حقوق مسافر در اجاره ویلا


چقدر اهل سفرهای گروهی و خانوادگی هستید؟ اگر قبلا مسافرت‌رفتن به‌شکل دسته‌جمعی را تجربه کرده باشید، احتمالا می‌دانید این نوع از سفر چقدر لذت‌بخش است. البته باید این نکته را درنظر گرفت که سفر گروهی بیشتر برای افراد برون‌گرا و میانه‌گرا مناسب است. در سفرهای گروهی رزرو هتل چندان کار معقولی نیست؛ زیرا مسافران مجبور می‌شوند در واحدهای اقامتی مختلف تقسیم شده و جداگانه اقامت کنند. این کار از هدف اصلی سفر گروهی یعنی معاشرت با همه افراد دور است. بهترین ایده برای اقامت در سفرهای گروهی، اجاره ویلا خواهد بود.

مسافران نیازی نیست ویلا را به‌شکل حضوری رزرو کنند. این کار ریسک مواجه‌شدن با تکمیل ظرفیت بودن ویلا را بالا می‌برد. از طرفی در رزرو حضوری مسافران به نظرات ساکنان قبلی ویلا دسترسی ندارند؛ این کار شانس آشنایی با نقاط ضعف و قوت هتل را از آن‌ها می‌گیرد. با توجه به همه این‌ها بهتر است اجاره ویلا را به‌صورت اینترنتی انجام دهید. پیش از اجاره ویلا اینترنتی خوب است با حقوق مسافر در اجاره ویلا آشنا شویم.

تطابق با آگهی

شاید بتوان مهم‌ترین حق مسافر در رزرو اینترنتی ویلا را تطابق شرایط ویلا با آگهی دانست. تصور کنید مسافر کلید ویلا را تحویل می‌گیرد؛ اما زمانی که قدم در اقامتگاه می‌گذارد، آن را کاملا متفاوت با آنچه تصور کرده می‌بیند. گاهی امکانات ویلاها اصلا شبیه آن چیزی نیست که در سایت‌ها نوشته‌اند. ممکن است متراژ ویلا و ظرفیت پذیرش مسافر کمتر از چیزی باشد که در پلتفرم اجاره ویلا ثبت شده است.

بیت‌پین

 

خوشبختانه این بخش از حقوق مسافر در مجموعه علی‌بابا رعایت می‌شود. کارشناسان علی‌بابا به هر اقامتگاه سر می‌زنند تا از صحت اطلاعات ثبت‌شده مطمئن شوند. کاربران علی‌بابا پس از اقامت در هر ویلا، به آن از نظر تطابق با آگهی امتیاز می‌دهند.

تحویل به موقع ویلا

فرض کنید پس از رسیدن به مقصد، در ساعت تعیین‌شده برای دریافت کلید ویلا راهی می‌شوید؛ اما میزبان کلید ویلا را به شما نمی‌دهد. ممکن است صاحب ویلا نسبت به تحویل ویلا سهل‌انگاری کند و چند ساعت دیرتر کلید را به شما دهد. تحویل به موقع ویلا یکی از حقوق مسافران در اجاره ویلا به‌حساب می‌آید.

نظارت دقیق و سخت‌گیرانه علی‌بابا روی اجاره ویلا و حقوق مسافران باعث شده کاربران علی‌بابا چنین شرایطی را تجربه نکنند. بااین‌حال اگر پس از رزرو اینترنتی ویلا از رفتار میزبان شاکی بودید یا کلید ویلا را به‌موقع دریافت نکردید، می‌توانید با پشتیبانی علی‌بابا تماس بگیرید. تیم پشتیبانی به‌سرعت مشکل شما را پیگیری کرده و اجازه نمی‌دهد لذت سفر برایتان تلخ شود. یادتان باشد خروج از ویلا در زمان تعیین‌شده و نگهداری درست از وسایل ویلا یکی از حقوق مالک اقامتگاه به‌شمار می‌رود و شما در قبال آن مسئول هستید.

نظافت و پاکیزگی

بررسی عکس‌های اقامتگاه پیش از اجاره ویلا فقط جنبه آشنایی با محیط ندارد؛ شما به کمک عکس‌ها از تمیزی و پاکیزگی ویلا هم مطلع می‌شوید. منظور از تمیزی صرفا نبود گرد و غبار، پاکیزگی کف ویلا و نبود زباله در فضای اطراف نیست. به عکس‌ها دقت کنید تا جایی از سقف دچار ریختگی نشده باشد. آیا دیوارها نیاز به بازسازی دارند؟ پله‌های ویلا با شیب مناسب ساخته شدند؟ آیا ویلا سم‌پاشی شده یا باید انتظار حضور هر نوع حشره‌ای را داشت؟ پیش از اینکه هزینه‌ای برای اجاره ویلا بپردازید، همه این موارد را بررسی کنید. شما به‌عنوان مسافر حق دارید در اقامتگاهی بمانید که حداقل نظافت و پاکیزگی داشته باشد.

 

حریم خصوصی مسافر

فرقی نمی‌کند مسافران سفری شخصی و سولو را تجربه می‌کنند یا همراه با دوستانشان چند روزی را در ویلا می‌مانند، حفظ حریم خصوصی مسافران یکی از مهم‌ترین حقوق آن‌ها به‌حساب می‌آید. گاهی اوقات مالک ویلا با هدف میزبانی بهتر هر چند ساعت یکبار سری به مسافران می‌زند یا به‌صورت مکرر با آن‌ها تماس می‌گیرد. این موضوع باعث کلافگی مسافران می‌شود و احتمالا نسبت به این شرایط شاکی باشند.

در مجموعه علی‌بابا حقوق مسافر و حقوق میزبان برای مالکان ویلاها یا هر اقامتگاه دیگر کاملا شفاف‌سازی شده است. با وجود این درصورتی‌که با چنین شرایطی مواجه شدید، سریعا با تیم پشتیبانی علی‌بابا تماس بگیرید. کارشناسان این تیم به مالک ویلا تذکر می‌دهند تا رفتارش را تکرار نکند. اگر رفتار نامطلوب میزبان باز هم تکرار شود، این بار کارشناسان علی‌بابا برخورد جدی‌تری با مالک اقامتگاه خواهند داشت. حفظ حریم شخصی مسافر اهمیت زیادی برای پرسنل علی‌بابا دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا