ایده عکاسی نوزاد – چطور


عکاسی نوزاد، تولد یک نوزاد به نوعی بهترین اتفاق در یک زندگی مشترک و پدر و مادر، به دنیا آمدن فرزند است. سعی کنید در طول این دوران بارداری تا تولد نوزاد حسابی عکس بگیرید و عکاسی کنید و خاطرات خود در این دوران را ثبت کنید، اگر زمان کافی دارین یا به آتلیه عکاسی علاقه دارین میتوانید که عکاسی نوزاد خود را با ایده عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد ثبت کنید.

عکاسی نوزاد یکی از لذت‌بخش‌ و پرچالش‌ترین انواع عکاسی است. خلاقیت و ابتکار در ایده عکاسی نوزاد می‌تواند ضمن ثبت لحظات خاطره‌انگیز دلبندتان، عکس‌هایی با ژست‌های زیبا و جذاب رقم بزند.

خلاف تصور، عکاسی از نوزاد تنها محدود به آتلیه نمی‌شود، بلکه می‌توان عکس‌هایی خاطره‌انگیز و با دکورهای متنوعی در بیمارستان خانه و حتی در فضای باز از نوزاد انداخت. در این مطلب ضمن ارائه ایده‌ها و ژست‌های مختلف عکاسی از نوزاد، آتلیه‌ای را با جدیدترین تجهیزات عکاسی و به‌روزترین دکورها به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع ایده عکاسی نوزاد در آتلیه

بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند در روزهای اولیه پس‌از تولد، در محیط آتلیه و با تم یا دکورهای آن‌جا از نوزادشان عکس بگیرند. با یک گشت‌وگذار در اینترنت، ژست‌های مختلفی را می‌توانید برای عکاسی از نوزاد پیدا کنید. بهترین زمان برای گرفتن عکس نوزاد ۱۰ روز اول است که هنوز نوزاد دچار نفخ شکم یا کولیک نشده باشد. در ادامه جالب‌ترین ایده‌های عکاسی در آتلیه را به شما معرفی کرده‌ایم.

ژست‌های جذاب با قنداق‌های خلاقانه

قنداق‌پیچ‌کردن نوزاد با پارچه‌های نازک و زیبا یکی از محبوب‌ترین ایده‌های عکاسی از نوزاد است. در این ژست‌ها که معمولا نوزاد به دست و بازوی خود تکیه دارد، بهترین زاویه، بالا یا روبه‌روی نوزاد است. برای انتخاب پارچه می‌توانید از مدل‌هایی با بال فرشته، گل‌های ریز کوچک و براق یا توری استفاده کنید.

ژست‌های نوزاد با لوازم جانبی و دکور

در آتلیه‌ها تم‌ها و دکورهای مختلفی جهت عکاسی برای نوزاد وجود دارد‌. به‌دلیل محدودیت زمان و شرایط نوزاد شما امکان عکس ‌انداختن از تمامی تم‌ها و دکورها را ندارید. اینجاست که برای انتخاب بهترین قاب و دکور، باید به عکاس و تجربه او در این کار اعتماد کنید.

عکاسی کلوزآپ نوزاد

کلوزاپ‌ها قاب‌های بسته‌ای از صورت یا اجزای بدن نوزاد هستند که اگر توسط عکاس باتجربه و با تجهیزات پیشرفته گرفته‌ شوند، بسیار جذاب و خاص به‌نظر می‌رسند‌.

عکاسی نوزاد با خانواده

برای ثبت لحظات خاطره‌انگیز با نوزاد می‌توان از سایر اعضای خانواده کمک گرفت. پدر، مادر و خواهر یا برادر نوازد می‌توانند با بغل‌کردن او و ژست‌های احساسی، عکس‌هایی خانوادگی با حضور عضو جدید خانواده بگیرند.

ژست‌های خاص از نوزاد لخت

عکس نوزاد لخت بسیار پرطرفدار و چالش برانگیز است، چراکه در کنار خاص‌بودن، سختی‌های خود را دارد. تعداد زیادی نمونه عکس نوزاد را می‌توانید پیدا کنید که یک کادربندی خاص و نورپردازی حرفه‌ای چطور از نوزاد لخت، عکسی دیدنی خلق کرده است. برای اجرای این ژست عکاسی مواظب باشید که نوزاد سرما نخورد و بدن او با اجسام دیگر برخورد نکند.

ایده‌های عکاسی نوزاد در هرماه یا ماهگرد

ایده عکاسی ماهگرد نوزاد
ایده عکاسی ماهگرد نوزاد

اگر محدودیتی بابت هزینه عکاسی ندارید، بهترین آرشیو عکس‌های ماهانه نوزاد، عکس‌هایی هستند که با ایده‌های ناب عکاسان در آتلیه گرفته می‌شوند‌. عکس‌هایی با دکورهای آشپزی، عددهای نمادین با میوه‌ها یا المان‌های طبیعی، بهترین ایده عکاسی ماهگرد هستند که ژست‌هایی خارق‌العاده ایجاد می‌کنند. با این عکس‌ها یا ساخت کلیپی از آن‌ها می‌توان رشد و بزرگ‌شدن نوزاد را به‌خوبی به تصویر کشید.

ایده عکاسی نوزاد در فضای باز

یکی از جذاب‌ترین ایده‌های عکس نوزاد، عکاسی در فضای باز است. بهتر است این شانس را به نوزادتان بدهید تا در یک محیط جدید، عکسی با حس‌وحال ناب و طبیعی داشته باشد. ایده‌های عکاسی نوزاد در فضا شامل عکس با حباب، عکس‌های شلخته، عکس با المان‌های طبیعی و حتی عکس‌های ماهگرد نوزاد است.

تصور کنید عکس نوزاد چندماهه شما در چمنی سبز با کادری پر از گل چقدر زیبا به‌نظر می‌رسد. حتی عکس‌های نوزادان چند ماهه با برف یا کادری از شکوفه‌های بهاری می‌تواند به زیبایی درختانی با برگ‌های زرد و نارنجی پاییز باشند. بهتر است در یک سال اول زندگی نوزاد، در تمامی فصل‌ها از فرزندتان عکس بگیرید.

تنها نکته‌ای که باید رعایت کنید، توجه به سلامتی و ایمنی نوزاد است. توصیه می‌شود عکاسی در طبیعت را به آتلیه‌هایی بسپارید که فضایی را در خود آتلیه به این کار اختصاص داده‌اند‌، چراکه علاوه‌بر بحث تنظیم نور تدابیری برای بهداشت و سلامت نوزاد نیز اندیشیده‌اند‌.

ایده عکاسی نوزاد در منزل

آموزش عکاسی نوزاد
آموزش عکاسی نوزاد

در هر خانه‌ای اگر یک دوربین دیجیتالی نباشد، به‌طور قطع یک گوشی دوربین‌دار وجود دارد.‌ به همین دلیل بیشتر خانواده‌ها مدام و لحظه‌به‌لحظه از حالت‌های مختلف نوزادشان عکس می‌گیرند. اما بهتر است اگر جشنی برای ورود نوزاد به خانواده گرفته‌اید، از عکاسان ماهر کمک بگیرید تا لحظات زیبای شما را به بهترین نحو ثبت کنند‌. در ادامه چند توصیه برای عکاسی از نوزاد در خانه آورده‌ایم که عبارت‌اند از:

  • نور طبیعی روز را از دست ندهید.
  • هرگز از فلاش گوشی استفاده نکنید، چراکه برای نوزاد ضرر دارد.
  • اجازه دهید نوزاد استراحت کند و شیر بخورد تا حین عکاسی سرحال باشد.
  • عناصر اضافی با رنگ‌های مختلف را از کادر حذف کنید.
  • از کسی برای ژست‌های مختلف و ایمنی نوازد کمک بگیرید.
  • از لوازم نوزاد مانند پتو، عروسک یا اسبا‌ب‌بازی ها در دکور عکس بهره بگیرید‌.
  • اگر قصد دارید نوزاد را لخت کنید، حتما حواستان به دمای اتاق باشد.
  • سعی کنید به‌طور پیاپی عکس بگیرید، زیرا نوزاد توانایی نگاه‌کردن مدام به دوربین را ندارد و ممکن است یک لحظه اتفاقی چشمانش به دوربین خیره شود.
  • برای اینکه نوزاد چندماهه شما بخندد، می‌توانید پشت دوربین از عروسک‌ها یا آواهایی که دوست دارد کمک بگیرید.
  • با استفاده از بادکنک، عکس‌ها را جذاب‌تر کنید.
  • به‌ نوزاد لباس‌های رنگی‌رنگی بپوشید تا شادتر و سرحال‌تر دیده شود.
  • از ایده‌های جدید مانند استفاده از لوازم آشپزخانه میوه‌های فصل یا اکسسوری‌های مختلف در عکس استقبال کنید.
  • در عکس‌های خانوادگی، سعی کنید صورت نوزاد در عکس باشد و ترتیب قد را رعایت کنید.
  • یک ایده جذاب عکاسی نوزاد در منزل، عکس در حمام است. شامپو، صابون و دیگر لوازم بهداشتی نوزاد می‌توانند کادری خلاقانه برای این سبک‌ عکس‌ها ایجاد کنند‌.

ایده‌های عکاسی نوزاد در بیمارستان

لحظات اولیه‌ای که نوزاد پا به این دنیا می‌گذارد، برای پدر و مادر بسیار خاطره‌انگیز و لذت‌بخش است. ثبت این لحظات می‌تواند یادآور این باشد که شما به‌عنوان مادر یا پدر نوزاد چه مسیر پرچالش و سخت اما شیرینی را گذرانده‌اید.

اگر می‌خواهید از نخستین ساعات اولیه نوزاد در بیمارستان عکس بگیرید بهتر است به فکر لباس‌های زیبا و تا حد ممکن ست مادر فرزندی باشید. این‌روزها پیداکردن همچین لباس‌هایی کار سختی نیست. برای عکاسی نوزاد در بیمارستان شما نمی‌توانید از تجهیزات نورپردازی استفاده کنید، پس تاجایی‌که امکان دارد عکس را در نور طبیعی روز بگیرید.

یک ایده جالب عکس نوزاد این است که از لوازم بیمارستان مانند تخت، برچسب‌های دور دست و پای کودک نیز عکس بگیرید. برای ثبت عکس‌های فانتزی می‌توانید از عروسک‌ها، گل، اسباب‌بازی، توپ، پتو و حتی پوشک بچه کادر و چیدمانی خلاقانه بسازید.

گرچه وقت شما برای عکاسی در بیمارستان محدود است، اما ژست‌های جدید و نوآورانه را هم امتحان کنید‌. برای تکمیل آلبوم بیمارستان خودتان هم در کادر باشید تا سال‌ها بعد با دیدن عکس خود و نوزادتان و به یاد این روزها و ساعت‌های لذت‌بخش، لبخند به لب‌تان بنشیند‌.

با توجه به شرایط، شما به‌عنوان مادر نوزاد در بیمارستان می‌توانید از تیم عکاس حرفه‌ای در آتلیه‌ها کمک بگیرید. تا در کنار عکس‌های حرفه‌ای، سلامت شما و فرزندتان هم به خطر نیفتد.

تجهیزات لازم برای عکاسی نوزاد

انتخاب و بهره‌گیری از تجهیزات و وسایل مدرن و پیشرفته نقش زیادی در کیفیت عکس نوزادان دارد. در کلاس‌های آموزش عکاسی نوزاد، نحوه صحیح و اصولی استفاده از این وسایل به عکاسان در آتلیه‌ها آموزش داده می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید از نوزادتان عکس حرفه‌ای و باکیفیت بگیرید بهترین راه، مراجعه به آتلیه است.

علاوه‌بر این در آموزش عکاسی نوزاد، ایده‌های متنوعی برای ژست‌های مختلف نوزادان در سنین متفاوت نیز ارائه می‌شود. وسایلی که برای گرفتن یک عکس حرفه‌ای از نوزاد نیاز است، عبارت‌اند از:

  • دوربین اصلی و پشتیبانی
  • لنزها
  • کارت حافظه
  • تعدادی اسباب‌بازی جذاب و خنده‌دار
  • بخاری
  • وسایلی همچون بالش، روکش اضافه، توپ و دورپیچ
  • پتوهای برای پس زمینه عکس
  • پتوهای قنداقی
  • پدهای ضدآب
  • تجهیزات لازم برای تنظیم نور محیط

برای عکاسی نوزاد چه مواردی را باید رعایت کنید

عکسی که در یک لحظه از نوزاد گرفته می‌شود، می‌تواند تا چندین سال یادآور خاطره‌ای لذت‌بخش باشد، پس لازم است در گرفتن عکس و ثبت خاطرات نوزادتان به مواردی که در ادامه آورده‌ایم توجه کنید.

ایده‌های جذاب با خواهر و برادر نوزاد را فراموش نکنید

در مواردی که نوزاد خواهر یا برادر بزرگ‌تر دارد، می‌توانید خلاقیت بیشتری به‌خرج دهید و عکس‌های جذابی بگیرید. شما می‌توانید از ست‌های خواهر برادری یا لباس‌هایی که در برخی آتلیه‌ها موجود هستند استفاده کنید تا عکسی شیک و زیبا داشته باشید.

از دستیار عکاسی کمک بگیرید

به‌دلیل فرم بدنی نوزاد و عدم توانایی او در ژست‌های مختلف، بهتر است از دستیار یا فردی دیگر کمک بگیرید. رفتار نوزادان بسیار غیرقابل پیش‌بینی است و امکان دارد حتی زمانی که خواب هستند و شما مطمئن هستید تکان نمی‌خورند، بیدار شوند و با حرکت کوچکی به خودشان آسیب بزنند.

سلامت و ایمنی نوزاد را اولویت قرار دهید

شاید برخی ژست‌های عکاسی نوزاد بسیار جذاب به‌نظر برسند، اما بهتر است برای هر نوزادی این ریسک را نکنید. نوزادانی که تازه متولد می‌شوند نباید ژست یکسانی با نوزادان چندماهه داشته باشند. همچنین اگر نوزاد خواب‌آلود یا گرسنه است به او فشار نیاورید و اجازه دهید بخوابد یا شیر بخورد‌. به‌هرحال در این عکس‌ها اولویت و کارفرما نوزاد است.

رنگ‌های پاستلی را انتخاب کنید

برای نوزادان هیچ‌ رنگی به‌اندازه‌رنگ‌های پاستلی جذاب نخواهد بود. در آتلیه‌ها به‌دلیل اینکه نوزادان با رنگ پوست‌های مختلف برای عکاسی مراجعه می‌کنند، لباس، دورپیچ و حتی دکور با رنگ پاستلی را ترجیح می‌دهند، چراکه این طیف رنگ‌ها باعث درخشندگی بیشتر پوست نوزادان می‌شود و با هر رنگ پوستی هارمونی جذابی ایجاد می‌کنند.

به نورپردازی و تنطیم نور توجه کنید

چشم نوزادان در روزهای اولیه پس‌از تولد به نور بسیار حساس است. توصیه می‌شود عکاسی را با نور طبیعی و بدون فلاش انجام دهید و برای اینکه عکسی روشن و شفاف داشته باشد، دوربین را روی حالت AV، دیافراگم باز و ISO بالا تنظیم کنید.

مناسبت‌ها را فراموش نکنید

برای عکاسی نوزاد شما می‌توانید به‌جز ماهگرد یا جشن دندان‌ درآوردن او، مناسبت‌های دیگر را نیز انتخاب کنید. عکس‌های شب یلدا و عید نوروز با تم‌ها و دکورهای ویژه‌ای که در آتلیه‌ها وجود دارد، بسیار شگفت‌انگیز و خاص هستند.

به اجزای بدن نوزاد هم توجه کنید

شاید یک عکس کلی از نوزاد در یک دکور پرزرق‌و‌برق، زیبا به‌نظر برسد، اما عکس‌هایی که از دست، پا، چشم و حتی موهای نوزاد به‌تنهایی گرفته می‌شوند، بسیار خاص هستند. اگر هر ماه از اجزای بدن نوزادتان عکس بگیرید، با گذر زمان، بزرگ‌شدن و رشد او را به‌خوبی حس می‌کنید. همچنین کنار هم قراردادن این عکس‌ها در یک قاب یا ساخت کلیپی از توالی رشد اندام‌های او بسیار دیدنی است.

از زوایه‌های مختلف عکس بگیرید

عکس نوزاد از بالا و روبه‌رو گرچه جذاب است، اما کمی کلیشه‌ای به‌نظر می‌رسد. بهتر است زاویه‌های دیگر را امتحان کنید. به‌طور مثال، زمانی که نوزاد روی بازوهایش دراز کشیده است، تمامی زوایا از بالا تا پایین و سمت چپ و راست عکس‌های زیبایی خلق می‌کنند.

برای عکاسی نوزاد به کجا مراجعه کنیم؟

هر پدر و مادری دوست دارد حداقل چند عکس آتلیه‌ای باکیفیت از نوزاد خود داشته باشد. بهترین آتلیه نوزاد باید علاوه‌بر داشتن دکورها و تم‌های جديد، متنوع و مناسبتی، به بهداشت محیط نیز اهمیت دهد. در آتلیه نوزاد، علاوه‌بر تجهیزات گرمایشی لازم و تهویه هوا، دمای اتاق نیز باید مرتب چک شود.

آتلیه کودک سروش با سال‌ها سابقه، بهره‌گیری از تجهیزات عکاسی پیشرفته و با داشتن دکورهای جذاب و جدید بهترین گزینه برای عکاسی نوزاد است. در این آتلیه شما با عکاسان حرفه‌ای طرف هستید و می‌توانید از آن‌ها برای عکاسی در منزل یا بیمارستان نیز کمک بگیرید.

در فضای آتلیه سروش، محوطه‌ای به عکاسی در طبیعت اختصاص داده شده که دکورهای زیبا با المان‌های مدرنی برای عکاسی دارد. عکس‌های چاپ‌شده با کیفیت بالا و طراحی آلبوم‌های دیجیتالی و فتوبوک‌های متنوع برای نوزاد، از دیگر خدمات این آتلیه است.

جمع‌بندی

عکاسی نوزاد و ثبت لحظات خاطره‌انگیز از فرزند بسیار لذت‌بخش است. شاید عکس‌هایی که شما با گوشی از نوزاد و با ایده‌های خود می‌گیرید، زیبا و خاص به‌نظر برسند، اما اگر می‌خواهید عکس‌های جدیدتر و با دکورهای مدرن و مناسبتی از نوزادان داشته باشید باید به آتلیه مراجعه کنید.

در آتلیه سروش شما می‌توانید از لباس‌های متنوع برای نوزاد و مادر، تم‌های جدید و بروز و عکاسی در فضای باز نیز بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید درباره علایق خود و چیزی که از عکس نوزادتان انتظار دارید با عکاس صحبت کنید. برای رزرو نوبت عکاسی می‌توانید به‌صورت حضوری یا تلفنی وقت قبلی بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا