ثبت نام ترم تابستانی علوم پزشکی مجازی 1402 + شرایط


ترم تابستانی علوم پزشکی مجازی برای دانشجویانی که قصد دارند در تابستان نیز برخی از واحدهای خود را پاس کنند برگزار می شود. ثبت نام ترم تابستانی علوم پزشکی مجازی از تاریخ 10 تیرماه 1402 در کشور آغاز شده است. متقاضیانی که قصد دارند در ترم تابستانی علوم پزشکی مجازی شرکت کنند، باید پس از مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی مجازی به آدرس smums.ac.ir جهت ثبت نام ترم تابستان از طریق سایت اقدام نمایند. یک هزینه ی اولیه نیز به مبلغ 90.000 تومان از آنها به عنوان هزینه ثبت نام ترم تابستانی علوم پزشکی مجازی اخذ می شود و پس از آن طی پیامکی که از طرف دانشگاه  فرستاده می شود تاریخ شروع دوره مشخص خواهد شد. برای ثبت نام تلفنی ترم تابستانی علوم پزشکی مجازی، با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

ثبت نام ترم تابستانی علوم پزشکی مجازی

ترم تابستانی با اخذ مجوز از معاونت آموزشی وزارت بهداشت توسط دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود. در سال 1402 نیز ثبت نام ترم تابستانی برای دانشجویان علوم پزشکی امکان پذیر است. روند ثبت نام در بازه ی زمانی مشخصی صورت می گیرد که حدودا یک هفته می باشد. اولویت بندی ثبت نام و تکمیل ظرفیت بر اساس داشتن سهمیه ی ایثارگری و شاهد می باشد و دانشجویانی که سهمیه داشته باشند در اولویت هستند.

دانشجویان توجه داشته باشند که جهت ثبت نام در ترم تابستان این دانشگاه باید در ابتدا مدارک مورد نیاز را در سامانه نقل و انتقال و میهمانی وزارت بهداشت به ثبت برسانند و بارگذاری کنند. در صورتی که مدارک ثبت نام خارج از این سامانه بارگذاری شوند ثبت نام انجام نخواهد شد. همچنین برای ثبت نام در ترم تابستانی علوم پزشکی مجازی باید از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی مجازی به آدرس smums.ac.ir مراجعه کرد. طریقه ثبت نام در ترم تابستانی علوم پزشکی مجازی 1402 در ادامه توضیح داده خواهد شد.

 

ثبت نام ترم تابستان دانشگاه علوم پزشکی مجازی

 

جزئیات ثبت‌ نام ترم تابستان دانشگاه علوم پزشکی مجازی 1402

آغاز ثبت نام ترم تابستانی مجازی از تاریخ 10 تیرماه می باشد و تا 20 تیرماه 1402 داوطلبان می توانند نسبت به ثبت نام  اقدام کنند. ثبت نام از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی مجازی انجام می شود. در صورتی ارائه دروس قطعی خواهد شد که تعداد متقاضیان به حد نصاب و سقف تعیین شده برسد.

دروس ترم تابستان مانند دروس طول ترم آزمون نهایی دارند. این ارزشیابی پس از پایان یافتن دوره و به صورت حضوری در دانشکده و دانشگاه محل تحصیل دانشجو و یا دانشگاه هایی که توسط دانشگاه علوم پزشکی مجازی اعلام می شود برگزار می گردد.

قوانین دانشگاه مبدا مد نظر دانشجویان برای گذراندن دروس مقدمات بیماری های رشته ی پزشکی لازم است بررسی و در نظر گرفته شوند. 

برای ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مجازی از داوطلبان نام کاربری و کلمه عبور خواسته می شود. نام کاربری در سامانه همان ایمیل دانشجویان است بنابراین دانشجویان توجه داشته باشند که آدرس و مشخصات ایمیل آنها صحیح باشد. همانطور که گفته شد تمام مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در ترم تابستانی علوم پزشکی بایستی در سامانه نقل و انتقال و میهمانی وزارت بهداشت بارگزاری شود. مدارکی که خارج از این سامانه بارگذاری شوند بررسی نخواهند شد.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه مجازی بدون کنکور، کلیک کنید.

شرایط ثبت‌ نام ترم تابستانی علوم پزشکی مجازی 1402

بیشترین تعداد واحد که داوطلبان برای دوره مجازی تابستانی می توانند انتخاب کنند 6 واحد است. دانشگاه مبدا باید وضعیت پیش نیاز یا پس نیاز واحدهای ارائه شده و تطابق آنها با یکدیگر را بررسی کند. نام نویسی در ترم تابستان به منزله میهمان شدن در دانشگاه علوم پزشکی مجازی است از این رو ثبت نام در این ترم از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی مجازی الزامیست. دانشجویان می بایست از طریق سایت دانشگاه به آدرس smums.ac.ir، جهت ثبت نام اقدام نمایند.

دانشجویانی که در رشته های دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل هستند بر اساس زیر تکمیل ظرفیت و اولویت بندی می شوند:

افرادی که دارای سهمیه شاهد و ایثارگر هستند در اولویت پذیرش ترم تابستانی علوم پزشکی مجازی قرار دارند. درصد ایثارگری نیز باعث تشکیل اولویت بندی ثانویه بر طبق توضیحات زیر خواهد شد:

☑️ فرزندان (- مفقودالاثر – شهید- آزاده – دارای سهمیه جانبازی 25 درصدی و بالاتر)

☑️ همسر (مفقودالاثر – شهید – آزاده – دارای سهمیه جانبازی 25 درصدی و بالاتر)

☑️ داشتن جانبازی 25 درصد و بالاتر

☑️ آزادگانی که حداقل ۶ ماهه سابقه اسارت داشته باشند.

☑️ رزمندگانی که حداقل سابقه ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه را داشته باشند.

☑️ جانبازانی که حداقل ۱۵ درصد جانبازی و ۳ ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند.

شرایط ثبت نام ترم تابستانی مجازی

در اولویت بعدی سایر دانشجویان علوم پزشکی قرار دارند که بدون سهمیه هستند و طبق تعرفه های زیر در خصوص ترم تابستانی و با رعایت ضوابط آموزشی می توانند برای ترم تابستان ثبت نام کنند.

 

نوع درس دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت دانشجویان با سهمیه آزاد از دانشگاه های علوم پزشکی
هر واحد درس اختصاصی هزینه توسط معاونت آموزشی تامین می شود 11.515.140 ریال
هر واحد درس پایه/ عمومی هزینه توسط معاونت آموزشی تامین می شود 7.247.290 ریال
هر واحد درس نظری به زبان انگلیسی مختص دانشجویان بین الملل 64 دلار

 

دروس ترم تابستان دانشگاه علوم پزشکی مجازی 1402

ثبت نام ترم تابستان دانشگاه علوم پزشکی مجازی 1402 برای دانشجویانی که علاقمند به گذراندن دوره های تابستانی می باشد امکان پذیر شده است. در این دوره ی تابستانی، دانشجویانی که در رشته های زیر نظر وزارت بهداشت و مرتبط با پزشکی مشغول به تحصیل هستند، می توانند اقدام به ثبت نام نمایند. آموزش دانشگاه ساعات برگزاری کلاسها و آزمون نهایی را اعلام می کند و پس از آن دانشجویان می توانند بر اساس پیش نیاز یا پس نیاز بودن دروس تا حداکثر 6 واحد انتخاب کنند.

برای اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، کلیک کنید.

خلاصه مطلب

در این مطلب به نحوه ثبت نام ترم تابستانی علوم پزشکی مجازی اشاره شد. بسیاری از دانشجویان تصمیم دارند تا علاوه بر نیمسال های اول و دوم، برخی از درس های خود را در دوران تعطیلات تابستان مطالعه و پاس کنند. هر یک از واحد های دانشگاهی، برنامه تابستانی متفاوتی دارند و همه واحد های درسی در تابستان ارائه نمی شوند. از این رو دانشجویان باید پس از مشاهده واحد های ارائه شده، نسبت به ثبت نام و انتخاب واحد اقدام نمایند.

 

برای دانلود فایل پی دی اف این صفحه، کلیک کنید.

 

تاریخ شروع ثبت نام ترم تابستان علوم پزشکی مجازی چه زمانی است؟

ثبت نام ترم تابستان علوم پزشکی مجازی، از تاریخ 10 تیرماه شروع شده و تا ده روز پس از آن ادامه دارد.

هزینه دوره های تابستان علوم پزشکی مجازی چقدر است؟

برخی عوامل در شهریه ترم های تابستان تاثیرگذارند مانند سهمیه های داوطلب و عمومی یا اختصاصی بودن دروس که در متن توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام ترم تابستان دانشگاه علوم پزشکی مجازی چیست؟

برای اطلاع از شرایط کامل ثبت نام، مقاله فوق را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا