازنده‌های کامپیوتر بزرگ‌تر هستند و این بدان معناست که پردازنده‌های سیستم می‌توانند قدرتمندتر از پردازنده‌های لپ‌تاپ باشند. پردازنده‌های جدید و پیشرفته ابتدا در کامپیوترها مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب است بدانید پردازنده‌های لپ‌تاپ از نظر عملکرد تقریباً توانسته‌اند پا‌به‌پای پردازنده‌های کامپیوتر پیشرفت کنند. هر چند هنوز در مقایسه با پردازنده‌های سیستم محدودیت‌هایی دارند. لپ تاپ‌های گیمینگ می‌توانند عملکردی برابر داشته باشند اما این موضوع را نیز در نظر بگیرید که قیمت بسیار بالاتری دارند.

در نهایت پس از بررسی این معیار در مقایسه لپ‌تاپ با سیستم می‌توان گفت که کامپیوترها نیازی به نگرانی در مورد عمر باتری ندارند. در نتیجه آن‌ها همیشه پردازنده‌های بهتری دارند.

کامپیوتر All-in-One بخریم یا نه؟

کامپیوترهای آل‌این‌وان، بسته به نیاز شما، می‌توانند یک گزینه عالی محسوب شوند. به‌طور‌کلی می‌توان گفت اگر به یک فضای کاری مرتب و بدون سیم نیاز دارید، انتخاب کامپیوترهای همه‌کاره، برای شما بسیار مفید خواهد بود. همچنین امروزه کامپیوترهای همه‌کاره در مدل‌های متنوع توسط برندهای مختلف به بازار ارائه می‌شوند؛ در نتیجه شما می‌توانید باتوجه به نیاز خود، سیستم مناسبی را انتخاب نمایید.

کامپیوترهای آل‌این‌وان در مقایسه با پی‌سی، به فضای کمتری نیاز داشته و نصب و راه‌اندازی ساده‌تری دارند. همچنین در مقایسه با لپ‌تاپ، با اندازه‌های بزرگ‌تر صفحه‌نمایش از 19 اینچ تا 34 اینچ در بازار موجود می‌باشند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا