دستیار هوش مصنوعی ترید برای درآمدهای بورسی ساخته شد


تب بازار سرمایه از سال 96 بود که بین مردم داغ‌تر شد تقریبا بیشتر مردم بورس رو از سال 99 شناختند و اتفاقات آن سال رو به یاد دارند بعد از آن مردم درسی از بازار گرفتن که منجر به تولد تعدادی پلتفرم جدید با رویکردی نو به عنوان دستیار ترید در بازار شد.

اگر بخواهیم فلسفه این دستیار ترید رو بدانیم بد نیست مروری گذرا داشته باشیم بر بازار بورس از 99 به بعد که چه اتفاقاتی رخ داد؟

البته شروع همه چیز از سال 1399 نبود و تقریبا از 2-3 سال قبل از آن از اواسط سال 1396 تب بورس داغ شده بود البته اوضاع بد پیش نمی‌رفت؛ تا قبل از سال 99 مردم برای ورود به بازار معمولا از دو راه استفاده می‌کردند یا پول خودشون رو در اختیار کارگزاری‌ها قرار می‌دادند و یا اول در کلاس‌های مختلف که تعدادشان در آن زمان کم هم نبود تحت آموزش اولیه قرار می‌گرفتند و یا یک شناخت اولیه از بازار بدست می‌آوردن و بعد اقدام به خرید و فروش در بازار می‌کردند اما یکسری موارد مثل کرونا، شرایط اقتصادی و…. شرایط جدیدی برای بازار به وجود آورد.

رونیکس

کرونا و بورس

در ابتدای سال 98 ورود کرونا به کشور شرایط اقتصادی بد کشور ما رو روز به روز بدتر هم کرد در این بین هم دولت به دنبال راه‌حلی برای جلوگیری از تورم روز افزون بود و هم مردم به دنبال راه‌حلی برای حفظ ارزش دارایی خود در مقابل تورم بودند و راه‌حل هر دو برای این موضوع بازار بورس بود.

اقدامات دولت

علاوه بر تبلیغ بسیار زیاد دولت در زمینه بازار سرمایه اقداماتی نظیر عرضه اولیه‌های بزرگ، صندوق ETF، سهام عدالت و …. انجام شد که زمینه رو برای ورود پول و رشد بازار و در نهایت ورود روز افزون مردم فراهم کرد و در نهایت ورود پول خرد بسیار زیاد و مداوم زمینه را برای رشد بازار در ابتدای سال 1399 فراهم کرد.

رشد تا آنجایی پیش رفت که دیگه خرید و فروش و حرکت سرمایه خرد بر مدار تحلیل و منطق نبود و تقریبا گاهی اوقات تمامی سهام‌ها صف خرید بودند و در نهایت رشد چند صد درصدی برای شاخص به وجود آورد.

البته باور اشتباهی برای مردم هم به وجود آمده بود که نیازی به کار خاصی نیست صرفا صاحب یک سهم در بازار بودن همه چیز را درست می‌کند.

سرانجام در اوج خود در مقاومت 2 میلیون ریزش خود را شروع کرد از آن جا بود که به یکباره شرکت کردن بیش از چهار میلیون نفر در عرضه اولیه‌ها و ثبت‌نام‌های بیشمار روزانه شروع به کاهش‌های بسیار چشمگیر کرد و شاخص شروع به ریزش کرد.

بعد از اتفاقات سال 99 مردم اقدام به خروج از بورس کردند و یه مثال ساده برای درک این مورد آمار شرکت در عرضه اولیه‌ها بوده به طوری که آمار از چهار میلیون به یک میلیون و در برخی حتی به زیر یک میلیون رسید.

در یک یا دو سال بعد خیلی شنیده می‌شد که امسال سال بورس هست و مواردی از این دست اما خیلی جوی مشابه سال 99 ساخته نمی‌شد

ولی اگه که بخوایم بررسی کنیم می‌بینیم که شاخص بعد از اتفاقات اون سال برگشت و حتی سقف قبلی خودش رو هم زد و بازار شرایط آنچنان بدی هم نداشت توی این مدت و حتی نزدیک به 135% شاخص رشد داشته است.

بسیاری از سهام‌های شاخص ساز نیز عملکرد مثبت و تقریبا مشابه شاخص داشتند (درسته که از بازارهای موازی در این 2 سال عقب‌تر بوده‌اند اما توانسته بودند عملکرد منفی خود را جبران کند). البته این موارد در خصوص سهام‌های شاخص ساز و بزرگ بود در کنار آن‌ها ما بازدهی‌های بسیار بیش‌تر از بازارهای موازی و حتی تورم کشور هم داشتیم مانند کساپا و وسالت با بیش از 600 درصد بازدهی.

با تمام این موارد اما فعالیت افراد عادی در بورس علارغم آمار منتشر شده در خصوص کدهای فعال بسیار کمرنگ‌تر شده و دیگه شرایط مشابه سال 99 نیست اما خوب علت این داستان چی هست؟

یکی از علت‌ها را می‌توانیم تخصصی شدن سرمایه‌گذاری در این حوزه بدانیم و این که عموم به این باور رسیدن که سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه یک امر تخصصی هست و نیاز به اختصاص زمان و یا شاید هزینه برای استفاده از تحلیل دیگران است و به علت کمبود زمان در نتیجه ساعات کاری بالای اکثر مشاغل افراد از فعالیت در این حوزه خودداری کرده‌اند.

در این چندسالی که بازار بین مردم شناخته‌تر شده روش‌های مختلف بسیاری برای سرمایه‌گذاری نیز به همراه آن معرفی شده که مواردی به غیر از سرمایه‌گذاری مستقیم است مواردی از جمله شرکت‌های سبدگردان و یا صندوق‌های سرمایه گذاری که انواع مختلفی از جمله سهامی، درآمد ثابت و … شما می‌توانید از طریق این موارد به صورت غیرمستقیم در بورس سرمایه گذاری کنید.

به غیر از راه‌حل‌های غیر مستقیم سایت‌ها و یا نرم‌افزارهایی بودند که فرآیند تحلیل را برای شما ساده‌سازی می‌کردند و به آن سرعت می‌دادند که از جمله می‌توان به رهاورد، آسان‌بورس, بورس‌ویو اشاره کرد که در زمینه تابلوخوانی، فیلترنویسی، و تهیه اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و ….. خدمات مفیدی ارائه می‌دادند.

موج سوم یک دستیار ترید جامع در بازار های مالی است که با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های هوشمند خود بیش از 220 استراتژی پرایس اکشن و RTM شامل نواحی عرضه و تقاضا، استاپ هانت ،خطوط روند و کانال های قیمتیی، نواحی حمایتی و مقاومتی، پولبک به خطوط روند و نواحی مهم، شناسایی الگو های کلاسیک، تشخیص 10 الگوی هارمونیک،30 استراتژی ایچیموکو

و بیش از 50 استراتژی اندیکاتوری را به تنها چند کلیک ساده و در لحظه برای معامله‌گران و تحلیل‌گران بورس شناسایی میکند.

موج سوم تمامی سهم های بازار بورس و فرابورس و بازار پایه را پوشش میدهد و در لحظه برای معامله‌گر هشدار ارسال میکند.

ساخت استراتژی

از بخش های مهم این سیستم هوشمند، قابلیت ساخت استراتژی تنها با کلیک کردن چند گزینه و ترکیب ‌آن‌ها می‌باشد.

در این بخش افراد می‌توانند با انتخاب اسم استراتژی خود و فعال سازی هشدار در ربات تلگرام، روش هشدار استراتژی خود را مشخص کنند و همچنین با انتخاب تایم‌فریم می‌توانند تنها از تایم فریم‌های مد نظر خود آگاه شوند.

هشدار ها به صورت لحظه‌ای و در طول بازار در ربات تلگرام ارسال می‌شود و همراه با پیام تلگرام، لینک نمودار با رسم خودکار هم ارسال می‌شود تا فرد نیازی به مراجعه مجدد به سایت نداشته باشد و در لحظه و در هر مکان و زمانی بتواند موقعیت های مناسب را شناسایی کند.

به طور مثال شما به دنبال نماد هایی با استراتژی واگرایی مثبت در RSI و کف روند یا حمایت می‌باشید:

روند سنتی به این صورت است که شما تمام نمودار سهم‌ها را تک به تک بررسی کنید یا با کمک دوست خود با آنالیز بپردازید. دیری نمی انجامد که متوجه گذشت چندین ساعت از وقت خود می‌شوید و در انتها با خستگی از پای سیستم بلند می‌شوید.

اما با سیستم هوشمند موج سوم میتوانید در کمتر از ۱ دقیقه تمام سهامی که با استراتژی شما انطباق دارند را شناسایی کنید و با سرعت و دقت بیشتری به تحلیل خود بپردازید.

Figure 2دستیار ترید بورس

رسم هوشمند ابزارها بر روی نمودار

از قابلیت های دیگر سیستم موج سوم رسم خودکار ابزار بر روی تریدینگ ویو است
بدین معنی که بعد از کلیک بر روی نمودار (گزینه آبی رنگ) نمودار و ابزار به صورت خودکار رسم می‌شود.

Figure 3دستیار ترید موج سوم

آنالیز هوشمند پورتفولیو با هوش مصنوعی

از دیگر قابلیت های هوشمند دستیار ترید موج سوم در بازار بورس، آنالیز کامل سهم های موجود در پورتفولیو فرد از 220 جهت پرایس اکشن در ۲ تایم فریم و در لحظه‌ می‌باشد.

با انتخاب سهم‌های خود مثل خودرو یا شپنا و شگستر سیستم در کسری از ثانیه تمام استراتژی های موجود در سهام را از همه‌ی جنبه های تکنیکالی برای شما در لحظه نشان میدهد تا با آگاهی و تسلط بیشتری بتوانید در بازار بورس فعالیت کنید.

به طور مثال من در پورتفولیو خود سهام خودرو و شپنا را دارم. کافیست این نماد ها را در بخش نماد مورد علاقه موج سوم اضافه کنم تا تمام آنالیز این سهم ها را در لحظه دریافت کنم.

تابلوخوانی با موج سوم

همچنین از دیگر بخش های موج سوم، تابلوخوانی با موج سوم است که به شما با ارائه بهینه‌ترین اطلاعات کمک میکند بازار بورس را بهتر رصد کنید

برای آموزش های بیشتر از این بخش موج سوم از لینک زیر میتوانید اقدام کنید.

آموزش موج سوم (لینک نوفالو)

با این روش مهم نیست در محل کار خود باشید یا در خیابان یا در سر کلاس

می‌توانید در لحظه از همه اتفاقات بازار مطلع شوید و فرصتی را از دست ندهید.

همچنین میتوانید برای تست دستیار ترید موج سوم بعد از صبت نام در سایت، ۷ روز این سیستم هوشمند را بررسی کنید

موج سوم | دستیار هوشمند شما در بازار های مالی

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا