ترکیبی از زیبایی طبیعت و فناوری با ترموود؛ قیمت مناسب و کیفیت بالا


آیا از قیمت ترموود و کاربردهای این متریال در صنعت روز دنیا آگاهی دارید؟ ترموود یا به اصطلاح چوب حرارت‌دیده به ‌دلیل رنگ منحصربه ‌فرد و دیگر ویژگی های جذاب خود معمولا در ساخت نماهای بیرونی و نیز انواع دکوراسیون داخلی کاربرد دارد.

ترموود چیست؟ چرا ترموود؟

ترموود (Thermowood) یک نوع چوب است که بطور معمول از جنگل های پایدار بدست آمده و با استفاده از فناوری های پیشرفته تحت فشار و دمای خاصی قرار گرفته تا به محصولی با کیفیت و پایدار تبدیل گردد.

حالا سوال اینجاست که چرا ترموود؟! برای اینکه به جواب این سوال برسید، بیایید ابتدا فرایند ساخت این عنصر را با هم مطالعه نماییم. به این منظور حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا شما را با فرآیند تولید ، کاربرد و همچنین قیمت ترموود آشنا نماییم و باعث افتخار است که درهمین ابتدا اعلام نماییم : ددی وود ، به عنوان معتبرترین تولید کننده انواع ترموود ایرانی و نیز برترین واردکننده ترموود فنلاندی با بهترین و به صرفه ترین قیمت، آماده پذیرش سفارش از سراسر ایران میباشد. (جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت Daddywood.shop مراجعه نمایید.)

ترموود، ترکیب زیبایی و مقاومت

چوب از جمله متریال‌هایی است که به‌طور فراوان در دسترس عموم قرار دارد. زیبایی و صمیمیت این چوب با کیفیت زمانی که در صنعت ساخت ‌و ساز و دکوراسیون به‌کار می‌رود، با هیچ متریال دیگری برابری نمی‌کند.

هنگامی که در ساختار سلولی چوب تغییرات ایجاد کنیم و نیز با فرایندهای حرارتی فعل و انفعالاتی در آن ایجاد نماییم، نوع دیگری از چوب با خواصی متفاوت‌تر و جذابیتی دوچندان روی کار می‌آید که آن را ترموود می‌نامیم.

از ویژگی‌هایی که این عنصر در اثر گرما به‌دست می‌‌آورد، مقاومت دربرابر قارچ و پوسیدگی، افزایش استحکام و عدم‌ایجاد انواع ترک میباشد. به دلیل همین ویژگی‌های ایده‌آل، می‌توان گفت که ارزش ترموود نسبت به سایر چوب ها بیشتر میباشد و در نتیجه قیمت ترموود ازین جهت است که شاید کمی بیشتر از سایر چوب ها باشد .

نحوه ساخت ترموود (چوبی که با حرارت به‌ شکل دیگری زاده می‌شود)

بعد از پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه ترموود چیست، ترجیح دادیم مروری بر فرایند تولید آن داشته باشیم. درواقع از قدیم‌الایام تاکنون، حرارت‌دهی شیوه مرسومی بود که به ‌واسطه آن ماهیت طبیعی برخی عناصر را تغییر می‌دادند.

امروزه صنعتگران موفق شدند با ایده‌برداری از این تکنیک‌ قدیمی، این فرایند را به‌طور موثرتر و‌ با بازدهی بیشتر دوباره روی کار بیاورند. البته روش‌های حرارت‌دهی به‌دلیل تنوع چوب، کمی متفاوت و نیازمند دقت و کنترل مولفه‌های بسیاری است تا محصول نهایی در بهترین حالت و‌ کیفیت به دست کاربر برسد.

در فرایند تولید چوب ترمو، چوب تا دمای 100° الی 130° درجه گرم می‌شود. با وجود این حرارت، رطوبت خود را کاملا از دست می‌دهد و از طرفی مقداری بخار آب به فضای مخزن وارد می‌شود تا از متلاشی‌شدن چوب پیشگیری شود.

در مرحله بعدی، دمای چوب به‌طور آهسته تا 185° بالا می‌رود. این مرحله از فرایند حرارت‌دهی معمولا بین 2 الی 4 ساعت به‌ طول می‌انجامد. شاید فکر کنید در طول این حرارت امکان دارد ساختار شیمیایی چوب تغییر کند اما اینطور نیست. بخار آبی که در مخزن جریان دارد، از وقوع این امر پیشگیری می‌کند.

مرحله نهایی شامل پاشش آب روی ترموود است که ضمن خنک‌سازی، به افزایش رطوبت آن کمک می‌کنند‌. ناگفته نماند همه این تغییراتی که سطح کیفیت چوب را بهبود می‌بخشد، سبب می‌شود که فکرکنید قیمت ترموود خیلی گران است، اما نگران نباشید! چرا که فروشگاه ددی وود پیشنهادات ویژه ای در راستای خرید ترموود دارد که جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان فروش ترمووود تماس بگیرید.

حالا سوال این است که ضرورت پیاده‌سازی همه این تغییرات بر روی ترموود چیست؟ و در چه مواردی قرار است ترموود را به مصرف برسانیم؟

زیبایی و دوام نماهای بیرون ساختمان با کاربرد ترموود

قبل از بررسی قیمت ترموود بیایید ابتدا کاربری‌های آن را از ابعاد گوناگون بسنجیم. درواقع سازگاری و مقاومت ترموود در برابر شرایط جوی گوناگون از ویژگی‌های برجسته این متریال است که انسان را ترغیب کرده تا از آن در عملیات ساخت‌وساز استفاده کند.

این متریال به‌دلیل عدم‌جذب رطوبت و حرارت از محیط اطراف سبب می‌شود که برای مدت‌هایی طولانی ویژگی‌های کیفی و ظاهری خود را حفظ کند. ازاین‌رو صنعت ساختمان‌سازی و معماری مدرن امروز نیاز شایانی به زیبایی و عملکرد کارآمد ترموود دارند. به‌طور کلی از این عنصر در جهت طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می‌شود.

در گذشته برای طراحی نمای بیرون ساختمان از فلزات استفاده می‌کردند. اما بعدها معماران با روی کارآمدن ترموود، دریافتند که علاوه‌بر استحکام و قدرت مصالح ساختمانی، زیبایی نیز شرطی است که نباید از آن غافل شد.

ترموود همان متریالی بود که در کنار زیبایی خیره‌کننده خود، خاصیت عایق‌بودنی دارد و قادر است به بهینه‌سازی مصرف انرژی کمک کند. به‌طور کلی مهم‌ترین کاربردهای آن در نماسازی خارجی عبارت‌اند از:

  • روکش‌های خارجی
  • نرده و سقف بالکن
  • کف‌پوش آلاچیق
  • عرشه و…

تلطیف جوی دکوراسیون داخلی با کاربرد چوب ترمو

 

دکوراسیون داخلی، دومین بخش از عملیات ساخت‌وساز است که در آن زیبایی به‌عنوان اولویت اول شناخته می‌شود و ترموود به‌علت ظاهر جذاب خود توانسته گرما و صمیمیتی خاص به فضای داخلی ساختمان ببخشد. در این راستا مهم‌ترین مواردی که در پروژه‌های دکوراسیون داخلی نیازمند ترموود است، عبارت‌اند از:

  • ساخت کف ‌پوش‌ها
  • ساخت دیوار پوش‌ها
  • ساخت استخر و سونا
  • درب و پنجره
  • روف گاردن
  • مبلمان فضای باز
  • قرنیزهای چوبی
  • ساخت گلدان‌ها
  • کابینت و آشپزخانه
  • و…

کاربرد ترموود برحسب نوع چوب

می‌دانید که ترموود براساس گونه درختی که از آن ساخته می‌شود، انواع گوناگونی دارند، مانند کاج، ون، ایروکو و نوئل. اما نوعی دیگر از تقسیم‌بندی وجود دارد که بر پایه بافت آنهاست و ما در ادامه آنها را شرح داده‌ایم:

تولید ترموود از نرم ‌‌چوب‌ ها

وقتی نام این متریال را می‌شنوید شاید فکر کنید که با چوبی ضعیف، شکننده و کم‌تراکم روبه‌رو هستید. اما واقعیت این است که دانسیته یا همان چگالی این چوب‌ها پایین و بافت آنها فاقد گره‌های مرکزی است.

آنها علاوه‌بر سبک بودن و قیمت اقتصادی، دارای ظاهری به‌شدت جذاب هستند و معمولا در پروژه‌های داخلی ساختمان استفاده می‌شوند. اگر می‌خواهید با روش تولید ترموودهای نرم آشنا شوید، باید به شما بگوییم که این سبک‌ متریال، تولیدشده از درختانی مانند سرو، صنوبر و کاج هستند.

ازآنجایی‌که این درختان رویش سریعی دارند، بهترین ذخایر برای تولید چوب‌های نرم محسوب می‌شوند و اگر این متریال را از طبیعت برداشت کنیم، در جنگل‌زدایی و نابودی زیست جهان شرکت نکرده‌ایم.

تولید ترموود از سخت‌ چوب‌ ها

این متریال از درختانی با برگ پهن به‌دست می‌آید که مشهورترین آنها درخت گردو، بلوط، افراد، ماهون و گیلاس است. ترموود سخت هم در دکور داخلی و هم نمای خارجی کاربرد دارند.

تنوع رنگ، بافت و الگوهای زیبا و چشم‌نواز سخت‌چوب‌ها سبب کاربرد گسترده این عنصر در تولید مبلمان، میز و صندلی و سایر آیتم‌هایی که در دکوراسیون داخلی موجود هستند، می‌شود.

اما متاسفانه مشکلی که امروزه وجود دارد، دررابطه با قیمت گزاف این چوب‌هاست. به‌طوری که آنها را به محصولاتی کمیاب و ارزشمند تبدیل کرده است. فارغ از زیبایی منحصربه‌فرد، پایداری عالی و تنوع‌بالا، یکی از دلایل گران‌بودن این نوع ترمو به دلیل روش تولید آن از درختانی است که رویش سریعی ندارند. بنابراین؛ می‌تواند یک ضایعه زیست محیطی محسوب شود.

رونق بازار ترموود و فاکتورهای موثر در قیمت‌ ترمووود

ترموود به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین مصالح ساختمانی شناخته می‌شود که به‌دلیل خصوصیات بارز خود با تقاضای بسیاری از سوی طرفداران همراه است. این مسئله سبب شده‌ که به شمار تولیدکنندگان این متریال افزوده شود.

حالا سوال ما این است که قیمت ترموود برحسب چه فاکتورهایی تعیین می‌شود؟ شما خودتان خوب می‌دانید که به‌علت نوسانات و شرایط نابسامان بازار نمی‌توان نرخ مشخصی برای محصولات تعیین کرد ولی آنچه که بر قیمت هر متر مربع ترموود اثرگذار است را در ادامه بیان کرده‌ایم تا بدانید هنگام خرید قرار است چه پارامترهایی را بسنجید.

  • متراژی که برای پوشاندن آن قصد خرید ترموود را دارید، مشخص می‌کند که چه هزینه‌ای را باید بابت هر متر مربع این محصول بپردازید.
  • ترموود را برای مصارف نمای بیرونی ساختمان می‌خرید یا داخلی؟ این سوال به شما کمک می‌کند تا هدف‌تان را از انتخاب نوع الوار و کیفیت آن مشخص کنید. این ویژگی نیز بر قیمت متریال تاثیرگذار است.
  • اگر از ترموودی که خریداری می‌کنید، انتظار ضخامتی زیاد دارید قطعا باید بودجه خود را افزایش دهید.
  • برای محاسبه قیمت ترموود، نباید هزینه اجرا و نصب آن را نادیده بگیرید.
  • ترموود با روش‌های حرارتی مختلفی شکل می‌گیرد. بسته به آسان یا سخت‌بودن تکنیک‌های تولید، قیمت این متریال متغیر است.
  • ترموود ممکن است تولیدشده گونه‌های مختلف درختان باشد. ازاین‌رو ویژگی‌های متفاوتی دارند و قیمت آنها بر همین اساس تعیین خواهد شد.

خرید ترموود ایرانی و فنلاندی با قیمت مناسب از فروشگاه ددی وود

حالا که با عوامل متعدد در تعیین قیمت ترموود و نوع کاربری آنها آشنا شدید، چنانچه جهت طراحی دکوراسیون داخلی یا خارجی قصد تهیه این متریال محبوب را دارید، ما به شما فروشگاهی را معرفی می‌کنیم که از مطرح‌ترین تولیدکنندگان انواع ترموود ایرانی و واردکنندگان ترموود فنلاندی شناخته می‌شود.

قطعا برای خلق یک اثر هنری زیبا با چوب، مهم است که در پی یافتن محصولی مرغوب و باکیفیت باشید. شما می‌توانید این ویژگی را با ددی وود تجربه کنید. در هر کجای ایران که باشید از خرید فرآورده‌های چوبی و اجرای دکورهای چوبی برند پرآوازه فروشگاه ددی وود (برادران بابایی) با قیمت استثنایی بهره‌مند خواهید شد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا