انواع سنگ ساختمانی موجود در ایران


آیا می دانید انواع سنگ ساختمانی را به عنوان یک کالای پرمصرف و ضروری در حوزه ساخت ساز، اگر از یک مرکز معتبر خریداری کنید با مناسب ترین قیمت ارائه می شود، پس با اطلاعاتی که در اختیار شما قر ار می گیرد دیگر گران نخرید!

شما به عنوان مدیر خرید یک شرکت ساختمانی معتبر، یا یک فرد که در حوزه ساخت و ساز ساختمان فعالیت می کنید و یا حتی به عنوان فردی که قصد ساخت یک بنای کوچک را دارد، مسلما قیمت اجناسی که می خرید برایتان اهمیت ویژه ای دارد حال آنکه این اجناس جزو کالاهای پرمصرف در کسب و کار شما محسوب شود که اهمیت این مسئله دوچندان می شود.

سنگ ساختمانی ضروری ترین و پرمصرف ترین کالا در ساخت یک بنا محسوب می شود که با توجه به انواع آن در کلیه مراحل ساخت و ساز کاربرد دارد.

با توجه به اهمیت کیفیت و قیمت سنگ ساختمانی به عنوان مولفه های اصلی در یک بررسی، ما در این مقاله اطلاعاتی را ارائه می دهیم.

حالم خوبه

به طور کلی انواع سنگ های طبیعی به سه دسته کلی رسوبی، آذرین و دگرگونی دسته بندی می شوند. تنوع بسیار بالای سنگ های ساختمانی موجب بروز ویژگی ها و خصوصیات مختلفی از آن‌ها شده است که امروزه شاهد کاربردهای مختلف هر یک در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی هستیم.

 

ما به معرفی و بررسی تعدادی از پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی می پردازیم.

سنگ گرانیت به عنوان مهمترین سنگ ساختمانی

سنگ گرانیت دارای بافتی از دانه های متوسط تا درشت است، که به علت وجود کانی های مختلف دارای تنوع رنگ مانند سفید، خاکستری روشن و تیره، سبز، صورتی ، مشکی تیره و روشن و … می باشد.

صنعت تولید سنگ گرانیت در ایران سابقه طولانی دارد و شاید همین امر توانسته است این سنگ را به عنوان یکی از سنگ های شناخته شده در سطح جهانی و پرمصرف در سطح ایران معرفی کند.

یکی از اصلی ترین دلایلی که ایران را به یکی از مراکز تولید سنگ گرانیت تبدیل کرده، وجود معادن تولید سنگ طبیعی گرانیت در چندین استان مهم می باشد. اگر بخواهیم مزیت های سنگ گرانیت را به صورت خلاصه عنوان کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت بالای گرانیت

 

گرانیت های تولید شده در معادن ایران، کیفیت بالا و الگوی منحصر به فرد شناخته شده ای دارند. دوام بالا، مقاومت در برابر نوسانات دمایی، انعطاف پذیری در ساخت انواع مدل ها و تنوع در رنگ ها، گرانیت این منطقه را در سطح جهان شناخته کرده است.

فناوری پیشرفته و فرآیند تولید کارآمد

صنعت تولید گرانیت در ایران، سرمایه گذاری زیادی در فناوری، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته برای بهبود فرآیند تولید ایجاد کرده است. این امر منجر به افزایش بهره وری و کاهش هزینه تولید از طریق استفاده از فناوری های جدید کرده است.

قیمت های رقابتی

قیمت هایی که تولید کنندگان برای گرانیت تولید شده در این منطقه ارائه می دهند، به مراتب خیلی کمتر از قیمت های جهانی برای تولید این محصول می باشد که همین امر یکی از دلایل توجه حداکثری جهت بالاترین خرید از این منطقه محسوب می شود.

موارد استفاده سنگ گرانیت

  • به عنوان کف‌پوش و سنگ پله درمکان‌هایی شلوغ و پررفت‌وآمد، مثل پاساژهای تجاری، ادرات، بانک ها و موسسات و…
  • برای بدنه ساختمان چه در داخل و چه در بیرون
  • برای میز پیشخوان ( کانترتاپ ) ،صفحه روی کابینت، سنگ اپن بهترین گزینه در میان هر نوع مصالح و سنگ است.
  • جداول سنگی و کفپوش محوطه

سنگ گرانیت به دلیل تخلخل رو به صفر دارای سطح صاف و وزن بسیار بالاست. از این رو حتی الامکان از آن برای نمای ساختمان استفاده نمی شود. البته برای وزن آن می توان از سنگ هایی با ضخامت بسیار کم مطابق با آخرین تکنولوژی روز استفاده کرد. موضوع دیگر در نحوه اتصال است که برای جبران وزن زیاد بجای ملات سیمانی می توان از چسب سنگ استفاده کرد.

نحوه خرید سنگ گرانیت

با توجه به مزایای گفته شده در مورد سنگ گرانیت تولید شده در ایران، در صورتی که شما در حوزه کاری خود به این سنگ نیاز داشته باشید می توانید به صورت مستقیم و بدون واسط ، نسبت به خرید سنگ گرانیت در شهر خود اقدام کنید.

مجموعه رادیان استون به عنوان مرکز تولید و فروش آنلاین انواع سنگ ساختمانی و سنگ گرانیت در تنوع رنگ و مدل ها می باشد که متناسب با نیاز مشتریان، بدون هیچ محدودیتی امکان فروش را ایجاد کرده است.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از دسته سنگ های آهکی متخلخل می باشد ، که ازجامانده ی رسوبات چشمه های آب گرم در طول زمان تشکیل شده است. میزان ارتفاع، گرما و عناصر محلول در آب بر کیفیت سنگ و در نتیجه بر قیمت سنگ تراورتن موثر است. هر چه عناصر کمتر باشد سنگ تراورتن سفید ترخواهد بود.

کاربرد سنگ تراورتن

تخلخل های موجود در بافت سنگ موجب نفوذ و چسبندگی هر چه بیشتر ملات و سیمان در سنگ شده است.

به طوریکه از کنده شدن و سقوط سنگ در طی زمان، پیشگیری می کند. همین موضوع باعث جلب توجه اکثر ساختمان سازان به استفاده از سنگ تراورتن در ساختمان به خصوص در نمای بیرونی با ارتفاع های بسیار شده است. از دیگر کاربردهای آن به استفاده در قرنیز دیوار و سنگ کنارپله می توان اشاره کرد.

از تراورتن برای سنگ پله و کف و دیوارهای داخلی نیز می توان استفاده کرد. اما از آنجایی که تراورتن ها ذاتا جرم پذیرند توصیه به کاربرد آن ها برای کف مکان های عمومی نمی شود. همچنین به دلیل درصد جذب آب بهتر است در سرویس های بهداشتی به کار گرفته نشوند.

نحوه خرید سنگ تراورتن

جهت خرید سنگ تراوتن نیز می توانید به صورت مستقیم از مجموعه رادیان استون اقدام به خرید کنید و بدون هیچ محدودیتی در میزان سفارش و شهر مورد تقاضا، سفارش خود را در کوتاهترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

مجموعه رادیان استون با داشتن کادر مجرب و حرفه ای در زمینه تولید و فروش انواع سنگ ساختمانی این امکان را برای شما ایجاد می کنند که با ارائه قیمت های مناسب، در هزینه های مصرفی صرفه جویی کنند.

بنابراین شما می توانید از طریق ارتباط با مجموعه رادیان استون دیگر هیچ سنگ ساختمانی را گران نخرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا