دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403 + لینک دانلود pdf


دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403 پیش از شروع ثبت نام آزمون سراسری منتشر می‌شود. داوطلبان با دانلود دفترچه می‌توانند از شرایط عمومی و اختصاصی نام نویسی، سهمیه‌ها، امتیازات و مدارک لازم برای ثبت نام مطلع شوند و در صورت واجد شرایط بودن در آزمون سراسری شرکت کنند.

با توجه به تغییر برخی استراتژی‌ها، کنکور در دو نوبت برگزار می‌شود که داوطلبین می‌توانند با مطالعه دفترچه برای هر دو نوبت، ثبت نام خود را در سایت sanjesh.org انجام دهند. در صورت داشتن هرگونه سوال با مشاوران ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 کلیک کنید.

زمان دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403

با شروع ثبت نام آزمون سراسری دفترچه ثبت نام کنکور بر روی سایت سنجش به نشانی اینترنتی sangesh.org قرار می‌گیرد. سنجش به عنوان مجری و برگزار کننده این آزمون، دفترچه را در این سامانه بارگذاری می‌کند تا داوطلبین با بررسی و مطالعه شرایط، قوانین و ضوابط موجود در این آزمون سراسری و هماهنگ شده برای نام نویسی اقدامات لازم را انجام دهند.

زمان ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول از 5 تا 11 آذر و همچنین ثبت نام کنکور نوبت دوم در تاریخ 7 الی 12 فروردین ماه است. بنابراین دفترچه اسم نویسی کنکور از آبان ماه منتشر شده تا متقاضیان با دانلود و بررسی آن از سایت سنجش و آموزش کشور، به قوانین ثبت نام دسترسی پیدا کنند.

اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403 شامل شرایط عمومی، شرایط اختصاصی، امتیازات، سهمیه‌ها، مدارک لازم برای نام نویسی مثل کارت ملی و شناسنامه و کارت پایان خدمت برای آقایان است. افرادی که بخواهند در آزمون شرکت کنند، ابتدا باید ماده و تبصره‌های دفترچه را مطالعه کنند و بعد در صورتی که جز واجدین شرایط بودند؛ ثبت نام کنند.

زمان دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون سراسری 1403

دفترچه کنکور به عنوان مهم‌ترین بخش نام نویسی در آزمون، پیش از ثبت نام منتشر می‌شود. متقاضیانی که می‌خواهند در کنکور نام نویسی کنند و پس از اعلام نتایج و کسب رتبه قبولی وارد دانشگاه شوند، ابتدا می‌بایست دفترچه ثبت نام را دانلود کنند و قوانین و ضوابط آن را بررسی نمایند.

دفترچه ثبت نام سراسری کنکور، پیش از آغاز نام نویسی منتشر می‌شود تا داوطلبین در صورتی که جز واجدین شرایط بودند مراحل لازم برای ثبت نام را انجام دهند. بنابراین به لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403 که در جدول زیر آورده شده است، مراجعه کنید:

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل به شماره تماس 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403

دفترچه کنکور سراسری از دو بخش راهنمای عملی ثبت نام و شرایط و قوانین ثبت نام تشکیل شده است. علاقمندان به شرکت در آزمون، می‌بایست اطلاعات این دفترچه که شامل شرایط عمومی و اختصاصی، مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری، انتخاب گروه آزمایشی و هزینه ثبت نام است را بررسی کنند.

برای آشنایی بیشتر با اطلاعات مندرج در جدول، به هر کدام به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

راهنمای عملی ثبت نام کنکور سراسری 1403

اولی بخش مقدماتی ثبت نام کنکور سراسری، به اقدامات قبل از اسم نویسی، اقدام برای نام نویسی در کنکور سراسری و در نهایت راهنمای عملی ثبت نام تقسیم شده است. اطلاعات لازم برای توضیح هر قسمت را در جدول زیر آورده‌ایم:

نام بخش اطلاعات دفترچه
اقدامات لازم از ثبت نام در کنکور سراسری شرایط عمومی
شرایط اختصاصی
انتخاب گروه آزمایشی
سهیمه‌ها
مدارک لازم برای ثبت نام
 وضعیت نظام وظیف
هزینه ثبت نام
راهنمای ثبت نام کنکور سراسری دسترسی به صفحه ثبت نام
راهنما عملی ثبت نام
تکمیل فرم اینترنتی
کد رهگیری
راهنمای عملی برای اسم نویسی در کنکور اصلاح فرم ثبت نام

شرایط شرکت در ثبت نام کنکور سراسری 1403

در قدم دوم، شرایط و قوانین شرکت در اسم نویسی کنکور سراسری در دفترچه آمده است. موارد مهمی که داوطلبین لازم است آن را مطالعه کنند، مطابق با جدول زیر است:

نام بخش اطلاعات دفترچه
شرایط و مقررات شرکت در آزمون سراسری قوانین لازم در نظام وظیفه
قوانین اتباع خارجی
قوانین آزمون اختصاصی
قوانین آزمون عمومی
قوانین سهیمه‌ها
تعریف هر اصطلاح به کار برده شده در دفترچه
منبع سوالات آزمون
فرم‌ و کاربرگ
پذیرش دانشجویان در برخی دانشگاه‌ها با شرایط استثنایی

سهیمه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403

یکی از مهم‌ترین بخش‌های نام نویسی کنکور سراسری، سهیمه‌ها است. داوطلبین باید ابتدا انواع سهیمه را بررسی کنند و اگر جز واجدین شرایط قرار گرفتند برای نام نویسی اقدامات لازم را انجام دهند.

لازم به ذکر است که این دفترچه پیش از ثبت نام در سایت سنجش منتشر می‌شود. سهمیه‌ها به شرح زیر است:

سهمیه خانواده ایثارگران و رزمندگان

افرادی که جز خانواده ایثارگران و رزمندگان هستند، می‌بایست 70 الی 75 درصد از نمره آخرین فردی که در آزمون قبول شده را به دست آورند.

سهیمه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری

سهمیه شهدا و مفقود الاثران

حدود 25 درصد از ظرفیت کنکور سراسری مختص به خانواده شهدا و مفقود الاثران است. همچنین 25 درصد از ظرفیت به جانبازان اختصاص داده می‌شود.

سهیمه مناطق

سهیمه منطقه 1 و 2 و 3 به داوطلبین کنکور، براساس محل سکونتشان داده می‌شود.

سهمیه بهیاران

حدود 5 درصد از ظرفیت کنکور برای بهیاران، پرستاران و هوشبری اختصاص داده شده است.

برای اطلاع از سهیمه های کنکور سراسری کلیک کنید.

خلاصه مطلب

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری  1403 تا قبل از آغاز ثبت نام در سایت سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org منتشر می‌شود. داوطلبین باید وارد سامانه شوند و دفترچه را دانلود کنند. اطلاعاتی که در این دفترچه آمده است، شامل شرایط عمومی، شرایط اختصاصی، سهمیه‌ها و امتیازات، انتخاب گروه آزمایشی، هزینه ثبت نام، فرم و کاربرگ و…است.

افراد پس از بررسی و مطالعه مطالب داخل دفترچه، در صورتی که دارای شرایط عنوان شده بودند، می‌توانند برای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری اقدام کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود فایل pdf دفترچه ثبت نام آزمون سراسری کلیک کنید.

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری چیست؟

پیش از شروع آزمون سراسری، دفترچه آن که شامل اطلاعات نام نویسی است، توسط سنجش منتشر میشود.

زمان انتشار دفترچه نام نویسی کنکور سراسری در چه تاریخی است؟

پیش از آغاز ثبت نام کنکور، دفترچه در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر میشود.

اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری چیست؟

اطلاعات دفترچه شامل شرایط عمومی و خصوصی، سهمیه‌ها، هزینه ثبت نام و…است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا