دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۲ + دانلود


دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری برای کلیه داوطلبان و متقاضیان ثبت نام بدون آزمون منتشر شد. هر فرد در صورت داشتن شرایط ضروری می‌تواند پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری اقدام به ثبت‌نام در این دوره بدون کنکور کند. دفترچه راهنمای ثبت‌نام متشکل از شرایط عمومی و اختصاصی کلیه داوطلبین وظیفه عمومی، سهمیه‌ها، لیست رشته محل‌ها طبق سوابق تحصیلی، مدارک لازم برای ثبت‌نام، فرم پیش‌نویس ثبت‌نام، جدول ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم)  با در نظر گرفتن گروه آزمایشی و نوع دیپلم است.

محتوای دفترچه دانشگاه دولتی براساس سوابق تحصیلی موارد بسیاری را شامل می‌شود. هر داوطلب پس از دانلود دفترچه دانشگاه دولتی براساس سوابق تحصیلی در ابتدا باید مندرجات آن را با دقت مورد مطالعه قرار دهد و سپس هرگونه اقدام لازم را برای ثبت نام بدون آزمون انجام دهد.

 

سهمیه‌های مناطق سه‌گانه، خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان در پذیرش بدون کنکور دانشگاه سراسری، مطابق با قوانین مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آن اعمال می‌گردد.

 

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور 1402

🔶 مسئولیت رسمی برگزاری کنکور سراسری برعهده سازمان سنجش آموزش کشور است و به همین سبب ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری هم یکی از وظایف این سازمان است.

🔶 همزمان با آغاز ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری، دفترچه‌ای با عنوان سوابق تحصیلی در سامانه سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org منتشر می‌شود.

🔶 کلیه داوطلبین و متقاضیان، با در نظر گرفتن مهلت ثبت نام بدون کنکور 1402 به سایت سنجش مراجعه کرده و به صورت کامل دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ را مطالعه کنند. سپس با گردآوری کد رشته محل موردنظر خود در نهایت ثبت نام خود را تکمیل می‌کنند.

🔶 در ادامه این بخش از مقاله لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری در سال‌های گذشته قرار گرفته است تا شما با جزئیات و محتوای این دفترچه به طور دقیق‌تر آشنا شوید. لازم به ذکر است که به محض اینکه دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری 1402 منتشر شد، لینک دانلود آن در این مقاله قرار خواهد گرفت.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری

دفترچه ثبت نام بدون آزمون سراسری برای افراد ورودی مهر ماه ۱۴۰۲ در حال حاضر منتشر شده است و در دسترس داوطلبان قرار دارد.

اما در رابطه با زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری برای افراد و داوطلبان ورودی بهمن ماه هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و باید تا زمان انتشار این دفترچه توسط مسئولین امر صبر کرد. البته باتوجه به زمان انتشار این دفترچه در سال‌های گذشته، می‌توان حدس زد که این دفترچه حدوداً در مرداد ماه منتشر می‌شود. 

 

بخش‌های درج شده در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

کلیه اطلاعاتی که در راستای انجام نام نویسی و انتخاب رشته برای داوطلبات کاربردی است، در دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری درج شده است، تمامی عناوین و سرفصل‌های قرار داده شده در دفترچه بدون آزمون سراسری در زیر بیان شده است.

✔ جدول زمان‌بندی پذیرش

✔ شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان

✔ سهمیه‌ها و تسهیلات

✔ مراحل ثبت‌نام و انتخاب رشته

✔ نحوه انتخاب رشته

✔ جداول رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی و پردیس خودگردان و همچنین موسسات آموزش عالی

✔ لیست رشته‌های تحصیلی ارئه شده در دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی

 

برای کسب اطلاع از تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

مندرجات دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی

دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری تمامی فرآیند و مراحل جذب و پذیرش بدون کنکور دانشجویان را از همه جهات و جوانب مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. در واقع، این دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری طوری تدوین و طراحی شده که بتواند پاسخگوی کلیه سؤالات متقاضیان و داوطلبان در رابطه با نکات و شرایط شرکت در این دوره باشد. در نتیجه با توجه به اینکه لازم است تا با همه قسمت‌های دفترچه آشنا باشید، در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم تا به طور کامل به توضیح هرکدام از قسمت‌ها بپردازیم. 

محتویات فصل اول دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

اولین فصل از دفترچه ثبت نام بدون آزمون سراسری به شرایط و ضوابط در نظر گرفته شده برای ثبت نام اختصاص داده شده است. شما در این بخش می‌توانید از مواردی همچون شرایط اختصاصی و عمومی داوطلبان، تسهیلات و سهمیه‌ها، مقررات وظیفه عمومی (مخصوص داوطلبان آقا)، مراحل و مدارک مورد نیاز برای پذیرش اطلاع پیدا کنید.

محتویات فصل دوم دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی

دومین فصل از دفترچه ثبت نام بدون آزمون سراسری به نحوه انتخاب رشته و ذکر ضوابط و شرایط کلی در نظر گرفته شده جهت جذب و پذیرش دانشجو اختصاص داده شده است. در این فصل می‌توانید جداول رشته‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان، مجازی، شبانه و روزانه را مشاهده بفرمایید. بعلاوه در این فصل در رابطه با ضرایب تأثیر اعمال معدل کتبی دیپلم با توجه به گروه آزمایشی هرکدام از داوطلبان نیز بحث شده است.

محتویات فصل سوم دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی

 سومین و در واقع آخرین فصل از دفترچه دانشگاه دولتی براساس سوابق تحصیلی و دیگر دانشگاه‌های سراسری به ارائه فرم‌ها و ضوابط و شرایط اختصاصی و عمومی مؤسسات دانشگاهی مختلف اختصاص داده شده است.

مندرجات دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی

 

📞 چنانچه پس از خواندن این مقاله سوال یا ابهامی درباره موارد مربوط به دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری داشتید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و با ابهامات خود را با کارشناسان ما در ایران تحصیل مطرح کنید.

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در سال 1402، برای ورودی ترم مهر و ورودی ترم تحصیلی بهمن صورت می گیرد.

 

اخبار پیرامون دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری

🔶 هزینه ثبت‌نام‌ در کنکور ‌۱۴۰۲ اعلام شد/ نحوه درج سوابق تحصیلی

پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، باید با در دست داشت کارت‌های عضور شبکه بانی شتاب نسبت به پرداخت الکترونیکی آن اقدام کنید. پس از مراحعه به وبسایت سنجش و پرداخت 750 هزار ریال یا 75 هزارتومن می‌توانید شماره سریال 12 رقمی را در نهایت دریافت کنید.

🔶 زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری ۱۴۰۲ 

زمان ثبت‌نام برای پذیرش با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای سال ۱۴۰۲، مرداد ماه آینده اعلام شد.

 

خلاصه مطلب

کلیه افرادی که قصد شرکت در تمامی دوره‌های بدون آزمون دانشگاه سراسری دارند، می‌بایست نسبت به دریافت دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۲ و همچنین مطالعه بخش‌‌های درج شده اقدام کنند. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، در این مقاله از ایران تحصیل به آن پرداختیم.

شما با خواندن این مقاله دریافتید که دانشگاه‌های سراسری سالانه در دو ترم مهر و بهمن براساس سوابق تحصیلی، دانشجو پذیرش می‌کنند. همزمان با شروع فرآیند نام‌نویسی، دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در سایت سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان باید برای طی کردن مراحل گفته شده، اطلاعات کافی داشته باشند.

به دلیل اینکه شرایط و رشته‌های ارائه شده در ترم‌های مهر و بهمن در این دفترچه متفاوت است؛ به همین سبب برای هر ترم به صورت جداگانه در نظر گرفته شده است و در این صورت متقاضیان شرکت در بدون کنکور سراسری، باید از زمان انتشار این دفترچه اطلاغ داشته باشند. در این صفحه به صورت کامل و جامع به بررسی و آشنایی با بخش‌های دفترچه دانشگاه دولتی براساس سوابق تحصیلی پرداخته‌ایم. در صورتی که در زمان مطالعه این دفترچه با ابهام یا مشکلی روبرو شدید می‌توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری روی لینک کلیک کنید.

 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری چه زمانی منتشر می‌شود؟ 

باتوجه به زمان انتشار این دفترچه در سال‌های گذشته، می‌توان حدس زد که این دفترچه حدوداً در مرداد ماه منتشر می‌شود. 

مندرجات دفترچه دانشگاه دولتی براساس سوابق تحصیلی چیست؟ 

مندرجات دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری شامل مواردی همچون شرایط و ضوابط ثبت نام، رشته‌ها و دانشگاه‌های بدون کنکور و موارد دیگر می‌شود.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری را چگونه می تواند دانلود کرد؟ 

لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری برای ورودی‌های مختلف در این مقاله قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا