تایید مدرک در سامانه سجاد چقدر زمان می‎برد؟ + درخواست تسریع | saorg.ir 


تایید مدرک در سامانه سجاد چقدر زمان می‌برد؟ سامانه سجاد یکی از سامانه‌های مهم مربوط به خدمات دانشگاهی است. در این سامانه افراد در حال تحصیل، فارغ التحصیل شده و همچنین کارمندان دانشگاه‌ها می‌توانند ثبت نام نمایند. یکی از خدمات بسیار مهم این سامانه تایید مدارک تحصیلی است.

در واقع تایید مدارک تحصیلی برای افرادی مورد نیاز است که قصد خروج از کشور به منظور ادامه تحصیل در خارج را دارند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید و این سوال که تایید مدرک در سامانه سجاد چقدر زمان بر است؟ ذهن‌تان را مشغول کرده، باید بگوییم تقریبا 14 روز کاری زمان خواهد برد. البته در این مورد نکاتی مهم وجود دارد که در ادامه به هر یک اشاره خواهیم کرد.

معرفی سامانه سجاد

در گذشته نیاز بود تمامی دانشجویان برای انجام امور آموزشی به صورت حضوری مشکل خود را در قسمت آموزش دانشگاه مطرح نمایند و برای یک سری عملیات تخصصی‌تر به وزارت علوم مراجعه کنند.

در حال حاضر نیازی به انجام پروسه‌های طولانی به صورت حضوری نیست و سامانه‌ای به نام سامانه سجاد راه اندازی شده که دانشجویان و حتی اعضای دیگر دانشگاه‌ها می‌توانند با استفاده از خدمات این سامانه امور خود را به انجام برسانند.

این سامانه به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir است و در ادامه قصد داریم به بررسی اینکه تایید مدرک در سامانه سجاد چقدر زمان می‌برد؟ بپردازیم.

معرفی سامانه سجاد

زمان مورد نیاز برای تایید مدرک در سامانه سجاد

در این قسمت همراه ما باشید تا به سوالات شما در این حوزه که تایید مدرک در سامانه سجاد چقدر زمان می‌‌برد؟ پاسخ دهیم. در پاسخ باید به شما بگوییم که زمان مورد نیاز برای تایید مدارک در سامانه سجاد حدودا 2 هفته در نظر گرفته شده است که این زمان بستگی به مراحل اداری مورد نیاز دارد که باید توسط دانشگاه انجام شود.

زیرا یک سری عملیات اداری نیز باید در دانشگاه شما طی گردد تا بعد از آن، عملیات اجرایی در سامانه سجاد آغاز شود.

برای فراموشی کد رهگیری سامانه سجاد دنبال راه حل می‌گردید، کلیک کنید.

مراحل ثبت نام در سامانه سجاد

برای دریافت هرگونه خدمات از سامانه سجاد نیاز است که ابتدا در این سامانه ثبت نام نمایید. برای ثبت نام بعد از تایید و پذیرش قوانین، ابتدا فرمی را مشاهده خواهید کرد که در آن باید یک سری اطلاعات اولیه را وارد کنید.

همچنین نیاز است ایمیلی را نیز ارائه دهید، زیرا تنها راه ارتباطی شما با سامانه است. پس از ارسال اطلاعات، نام کاربری و رمز عبور برای‌تان ارسال می‌شود.

بعد از دریافت این اطلاعات تا یک ماه فرصت خواهید داشت که به پروفایل خود وارد شوید. اگر در این مدت به پروفایل‌تان سر نزنید، نیاز است کلیه مراحل را از ابتدا طی کنید.

اطلاعات مورد نیاز برای سامانه سجاد شامل موارد زیر می‌شود:

  • اطلاعات شخصی، تاهل
  • وضعیت شاهد و ایثارگری
  • جنسیت
  • سریال شناسنامه
  • شماره شناسنامه
  • وضعیت نظام وظیفه آقایان و بارگذاری کارت پایان خدمت
  • آپلود تصاویر شناسنامه و کارت ملی

اطلاعات تحصیلی:

  • رشته تحصیلی و مقطع
  • دانشگاه محل تحصیل و شهر محل تحصیل
  • تصویر مدرک تحصیلی
  • معدل دانشجو

مراحل ثبت نام در سامانه سجاد

مراحل تایید مدارک در سامانه سجاد

در صورتی که برای ادامه تحصیل نیاز به ترجمه مدارک تحصیلی و یا تایید سازمان‌های مربوطه دارید، باید به سامانه سجاد مراجعه نمایید. این مراحل نیز طبق روال زیر انجام خواهد شد:

  • اولین کار ثبت نام در سامانه سجاد
  • سپس درخواست تاییدیه تحصیلی سجاد جهت ترجمه رسمی
  • و در نهایت پرداخت مبلغ تایید و دریافت کد رهگیری و اخذ تایید سجاد جهت ترجمه رسمی

در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل را با جزییات بیشتر بررسی کنیم.

  • در ابتدا نیاز است مدرک اصلی و ریزنمرات را آماده کنید.
  • سپس به آدرس سامانه یعنی portal.saorg.ir مراجعه کنید.
  • برای انجام هرگونه عملیات در این سامانه نیاز است که ابتدا در آن ثبت نام کنید.
  • سپس وارد حساب کاربری خود شده و گزینه تایید مدارک را انتخاب کنید.
  • حال یک سری قوانین به شما نشان داده می‌شود برای اینکه لازم است ابتدا موافقت خود را با این قوانین تایید کرده و سپس وارد مرحله بعدی شوید.
  • ابتدا نیاز است کلیه اطلاعات وارد شده در حساب کاربری خود را تایید نمایید.
  • حال یکسری اطلاعات دیگر مانند نام دانشگاه مقصد و… از شما پرسیده می‌شود که باید وارد کنید.
  • در ادامه باید هزینه مورد نیاز را پرداخت کنید.
  • در صورت موفقیت یا عدم موفقیت پرداخت پیام‌های مربوطه را مشاهده خواهید کرد.
  • تا به این مرحله اگر خطایی وجود نداشته باشد، طی چند روز بعد به شما ایمیل یا پیامکی ارسال می شود که در آن امکان مشاهده وضعیت مدارک مشخص شده است.

برای اطلاع از نحوه درخواست بازگشت به تحصیل در سامانه سجاد کلیک کنید.

کاربردهای سامانه سجاد چیست؟

در صورتی که با کاربردهای سامانه سجاد آشنایی کافی ندارید، می‌‎توانید در این قسمت همراه ما باشید تا کاربردهای آن را بررسی کنیم.

در ابتدا لازم است بگوییم که سامانه سجاد تنها برای دانشجویان نیست و افرادی همچون فارغ التحصیلان و یا حتی کارکنان مراکز دانشگاهی نیز می‌توانند از خدمات این سامانه بهره مند شوند. البته در نحوه استفاده و دسترسی به سامانه برای هر گروه تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد.

کاربردهای سامانه سجاد چیست؟

خدمات سامانه سجاد برای امور دانشجویان داخل ایران

در سامانه سجاد برای دانشجویانی که داخل ایران تحصیل می‌کنند، خدمات زیر ارائه می‌شود:

  • انتقالی گرفتن و مهمانی به دانشگاه‌های داخلی
  • تایید مدارک دانشجویان
  • رسیدگی به اعتراض‌ها و آرای کمیته انضباطی
  • انتخاب دانشجو نمونه
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل و یا تاییدیه نظام وظیفه
  • لغو تعهد مربوط به آموزش رایگان
  • آزادسازی مدرک تحصیلی در سامانه سجاد

یکی از مهم‌ترین کاربردهای سامانه سجاد برای دانشجویان داخل کشور، دریافت دانشنامه به منظور  مهاجرت تحصیلی است که برای دانشجویان روزانه مستلزم پرداخت هزینه می‌باشد.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام کمیسیون موارد خاص در سامانه سجاد کلیک کنید.

خدمات امور دانش آموختگان

اگر درس شما تمام شده است و فارغ‌التحصیل شده‌اید نیز می‌توانید از این سامانه استفاده نمایید. این خدمات شامل موارد زیر می‌شود:

  1. بررسی امتیاز دانشگاه های خارجی
  2. ارزشیابی مدرک تحصیلی خارج کشور
  3. تاییدیه دانشنامه تحصیلی داخل
  4. تایید مدرک برای شرکت در انتخابات

خدمات امور دانشجویان غیر ایرانی

دانشجویان با ملیت غیرایرانی می‌توانند خدمات زیر را از سامانه سجاد دریافت نمایند:

  1. صدور ویزای تحصیلی
  2. تمدید ویزای تحصیلی
  3. صدور اقامت تحصیلی
  4. تمدید اقامت تحصیلی دانشجویان خارجی
  5. پذیرش دانشجویان غیر ایرانی به‌صورت بورسیه و غیربورسیه
  6. صدور مجوز پذیرش دانشجویان
  7. ارائه دانشنامه به دانشجویان غیر ایرانی
  8. امور مالی دانشجویان غیر ایرانی
  9. پذیرش دانشجویان ایرانی به‌صورت کنکوری
  10. باطل کردن کارت و صدور گذرنامه
  11. تمدید اعتبار پاسپورت

علاوه بر مواردی که گفتیم، سامانه سجاد خدمات بورس دانشجویان، تربیت بدنی، خدمات نظارت و ارزیابی بر عملکرد معاونت‌های دانشجویی و نیز خدمات ارزیابی عملکرد مشاوره و سلامت دانشگاه‌ها را نیز ارائه خواهد داد.

نکات مهم در رابطه با تایید تحصیلی سجاد

در صورت داشتن مدرک از دانشگاه‌های دولتی، اعم از روزانه یا شبانه، موسسات غیر انتفاعی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند، می‌توانید تایید تحصیلی خود را از سامانه سجاد بگیرید.

در مورد این که تاییدیه سامانه سجاد برای فارغ‌التحصیل‌های کدام دانشگاه است؟ باید بگوییم این سامانه برای دانشجویان دانشگاه‌های زیر تاییدیه صادر خواهد کرد:

  • دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌های سراسری
  • موسسه‌های غیرانتفاعی
  • پیام نور
  • و غیره

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب به تمامی سوالات شما در رابطه با اینکه تایید مدرک در سامانه سجاد چقدر زمان می‌برد؟ پاسخ دهیم. همچنین سامانه سجاد را به همراه تمامی خدماتی که این سامانه ارائه می دهد بررسی نمودیم. در صورتی که از این سامانه، خدمات آن و نحوه استفاده از خدمات نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید می توانید با ما تماس بگیرید.

برای دانلود فایل pdf تایید مدرک در سامانه سجاد چقدر زمان می‌برد؟ کلیک کنید.

برای ثبت نام در سامانه سجاد چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

برای ثبت نام در این سامانه به اطلاعات هویتی و تحصیلی نیاز دارید.

کاربردهای سامانه سجاد چیست؟

سامانه سجاد تمامی خدماتی که توسط بخش آموزش دانشگاه ارائه می‌شده است را به صورت اینترنتی ارائه می‌دهد.

سامانه سجاد تنها مخصوص دانشجویان است؟

خیر، افراد شاغل در دانشگاه نیز می‌توانند از آن استفاده نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا