استفاده IRCC از هوش مصنوعی در بررسی پرونده‌های ویزای کانادا


استفاده IRCC از هوش مصنوعی artificial intelligence در صدور ویزا توریستی کانادا آغاز شد! دولت کانادا اعلام کرد که هوش مصنوعی از سال 2021 با آغاز به کار کردن درگاه جدید درخواست ویزای ویزیتوری مورداستفاده رسمی قرار گرفته است! هدف اصلی از راه‌اندازی و استفاده از هوش مصنوعی AI کمک به آسان‌تر شدن روند تصمیم گیری در مورد پرونده‌های ویزا و کم‌شدن مدت‌زمان بررسی در‌خواست‌ها توسط افسران سفارت کانادا می‌باشد! در واقع باید به عصر اثر گذاری هوش مصنوعی بر شانس اخذ ویزا سلام کرد!


کاربرد هوش مصنوعی AI در فرایند ویزای کانادا

وقتی شما درخواست خود را در درگاه IRCC کانادا ثبت می‌کنید، هوش مصنوعی پرونده را قبل از افسر سفارت بررسی کرده و شما را بر اساس شرایط و مدارکی که دارید طبقه بندی، بررسی و یک درصد شانسی به پرونده درخواستی اختصاص می‌دهد! افسر سفارت بر اساس تقسیم‌بندی که هوش مصنوعی برای پرونده در نظر گرفته است نسبت به درخواست ویزای توریستی کانادا تصمیم‌گیری می‌کند!

  • بر اساس گفته‌های مقامات دولت کانادا استفاده از AI در بررسی پروندههای ویزای ویزیتوری کانادا تا 98 درصد دقت بررسی پروندههای توسط افسر سفارت را افزایش داده است؛ اما آیا این مسئله واقعیت دارد!

نحوه بررسی پرونده ویزای کانادا توسط هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در پرونده شما به دنبال مدارک و کلمات کلیدی است! برای مثال AI دقیقاً بعد از سابمیت درخواست ویزای توریستی کانادا شروع به زیرورو کردن پرونده می‌کند و به دنبال کلماتی مثل تروال هیستوری، شغل، تحصیل، تمکن مالی و گردش حساب، هدف از سفر، وابستگی خانوادگی و مالی می‌گردد! بعد از بررسی پرونده درخواستی، آن را به نسبت شرایط و مدارکی موجود در آن تقسیم‌بندی کرده، یک درصد قبولی برای آن تعیین کرده و اطلاعات را به افسر سفارت نمایش می‌دهد! افسر سفارت کانادا می‌تواند بر اساس اطلاعات هوش مصنوعی تصمیم گرفته یا خودش شروع به خواندن پرونده کرده و در مورد آن تصمیم‌گیری کند!

کاهش مدت زمان جواب‌دهی به ویزای کانادا با AI

هدف اصلی را اندازی و استفاده از هوش مصنوعی در فرایند درخواست ویزای ویزیتوری کانادا کاهش مدت‌زمان پاسخ‌دهی به پرونده‌ها است! از سال 2021 که AI وارد سیستم دولت کانادا شده مدت‌زمان بررسی پرونده‌ها و پاسخ‌دهی به آنها حدود 30 درصد کاهش داشته است! البته هنوز هم مدت زمان پاسخ‌دهی به ویزای کانادا به شرایط پرونده درخواستی بستگی دارد، به این دلیل که اگر هوش مصنوعی برای پرونده شانس کمی در نظر بگیرد یا به هر دلیلی پرونده را در لیست «نیاز به بررسی بیشتر دارد» قرار دهد، خواه یا نا خواه مدت زمان جواب‌دهی به پرونده شما افزایش پیدا می‌کند.

نحوه اثرگذاری AI بر پرونده‌های قوی و ضعیف ویزای کانادا

هر چه قدر پرونده از نظر شرایط مالی، تروال هیستوری، شغلی و خانوادگی بهتر و مدارک اثبات این شرایط نیز روی پرونده باشید مدت‌زمان پاسخ‌دهی به درخواست روادید کاهش پیدا می‌کند. حتی شانس اخذ ویزایتان به دلیل قرارگیری در بخش پرونده‌های با شانس اخذ ویزای بالا، افرایش پیدا می‌کند و افسر سفارت شاید اصلاً زحمت نگاه کردن به پرونده را به خود ندهد و با درخواست شما موافقت کند. این موضوع باعث می‌شود متقاضیان ویزای مولتی کانادا که باید از هر نظر پرونده قوی داشته باشند در مدت‌زمان بسیار کمتری ویزا دریافت کنند!

اگر پرونده ویزای ویزیتوری کانادا از نظر منابع مالی، وابستگی شغلی، خانوادگی و… شرایط خوبی نداشته باشد، توسط AI در بخش پرونده‌های با ریسک بالا قرار گرفته و به افسر سفارت یادآوری می‌کند که این پرونده باید چند بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد! به همین دلیل افسر سفارت بر روی درخواست حساس شده و همین موضوع شانس اخذ ویزا را کاهش دهد! حتی شاید پرونده را یک نگاه هم نیندازد!

چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی AI در IRCC

بسیاری از مردم نگران هستند که استفاده از هوش مصنوعی توسط IRCC منجر به تعصب و عدم توضیح در مورد نحوه قضاوت و تصمیم‌گیری در مورد درخواست‌های ویزا کانادا شود! طبق قوانین داخلی کانادا اداره مهاجرت این کشور باید الگویی که برای هوش مصنوعی طراحی شده و فرایندی که برای اتخاذ تصمیمات اداری استفاده می‌کند را بتواند توضیح دهد. بااین‌حال اداره مهاجرت این کشور توضیح دقیقی از روند تصمیم گیری پرونده‌ها نداده و به توضیحات مختصری در مورد این موضوع بسنده کرده است!

آشنایی با سیستم شینوک Chinook اداره IRCC

استفاده از “Chinook” که IRCC آن را به‌عنوان ابزاری مبتنی بر مایکروسافت اکسل برای ساده‌سازی و طبقه‌بندی اطلاعاتی موجود در پرونده به وجود آورده از سال 2019 به‌صورت رسمی آغاز به کارکرده است. Chinook برای پردازش درخواست‌های ویزا‌ی ویزیتوری کانادا به‌منظور افزایش کارایی، بهبود خدمات، کاهش تأخیر پاسخ‌دهی و در نتیجه بهبود زمان پردازش توسعه‌یافته است.

Chinook اطلاعات ذخیره شده در سیستم مدیریت پرونده جهانی (GCMS)، پردازش IRCC و ثبت رکورد را به روشی ساده و طبقه بند شده به افسر سفارت کانادا نمایش می‌دهد. نمایش اطلاعات طبقه‌بندی‌شده به افسر سفارت کمک می‌کند تا سرعت بررسی پرونده‌‌ها را افزایش دهد و نهایتاً برای بررسی هر درخواست بیشتر از 5 دقیقه وقت نگزارد! البته این مدت‌زمان هم خیلی خوش‌بینانه به نظر می‌رسد و اکثر افسرهای سفارت به‌صورت میانگین بین 1 تا 2 دقیقه برای هر پرونده وقت صرف می‌کنند.

نگرانی‌ها در مورد IRCC chinook

اطلاعات شما توسط سیستم شینوک به صورتی نمایش داده می‌شود که در کنار اسمتان بر اساس مدارکی که بر روی پرونده قرار داده‌اید در صورتی که قابل قبول باشند یک پرچم سبز رنگ و در صورت ناکافی و نامعتبر بودن مدارک یک پرچم قرمز نمایش می‌دهد! افسر سفارت از روی همین پرچم‌ها می‌تواند نگاه کلی به پرونده داشته باشد و بداند که درخواست ویزای توریستی کانادا مدارک کافی دارد یا با مدارک ناقض اقدام کرده است. همین موضوع می‌تواند باعث شود یک پرونده بدون مطالعه ریجکت شود.

فرم درخواست جدید ویزای کانادا زیر ذره بین AI

درگاه جدید اداره IRCC باهوش مصنوعی کنترل می‌شود. پس افرادی که سابقه سفری، تمکن مالی و وابستگی قوی به ایران ندارند سعی کنند از طریق درگاه GC KAY درخواست دهند تا افسر سفارت حداقل چنددقیقه‌ای پرونده آنها را بررسی کرده و بدون هوش مصنوعی تصمیم‌گیری کند. اما افراد با پرونده قوی که باید خود را سریع‌تر به کانادا برسانند بهتر است از طریق درگاه جدید IRCC درخواست ویزای خود را مطرح کنند.

تصمیم‌گیرنده نهایی افسر سفارت است نه هوش مصنوعی

بر اساس قوانین مصوب اداره دولت کانادا هوش مصنوعی هیچ نقشی در تصمیم‌گیری در مورد پروند‌های ارسالی به اداره مهاجرت کانادا ندارد و تصمیم نهایی را در هر صورت افسر سفارت کانادا خواهد گرفت. البته نقش هوش مصنوعی روزبه‌روز در فرایند درخواست ویزا کانادا پررنگ‌تر و تخصصی‌تر خواهد شد. در این شرایط بهترین کار اخذ مشاوره از معتبرترین مرجع ویزا در ایران یعنی گروه ویزالند با کمترین هزینه و بیشترین بازده ممکن است، گروه ویزالند به شما کمک می‌کند که پرونده خود را بر اساس الگوریتم جدید هوش مصنوعی اداره IRCC تنظیم کنید تا شانس اخذ ویزایتان بیشتر از هر زمانی دیگری شود!

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا