برنامه‌ریزی سفری دو روزه به شمال


گاهی بعضی افراد به دنبال یک سفر کوتاه یک یا دو روزه به مناطق شمالی کشور هستند. خصوصا افراد ساکن تهران و شهرهای نزدیک به شمال کشور که در هنگام تعطیلات دو روزه آخر هفته تصمیم به اجاره ویلا ارزان ماسال و سفر به این مناطق را می‌گیرند. سه منطقه ماسال، رامسر و نمک‌آبرود از مناطق مهمی هستند که در سفر دور روزه شما به شمال کشور باید گنجانده شوند. برای این کار نیاز به اجاره ویلا کوتاه مدت گیلان یا ویلا ماسال دارید. اما در ابتدا باید بدانید که چگونه و از چه طریق باید به شمال سفر کرد.

به چه شکل می‌توان به شمال سفر کرد؟

-سفر زمینی

برای سفر زمینی به شمال باید گفت که تهران تا شمال کمتر از 4 ساعت فاصله زمانی دارد. در نتیجه افراد زیادی تمایل به سفر زمینی همراه با وسیله نقلیه شخصی هستند. اما گاهی امکان دارد سفر زمینی برای راننده بسیار خسته‌کننده باشد. به‌علاوه اگر شناخت کافی از مسیر نداشته باشید، این سفر ممکن است برایتان دشوار و زمانبر یا حتی خطرناک باشد.

سفر هوایی

شهرهای ساری، رامسر و رشت دارای فرودگاه هستند و شما می‌توانید به‌صورت هوایی به این شهرها سفر کنید. با روش هوایی سریع‌تر به مقصد می‌رسید. البته این روش کمی دشوار و گران‌قیمت‌تر است.

سفر با تور

با انتخاب سفر با تور، در هزینه بنزین صرفه‌جویی می‌شود و از طرفی دیگر، نگرانی بابت خستگی راننده و حوادث رانندگی نخواهید داشت. به‌علاوه با وجود تور لیدر، امکان بازدید از تمام جاذبه‌های طبیعی شمال را نیز خواهید داشت. سفر با تورهای مسافرتی، بهترین و آسان‌ترین راه برای سفر به شمال است.

برنامه سفر دو روزه به شمال

این شهرها مناسب گردش شمال در دو روز هستند:

ماسال

در شمال کشور، تعداد زیادی از روستاهای قدیمی به شهرستان و بخش ارتقا یافته‌اند اما برخی دیگر همچنان روستا هستند. ماسال همچنان ظاهر سنتی خود را حفظ کرده است. اهالی این منطقه به همان شکلی سنتی زندگی می‌کنند. در صورتی که به‌دنبال مکانی برای یک یا دو روز کوتاه استراحت و رهایی از زندگی پراسترس شهری هستید، ماسال بهترین انتخاب برای شماست. شما می‌توانید با اجاره ویلا ارزان ماسال، اقامتی کوتاه داشته باشید.

این منطقه آرام و پر از آرامش است و خبری از شلوغی و هیاهو نیست. هوای آن بی‌نظیر بوده و مردم مشغول دامداری و کشاورزی هستند. مردم آن بسیار مهربان و میهمان‌نواز هستند. ماسال یکی از محبوب‌ترین مناطق شمالی برای سفر است. جهت رزرو ویلا ارزان ماسال، می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه کنید.

رامسر

رامسر را از قدیم به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای توریستی ایران می‌دانند. در زمان پهلوی سعی بر آن داشتند تا رامسر را به یک جاذبه تفریحی بین‌المللی زیبا تبدیل کنند. این شهر به عروس شهرهای ایران شهرت دارد. رامسر دارای ساحلی پاکیزه و زیبا و جنگل‌های بکر است که حتما باید در طول سفر دو روزه خود از آن‌ها دیدن کنید.

این شهر نسبت به دیگر شهرهای شمال، ارتفاع بیشتری از سطح دریا دارد و همین موضوع باعث شده تا آب‌وهوای شرجی و سخت نداشته باشد. هوای آن نسبتا کوهستانی بوده و با رفتن به این شهر بی‌نظیر می‌توانید لذت ببرید. هر نقطه از رامسر یک شگفتی برایدیدن وجود دارد. جذاب‌ترین تفریح در این شهر، تله‌کابین‌های آن است که بسیار شهرت دارد و از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر محسوب می‌شود. سایر تفریحات آبی مانند جت‌اسکی و غیره نیز در این شهر وجود دارد. با اجاره اجاره ویلا کوتاه مدت گیلان می‌توانید از این تفریحات و مزایا بهره ببرید.

نمک‌آبرود

نمک‌آبرود شهری با وسعت بیشتر از ۶۵۰ هكتار است. قسمتی از این شهرک به شهرسازی اختصاص یافته که این بخش ۲۲۰ هکتار مساحت دارد و شامل ويلاها و ساختمان‌های دو طبقه و مرتفع است. این ویلاها و ساختمان‌ها، برای اقامت دائمی و فصلی مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده و ظرفیت ۱۰۰ هزار نفر را دارد.

این شهر همچنین دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی چون پيست دوچرخه‌سواری، مركز تفريحی ساحل دريا، زمين اسكيت، زمين تنيس، شهربازی کودکان، زیپ لاین، پینت بال، موتور چهار چرخ، پرواز با هواپيمای دو نفره و… است. مرتفع‌ترین تله‌کابین کشور نیز در این شهر قرار دارد. به‌علاوه، در این شهر امکانات زیادی جهت رفاه و آسایش بیشتر گردشگران مشااهده می‌کنید؛ مواردی چون مراكز خريد، چندین رستوران در شهرک و بالای قله، غرفه‌های لباس و صنايع دستی، هتل، ویلاهای اجاره‌ای، تالار پذیرایی، عكاسی و آرايشگاه از این دسته هستند.

برای سفر و اقامت در این شهر، تنها کافیست جهت اجاره ویلا کوتاه مدت گیلان اقدام کنید.

بهترین زمان سفر به شمال

اینکه در چه زمانی باید به شمال سفر کرد، بسته به علایق و هدفی که هر فرد از سفر خود دارد می‌تواند متفاوت باشد. اگر علاقمند به ساحل و شنا در دریاهای شمال هستید، با توجه به رطوبت و هوای شرجی شمال کشور، تابستان بهترین فصل برای سفر شماست. اما اگر قصد مشاهده و تفریح در جنگل‌های باران‌خورده و هوای بارانی رمانتیک شمال هستید، باید فصل زمستان و پاییز را برای سفر خود انتخاب کنید.

اما به طور کلی می‌توان گفت که از اواسط فصل بهار تا اوایل پاییز که طبیعت تازه می‌شود، شهرهای شمالی سرسبزترین حالت را دارند و بهترین زمان برای سفر به شمال این بازه است. در صورتی که قصد سفر ارزان به شمال را دارید، باید در مواقع خلوت‌ سال به این مناطق سفر کنید. مواقعی مثل عید نوروز، عید فطر، تعطیلات رسمی و آخر هفته‌ها به‌علت افزایش سفرها، ممکن است شلوغی و ترافیک جاده‌ها برای شما مشکل ایجاد کنند. همچنین در این زمان‌ها باید هزینه اقامت بیشتر خواهد بود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا