تفاوت صافکاری PDR با صافکاری سنتی در چیست ؟


امروزه بسیاری از امور را می‌توان به روش مدرن و یا سنتی انجام داد. هر کدام از این روش‌ها مصارف و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. یکی از این فعالیت‌ها صافکاری انواع مختلف اتومبیل‌ها است. این کار امروزه به دو روش و سبک مختلف مدرن و سنتی انجام می‌شود. این دو روش با وجود اشتراکات و مشابهت‌ها با یکدیگر اختلافاتی نیز دارند. در این مقاله به ارائه مطالبی در زمینه صافکاری مدرن و سنتی خواهیم پرداخت و تفاوت‌های میان این دو روش را بیان خواهیم نمود. پس اگر شما هم در این زمینه با دغدغه و یا پرسشی مواجه شده‌اید با ما همراه باشید .

صافکاری PDR یا صافکاری سنتی؟

 

همان‌طور که می‌دانید بدنه یک خودرو و رسیدگی به آن، صفرشویی ماشین و… برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل ممکن است برخی برای پیدا کردن یک صافکار مناسب، متخصص و حرفه‌ای برای اتومبیل خود با دغدغه‌های خاصی مواجه شوند.

چرا که می‌خواهند بهترین صافکار را برای این کار در نظر گرفته تا به روزترین خدمات را به آنان ارائه دهد. پیش از انتخاب بهترین صافکار لازم است به نکاتی توجه داشته باشید. یکی از مهمترین این نکات اطلاع پیدا کردن از این است که اساس کار وی، صافکاری سنتی است یا این کار را به روش مدرن انجام می‌دهد.

صافکاری مدرن یا pdr

صافکاری pdr در مدوسا را می‌توان نوعی صافکاری بدون رنگ به شمار آورد. در واقع پس از اجرای این فرایند رنگ بدنه خودروی شما دچار هیچ گونه آسیبی نشده و نیازی هم به رنگ آمیزی دوباره پیدا نخواهد کرد.

در حالت معمول در مواقعی که تمایل داشته باشند آسیب‌های موجود بر روی درب یک خودرو را برطرف سازند و یا خط و خش‌های نیمه عمیق و نه چندان شدی را از بین ببرند از این شیوه کمک می‌گیرند و یا با استفاده از آن ضربه‌های بزرگ وارد شده به بدنه و دوبل بدنه را اصلاح و ترمیم می‌سازند.

یکی از مهمترین مزایا و ویژگی‌های صافکاری به روش pdr این است که با سرعتی بسیار بالا انجام شده و لذا شما را معطل نخواهد کرد. یک صافکار حرفه‌ای قادر است در مدت زمانی در حدود دو و یا سه ساعت ضربات سطحی وارد شده به بدنه خودروی شما را ترمیم و تعمیر کند.

با استفاده از این فرآیند قادر به از بین بردن تمامی فرورفتگی‌های کوچک موجود بر روی بدنه و سطح خودروی خود خواهید بود. اگر رنگ بدنه یک خودرو دچار ترک خوردگی نشده باشد با استفاده از این روش می‌توان فرورفتگی‌های موجود در آن را، بدون اینکه نیازی به رنگ و نقاشی داشته باشند، از بین برد.

حتی می‌توان گلگیر جلو، درب‌ها، کاپوت، درب صندوق عقب و یا سقف آسیب دیده یک خودرو را نیز با استفاده از این روش تعمیر نمود. بخش‌هایی از یک خودرو را هم نمی‌توان با این شیوه اصلاح و ترمیم کرد.

از جمله این بخش‌ها می‌توان به کاپوت‌های فیبر کربن و یا سپرهای ساخته شده از جنس فایبرگلاس اشاره کرد. به طور کلی بخش‌های پلاستیکی یک خودرو و یا قسمت‌های شکننده و بخش‌هایی که با آسیب‌های بسیار شدید و عمیق مواجه شده‌اند قابل تعمیر و اصلاح با استفاده از این روش نیستند .

صافکاری سنتی

صافکاری کلاسیک تقریباً برای تمامی افراد شناخته شده است. این نوع صافکاری نسبت به نوع مدرن سنگین‌تر بوده و در شرایط سخت‌تری هم به اجرا در می‌آید. اگر تمایل داشته باشید با استفاده از این شیوه بدنه اتومبیل خود را ترمیم کرده و آسیب‌های موجود بر روی آن را برطرف سازید به مدت زمان بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد.

در حالت معمول برای برطرف ساختن آثار ضربات بسیار عمیق و یا چروک‌های زیاد بدنه از این روش کمک می‌گیرند. به طور کلی صافکاری به روش سنتی را در مواقعی انجام می‌دهند که ضربات و آسیب‌های وارد شده به بدنه خودرو بسیار شدی باشد.

در این شرایط رنگ خودرو نیز دچار آسیب شده و یا اینکه صافکار نمی‌تواند بدون آسیب رساندن به رنگ بدنه، بخش‌های آسیب دیده را صاف و ترمیم کند. صافکاری کلاسیک اقدامی کاملا حرفه‌ای به شمار می‌رود و برای انجام آن ابزارها و تجهیزات خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله مهمترین این ابزار می‌توان به دستگاه جوش و مکش اشاره کرد و یا سمباده را نام برد.

تفاوت صافکاری pdr با صافکاری سنتی

 

 

با توجه به مطالب گفته شده شما به راحتی قادر به تشخیص تفاوت صافکاری PDR با سنتی هستید. با این حال بهتر است بیشتر با این اختلافات آشنا شوید. در ادامه به موارد اختلاف میان این دو روش اشاره خواهیم کرد .

حفظ رنگ بدنه خودرو و صرف زمان

یکی از مهمترین ویژگی‌ها و مزایای صافکاری مدرن، استفاده از تجهیزات و ابزارهای پیشرفته است. وجود این ابزارها و استفاده از آن‌ها کمک می‌کند تا نیازی به رنگ کردن دوباره بدنه یک خودرو نباشد. پس با استفاده از این روش رنگ اصلی و فابریک بدنه به خوبی حفظ شده و از این نظر دغدغه و نگرانی شکل نخواهد گرفت.

در حالی که در صافکاری سنتی، صافکاران ضرباتی را به بدنه خودرو وارد می‌کنند تا شکل اولیه را به دست آورد. این ضربات نیز خود به خود به رنگ خودرو آسیب وارد خواهند ساخت. پس باید دوباره آن را رنگ آمیزی کنید.

استفاده از ابزارهای مدرن در صافکاری pdr نقش و مزیت دیگری هم دارد و آن مزیت هم سرعت بالاتر انجام کار است .

هزینه

شما می‌توانید با صافکاری pdr فرایندهای مربوط به اصلاح و ترمیم بدنه خودرو را با صرف هزینه‌های بسیار کمتری انجام دهید. چرا که همان‌طور که گفته شد در این شیوه نیازی به رنگ آمیزی دوباره خودرو نخواهید داشت. پس هزینه‌های مربوط به آن را پرداخت نخواهید کرد .

سادگی فرایند صافکاری

صافکاری با روش مدرن را حتی یک صافکار نه چندان حرفه‌ای نیز می‌تواند انجام دهد. در این صورت آسیبی هم به خودرو و بدنه آن وارد نخواهد شد و به سادگی صورت خواهد پذیرفت. صافکاری با روش سنتی از این نظر دقیقاً برعکس روش مدرن است.

چرا که نیاز به تجربه، تخصص و مهارت بسیار بالایی داشته و اگر توسط یک صافکار غیرحرفه‌ای انجام شود آسیب‌های بسیار زیادی را به خودرو و بدنه آن وارد خواهد ساخت .

امکان دو رنگ شدن بدنه خودرو

اگر صافکاری بدنه خودروی خود را با روش pdr انجام دهید به هیچ عنوان نگران دو رنگ شدن بدنه نخواهید بود. چرا که اصلاً در این روش نیازی به دوباره رنگ کردن خودرو نیست. در حالی که در صافکاری‌هایی که به روش سنتی انجام می‌گیرند همیشه این احتمال و نگرانی وجود دارد که پس از رنگ آمیزی خودرو، بر روی بدنه آن دو رنگی مشاهده شود.

چرا که ممکن است رنگ مناسب بدنه یک خودرو ساخته نشده و این موضوع نیز از زیبایی و یکدستی آن کم کند. این عامل یعنی رنگ کردن بدنه، تاثیر قابل توجهی هم در کاهش قیمت و ارزش خودرو خواهد داشت.

پس اگر اتومبیل شما با آسیب‌های بسیار عمیق و یا چروک‌های سطحی مواجه نشده، بهتر است با استفاده از صافکاری pdr به اصلاح و ترمیم آن دست بزنید.

ما در مدوسا تلاش کردیم بهترین خدمات صافکاری pdr در تهران را به مشتریان عزیزمان تقدیم کنیم. استفاده از افراد متخصصین و بهترین ابزار آلات احترام به مشتریان عزیز برای خدمت رسانی بهتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا