اعلام نتایج دانشگاه بقیه الله + اسامی پذیرفته شدگان 1402


زمان اعلام نتایج دانشگاه بقیه الله مشخص شد. افراد می‌توانند از طریق سایت sanjeshp.ir به اسامی دعوت شدگان دسترسی داشته باشند. همچنین کد انتخاب رشته محل‌های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته به صورت اینترنتی در سایت سنجش پزشکی قرار خواهد گرفت. پذیرش در دانشگاه بقیه الله فقط از میان کارکنان نیروی مسلح صورت می‌گیرد و نیازی به مراجعه حضوری برای انجام دادن مصاحبه نیست. نتایج نهایی دانشگاه بقیه الله از طریق تماس تلفنی یا پیامک اعلام خواهد شد.

پس از مشاهده نتایج بقیه الله افراد باید برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود بر اساس علاقه‌مندی‌های خود در دفترچه راهنما اقدام کنند. برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه بقیه الله یا شاهد و دانشگاه ارتش ضوابط و شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان در نظر می‌گیرند. داوطلبان هنگام انتخاب این دانشگاه باید حتماً شرایط اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور را به دقت مطالعه کنند. معمولاً چند هفته پس از اتمام مهلت انتخاب رشته وزارت بهداشت، اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه بقیه الله، ارتش، علوم بهزیستی و شاهد از طریق سایت سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir اعلام می‌شود. از این رو متقاضیان لازم است که از زمان اعلام نتایج دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله آشنایی داشته باشند.

زمان اعلام نتایج دانشگاه بقیه الله 1402

آن دسته از داوطلبانی که زمان انتخاب رشته آزمون سراسری کد رشته‌های نیمه متمرکز مربوط به دانشگاه بقیه الله را انتخاب کنند، می‌توانند از شهریور ماه با مراجعه به صفحه اعلام نتایج رشته‌های نیمه متمرکز سازمان سنجش برای مشاهده نتایج دانشگاه اقدام نمایند. در سال گذشته نتایج در تاریخ ۱ شهریور ۱۴۰۱ اعلام شد.

از جمله دانشگاه‌های نیمه متمرکز در ایران دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله است و به دلیل وابستگی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فقط کارکنان نیروهای مسلح می‌توانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

هر سال داوطلبان بسیاری برای ورود به این دانشگاه وارد عرصه رقابت می‌شوند. به این دلیل که اساتید برجسته در این دانشگاه تدریس می‌کنند، هر سال پیش از گذشته سطح علمی و آموزشی آن افزایش می‌یابد. مهم‌ترین ویژگی این دانشگاه این است که آینده شغلی دانشجویان و وضعیت درآمد حقوق آنها به صورت تضمین شده است. این دانشگاه یک محیط کاملاً فرهنگی دارد و فضای اسلامی بر مبنای دانش پزشکی به آن حاکم می‌باشد.

زمان اعلام نتایج دانشگاه بقیه الله

 

برای دسترسی به دفترچه انتخاب رشته دانشگاه بقیه الله وارد لینک شوید.

نحوه اعلام نتیجه دانشگاه بقیه الله 1402

سازمان سنجش رشته‌های خاصی را در طی اعلامیه اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت، زمان و آدرس محل مصاحبه، معاینه و گزینش رشته‌های تحصیلی اعلام خواهد کرد. اعلام اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه بقیه الله جزو اعلام نتایج رشته‌های دارای شرایط خاص محسوب می‌شود.

داوطلبان کد رشته‌ها دارای شرایط خاص دانشگاه علوم قضایی باید نسبت به مشاهده نتایج انتخاب رشته خود اقدام کنند. اعلام نتایج اولیه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به منزله قبولی افراد نیست و برای قبولی در این دانشگاه باید با کسب نمره لازم وارد مرحله بعد شوند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور در گزینش نهایی منحصراً کسانی قبول خواهد شد که شرایط زیر را داشته باشند:

  • براساس برنامه زمانی در مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، یا دیگر مراحل گزینش شرکت کرده و قبول شده باشند.
  • صلاحیت عمومی متقاضیان از سوی هیئت ‌مرکزی گزینش ذیربط تائید گردد.
  • ضوابط و قوانین انتخاب رشته فوق را نیز رعایت کرده باشند.
  • حد نصاب نمره علمی نهایی برای هر رشته را کسب کنند.

اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه بقیه الله به همراه اعلام نتایج دیگر رشته‌های متمرکز آزمون سراسری از اواخر شهریور ماه خواهد بود.

چگونگی اعلام نتایج دانشگاه بقیه الله

آمادگی برای مصاحبه دانشگاه بقیه الله 1402

با توجه به اهمیت رشته دانشگاه بقیه الله و نیمه مترکز بودن رشته‌ها، شرط مصاحبه برای پذیرش در این دانشگاه بسیار مهم است و افرادی که مایلند در مرحله مصاحبه بهترین عملکرد را داشته باشند، باید حتماً از قبل آمادگی‌های لازم را کسب کنند. شرایط کلی مصاحبه دانشگاه بقیه الله شامل موارد زیر است:

  •  بهتر است شرایط پوشش ظاهری را رعایت کنید.
  • با روی گشاده وارد اتاق مصاحبه شوید.
  •  اصلاً تند صحبت نکنید و کلمات را شمرده بیان نمایید.
  • روزهای پیش از مصاحبه سؤالات عقیدتی و سیاسی موجود را مطالعه کنید.
  • حتی‌الامکان سعی داشته باشید با چند نفر از ورودی‌های سال قبل دانشگاه بقیه ‌الله صحبت داشته باشید.
  • زمانی پاسخ سؤالی را نمی‌دانید، باید درحالی‌که اعتماد به ‌نفس خود را حفظ می‌کنید به شکلی ماهرانه اطلاعات خود در زمینه‌ای مشابه به ‌عنوان پاسخ به گروه مصاحبه‌ کننده ارائه کنید.

اطلاعیه

پس از اعلام و مشاهده نتایج بقیه الله، تاریخ دعوت مصاحبه از طریق سایت سنجش پزشکی اعلام می‌شود.

آمادگی برای مصاحبه دانشگاه بقیه الله

اعلام نتایج دانشگاه بقیه الله در مرحله مصاحبه

همه افرادی که در آزمون انتخاب رشته وزارت بهداشت شرکت کردند، در انتظار نتایج نهایی هستند تا از وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوند. براساس اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از طریق مجری برگزاری این آزمون یعنی سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور، نتایج نهایی دانشگاه بقیه الله و اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه بقیه الله اواخر شهریور ماه به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش پزشکی اعلام می‌شود.

داوطلبانی که دانشگاه بقیه الله را انتخاب می‌کنند، باید توجه داشته باشند که نتایج قبولی مصاحبه دانشگاه بقیه الله در سال گذشته در ۱۶ شهریور ماه توسط سایت سنجش پزشکی متشر شد.

اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص زمان و مکان و مدارک نیاز برای ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی از طریق پیامک یا تماس تلفنی با شماره همراهی که در فرم ثبت نام ثبت شده است توسط پذیرش این دانشگاه انجام می‌شود. چنانچه مایل به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه بقیه الله هستید، مطالعه مقال زیر را پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه بقیه الله وارد لینک شوید.

خلاصه مطالب

زمان اعلام نتایج دانشگاه بقیه الله در شهریور ماه هر سال می‌باشد و افرادی که در آزمون‌های وزارت بهداشت ثبت نام کرده‌اند، بی‌صبرانه منتظر دیدن وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود هستند. نتایج نهایی دانشگاه بقیه الله از طریق تماس تلفنی یا پیامک به دانشجویان اعلام می‌شود. افراد می‌توانند با بررسی و مشاهده نتایج بقیه الله اقدامات لازم را برای تکمیل فرایند ثبت نام انجام دهند.

در این مقاله به اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه بقیه الله اشاره کردیم. چنانچه شما عزیزان نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اسامی پذیرفته شدگان و نحوه مشاهده نتایج دانشگاه بقیه الله هستید، می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما عزیزان را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

برای دریافت pdf مقاله کلیک نمایید.

زمان انتشار نتایج دانشگاه بقیه الله چه تاریخی است؟

نتایج معمولاً در نیمه اول شهریور ماه هر سال اعلام می‌شود.

چگونه می‌توان برای مشاهده نتایج بقیه الله اقدام کرد؟

در این مقاله به نحوه بررسی نتایج در دانشگاه بقیه الله اشاره کردیم.

سامانه مشاهده نتایج دانشگاه بقیه الله چیست؟

داوطلبان برای مشاهده نتایج خود باید به سایت سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir وارد شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا