بهترین معلم خصوصی شیمی در شیراز – ایران تحصیل


اکثر افراد نزدیک به آزمون و امتحانات چه امتحان دانشگاه باشد و چه امتحان دبیرستان استرس می‌گیرند. شیمی یکی از درس‌های مهم است که در نتیجه نهایی کنکور رشته تجربی یا ریاضی تاثیر دارد. به‌همین‌دلیل اکثر محصلان در شیراز در برهه‌های نزدیک به امتحان به دنبال بهترین معلم خصوصی شیمی در شیراز هستند.

انتخاب بهترین مدرس خصوصی شیمی در شیراز با صرفه‌جویی در زمان شما در نتیجه آزمون‌ها و امتحانات مربوط به رشته شیمی در هر مقطعی کمک‌کننده خواهد بود. به‌همین‌دلیل در این مطلب ابتدا مراحل انتخاب بهترین مدرس شیمی خصوصی را بررسی کرده‌ایم، سپس چند مدرس برجسته را برای راحت‌تر کردن مسیر انتخاب شما مورد بررسی قرار داده‌ایم. در نهایت نکاتی را بیان کردیم که بهره‌وری جلسات خصوصی شیمی را افزایش می‌دهند. اگر می‌خواهید مفاهیم شیمی چون درک عناصر شیمیایی، چگونگی واکنش‌ها مثل آب خوردن با کمک مدرس شیمی درک کنید، مطلب زیر را از دست ندهید.

مراحل انتخاب بهترین معلم خصوصی شیمی در شیراز

مهم نیست در شناخت ساختار اتم برای شناخت خواص شیمیایی مشکل دارید یا مبانی ترمودینامیک چون سیستم و محیط را درک نمی‌کنید، انتخاب بهترین معلم خصوصی شیمی در شیراز مشکل‌گشای شما خواهد بود. در این بخش قرار است براساس مطالب بیان شده در مقاله How to Find the Best Chemistry Tutor in Your City سایت The Spruce به شما راهنمایی مفید و کوتاه ارائه دهیم. البته در ادامه از منابع دیگری چون ThoughtCo مقاله What to Look for in a Chemistry Tutor و چندین رفرنس دیگر نیز استفاده کرده‌ایم.

تعیین نیازها و اهدافتان از معلم خصوصی شیمی

باتوجه‌به مقاله منتشر شده در سایت Khan Academy  تحت عنوان Tips for Choosing a Chemistry Tutor تعیین نیازها و اهدافتان اولین معیار مهم است. چراکه با تعیین نیاز و بررسی توانمندی مدرس متوجه خواهید شد که کدام مدرس بهترین معلم باتوجه‌به نیازهای شما است.

به‌عنوان‌مثال اگر در دانشگاه در مبحث ترمودینامیک بخش قوانین و حل مسائل دچار مشکل شده‌اید، نیاز به مدرس متفاوت‌تری برای امتحان نهایی دوره دبیرستان خواهید داشت. همچنین اگر برای آزمون تیزهوشان دبستان، ورودی راهنمایی، فرزند شما نیاز به معلم خصوصی شیمی در شیراز دارد که بتواند با بیان ساده صرفا مباحث مورد نیاز برای آزمون تیزهوشان در بخش علوم را پوشش دهد. علاوه‌بر این موضوع، برخی از مدرس‌ها به‌صورت تخصصی کار می‌کنند. به‌عنوان‌مثال مدرس خصوصی شیمی دانشگاه در مبحث شیمی آلی به‌دلیل ضرورت در تحلیل مسائل اکسیداسیون و کاهش با مدرس تخصصی شیمی معدنی که به بررسی ساختار کانی‌ها و مواد می‌پردازد، به‌دلیل تفاوت گسترده در مباحث متفاوت است.

جمع‌آوری اطلاعات

همه مدرس‌ها، کلیه مباحث را به‌خوبی تدریس نمی‌کنند. مثلا مدرسی در توضیح مکانیسم واکنش‌ها در بخش سینتیک شیمی بسیار عالی است. درصورتی‌که همین مدرس شاید در مهارت‌های حل مسئله برای مباحث الکتروشیمیایی تجزیه و تحلیل موارد باوجوداین‌که دانش دارد، نتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

همچنین در مورد منابع آموزشی شیمی چون کتاب‌های دانشگاهی شیمی دانشگاهی نوشته محمد آتوسا یا شیمی آلی اثر مصطفی ولی الله تحقیق کنید. همچنین کتاب‌های درستی برای مقطع دبستان با راهنمایی در بخش شیمی کتاب علوم متفاوت است. به‌همین‌دلیل مدرس شیمی دانشگاه برای کودکان دبستانی گزینه مناسبی نخواهد بود. اگر برای تحقیق نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، مقاله  How to Find a Great Chemistry Tutor for Your Child  را در سایت Understood مطالعه کنید.

مصاحبه با چند معلم خصوصی

در مصاحبه خصوصی نیاز خود را صریح بیان کنید. به‌عنوان‌مثال به مدرس بگویید در مبحث پیوند شیمیایی در بخش پیوند یونی دچار مشکل هستید. در سایت معتبر Skooli بیان شده است که در مصاحبه باید نیاز شما به صورت شفاف و موردی به مدرس اعلام شود. در‌ این صورت مدرس به شما می‌گوید که برای راه افتادن در بخش سینتیک شیمی مبحث تعادل شیمیایی برای تحلیل مسائل تعادل اکسایش- ترکیب برای انجام محاسبات ثابت تعادل چقدر زمان نیاز دارید.

انتخاب معلم مناسب 

براساس مطالب منتشر شده در سایت Studypool در مقاله The Benefits of Online Chemistry Tutoring زمانی شما از مزایای بهترین معلم خصوصی شیمی در شیراز بهره‌مند خواهید شد که معلم مناسبی را برگزیده باشید. علاوه‌بر این، همانند سایت TutorMe که بهترین مدرس‌های شیمی را برای انتخاب ساده‌تر دانشجویان گردهم آورده، در ایران نیز سایت استاد بانک این کار را انجام داده است. همچنین از مدرس بپرسید که به جز جزوات آموزشی شخصی خود از چه ابزارهای دیگری استفاده می‌کند. به‌عنوان‌مثال فقط کتاب‌های درسی  مثل کتاب شیمی 2 را به‌عنوان رفرنس قبول دارد یا از کتاب خیلی سبز نیز استفاده می‌کند؟ اگر نیاز به راهنمایی بیشتر برای انتخاب بهترین مدرس دارید، مطالب Wyzant را از دست ندهید.

معرفی چند معلم خصوصی شیمی برجسته در شیراز

معرفی چند معلم خصوصی شیمی برجسته در شیراز

در این بخش به معرفی چندین معلم خصوصی شیمی در شیراز پرداخته‌ایم که مسیر انتخاب را برای شما هموارتر کنیم.

  1. استاد احمدرضا دهقان با برگزاری 143 جلسه موفق تدریس خصوصی شیمی در شیراز بیش از 2 سال است که با استاد بانک همکاری می‌کند. استاد دهقان ارشد مهندسی شیمی گرایش نانو فناوری را دارند. این استاد توانمند برای آزمون‌های کارشناسی و دکتری که در سرفصل‌های خود شیمی را مانند ترمودینامیک یا دارند، استاد خصوصی مناسبی است. قیمت هر جلسه تدریس استاد دهقان برای 90 دقیقه 279 هزار تومان است. براساس نظرات دانش آموزان این استاد امتیاز 82 را از 5 در رزومه خود دارد.
  2. آرزو دشتی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پلیمر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از بهترین استادهای خصوصی شیمی برای شیراز است. این استاد به‌صورت آنلاین تدریس می‌کند و برای هر جلسه 90 دقیقه‌ای 500 هزارتومان حق‌التدریس تعیین کرده است.
  3. استاد وحید ربیعی با بیش از 700 جلسه موفق در استادبانک کارشناسی مهندسی مکانیک خود را از دانشگاه امیرکبیر دریافت کرده است. این مدرس VIPبه روش تدریس معکوس شیمی را تدریس می‌کند. درنتیجه این روش به دانش آموزان کمک می‌کند تا انتخاب روش حل مناسب را خودشان انتخاب کنند و بتوانند در آزمون خود موفق شوند. هزینه تدریس استاد ربیعی برای 90 دقیقه 610 هزار تا 710 هزار تومان است.  همچنین برای آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتر برای بخش ترمودینامیک شیمی می‌توانید روی کمک استاد ربیعی حساب کنید.

نکات مهم برای موفقیت در جلسات تدریس خصوصی شیمی

موفقیت در جلسات تدریس خصوصی شیمی در شیراز یا هر نقطه‌ای از جهان علاوه بر انتخاب بهترین مدرس خصوصی شیمی به نکات مهمی نیز چون نکات زیر بستگی دارد.

  • مطالعه و پیش‌مطالعه مباحث قبل از شروع کلاس: تسلط به مباحث نیاز نیست، اما بهتر است پیش مطالعه‌ای داشته باشید که در زمان تفسیر نتایج حل مسئله استوکیومتری یا هر مبحث دیگر در زمان تدریس اطلاعات گیج نشوید.
  • حضور فعال در کلاس و پرسیدن سوالات: منظور از فعالیت در کلاس خصوصی شیمی منفعل نبودن است. از استاد سوال بپرسید، همچنین بخواهید فیلم‌های آموزشی را برای درک بهتر مباحث شیمی از وب‌سایت‌های آموزشی چون Khan Academyمعرفی کند.
  • انجام تمرینات و تکالیف به طور کامل: پس از اتمام جلسه برای نتیجه گرفتن حل تمرین لازم است. اگر در حل تمرینات دچار مشکل هستید، سری به سایت Cheggبزنید. در این سایت راهنمای گام‌به‌گام برای حل بسیاری از تمرین‌ها وجود دارد. همچنین برای برخی مباحث چون مدلسازی شیمی می‌توانید از نرم‌افزاری های آموزشی شیمی چون ChemDraw استفاده کنید.

انتخاب بهترین معلم شیمی خصوصی در شیراز به کمک استاد بانک

اگر در زمینه انتخاب مدرس شیمی متبحر در شیراز دچار مشکل شده‌اید، کافی است از استادبانک کمک بگیرید. ما در پلتفرم استاد بانک امکان برگزاری جلسات خصوصی شیمی در هر مقطعی را با اساتید مطرح و معتبر امکان‌پذیر کرده‌ایم.

به این پست امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا