طرز تهیه خورش قیمه بامیه مجلسی مرحله به مرحله


طرز تهیه سالاد گل کلم و انار خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد گل کلم و انار سالاد گل کلم و انار یکی از انواع سالادهای خوشمزه و مجلسی است که با مواد …

طرز تهیه حلوا ارده خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه حلوا ارده حلوا ارده همانطور که نامش مسخص است با ارده درست می شود و معمولا به عنوان میان وعده یا …

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی خوشمزه و نرم مرحله به مرحله

طرز تهیه جوجه کباب امروز با آموزش درست کردن جوجه کباب زعفرانی خوشمزه با رنگ و طعم عالی در خدمت شما عزیزان هستیم، …

طرز تهیه خورش قیمه بامیه فیلم خورش قیمه بامیه خورشت قیمه با بامیه طرز تهیه خورشت قیمه بامیه هندی طرز تهیه قیمه بامیه ساده

خورشت قیمه بامیه از غذاهای محبوب ایرانی می باشد که به سلیقه خود می‌توانید آن‌را با گوشت قرمز یا گوشت مرغ درست کنید. برای آموزش و پخت این خورشت خوشمزه با ما همراه شوید، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه بامیه در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لپه نصف لیوان
بامیه یک لیوان
لیمو عمانی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
نمک یک قاشق چایخوری
آب جوش نصف لیوان
رب گوجه فرنگی ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
گوشت خورشتی ۲۰۰ گرم
چوب دارچین نصف بند انگشت
زعفران دم کشیده دو قاشق غذاخوری
فلفل سیاه یک قاشق چایخوری
زردچوبه یک قاشق چایخوری

طرز تهیه خورش قیمه بامیه

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه بامیه در ابتدای کار لپه را درون یک کاسه حاوی آب می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم چند ساعت خیس بخورد تا نفخ آن برطرف شود. پس از گذشت این زمان پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می‌کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را اضافه کرده و دو تا سه دقیقه تفت می‌دهیم تا شفاف و شیشه‌ای شود.

مرحله سوم

حالا گوشت خورشتی را به صورت قیمه‌ای خرد کرده و به قابلمه می‌افزاییم. در ادامه گوشت را حدودا ۵ دقیقه تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس لپه را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می‌کنیم.

مرحله چهارم

لپه را هم به همراه دیگر مواد یک تا دو دقیقه تفت می‌دهیم، سپس رب گوجه‌فرنگی را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و چوب دارچین به قابلمه اضافه کرده و چند دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه می‌دهیم تا رب گوجه فرنگی سرخ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله آب جوش را اضافه می‌کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا لپه و گوشت به مدت یک تا یک ساعت و ۳۰ دقیقه بپزند. در همین حین لیموعمانی‌ها را با چنگال سوراخ می‌کنیم و درون یک لیوان حاوی آب داغ قرار می‎‌دهیم.

نکته: دلیل قرار دادن لیموعمانی‌ها درون آب داغ این است که طعم خورش را تلخ نکنند.

مرحله ششم

پس از اینکه گوشت و لپه پختند، لیموعمانی‌ها را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه می‌افزاییم، سپس حرارت زیر قابلمه را کم کرده و اجازه می‌دهیم خورش ۳۰ تا ۴۵ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا جا بیفتد.

مرحله هفتم

در همین حین، بامیه‌ها را پس از شستشو، با دستمال خشک می ‌کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می‌کنیم. در ادامه بامیه‌ها را به تابه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می‌دهیم تا کمی سرخ شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از این‌که خورش کمی غلیظ شد، بامیه‌ها را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند. در نهایت خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به سلیقه خود با سیب زمینی سرخ‌کرده تزیین می‌کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا