ثبت نام لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲+ زمان و شرایط


ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی هر سال از دی ماه آغاز شده و تا اواسط بهمن ماه ادامه دارد. متقاضیان زیر ۲۵ سال علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی از رشته‌های زیر شاخه ریاضی و تجربی می‌توانند با مراجعه به سامانه education.tums.ac.ir و تکمیل فرم ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی، شانس خود را برای فارغ التحصیل شدن در این رشته امتحان کنند.

شما قبل از شروع ثبت نام باید اطلاعات کامل در مورد زمان برگزاری ثبت نام لیسانس به پزشکی، نحوه ثبت نام، شرایط ثبت نام، مدارک مورد نیاز، منابع و کتاب‌های کمک آموزشی برای قبولی و بسیاری از موارد دیگر را مورد بررسی قرار دهید. مشاوران ایران تحصیل می‌توانند برای به دست آوردن این اطلاعات به شما کمک نمایند. کافی است با شماره تلفن 9099075307 تماس گرفته و تمامی این اطلاعات را از مشاوران ما درخواست نمایید تا در کمترین زمان شما داوطلبان گرامی را راهنمایی کنند.

محتوا پنهان

زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402- 1403

در سال گذشته ثبت نام لیسانس به پزشکی برای افراد و داوطلبان، در اول دی ماه 1401 آغاز شد و تا دهم بهمن 1401 نیز ادامه داشت. البته نکته مهم این است که زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی برای متقاضیان تمدید شد و در نهایت، آخرین مهلت آن دهم بهمن ماه بود. 

در واقع این تاریخ برای رفاه حال متقاضیان تمدید شده و آخرین مهلت ثبت نام برای هر یک از داوطلبان تا دهم بهمن ماه 1401 در نظر گرفته شده است. در بازه زمانی ثبت نام لیسانس به پزشکی، کلیه داوطلبان این امکان را دارند به سایت ثبت نام لیسانس به پزشکی مراجعه نموده و فرآیند ثبت نام را مرحله به مرحله و با دقت تا آخرین مهلت آن انجام دهند.

زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

در رابطه با زمان ثبت نام لیسانس به پزشکی برای سال آینده فعلا نمی‌توان نظری داد.اما تاریخ دقیق و همین طور آخرین مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام را فعلا نمی‌توانیم خدمت شما دوستان عزیز داوطلب برای شرکت در این آزمون مهم اعلام کنیم. زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی را در همین مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مشاوران مجرب آکادمی ایران تحصیل می‌توانند اطلاعات کاملی را در رابطه با زمان ثبت نام لیسانس به پزشکی و البته آخرین مهلت و تاریخ در نظر گرفته شده برای ثبت نام در سامانه ثبت نام لیسانس به پزشکی در اختیار شما دوستان عزیز داوطلب قرار دهند.

برای آشنایی با منابع لیسانس به پزشکی بر روی لینک کلیک کنید.

 نحوه ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402-1403

در رابطه با چگونگی انجام ثبت نام باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی و بدون این که نیاز به مراجعه حضوری داوطلب باشد، در سامانه ثبت نام لیسانس به پزشکی انجام می‌شود. برای اسم نویسی باید مراحل زیر را طی کنید:

 ✔️در ابتدای شروع ثبت نام ازمون، لازم است در سایت ثبت نام لیسانس به پزشکی بر روی لینک فعال اطلاعیه پذیرش دانشجو پزشکی مقطع کارشناسی کلیک کنید.

✔️در قدم بعدی بعد از کلیک بر روی عبارت “اینجا” بر روی عبارت شروع ثبت نام جدید برای آزمون کارشناسی به پزشکی بزنید تا روند ثبت نام شروع شود.

✔️در مرحله بعدی، فرمی را ملاحظه می‌فرمایید که چهار قسمت مختلف دارد. در بخش اول باید اطلاعات هویتی و شخصی خود را در فیلدهای مربوطه درج کنید.

✔️دو قسمت بعدی مربوط به اطلاعاتی در مورد محل سکونت و همین طور سوابق تحصیلی شما دوست عزیز داوطلب است که باید اطلاعات درخواستی را در فیلدهای موجود وارد کنید.

✔️در آخرین بخش، شما باید لیستی از مدارک را در سامانه آپلود کنید. به این ترتیب که در سایت ثبت نام لیسانس به پزشکی، در تاریخ ثبت نام، ابتدا ارسال فایل را بزنید و سپس هر کدام از مدارک را به صورت جداگانه آپلود کنید.

✔️در پایان، نوبت به کلیک بر روی کلید تایید و ورود به سامانه پرداخت در سایت ثبت نام لیسانس به پزشکی می‌رسد.

✔️در قدم بعدی در صفحه پیش رو می‌توانید کد ملی، نام و نام خانوادگی و همین طور مبلغ پرداختی جهت واریز را مشاهده کنید.

✔️در صورت صحیح بودن اطلاعات بر روی عبارت ورود به سامانه پرداخت بانک ملت کلیک کنید.

✔️در آخر وارد سامانه پرداخت الکترونیکی می‌شوید که در آن می‌توانید بعد از طی مراحل لازم، هزینه ثبت نام لیسانس به پزشکی را در سایت ثبت نام لیسانس به پزشکی پرداخت کنید.

برای کسب اطلاعات نسبت به آزمون استخدامی سازمان دامپزشکی کشور بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی 1402- 1403

ثبت نام در سامانه ثبت نام لیسانس به پزشکی تحت شرایطی خاص برای هر یک از داوطلبان و متقاضیان انجام می گیرد. در این بخش، شماری از شرایط تعیین شده برای ثبت نام در سایت ثبت نام لیسانس به پزشکی در تاریخ ثبت نام لیسانس به پزشکی را خدمت شما دوستان عزیز داوطلب عرض می کنیم.

✔️باید واجد شرایط عمومی تحصیل رایگان در جمهوری اسلامی ایران باشید.

✔️در ابتدا باید واجد شرایط برای ادامه تحصیل در ایران باشید.

✔️دومین شرط رشته‌ای این است است که فارغ التحصیل شده باشید. فارغ التحصیل یكی از رشته های گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی.

✔️برای این آزمون محدودیت سنی وجود دارد و گفته می‌شود که حداقل سن در زمان ثبت نام آزمون 25 سال تمام می‌باشد. (تبصره: مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی به حداكثر سن اضافه می‌شود)

✔️آقایان باید یا معاف باشند و یا گواهی پایان خدمت ارائه دهند.

شرایط ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی

✔️افرادی که دوره خدمت شان تا قبل از اولین نیمسال تمام شود، می‌توانند مشروط به ثبت نام شوند.

✔️اما اگر تا زمان ثبت نام كارت پایان خدمت دریافت نكرده باشند، قبولی آنان باطل خواهد شد. دانشگاه نیز مسئولیتی برای حل این مشکل و جبران خسارات ندارد.

✔️دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری عمومی و تخصصی نمی‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

✔️دارا بودن مدارک زبان انگلیسی که در ادامه آورده‌ایم نیز الزامی است.

✔️معدل كل دیپلم شرکت کننده 18 و بالاتر باشد. (تبصره: در موارد اعلام نمره به شكل الفبایی نمره الف قابل قبول است)

✔️معدل مقطع كارشناسی 16 و بالاتر باشد.

تبصره: دانشجویان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی شرط معدل ندارند.

برای کسب اطلاع بیشتر از شرایط آزمون لیسانس به پزشکی بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی استعداد درخشان 1402-1403

دانشجویان استعداد درخشان یا همان دانشجویان موفق در المپیاد های علمی و کنکور سراسری شرایط متفاوتی برای ثبت نام آزمون لیسانس به دکتری را دارند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

✔️برگزیدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی تا رتبه 500 كشوری در آزمون سراسری كنكور (با معرفی سازمان سنجش آموزش كشور).

✔️دارندگان مدال طلا، نقره و برنز كشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی (با معرفی وزارت آموزش و پرورش)

✔️برگزیدگان دارای رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره رازی، جشنواره های خوارزمی (در زمینه علوم پزشكی) با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی و گروه غیر پزشكی با معرفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

✔️افراد دارای اختراع.

✔️دانشجویان نمونه كشوری گروه پزشكی و غیرپزشکی.

✔️دانشجویان پژوهشگر برجسته به تایید شورای پژوهشی دانشگاه.

✔️برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی با تایید مركز رشد استعداهای درخشان و معاونت های آموزشی

به غیر از موارد گفته شده، همانطور که گفتیم ارائه مدرک زبان انگلیسی ضروری است. در ادامه می‌توانید مدرک زبان مورد نیاز در این آزمون را نیز ملاحظه کنید:

مدارک زبان انگلیسی مورد پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی

توضیحات  حد نصاب قبولی  نام مدرک زبان
50 MHLE
50 MCHE
50 MSRT
اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور 480 TOEFL ( PBT )
اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور 60 TOEFL ( IBT )
اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور 5 IELTS
480 TOLIMO
70 MELAB

 

برای دریافت مشاوره قبولی لیسانس به پزشکی بر روی لینک کلیک کنید.

طرح جدید لیسانس به پزشکی 1402-1403

در سال های گذشته آزمون لیسانس به پزشکی به طور آزمایشی برگزار می شد، اما در حال حاضر مسئولان آموزشی وزارت بهداشت تغییرات ویژه ای در نوع پذیرش و برگزاری آزمون انجام داده اند. از مهمترین تغییرات در جدید لیسانس به پزشکی 1403 حذف شرط معدل داوطلبان، افزایش محدودیت سنی به 27 سال در آزمون و افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی متقاضیان است.

حذف شرط معدل در طرح جدید لیسانس به پزشکی 1402-1403

✔️ در سال های گذشته، از جمله شرایط حضور در آزمون لیسانس به پزشکی، برخورداری از معدل 18 و معدل لیسانس 16 بود که این شرایط در طرح جدید لیسانس به پزشکی حذف شده است.

✔️ “دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی با اشاره به شرایط آزمون لیسانس به پزشکی و تغییرات اعمال شده در آیین نامه قبلی افراد با معدل دیپلم ۱۸ یا بالاتر مجاز به شرکت در این آزمون بودند. اما با تغییرات جدید شرط معدل دیپلم در حال حاضر حذف شده است؛ چرا که این احتمال وجود دارد افراد بنا به هر دلیلی این امکان را نداشته باشند که دوران دیپلم به خوبی درس بخوانند.

حذف محدودیت رشته دیپلم و لیسانس در طرح جدید لیسانس به پزشکی 1402-1403

✔️ براساس آیین نامه لیسانس به پزشکی مصوب 1403، فارغ التحصیلان لیسانس پیوسته و ناپیوسته در رشته های زیر گروه علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی مجاز به حضور در آزمون لیسانس به پزشکی خواهند بود.

تغییر شرایط سنی در طرح جدید لیسانس به پزشکی 1402-1403

✔️ در سال جاری، شرط سنی در آزمون لیسانس به پزشکی حذف شده است، اما با مطالعه آیین نامه جدید لیسانس به پزشکی که در هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌ پزشکی برگزار شد، شرط سنی هنگام نام نویسی به 27 سال افزایش یافته و بطور کامل حذف نشده است.

✔️ توجه داشته باشید افرادی که در طرح نیروی انسانی یا خدمت سربازی شرکت کرده اند، به همان میزان به شرایط سنی 27 سال اضافه می شود.

افزایش ظرفیت آزمون لیسانس به پزشکی 1402-1403

✔️افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی از مهمترین تغییرات آیین‌نامه لیسانس به پزشکی است. البته این آیین‌نامه هنوز به مرحله تصویب نرسیده است، تغییرات لحاظ شده برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعمال نخواهد شد و برای سال بعد اجرا می شوند.

طرح جدید لیسانس به پزشکی

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402-1403

مسلما لازمه ثبت نام در هر آزمونی، برخورداری از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام است. در این قسمت همراه ما باشید تا مدارک مورد نیاز برای آزمون لیسانس به پزشکی را به شما معرفی کنیم.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام:

✔️اولین مورد پرداخت الکترونیکی به مبلغ صد هزار تومان از طریق سامانه ثبت نام لیسانس به پزشکی می‌باشد.

✔️دومین مورد ارسال برگ ثبت نام تکمیل شده (درج شده در این اطلاعیه- یک قطعه عکس 4*3 روی فرم ثبت نام الصاق گردد.)

✔️دریافت کردن فرم و همچنین ارائه مدرک معتبر که نشان دهنده معدل کل مقطع دیپلم متوسطه باشد نیز جز مدارک است.

✔️مدرک معتبر که نشان دهنده معدل مقطع کارشناسی رشته‌های مورد پذیرش باشد را فراموش نکنید.

✔️کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم نیز برای داوطلبان مرد ضروری است. اگر معاف هستید نیز نشان دادن مدارک مرتبط با معافیت ضروری است.

 

برای آشنایی با رشته های مجاز لیسانس به پزشکی روی لینک کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

منابع آموزشی برای قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی 1402-1403

برای کسب قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی، متقاضی باید به برخی از منابع تسلط کافی داشته باشد. در ادامه به بررسی جدول منابع آزمون لیسانس به پزشکی می‌پردازیم. همچنین شما عزیزان می‌توانید جدیدترین منابع آزمون را تنها با یک تماس به شماره 9099075307 از مشاورین متخصص در زمینه آزمون پزشکی ایران تحصیل درخواست نمایید.

منابع آزمون لیسانس به پزشکی

حوزه مباحث تعداد سوالات منابع
مبانی بیوشیمیایی و بیولوژیکی سیستم های حیاتی بیوشیمی(8)

ژنتیک (10)

بافت شناسی عمومی و جنین شناسی (9)

فیزیولوژی(19) و آناتومی سیستم های بدن (17)

ایمونولوژی (10)

باکتری و ویروس (میکروب شناسی) (12)

85 منابع علوم پایه
مبانی بیولوژیک، روانشناختی و جامعه شناختی رفتار روان شناسی مقدماتی

جامعه شناسی مقدماتی

25 جامعه شناسی عمومی (دکتر منوچهر محسنی)، روانشناسی عمومی (دکتر حمزه گنجوی)
شیمیایی و فیزیکی سیستم های حیاتی شیمی عمومی

شمی آلی (4)

شیمی معدنی (4)

فیزیک پزشکی با گرایش پایه (7)

15 جامع شیمی آلی و عمومی (تالیف دکتر رشید قنبرپور و مهندس آیدا خواجه)، فیزیک پزشکی برای دانشجویان پزشکی با سرپرستی دکتر عقابیان
مهارت های استدلال و تفکر نقاد علوم انسانی و علوم اجتماعی 25 راهنمای علمی برای مهارت های تفکر نقاد (دکتر اکبر سلطانی و مریم آقازاده)

نکات ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402-1403

به غیر از موضوعاتی که درباره آزمون لیسانس به پزشکی گفتیم، نکات مهم دیگری وجود دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

✔افرادی که پیش از مهر 1403 دوران خدمتشان تمام می‌شود، می‌توانند به صورت مشروط در این ازمون شرکت کنند.

✔آزمون لیسانس به پزشکی دارای 2 بخش کتبی و مصاحبه است. بنابراین افراد برای موفقیت باید این 2 مرحله را پشت سر بگذرانند.

✔مدرک لازم برای ثبت نام در آزمون تخصصی لیسانس به پزشکی حداقل داشتن لیسانس الزامی است.

✔متقاضیان باید پس از ثبت نام از تایید شدن نام نویسی خود در سامانه مطمئن شوند. بنابراین بهتر است بعد از چند روز به سایت مراجعه کنید. و اطلاعات خود را بررسی نمایید.

اخبار پیرامون آزمون لیسانس به پزشکی 1402-1403

محدودیت شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی برای داوطلبان مرد لغو شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دیوان عدالت اداری در حکمی ارائه مدرک معتبر با هدف نشان دادن معدل داوطلب در آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی را لغو کرد. 

این دیوان در حکمی دیگر محدودیت شرکت در آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی برای داوطلبان مرد را نیز لغو کرد. لازم به ذکر است داوطلبان مرد پس از فراغت از تحصیل، تنها بعد از اتمام دوره خدمت سربازی مجاز به شرکت در این آزمون بودند.

دکتر غلامرضا حسن‌ زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، اینگونه توضیح داد که طبق آیین‌ نامه آموزشی، قبول دانشجوی دوره دکتری عمومی پزشکی از مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها برگزار کننده آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی، به خاطر حل برخی اشکالات و نکات مبهم در آیین‌نامه، در حال حاضر مشغول بازنگری آیین نامه و قوانین این آزمون است.

منابع و کتاب های کمک آموزشی برای قبولی در پزشکی

خلاصه مطلب

برای این که بتوانید ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی را انجام دهید، باید وارد سامانه education.tums.ac.ir شوید. این نکته را در نظر داشته باشید که تا شهریور نام نویسی آزمون لیسانس به پزشکی آغاز می‌شود. برای ثبت نام در این آزمون باید مدارکی همچون کارت پایان خدمت یا معافیت، یک قطعه عکس ۳ در ۴، مدرک معتبر که نشان دهنده معدل مقطع کارشناسی رشته مورد پذیرش باشد، تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی و مدرک زبان به همراه داشته باشید.

برای قبولی در این آزمون به منابع و کتابهای کمک آموزشی نیاز دارید، زیرا با استفاده از منابع درست امکان قبول شدن شما افزایش پیدا می‌کند. البته باید بیان کنیم که با کمک گرفتن از مشاورین مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل، می‌توانید به رتبه دلخواه خود دست پیدا کنید. چرا که مشاورین مرکز مشاوره ایران تحصیل رتبه‌های برتر سال‌های گذشته رشته پزشکی هستند و این مسیر را با موفقیت طی کرده‌اند.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی کلیک کنید.

 

پادکست صوتی مقاله


 

زمان ثبت نام لیسانس به پرشکی چه زمانی است؟ 

زمان ثبت نام لیسانس به پزشکی معمولاً در دی ماه هر سال آغاز می شود و آخرین مهلت هم معمولاً بهمن ماه است.

ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی به چه صورت و در چه سامانه ای انجام می شود؟ 

ثبت نام لیسانس به پزشکی به صورت اینترنتی است و از طریق سامانه ثبت نام لیسانس به پزشکی همان سایت education.tums.ac.ir انجام می شود.

آیا شرکت در ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی دارای شرط معدل و شرط سنی است؟

توجه داشته باشید شرکت در ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی دارای شرط معدل و شرط سنی می‌باشد و افرادی واجد شرایط هستند که  دارای سن 25 سال تمام و معدل دیپلم 18 به بالا باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا