ثبت نام آزمون دکتری 1402 + {مهلت و نحوه ثبت نام}


عناوین اصلی این مقاله

برخی از افراد پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، علاقمند به تحصیل در مقطع دکتری هستند؛ آن ها باید در زمان مقرر برای ثبت نام آزمون دکتری اقدام نمایند. تمامی این افراد برای ثبت نام در این آزمون، باید شرایطی را دارا بوده و مدارکی را دارا باشند. سپس، اطلاعات کاملی را در رابطه با تاریخ ثبت نام آزمون دکتری به دست آورده و برای این کار اقدام نمایند. لازم به ذکر است تا بدانید که زمان ثبت نام کنکور دکتری در سال 1403، 30 مهرماه الی 6 آبان ماه است و این مهلت از سمت سازمان سنجش تمدید خواهد شد. همچنین ثبت نام آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری آزاد با هم ادغام شده و همگی توسط سازمان سنجش برگزار می گردد. برای اطلاع از جدیدترین اخبار ثبت نام آزمون دکتری با مشاورین ایران تحصیل با شماره  9099075307 تماس حاصل فرمایید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری 1403

همانطور که می دانید با توجه به مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی، آزمون دکتری دانشگاه سراسری و آزاد با هم ادغام شده و همگی توسط سازمان سنجش برگزار می گردد.

توجه فرمایید مراحل این آزمون برای هر دو دانشگاه به صورت یکسان بوده و تمامی مراحل ثبت نام، برگزاری آزمون و مشاهده کارنامه همگی توسط سازمان سنجش می باشد. تاریخ ثبت نام آزمون دکتری 1403 بر اساس اطلاعیه های اعلام شده از 30 مهرماه لغایت 6 آبان ماه سال جاری می باشد که افراد علاقه مند باید در بازه اعلام شده جهت دریافت دفترچه و ثبت نام در سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام نمایند.

همچنین می توانید برای مشاهده و مطالعه دفترچه آزمون سال 1402 را از طریق لینک زیر مشاهده نمایید.

 

📎 برای دانلود دفترچه دکتری روی لینک زیر کلیک نمایید.📎

دفترچه دکتری ۱۴۰۲

زمان ثبت نام آزمون

تمدید زمان ثبت نام آزمون دکتری

هر ساله سازمان سنجش بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام آزمون دکتری، یک بازه زمانی 2 الی 3 روزه را به عنوان فرصتی مجدد برای جاماندگان در نظر می گیرد. لذا، افرادی که نتوانستند در بازه زمانی اعلام شده فرایند ثبت نام را انجام دهند، می توانند در زمان تمدید، این کار را انجام دهند. در رابطه با تمدید مهلت ثبت نام در این کنکور، هنوز اطلاعیه ای از سمت سازمان سنجش، ابلاغ نشده است. در صورتی که این سازمان اطلاعیه را ابلاغ کند، شما عزیزان را از آن مطلع خواهیم کرد. لذا، برای این کار می توانید از همکاران ما در ایران تحصیل نیز یاری بگیرید. لازم به ذکر است تا بدانید که به طور کلی زمان ثبت نام آزمون دکتری در سال 1403، زمان دریافت کارت ورود به جلسه و … به شرح زیر می باشند: 

 

تاریخ ثبت نام آزمون دکتری 1403 + ویرایش ثبت نام 30 مهر الی 6 آبان ۱۴۰۲
دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری  چند روز قبل از برگزاری آزمون دکتری 
زمان برگزاری آزمون دکتری 1403  اسفند ۱۴۰۲
اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری  حدود اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت سال بعد
انتخاب رشته اینترنتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته حدود اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت سال بعد
اعلام نتایج نهایی آزمون اواخر مرداد یا اوایل شهریور سال بعد

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1403

برای ثبت نام کنکور دکتری تنها متقاضیانی می توانند اقدام نمایند که دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد باشند. توجه داشته باشید که مدرک این متقاضیان باید معتبر و مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات باشد. سایر شرایط مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دکتری به شرح زیر می باشند:

شرایط عمومی ثبت نام کنکور دکتری 1403

🔖  اعتقاد به دین اسلامی و یا یکی از ادیان به رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

🔖 اعتقاد و عمل به احکام عملی اسلام با انجام واجبات و دوری از محرمات

🔖 نداشتن عناد و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران

🔖 عدم سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن ها

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور دکتری 1403

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری 1403 به شرح زیر می باشد:

🔖 تشکیل کلاس ها در هر یک از رشته های مقطع دکتری به صورت تمام وقت می باشد. لذا داوطلبانی که در هر ارگان و سازمان ها و… مشغول به کار می باشند، لازم است هماهنگی های لازم را جهت حضور در کلاس ها قبل از زمان ثبت نام آزمون دکتری به انجام رسانیده باشند.

🔖 انتخاب رشته امتحانی تنها بر اساس جداول و کد رشته های موجود در دفترچه ثبت نام امکان پذیر است. بدیهی است که این رشته باید مرتبط با رشته کارشناسی ارشد آنان باشد.

🔖 مطابق با مصوبه های موجود شورای عالی انقلاب فرهنگی، ازجمله شرایط ثبت نام آزمون دکتری، برای دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیانی که مدرک خود را در سال های 77 الی 81 اخذ نموده اند مجوز ثبت نام برای دوره های بالاتر صادر شده است.

🔖 آن دسته از دانشجویانی که شاغل به تحصیل می باشند در صورتی که انصراف خود را ارائه ننمایند، امکان ثبت نام کنکور دکتری مجدد را نخواهند داشت.

🔖 دانشجویانی که ترم آخر و یا سال آخر می باشند، در صورتی که تا پایان شهریور ماه فارغ التحصیلان شوند، می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند. این مورد برای داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری عمومی ضروری می باشد.

🔖 از نظر معدلی نیز متقاضیان در صورتی می توانند برای ثبت نام کنکور دکتری اقدام نمایند که معدل آنان کمتر از 14 نباشد. لازم به ذکر است که ارائه کارنامه در زمان مقرر و ثبت نام حضوری لازم است کارنامه خود را ارائه نمایند.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور دکتری

شرایط نظام وظیفه ثبت نام دکتری

داوطلبان و متقاضیان ورود به مقطع دکتری آقا که تکلیف آنان از نظر نظام وظیفه مشخص نشده است، در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند. این شرایط عبارتند از:

🔖 متقاضیان ثبت نام کنکور دکتری باید دارای کارت پایان خدمت هوشمند باشند. در صورت عدم تعویض کارت خود لازم است حتما در اولین فرصت کارت هوشمند خود را دریافت نمایند.

🔖 در صورتی که خدمت وظیفه را به انجام نرسانده اید، کارت معافیت دائم خدمت سربازی خود را ارائه نمایید.

🔖 آن دسته از داوطلبانی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی می باشند و برگه اعزام به خدمت را دریافت نموده اند اما قبل از تاریخ اعزام به خدمت در دانشگاه پذیرفته شده اند، می توانند برای ثبت نام حضوری اقدام نمایند.

🔖 فارغ التحصیلان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی مطابق با سنوات تعیین شده می توانند در آزمون دکتری ثبت نام نمایند، در صورتی که در تاریخ ثبت نام آزمون دکتری بیش از یک سال از فراغت تحصیل آنان نگذشته باشد و همچنین وارد دوره غیبت نشده باشند.

🔖 کارکنان پایور شاغل که در نیروهای مسلح در صورتی که گواهی اشتغال به خدمت را ارائه نمایند و همچنین سازمان مربوطه برای ادامه تحصیل موافقت خود را اعلام نموده باشد می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.

📌 برای آشنایی با رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری 

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری

در این بخش از مقاله به بررسی مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کنکور دکتری می پردازیم. داوطلب می بایست پیش از اعلام تاریخ ثبت نام آزمون دکتری تمامی این مدارک را تهیه کرده و آماده داشته باشد تا در زمان ثبت نام با مشکل رو به رو نشود. از این رو داشتن لیست کاملی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ضروری است. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دکتری عبارت است از:

📂 اطلاعات شناسنامه (نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه)

📂 اطلاعات کارت ملی (شماره ملی)

📂 عکس داوطلب (عکس اسکن شده داوطلب)

📂 کد پستی (کد ده رقمی)

📂 ‏شماره تلفن ثابت (تلفن منزل)

📂 ‏شماره تلفن همراه (شماره موبایل) ‏برای دریافت پیامک

📂 آدرس محل سکونت (آدرس محل دقیق سکونت داوطلب)

📂 کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری (‏دریافت سریال 12 رقمی ثبت نام بعد از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری)

📂 مدارک سهمیه (داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان که قصد استفاده از سهمیه 5 درصدی ایثارگران را دارند می بایست کد پیگیری 12 رقمی سهمیه مربوطه را وارد کنند.)

📂 کد وضعیت نظام وظیفه (داوطلبان ذکور باید وضعیت نظام وظیفه خود را با استفاده از دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ مشخص کرده و در فرم ثبت نام وارد نمایند.)

📂 مدارک داوطلبان معلول (داوطلبان معلول برای شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۲ می بایست در سازمان بهزیستی پرونده داشته باشند.)

📂 تکمیل فرم معدل (تکمیل فرم مخصوص معدل برای ثبت نام آزمون دکتری برای داوطلبانی که در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای هستند الزامی می باشد.)

📂 خرید کارت اعتباری ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون دکتری مرحله ای است که پس از آماده کردن اطلاعات و مدارک ثبت نام دکتری می باشد. داوطلبان برای این کار می بایست به لینک ثبت نام آزمون دکتری در سایت سنجش مراجعه کرده و بر روی گزینه خرید کارت کلیک کنند.

 

 

نحوه ثبت نام آزمون دکتری 

لازم به ذکر است تا بدانید که این بخش از مقاله از اهمیت بسیاری برخوردار است. با اجرای مرحله به مرحله گام های گفته شده در این بخش می توانید به درستی ثبت نام کنکور دکتری خود را نهایی کنید. جهت راحتی بیشتر شما متقاضیان گرامی در این بخش راهنمای تصویری مراحل نیز ارائه شده است. توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که حتما در تمامی مراحل اطلاعات خواسته شده از شما را به دقت و به درستی وارد نمایید تا در آینده دچار مشکل نشوید. 

 

آموزش تصویری نحوه ثبت نام کنکور دکتری

اگر قصد ثبت نام در آزمون دکتری را دارید باید مراحل زیر را به صورت گام به گام طی نمایید:

❇️ در مرحله نخست می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه “دکترای تخصصی” را از منوی تعبیه شده در سمت راست صفحه اصلی سایت انتخاب نمایید. 

 

ثبت نام آزمون دکتری تخصصی

 

❇️ در مرحله بعد بر روی عبارت “ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (ph.D) سال 1402” کلیک نمایید. (در این تصویر به علت عدم آغاز تاریخ ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ را مشاهده می کنید.)

در مرحله سوم می بایست گزینه “خرید کارت” را از منوی سمت راست صفحه انتخاب نمایید.

 

راهنمای گام به گام ثبت نام کنکور دکتری

 

❇️ سپس بر روی یکی از دکمه های رادیویی “سریال ثبت نام آزمون دکتری 1402” در قسمت دکتری کلیک کرده و در نهایت گزینه “تایید و ادامه” را در پایین صفحه انتخاب نمایید. (در این تصویر به علت عدم آغاز تاریخ ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ را مشاهده می کنید.)

 

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور دکتری

 

❇️ در این گام می بایست مشخصات خواسته شده از شما را جهت ورود به درگاه پرداخت وارد نمایید.

❇️ سپس گزینه “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام” را فعال کرده و بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت” کلیک نمایید. در نهایت اطلاعات کارت بانکی خود را جهت پرداخت هزینه و دریافت شماره سریال 12 رقمی ثبت نام آزمون وارد نمایید.

 

❇️ سپس مجددا به صفحه اول ثبت نام بازگشته و بند های موجود را به دقت مطالعه نمایید و سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک نمایید.

برای ورود مستقیم به صفحه زیر روی لینک کلیک نمایید.

 

❇️ شماره سریال ثبت نام خود را وارد نمایید و عبارت امنیتی مربوطه را در کادر های تعیین شده وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید.

 

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

❇️پس از ورود به صفحه ثبت نام می بایست عکس داوطلب را در قسمت مربوطه بارگذاری نمایید و فرم تقاضا نامه را تکمیل کنید.

 

❇️ پس از تکمیل فرم ثبت نام و ثبت نهایی، ثبت نام شما به اتمام خواهد رسید و سامانه برای هر داوطلب اگر تمامی اطلاعات را به درستی وارد کرده باشد، یک کد پیگیری صادر خواهد کرد. اگر در انتهای ثبت نام کد پیگیری دریافت نکرده باشید، ثبت نام شما تکمیل نشده و اجازه شرکت در آزمون را نخواهید داشت. پس اگر تمامی مراحل ذکر شده را به صورت دقیق انجام داده و به مشکل برخوردید می توانید با شماره  9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل تماس گرفته و درخواست راهنمایی و مشاوره نمایید.

 

ویرایش ثبت نام آزمون دکتری 

داوطلبانی که در این سامانه ثبت نام نموده اند و در حال حاضر مشغول به تحصیل می باشند، لازم است در زمان قرار داده شده جهت ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود نسبت به ویرایش اطلاعات وارد شده اقدام نمایند. با توجه به تاثیر معدل بر رتبه و تراز داوطلبان قبل از شرکت در آزمون مهلت خواهید داشت تا نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید. بنابراین تصحیح اطلاعات شما باید قبل از دریافت کارت ورود به جلسه صورت پذیرد. لازم به ذکر است که فرم مربوط به ثبت نام آزمون دکتری را داوطلبان باید در یک نسخه نزد خود نگاه دارند و در نسخه دوم نیز به حوزه معاونت آموزشی محل فارغ التحصیلی خود ارائه نمایند. پرونده داوطلب باید در دانشگاه محل تحصیل او موجود باشد. برای آشنایی بیشتر با نحوه ویرایش اطلاعات در زمان ثبت نام این آزمون، می توانید مقاله زیر را به خوبی مطالعه کنید. 

📌 برای مطالعه مقاله نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری کلیک کنید.

 

نحوه پذیرش آزمون دکتری 

پس از ثبت نام آزمون دکتری، هر یک از داوطلبان لازم است در آزمون دکتری شرکت نمایند. در زمان اعلام نتایج کنکور پس از انتشار کارنامه مورد نظر می توانند از نمرات خام، تراز، نمره کل و… آگاه شوند. هم چنین از وضعیت انتخاب رشته خود مطلع شوند. لازم به ذکر است که رتبه تعیین شده داوطلبان با توجه به احتساب معدل، سهمیه و … می باشد. بنابراین این رتبه، رتبه نهایی شما خواهد بود که بر اساس آن در مرحله بعدی می توانید اقدام به انتخاب رشته نمایید.

 

قبل از اعلام نتایج نهایی آزمون داوطلبان در صورتی که رتبه و شرایط لازم را برای دانشگاه مربوطه و مورد نظر خود داشته باشند لازم است در مصاحبه دکتری شرکت نمایند. در صورتی که بتوانید در مصاحبه نمره لازم و کافی را دریافت نمایند می توانید پذیرش خود را نهایی نمایند. بدیهی است در صورت عدم شرکت در مصاحبه، پذیرش شما ملغی خواهد شد. پس از شرکت در مصاحبه و تطبیق رتبه و همچنین تراز داوطلبان در شهریور ماه کارنامه نهایی منتشر خواهد شد و در صورت پذیرش نهایی می توانید در دانشگاه مورد نظر ثبت نام نمایید.

📌 برای مطالعه مقاله مصاحبه دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه پذیرش دکتری استعداد درخشان 

برخلاف مقطع کارشناسی ارشد که شما برای ثبت نام در استعداد درخشان نیازمند کسب معدل بالاتری در بین ورودی های رشته خود می باشید، در مقطع دکتری در صورتی که دارای معدل بالای 17 کارشناسی ارشد باشید و همچنین معدل شما در دوره کارشناسی بالای 16 بوده باشد، امکان ثبت نام در فراخوان دانشگاه ها را خواهید داشت.

یکی از شروط تعیین شده برای داوطلبان استعداد درخشان مقطع دکتری این است که حتما دفاع پایان نامه خود را انجام داده باشند و همچنین مقاله مربوط به پایان نامه را به چاپ رسانده باشند. (شرایط مذکور مربوط به دانشگاه های سراسری می باشد). با توجه به اینکه فراخوان هر یک از دانشگاه ها نیازمند ثبت نام و همچنین ارسال رزومه دارد، لذا پس از ارسال مدارک خود و همچنین شرکت در مصاحبه دکتری مورد نظر، در صورتی که رزومه شما کافی باشد، می توانید در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید.

 

سهمیه های ثبت نام آزمون دکتری 

💢 آن دسته از داوطلبانی که حداقل شش ماه در جبهه و یا بسیج شرکت نموده اند و همچنین عضو فعال بسیج می باشند، با مراجعه به سازمان بسیج مستضعفین و یا وزارت جهاد کشاورزی می توانند نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند.

💢 متقاضیانی که دارای سهمیه رزمندگان و یا سازمان بسیج می باشند، لازم است با مراجعه به سازمان های ذی ربط جهت دریافت کد 12 رقمی اقدام نمایند. وارد نمودن این کد، به هنگام تکمیل فرم ثبت نام ضروری می باشد.

💢 با توجه به اینکه کد 12 رقمی مربوط به واجدین شرایط و همچنین افراد دارای سهمیه متفاوت می باشند، به همین منظور لازم است کد رهگیری جدید را وارد نمایند.

💢 نیرو های عضو بسیج عادی و یا فعال، مشمول طرح استفاده از سهمیه های مربوط به رزمندگان نمی باشند.

💢 متقاضیانی که دارای سهمیه رزمندگان می باشند برای دریافت کد رهگیری 12 رقمی لازم است به سامانه مربوطه مراجعه نمایند. دریافت این کد تنها از طریق سامانه مربوطه امکان پذیر است.

تاریخ ثبت نام آزمون دکتری

هزینه ثبت نام کنکور دکتری

هر یک از داوطلبان عزیز برای ثبت نام در این آزمون باید هزینه را پرداخت کنند. مبلغ این هزینه، هر ساله تغییر کرده و افزایش می یابد. هزینه ثبت نام آزمون دکتری در سال گذشته 209 هزار و پانصد تومان با احتساب هزینه استفاده از خدمات پیامکی بود. این مبلغ برای آزمون دکتری ۱۴۰۲ با افزایش 15 الی 25 درصد همراه خواهد بود. لازم به ذکر است تا بدانید که پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ از طریق خرید کارت اعتباری با استفاده از خدمات پیام کوتاه می باشد. 

 

 

نکات مهم ثبت نام آزمون دکتری 

در زمان ثبت نام در آزمون دکتری به نکات زیر توجه فرمایید:

چنانچه جهت انجام ثبت نام آزمون دکتری به مراکز کافی نت ها مراجعه می نمایید، توصیه می کنیم که تمامی مراحل ثبت نام را خود به صورت جداگانه چک کنید. زیرا امکان اشتباه وجود خواهد داشت. با توجه به توضیحات کامل و کافی که در دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه دکتری ذکر شده است، در صورت بروز هر گونه اشتباه در وارد نمودن اطلاعات هر یک از داوطلبان و تخلف در آن مسئولیت آن متوجه شخص داوطلب می باشد و همچنین برابر قوانین و مقررات با داوطلب برخورد خواهد شد. ثبت نام شما زمانی به اتمام رسیده است و در سازمان سنجش و آموزش کشور به ثبت رسیده است که شما پرونده 6 رقمی و همچنین کد پیگیری 16 رقمی را دریافت نموده باشید. حتما پس از پایان ثبت نام فرم مورد نظر را تکمیل نمایید.

افرادی که دارای سهیمه ایثارگری می باشند، برای ثبت نام در سال جدید باید مجدد کد پیگیری دریافت کرده و در زمان ثبت نام کد پیگیری 12 رقمی جدید را وارد نمایند و کد پیگیری سال های پیش منقضی شده و براش شما اعمال نمی گردد.

متقاضیان غیر ایرانی در زمان ثبت نام باید حتما کد پیگیری 13 رقمی را از سامانه دریافت کرده و در زمان ثبت نام در قسمت مربوطه وارد نمایند. فراموش نکید در زمان ثبت نام حتما تیک گزینه “اتباع غیرایرانی” را زده و آن را فعال نمایید.

اگر در گروه افرادی با معلولیت می باشید حتما در زمان ثبت نام تیک را زده و نوع معلولیت خود را مشخص نمایید و اگر در سازمان بهزیستی پرونده داشته باشید، پس از استعلامات این بند برای شما اعمال می گردد. توجه نمایید اگر هنوز در سازمان بهزیستی پرونده تشکیل نداده باشید باید در اولین فرصت به نزدیکترین سازمان بهزیستی به محل زندگی خود مراجعه کرده و پرونده تشکیل دهید. در غیر این صورت مشمول خدمات و تسهیلات نمی شوید.

اگر دانشجوی سال آخر می باشید و در ثبت نام آزمون دکتری شرکت کرده اید باید حداکثر تا 31 شهریور سال جاری فارغ التحصیل گردید.

✅  اگر علاقه مند به ادامه تحصیل در خارج از کشور می باشید باید شرایط ثبت نام بورسیه خارج از کشور را که در دفترچه آزمون می باشد مطالعه کرده و اگر تمامی شرایط ذکر شده را داشته باشید و خود را برای مصاحبه آماده نمایید.

کارت ورود به جلسه خود را که قبل از برگزاری آزمون بر روی سامانه سنجش قرار می گیرد را در روزهای اول دریافت نمایید تا در صورت مغایرت فرصتی برای ویرایش داشته باشید و سپس آن را پرینت کرده و با خود به جلسه آزمون ببرید.

📌 برای مشاهده مقاله نحوه پیگیری ثبت نام آزمون دکتری برو روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار مرتبط با آزمون دکتری

مرکز سنجش ،پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که ثبت‌نام و انتخاب رشته متقاضیان ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی ویژه استعدادهای درخشان و متقاضیان انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی این دانشگاه تا روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

🔊 فرصت جدید ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی اعلام شد

زمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ برای نخستین بار از آزمون های دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی جدا شد و به صورت مستقل از ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

🔊 آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۷۵ هزار داوطلب برای ورود به دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب رشته کرده‌اند و این تعداد جدای از تعداد داوطلبان علاقه مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی است .همچنین آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۷ اردیبهشت، نسبت به ویرایش کد رشته محل‌های انتخابی خود با توجه به اطلاعیه‌های صادر شده اقدام نمایند.

خلاصه مطلب

در این مقاله به طور مفصل به بررسی ثبت نام آزمون دکتری پرداختیم و تمامی نکات مورد نیاز را بیان کردیم. با مطالعه این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با تاریخ ثبت نام آزمون دکتری، شرایط مورد نیاز، نحوه ثبت نام، چگونگی تاثیر سهمیه ها و سایر موارد به دست خواهید آورد. با اجرای مرحله به مرحله موارد مطرح شده در این مقاله می توانید بدون نیاز به شخص دیگری ثبت نام کنکور دکتری خود را نهایی کنید. فراموش نکنید که در این مسیر ما همراه شما هستیم. پس از مطالعه دقیق این مقاله در صورتی که با اشکال و یا سوالی مواجه شدید می توانید با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل با شماره  9099075307 تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. سوالات شما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده خواهند شد. 

 

ثبت نام آزمون دکتری سال 1403 در چه تاریخی انجام می شود؟

جهت ثبت نام در آزمون دکتری 1403 می بایست از بازه زمانی 30 مهر تا 6 آبان ماه سال ۱۴۰۲ اقدام نمایید.

آیا امکان ثبت نام آزمون دکتری سال 1403 برای پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون دکتری سال 1403 وجود دارد؟

بله؛ داوطلبان پذیرفته شده در دوره روزانه آزمون دکتری سال گذشته می توانند در آزمون دکتری سال 1403 نیز ثبت نام نمایند.

آیا امکان ویرایش اطلاعات داوطلب برای داوطلبانی که در مرحله ثبت نام دکتری شرکت کرده اند، وجود دارد؟

 بله؛ سازمان سنجش به متقاضیان آزمون دکتری امکان ویرایش ثبت نام دکتری را در زمان ثبت نام و تمدید این مهلت، برای داوطلبان امکان پذیر کرده است. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا