انواع سوتین موجود در بازار و کاربرد آنها + عکس و قیمت


تنوع بسیار زیاد مدل های سوتین زنانه، سبب شده برای هر خانمی با هر سلیقه و هر فرم سینه ای، گزینه ی مناسبی وجود داشته باشد. اما گاهی این تنوع زیاد باعث سردرگمی در انتخاب صحیح سوتین برای افراد می شود. ما در این مطلب انواع سوتین موجود در بازار و کاربرد آنها به همراه عکس و قیمت سوتین را بررسی می کنیم تا آماده ی خرید سوتین مناسب خود شوید.

 

بهترین مدل های سوتین و ویژگی هر یک

به طور کلی، سوتین ها هر یک به منظور شرایط خاصی طراحی شده اند و با توجه به این موضوع استفاده ی مخصوص خود را دارند. بعضی مدل ها کاربرد بیشتری دارند و می توانید در مواقع مختلف از آن استفاده کنید. قیمت سوتین بسته به کیفیت ساخت و برند تولید کننده ی آن، مدل سوتین، دوخت و جنس سوتین متفاوت است. هم چنین مدل های ست نیز موجود اند، که دارای سوتین و شورت با طرح هماهنگ هستند. قیمت ست شورت و سوتین چندان گران تر از سوتین های تک نیست و از این رو خرید آن در بسیاری مواقع به صرفه تر است. سوتین های ساده و نخی معمولا قیمت ارزان تر و مدل های فانتزی و نیمه فانتزی گران تر هستند. هم چنین برند های خارجی سوتین مثل برند NBB اگر چه قیمت بالاتری دارند، اما با توجه به کیفیت و دوام بسیار خوبی که دارند، خرید آن ها به صرفه تر است. در ادامه ما بهترین مدل های سوتین که کاربرد های زیادی دارند را نام می بریم.

 

سوتین اسفنجی

می توان گفت سوتین اسفنجی محبوب ترین و پر کاربرد ترین مدل سوتین است. این مدل با داشتن کاپ اسفنجی با ضخامت نازک، به خوبی به سینه ها فرم می دهد و بسیار راحت هم است. این سوتین را هم می توان به عنوان یک سوتین روزانه استفاده کرد و هم در زیر لباس های مجلسی و در مهمانی، چرا که به خوبی سینه را لیفت کرده و فرم می دهد. مدل های ساده ی سوتین اسفنجی برای استفاده ی روزانه مناسب ترند، اما مدل های فانتزی تر که دارای روکش گیپوری هستند نیز وجود دارند. قیمت سوتین اسفنجی بسته به برند و کیفیت تولید آن، بین 150 تا 500 هزار تومان متغیر است.

 

سوتین جک دار

این مدل شبیه به سوتین اسفنجی است، با این تفاوت که یک لایه ی فشرده شده و ضخیم دیگر هم در قسمت پایین کاپ وجود دارد. این لایه از پایین سینه ها را به سمت بالا هل داده و نگه می دارد، به همین دلیل به این مدل سوتین، سوتین پوش آپ (push up) هم می گویند. کاربرد این سوتین برای زمان مهمانی یا استفاده ی روزانه، برای خانم هایی است که سینه های کوچک داشته و می خواهند سینه خوش فرم تر و بزرگتر دیده شود.

 

سوتین ساده

هر نوع پوشاکی هم مدل های فانتزی و تزئین شده داشته و هم مدل های کاملا ساده. سوتین ساده، سوتینی بدون پد اسفنجی و فنر است، بنابراین برای زمان راحتی و استراحت شما مناسب است. بسیاری از خانم ها این مدل سوتین را به دلیل راحتی زیاد، دوام و شستشوی آسان و قیمت مناسب آن به دیگر مدل ها ترجیح می دهند. توصیه می شود در کنار سوتین های فرم دهنده و فانتزی، حتما یک سوتین نخی ساده نیز در کشوی خود داشته باشید. قیمت سوتین ساده نخی معمولا بین 80 تا 300 هزار تومان متغیر است.

سوتین توری و گیپور

همه یا بخشی از این سوتین ها، از پارچه های توری یا دانتل ساخته شده که بسیار زیبا و ظریف است. سوتین توری جزو سوتین های فانتزی است که معمولا طرح های کار شده و تزئین شده دارد. بسته به مدلی که تهیه می کنید، سوتین می تواند فنر دار یا بدون فنر باشد. سوتین های توری از مدل های راحت و سبک برای استفاده در روزهای گرم سال هستند.

 

سوتین کوچک کننده (مینی مایزر)

اگر می خواهید سینه های شما جمع تر و خوش فرم تر باشند، سوتین مینی مایزر مناسب شماست. این مدل با طراحی جمع کننده و دربرگیری خوب بغل سینه، روی سینه و زیر آن، بالاتنه را کوچک و خوش فرم نشان می دهد. کاربرد سوتین مینی مایزر، بیشتر در زمان مهمانی ها و مجالس است که می خواهید اندام، زیبا و سفت تر به نظر برسد.

 

سوتین بالکن دار

از مدل های مجلسی و نیمه فانتزی سوتین است که طراحی خاص آن، تقریبا مستطیل شکل است سبب شده به این نام شناخته شود. در این مدل قسمت روی سینه ها کمتر پوشش داده می شود و سینه برجستگی بیشتری دارد. کاربرد سوتین بالکنی، معمولا برای زمان مجالس و مهمانی هاست و مناسب پوشیدن زیر لباس ها با یقه های باز است. سوتین بالکن دار، جک دار و فنر دار ساخته می شود تا سینه ها هر چه زیباتر به نظر برسند. این مدل بیشتر مناسب خانم ها با سایز سینه ی کوچک است. قیمت سوتین بالکنی بسته به برند تولید کننده ی آن متغیر است، اما چون مدلی فانتزی و مجلسی است کمی از مدل های ساده گران تر است.

 

سوتین های چسبی و دکلته

در ادامه ی بررسی انواع سوتین موجود در بازار و کاربرد آنها، می خواهیم مدل های خاص و بسیار کاربردی از سوتین، مختص به پوشیدن با لباس مجلسی را معرفی کنیم. اگر می خواهید به یک مهمانی رفته و از لباس های دکلته، بکلس و یقه باز استفاده کنید، به سوتینی نیاز دارید که در عین فرم دهی به سینه ها، بدون بند و نوار باشد. سوتین چسبی، سوتین پروانه ای و سوتین سیلیکونی، از جمله سوتین های ایده آل برای چنین شرایطی هستند. این سوتین ها فاقد نوار دور کمر و بند بوده و با چسب داخلی که دارند، به سینه می چسبند. با وجود مجلسی بودن این سوتین ها، قیمت آن ها مناسب است. سوتین های چسبی و سیلیکونی در برند های با کیفیت چون NBB قابل استفاده ی چند باره هم هستند، ضمن آن که قیمت آن ها نیز مناسب است.

در این مقاله انواع سوتین و کاربرد آنها را بررسی کردیم. برای دیدن مدل های بسیار متنوع از سوتین، در قیمت های مختلف از 70 تا 700 هزارتومان و هم چنین مشاهده و خرید انواع ست لباس زیر، شورت زنانه، لباس ورزشی، لباس خواب زنانه و … به وبسایت تیدامی سر بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا