دریافت اصل مدرک دانشگاه پیام نور 1402 {دریافت گام به گام}


تمام مراحل فراغت از تحصیل در دانشگاه پیام نور، ارائه مدارک لازم برای فارغ التحصیلی و تسویه حساب دانشگاه در سایت گلستان پیام نور صورت می‌پذیرد. دانشجویانی که این مراحل را به درستی طی نموده و مدارک آن‌ها توسط دانشگاه تایید شود، می‌توانند گواهی پایان تحصیلات دوره مربوطه را از دانشگاه پیام نور دریافت نمایند. برای دریافت اصل مدرک دانشگاه پیام نور، دانشجویان باید از مراحل فارغ التحصیلی آگاه باشند، بنابراین در این مقاله مراحل آزادسازی اصل مدرک پیام نور، مدارک لازم برای فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور، نحوه دریافت اصل مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور و گرفتن اصل مدرک لیسانس پیام نور  به‌ طور کامل شرح داده‌شده‌است.

مراحل فارغ تحصیلی و دریافت اصل مدرک دانشگاه پیام نور 1402

❇️ تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه پیام نور، در چند سال اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. دانشجویانی که قبول‌شده‌ و ثبت نام می‌کنند، با گذراندن واحدهای هر ترم، می‌توانند به مراحل فارغ التحصیلی خود برسند. این مراحل فارغ التحصیلی به صورت آنلاین در سایت گلستان پیام نور به نشانی reg.pnu.ac.ir انجام می‌شود.

❇️ در سایت گلستان دانشگاه پیام نور، دانشجویان قادرند تمامی امور آموزشی و اداری خود از جمله انتخاب واحد، درخواست مرخصی تحصیلی، درخواست انتقالی،آزادسازی اصل مدرک پیام نور، دریافت اصل مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور، گرفتن اصل مدرک لیسانس پیام نور حذف و اضافه و پرداخت شهریه را به صورت آنلاین انجام دهند.

❇️ در ضمن، مراحل فارغ التحصیلی و آزادسازی اصل مدرک پیام نور در مقاطع مختلف نیز به‌طور آنلاین در سایت گلستان دانشگاه پیام نور انجام می‌شود. در آغاز، دانشجویان می‌توانند با ورود به پورتال گلستان، درخواست فارغ التحصیلی خود را ارائه نمایند. همچنین، مدارک مورد نیاز برای فارغ التحصیلی در سایت گلستان ذکر‌شده‌است و دانشجویان باید این مدارک را همراه با درخواست خود ارائه کنند.

❇️ در ادامه، دانشجویان باید منتظر بمانند تا درخواست و مدارک ارائه‌شده‌توسط دانشگاه پیام نور تایید شود. در صورت تایید دانشگاه، دانشجویان قادر خواهند‌بود تا در سامانه گلستان هزینه‌های لازم برای فارغ التحصیلی را پرداخت کنند. پس از انجام تسویه حساب دانشگاه پیام نور، گواهی موقت پایان تحصیلات برای دانشجویان صادر می‌شود و قابل دریافت است.

❇️ مدرک اصلی پایان دوره دانشجویان نیز مدتی پس از صدور گواهی موقت توسط دانشگاه پیام نور صادر می‌شود و فارغ التحصیلان می‌توانند نسبت به استعلام مدرک در سامانه استعلام مدرک تحصیلی و دریافت آن اقدام کنند.

❇️ در صورت ایجاد هر گونه تغییر در مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور در هر یک از مقاطع تحصیلی، این مقاله به روز‌رسانی می‌شود. همچنین می توانید با تماس با مشاورین ایران تحصیل از اطلاعیه های جدید در خصوص دریافت اصل مدرک دانشگاه پیام نور مطلع گردید.

برای اطلاع و آشنایی با ارشد بدون کنکور پیام نور  کلیک نمایید.

آزادسازی اصل مدرک پیام نور

مراحل تصویری دریافت اصل مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور

برای دریافت دریافت اصل مدرک دانشگاه پیام نور مراحل زیر را طی نمایید:

ابتدا وارد سامانه گلستان به نشانی اینترنتی  reg.pnu.ac.ir یا osreg.pnu.ac.ir شوید.

ورود به گلستان برای دریافت اصل مدرک دانشگاه پیام نور

توجه نمایید هر یک از دو سامانه ها را برای آزادسازی اصل مدرک پیام نور می توان انتخاب نمود.

سپس بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید و سپس نام کاربری و رمز خود را به همراه کد امنیتی وارد نمایید.

ورود به سیستم و دریافت اصل مدرک دانشگاه پیام نور

پس از ورود به ناحیه کاربری خود  در قسمت درخواست دانشنامه فوری و قسمت درخواست جدید بر روی گزینه مدرک 1 کلیک نمایید و استان خود را مشخص نمایید.

سپس شما باید تمامی اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و سپس بر روی گزینه “ایجاد” کلیک نمایید.

در نهایت مدرک تحصیلی فوری شما به همراه ریز نمرات برای شما از طریق پست ارسال می شود .

توجه نمایید که تاریخ فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی پیام نور بر اساس ثبت آخرین نمره در سیستم گلستان تعیین می‌شود.

برای دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش محور (بدون پایان نامه)، تاریخ ثبت آخرین نمره معیار فارغ التحصیلی است. اما برای دانشجویان کارشناسی ارشد آموزشی پژوهشی (با پایان نامه)، تاریخ دفاع معیار فارغ التحصیلی است.
در صورت نیاز فوری به دریافت مدرک دانشنامه، می‌توانید از طریق سایت گلستان و منوی پیشخوان درخواست صدور فوری مدرک را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز جهت آزادسازی اصل مدرک پیام نور

دانشجویانی که تمامی واحدهای درسی دانشگاه پیام نور که یک دانشگاه شهریه‌پرداز بوده را در یک مقطع تحصیلی به پایان رسانده باشند، می‌توانند با ارائه درخواست فارغ التحصیلی به دانشگاه، ارائه مدارک لازم برای فارغ التحصیلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه، فرآیند فراغت از تحصیل و آزادسازی اصل مدرک پیام نور خود را به‌طور رسمی انجام دهند.

در فرایند فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور، پس از تکمیل مراحل فارغ التحصیلی و تایید مدارک توسط دانشگاه، گواهی موقت پایان تحصیلات صادر می‌شود. برای این منظور، دانشجویان باید مدارک مورد نیاز را ارائه کرده و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنند. در صورتی که مدارک قبلا ارائه‌شده‌باشند، نیازی به ارائه مجدد آن‌ها نیست.

⭕️ مدارک مورد نیاز برای دریافت اصل مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور

برای گرفتن اصل مدرک لیسانس پیام نور مدارکی شامل عکس، کارت دانشجویی، کارت پایان خدمت یا معافیت الزامی است.

همچنین شناسنامه، کارت ملی، مدارک تحصیلی قبلی (دیپلم و پیش دانشگاهی) باید ارائه گردد.

فیش‌های واریز شهریه در زمان گرفتن اصل مدرک لیسانس پیام نور  الزامی است.

در صورتی که پایان نامه نیاز به اصلاح داشته باشد، تاییدیه اصلاح پایان نامه و در صورت عدم وجود ریزنمرات در پرونده تحصیلی، تاییدیه تحصیلی نیز مورد نیاز است.

⭕️ مدارک مورد نیاز برای دریافت اصل مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

مدارک مورد نیاز برای دریافت اصل مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور همانند مدارک کارشناسی بوده و تنها باید دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، مدرک کارشناسی خود را نیز ارائه نمایند.

⭕️ مدارک مورد نیاز برای دریافت اصل مدرک دکتری دانشگاه پیام نور

این مدارک شامل عکس، فرم‌های ثبت نام، کارت شرکت در آزمون ورودی، کارت دانشجویی می باشد.

همچنین کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان الزامی است.

شناسنامه و کارت ملی، مدارک کارشناسی ارشد برای دریافت اصل مدرک دانشگاه پیام نور  الزامی است.

تاییدیه تحصیلی، ریزنمرات کامل، لیست قبولی، مجوز سهمیه، فیش‌های واریز شهریه باید ارائه گردد.

همچنین مدارک اسکن‌شده‌مانند عکس، شناسنامه، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی الزامی است.

برای اطلاع از ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور کلیک نمایید.

 

هزینه های استعلام دریافت اصل مدرک دانشگاه پیام نور 1402

دریافت هزینه برای دریافت دانشنامه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بر اساس موارد زیر محاسبه می‌شود:

 مبلغ ۶۰ هزار تومان بابت گواهی موقت و دانشنامه باید به حساب بانک ملی به نام دانشگاه پیام نور واریز شود.

 تهیه تمبر از بانک ملی به مبلغ ۱۰۰ ریال (هزار تومان) لازم است.

برای تهیه فرم تسویه حساب به کارشناس رشته مراجعه کنید. این فرم در نهایت توسط دبیرخانه مرکز شماره و تاریخ زده می‌شود.

 برای صدور دانشنامه، فیش بانکی واریز وجه ۱۲۰۰ ریالی را به صورت اصلی باید تحویل دهید. برای صدور گواهی موقت، فیش بانکی واریز وجه ۱۲۰۰ ریالی را به صورت اصلی باید تحویل دهید.

برای اطلاع از جدیدترین هزینه های آزادسازی اصل مدرک پیام نور  سال جاری با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

مراحل ترجمه مدرک دانشگاه پیام نور 1402 

دانشجوهایی که مایل به تایید و ترجمه مدارک تحصیلی و دانشنامه خود هستند، باید درخواست خود را به صورت کتبی ارائه دهند.

پس از دریافت درخواست تحصیلکار، ریزنمرات، کارنامه کلی، فرم تحصیلی، فرم تسویه حساب و گواهی تحصیلی (دانشنامه) به ستاد استان ارسال می‌شود تا پس از بررسی به سازمان مرکزی دانشگاه و دارالترجمه ارسال گردد.

با توجه به اطلاعیه سازمان امور دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، علمی کاربردی و غیرانتفاعی می‌توانند از سامانه وزارت علوم (سجاد) برای ترجمه و دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی خود استفاده کنند و کد صحت را دریافت نمایند.

در پایان با داشتن اصل مدارک و کد صحت می‌توانید مستقیما برای ترجمه به دارالترجمه رسمی مراجعه کنید. مراحل تاییدیه مدارک تحصیلی شامل موارد زیر است:

  عکس پشت و روی گواهینامه موقت پایان تحصیلات

 دانشنامه عکس کارنامه کل به تفکیک هر نیمسال تحصیلی

 عکس فهرست پذیرفته شدگان سازمان سنجش آموزش کشور مربوط به فرد متقاضی

 عکس مدرک نظام وظیفه (ویژه آقایان) عکس گواهی اشتغال به تحصیل و یا گواهی شروع و توقف تحصیلی برای دانشجویان محروم از تحصیل

 عکس مدرک تحصیلی مقطع قبل عکس پشت 

 روی کارت دانشجویی

 هزینه تایید و ترجمه دانشنامه ۲۳ هزار تومان هزینه تایید و ترجمه ریزنمرات ۱۷ هزار تومان هزینه تایید و ترجمه گواهی رتبه ممتازی ۶ هزار تومان

گرفتن اصل مدرک لیسانس پیام نور

برای مشاهده و دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور  کلیک نمایید.

اخبار پیرامون مدرک دانشگاه پیام نور 1402

📢 صحبت از تعطیلی پیام نور است

رئیس دانشگاه پیام نور درباره تبصره ۳ ماده ۹۵ قانون برنامه هفتم توسعه صحبت کرده و اشاره کرده است که پیشنهاد‌شده‌است دانشگاه پیام نور محور آموزش مجازی و خودخوان شود. او همچنین بیان کرده است که آموزش دانشگاه پیام نور تنها آموزش مجازی نیست و شامل روش‌های دیگری نیز است. همچنین، رئیس دانشگاه پیام نور به ایراداتی که به دانشگاه وارد‌شده‌است اشاره کرده و می‌گوید که نظام آموزش مجازی برای دانشجویان مشکلاتی ایجاد می‌کند و برخی از کشورها مدرک دانشجویان مجازی را قبول نمی‌کنند.

دانشگاه پیام نور قصد دارد تا واحدهای خود را به خود دانشگاه واگذار کند تا در مورد آمایش و تجمیع این واحدها پیشنهاد خود را به شورای گسترش وزارت علوم ارائه کند. معاونت آموزشی وزارت علوم معتقد است که دانشگاه پیام نور باید در ۳۱ استان واحد داشته باشد ولی کمیسیون تلفیق این موضوع را قبول نکرده است. تصمیم نهایی هنوز در حال بررسی مجدد است.

خلاصه مطلب

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن واحدهای درسی و قبولی در تمامی دروس، می‌توانند مراحل فارغ التحصیلی . دریافت اصل مدرک دانشگاه پیام نور خود را در سایت گلستان پیام نور به نشانی reg. pnu. ac. ir انجام دهند و مدارک لازم برای گرفتن اصل مدرک لیسانس پیام نور را به صورت اینترنتی و حضوری به دانشگاه تقدیم کنند.

مراحل دریافت دانشنامه دانشگاه پیام نور به همراه ریزترین نکات و مدارک لازم در این مطلب توضیح داده‌شده‌است تا بتوانید به راحتی گواهی موقت، اصل مدرک و دانشنامه خود را دریافت کنید. اگر امکان دریافت اصل مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور را ندارید، این فرایند را با خیال راحت به ایران تحصیل سپارید. 

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله بر روی لینک کلیک نمایید.📥

به این پست امتیاز دهید

آزادسازی اصل مدرک پیام نور  کدام است؟

مراحل فارغ التحصیلی از دانشگاه پیام نور از طریق سایت گلستان پیام نور به آدرس reg. pnu. ac. ir انجام می‌شود و جزئیات آن در این مقاله توضیح داده‌شده‌است.

مدارکی که برای فارغ التحصیلی از دانشگاه پیام نور لازم است، چیست؟

مدارک لازم برای فارغ التحصیلی از دانشگاه پیام نور، از جمله کپی شناسنامه، عکس پرسنلی و… در این مقاله به‌طور کامل تشریح‌شده‌است.

چگونه می‌توان گواهی موقت از دانشگاه پیام نور دریافت کرد؟

صدور گواهی موقت از دانشگاه پیام نور پس از تایید مدارک، ارسال درخواست فارغ التحصیلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه انجام می‌شود و جزئیات صدور آن در این مقاله توضیح داده‌شده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا