دلیل ریزش مو بعد از زایمان + روش درمان


معمولا خانم‌ها دو تا سه ماه بعد از زایمان کرکی شدن و ریزش مو شدید را تجربه می‌کنند. این موضوع به علت تغییرات هورمونی اتفاق می‌افتد. به‌این‌ترتیب از دست دادن موها در این دوران طبیعی و موقتی است و در دسته ریزش مو واقعی قرار نمی‌گیرد. در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که علت ریزش مو بعد از زایمان چیست؟ همچنین برای اطلاع از اینکه ریزش مو بعد از زایمان تا کی ادامه دارد و آشنایی با راه های درمان ریزش مو بعد از زایمان مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تغییر هورمون‌ها مهمترین علت ریزش مو در زنان بعد از زایمان

در دوره بارداری، سطح هورمون‌های استروژن و پروژسترون در بدن زنان بسیار بالا است. بعد از به پایان رسیدن دوران بارداری سطح این دو هورمون به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. تغییرات هورمونی ممکن است باعث تحریک بیش‌ازحد موهای در حال رشد و ریزش آن‌ها شود؛ اما ریزش موها موقتی است. بعد از چند ماه با تنظیم هورمون‌ها ریزش به‌طور طبیعی متوقف می‌شود و موها مانند گذشته به رشد خود ادامه خواهند داد.

مصرف ویتامین‌ها؛ راهی برای درمان ریزش مو بعد از زایمان

علاوه‌بر تغییرات هورمونی، علت ریزش مو بعد از زایمان ممکن است بر اثر کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی، استرس یا خستگی باشد. ویتامین‌ D، E، C، ویتامین B7 (بیوتین)، ویتامین B12، آهن، روی، مس و سلنیوم از جمله ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند که نقش موثری بر سلامت مو و پوست دارند. همچنین، مواد مغذی مانند پروتئین، اسید چرب امگا 3 و امگا 6 نیز می‌توانند به بهبود سلامت مو کمک کنند.

بنابراین مصرف مکمل خانم ها در دوران بارداری و تامین مواد مغذی مورد‌نیاز بدن یکی از روش‌های موثر برای جلوگیری از ریزش مو بعد از زایمان باشد. توجه داشته باشید که قبل از مصرف هر‌گونه ویتامین و ماده مغذی در دوران بارداری و شیردهی، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. به‌این‌ترتیب بهترین و مطمئن‌ترین روش برای جلوگیری از ریزش مو بعد از زایمان و درمان آن را می‌توانید به‌کار ببرید.

جلوگیری از ریزش مو بعد از زایمان؛ تولید کلاژن با مصرف ویتامین C

یکی از ویتامین‌های ضروری برای سلامت بدن ویتامین C است. این ویتامین که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود، در تولید کلاژن و سلامت پوست و مو نقش موثری دارد. کلاژن باعث می‌شود تا موهایی ضخیم و سالم داشته باشید؛ بنابراین یکی از دلایل ریزش مو بعد از زایمان می‌تواند کمبود ویتامین C و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن باشد.

انواع قرص جوشان حاوی ویتامین C هستند که مصرف آن‌ها نیاز بدن به این ویتامین را به‌خوبی تامین می‌کند. توجه داشته باشید که کمبود ویتامین ث یکی از عواملی است که موجب ریزش مو بعد از دوره بارداری می‌شود؛ بنابراین حتما برای شناسایی دقیق نیاز بدنتان و مصرف ویتامین‌ها به پزشک مراجعه کنید. بعد از معاینه و انجام آزمایش‌ها پزشک با‌توجه‌به شرایط ویژه هر فرد، ویتامین مناسب را تجویز خواهد کرد.

تاثیر مصرف بیوتین بعد از زایمان برای جلوگیری از ریزش موها

بیوتین یکی از ویتامین‌های گروه B است که نقش مهمی بر سلامت مو، پوست و ناخن و افزایش رشد آن‌ها دارد. همچنین، بیوتین منجر به ساخت کراتین، پروتئین تشکیل‌دهنده ساختار مو، دارد؛ بنابراین، مصرف بیوتین به‌عنوان یک مکمل غذایی می‌تواند به تقویت موها کمک کند و در درمان ریزش مو بعد از زایمان موثر باشد.

مصرف آهن و نقش آن بر توقف ریزش مو بعد از زایمان

آهن یکی از عناصر مهم برای حفظ سلامت موها محسوب می‌شود. پس از زایمان، بسیاری از زنان دچار کمبود آهن می‌شوند. زیرا در این دوران بدن به این ماده معدنی نیاز بیشتری دارد و این موضوع موجب تخلیه ذخایر آهن در بدن و ریزش مو خواهد شد. به همین دلیل فقر آهن یکی از علل شایع ریزش مو در خانم‌ها به‌خصوص بعد از زایمان است. همچنین کمبود آهن باعث ضعف موها و شکنندگی و ترک خوردن آن‌ها می‌شود. از‌این‌رو مصرف آهن بعد از زایمان به‌عنوان یکی از راهکارهای موثر برای جلوگیری از ریزش مو خواهد بود. برای مصرف بهترین کپسول آهن حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

نقش تغذیه مناسب، مولتی‌ویتامین‌ها و مکمل‌ها بر درمان ریزش مو بعد از زایمان

در این مقاله به بررسی علت ریزش مو بعد از زایمان و راه‌های درمان آن پرداختیم. یکی از راه‌های موثری که موجب حل این مشکل می‌شود، تغذیه مناسب است. بعد از زایمان و در دوران شیردهی، بدن نیاز به دریافت مواد مغذی دارد تا در کنار تولید شیر، سلامت آن نیز حفظ شود. مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان نقش موثری بر بازسازی و تقویت موها و جلوگیری از ریزش دارد. همچنین مصرف ویتامین‌ها بعد از زایمان و در دوران شیردهی مهم و ضروری است. در دوران شیردهی نیازهای غذایی کودک در اولویت قرار می‌گیرد؛ بنابراین اگر بدن مواد مغذی کافی و مورد‌نیاز خود را دریافت نکند، سلامت موها به‌خطر می‌افتد و ممکن است منجر‌به ریزش مو شود. قبل از اقدام برای مصرف ویتامین‌ها و قرص‌های مکمل حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

مکمل‌های مخصوص بانوان و انواع قرص‌های جوشان حاوی ویتامین C نیچرز پلنتی در داروخانه‌های سراسر کشور عرضه می‌شوند. پس از مشورت با پزشک می‌توانید این مولتی ویتامین‌ها را برای حل مشکل و توقف سریع‌تر ریزش مو استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا