ترفندهای ناب در پخت شیرینی دانه قهوه به روش کافه ای!


طرز تهیه شیرینی توپی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی توپی شیرینی توپی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و خوش رنگ است که خیلی راحت می‌توانید آن را درست کنید و …

طرز تهیه باقلوا گردویی به روش مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه باقلوا گردویی باقلوا گردویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با ترکیبات مختلفی درست می شود، …

طرز تهیه دونات کدو حلوایی خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه دونات کدو حلوایی دونات کدو حلوایی یکی از انواع شیرینی های محبوب بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می …

طرز تهیه شیرینی دانه قهوه , دستور پخت شیرینی دانه قهوه

شیرینی دانه قهوه‌ که از انواع شیرینی‌های خوشمزه و عزیز است که بافت سبک و ترد دارد و به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی آماده و تهیه می‌شود این شیرینی خوش طعم را می‌توانید به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شیرینی دانه قهوه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
آرد ۲۰۰ گرم
کره ۹۰ گرم
پودر قهوه فوری ۲ قاشق مربا خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذا خوری
وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری
آب جوش ۲ قاشق غذا خوری
پودر قند ۶۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد

طرز تهیه شیرینی دانه قهوه

مرحله ۱: آماده‌سازی مخلوط قهوه و کره

برای طرز تهیه شیرینی دانه قهوه ابتدا مقداری پودر قهوه فوری را داخل یک فنجان بریزید و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و سپس فنجان را کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی سرد شود سپس مقداری کره را در یک ظرف بریزید.

مرحله ۲: همزدن کره و پودر قند

پودر قند را به کره اضافه کنید و با همزن برقی به مدت تقریباً ۴ دقیقه هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت یکدست و کرم رنگ و پفکی تشکیل شود بعد زرده‌های تخم مرغ را جدا کرده و یکی یکی به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله ۳: اضافه کردن زرده تخم مرغ به مخلوط

زرده تخم مرغ را که به مخلوط مواد اضافه کنید و به مدت تقریباً یک دقیقه مواد را هم بزنید تا زرده تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود و با همه مواد خوب مخلوط و یکدست شود و بافت مخلوط تشکیل شده کرم رنگ و کشدار و حجیم شود.

مرحله ۴: عطر و طعم وانیل و مخلوط قهوه

بعد مقداری وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم به تخم مرغ‌ها را بگیرد سپس مخلوط قهوه و آب جوش را به مخلوط مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با هم خوب ترکیب و بافت آن‌ها یکدست شود.

مرحله ۵: آماده‌سازی ترکیب آرد و کاکائو

سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک شود بعد بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید سپس مقداری پودر کاکائو را هم به ترکیب آرد اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید و بعد ترکیب آرد را سه بار الک کنید.

مرحله ۶: اضافه کردن آرد به مخلوط اصلی

وقتی که ترکیب آرد کاملاً صاف و یکدست شد کم کم و در چند مرحله آن را به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی و به شکل دورانی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و آرد داخل مخلوط مواد گلوله نشود و بافت مخلوط یکدست شود.

مرحله ۷: تهیه خمیر نهایی و نکات مهم

مواد را با دست خوب با هم مخلوط کنید تا خمیر تشکیل شده صاف و یکدست و نرم و لطیف شود دقت کنید که آرد را تا جایی به مواد اضافه کنید که خمیر تشکیل شده به دست نچسبد چون اگر آرد را بیشتر از اندازه بریزید باعث خشک شدن شیرینی‌ها می‌شود.

مرحله ۸: آماده‌سازی قالب و شکل دادن به شیرینی

وقتی که مایه مواد آماده شد داخل قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید و سپس مقداری از مخلوط مواد را بردارید و با دست فرم دهید و به شکل بیضی درآورید و با فاصله در قالب بچینید.

مرحله ۹: پخت شیرینی در فر

سپس با پشت چاقو وسط شیرینی‌ها را شکاف دهید و قالب را در فر که از ۱۵ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید بعد اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در فر بپزند و آماده شوند.

مرحله ۱۰: خنک کردن و جدا کردن شیرینی‌ها

بعد از این که شیرینی‌ها خوب پختند و سطح آن‌ها طلایی رنگ شد قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود سپس به آرامی شیرینی‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید تا کاملاً سرد شوند.

مرحله ۱۱: تزئین و سرو شیرینی دانه قهوه

سپس با سلیقه و به دلخواه خودتان مقداری عسل یا شکلات ذوب شده و یا گاناش روی شیرینی‌ها بریزید و بعد آن‌ها را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام و یا شکلات چیپسی و پودر قهوه تزئین کنید. در آخر شیرینی دانه قهوه را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا