دکوراسیون ورودی خانه  با 10 ایده فوق العاده!


بخش ورودی، اولین احساس را نسبت به خانه شما در مهمانان ایجاد می‌کند؛ بنابراین برای استفاده از این پتانسیل در دکوراسیون خانه خود، باید نهایت دقتتان را به‌کار بگیرید. معمولاً دکوراسیون ورودی خانه باید علاوه‌بر اینکه حس گرم خوشامدگویی را منتقل کند، نشان‌دهنده شخصیت درونی شما نیز باشد. این کار از طریق رنگ‌آمیزی محیط، تغییر کفپوش ورودی یا استفاده از اکسسوری‌های مختلف امکان‌پذیر خواهد بود. اگر شما نیز قصد دارید تا از طریق راه‌های آسان و درعین‌حال تاثیر‌گذار، دکوراسیون ورودی خانه خود را تغییر دهید، این مقاله برای شما نوشته شده است. با صرف 7 دقیق از زمان خود برای مطالعه مطلب پیش‌رو، ایده‌های جدیدی برای تغییر حس‌و‌حال منزلتان پیدا خواهید کرد.

1. نصب یک آینه دیواری دکوراتیو؛ انتخابی خاص برای دکوراسیون ورودی خانه

نصب آینه دیواری در ورودی خانه از نظر فنگ‌شویی باعث ورود انرژی و منعکس شدن آن در فضاهای مختلف منزل می‌شود. اگر در ورودی خانه یک آینه دیواری بزرگ نصب کنید، با انعکاس تصاویر در آینه محیطی دلپذیرتر را می‌سازید. به این منظور یک دیوار را به‌طورکامل با آینه دکوراتیو پوشش دهید یا با ترکیب جدیدترین تابلو برای پذیرایی و آینه دیوار را دیزاین کنید. این نوع دیزاین به‌خصوص برای خانه‌هایی که ورودی آن‌ها از پذیرایی مشخص است، مناسب خواهد بود.

2. طراحی پنجره فریم‌دار و گلدان‌های آویز برای طراحی راهروی ورودی منزل

در طراحی جدید خانه‌ها، طراحان دکوراسیون به ایجاد فضاهای مستقل در هر بخش مانند ورودی‌ها توجه نشان می‌دهند. برای فضای ورود به منزل حتما نیاز نیست که دیزاینی مشابه با سایر بخش‌ها انتخاب کنید. یکی از طراحی‌های جذاب این است که با استفاده از تکنیک گچ‌بری در بخش ورودی یک پنجره بسازید و در لبه آن چندین گلدان آویزان قرار دهید. همچنین می‌توانید قاب پنجره را با چوب طراحی کنید و با نصب تابلوی نقاشی منظره به آن جلوه ببخشید.

اگر علاقه‌مند به طراحی یکدست فضاها هستید، در این بخش استفاده از تکنیک ایجاد سرنخ نیز توصیه می‌شود. مثلا یک تابلو با طرح منظره را در راهروی ورود قرار دهید. سپس در نقاط مختلف خانه تابلوهایی مشابه با منظره تابلو اولی را نصب کنید. به این ترتیب در بخش‌های مختلف خانه خود پیوستگی ایجاد خواهید کرد. برای خرید تابلو باید به سبک دیزاین وسایل چوبی نیز توجه داشته باشید؛ به‌طور مثال اگر خانه شما ساده و مینیمال است، خرید تابلو مدرن پیشنهاد می‌شود.

3. قرار دادن چمدان‌های قدیمی به‌عنوان کنسول؛ برای زیباسازی فضای ورودی

بسیاری افراد علاقه دارند که در ورودی خانه خود کمد لباس یا صندلی قرار دهند. به‌جای استفاده از صندلی‌های معمول یک چمدان را به صندلی یا کمد تبدیل کنید. همچنین می‌توانید از چمدان به شکل کنسول استفاده کنید. در حال حاضر استفاده از تابلو برای بالای کنسول بیشتر از آینه کاربرد دارد.

بنابراین اگر خانه شما سبکی سنتی دارد، در بالای کنسول راهروی ورودی تابلو خطاطی مدرن فضایی یک‌دست در همه بخش‌ها ایجاد کنید. اگر چمدان‌های قدیمی در خانه ندارید، با استفاده از مواد پتینه، یک چمدان پارچه‌ای یا چرمی را به چمدانی قدیمی تبدیل کنید. همچنین استفاده از کنسول‌های معمولی نیز برای بخش ورودی پیشنهاد می‌شود.

4. استفاده از پارچه دیواری؛ یک ترفند طراحی متفاوت در مسیر ورودی خانه

در دکوراسیون ورودی خانه برای عمق بخشیدن به فضا می‌توانید از دیوارپوش‌های پارچه‌ای استفاده کنید. پارچه‌های دیواری به دلیل داشتن تراکم، به‌خوبی نواقص دیوار را می‌پوشانند. دیوارپوش طراحی‌شده با پارچه نقش و بافت بسیار متنوعی دارند. استفاده از پارچه‌های مخمل به ایجاد احساس گرما و صمیمیت کمک می‌کند. پارچه‌های دیواری نقش برجسته نیز گزینه مناسبی برای ورودی خانه برای انتقال انرژی به شمار می‌روند. برای انتخاب مناسب انواع دیوارپوش دیواری باید به هماهنگی بافت پارچه با اقلام دیگر دکوراسیون، وزن پارچه و نمای ظاهری آن توجه داشته باشید.

5. انتخاب شلف‌های دیواری؛ راهی برای زیباسازی فضای ورودی منزل

شلف‌ها یکی دیگر از وسایل کاربردی برای دکوراسیون ورودی خانه به شمار می‌روند. شلف‌های دیواری در ابعاد و اندازه‌های مختلفی طراحی می‌شوند. با نصب چند شلف درکنار هم می‌توانید انواع و اقسام دکوری‌های چوبی و مینیمالی را در آن قرار دهید. در‌مورد چیدمان وسایل درون شلف به نظم قرارگیری آن‌ها توجه داشته باشید تا محیطی شلوغ و به هم ریخته در ورودی خانه ایجاد نشود.

6. تزیین و چیدمان خاص راهرو با گلیم یا فرش‌های بومی

برای دکوراسیون ورودی خانه می‌توانید از گلیم‌ها و قالی‌های بومی استفاده کنید. فرش‌های روستایی حس صمیمیت و گرما ایجاد می‌کنند. همچنین استفاده از فرش‌های بومی به‌صورت رانر ایده‌ بسیار مناسبی برای راهروهای ورودی باریک است. فرش‌های یک تکه نیز انتخاب ایده‌آلی برای ورودی خانه به شمار می‌روند. از آنجایی‌که فرش در ورودی خانه پهن می‌شود، باید کیفیت و دوام بالایی داشته باشد. مسئله رنگ را هم در مورد فرش‌ها در نظر بگیرید. زیرا فرش‌های روشن سریع کثیف و لکه‌دار می‌شوند.

7. قرار دادن کتابخانه در ورودی منزل متناسب با سبک دکوراسیون

قرار دادن کتابخانه در دکوراسیون ورودی خانه نیز ایده جذابی به‌نظر می‌رسد. رنگ و چینش کتاب‌ها به‌زیبایی محیط کمک کند. انتخاب طرح کتابخانه سلیقه‌ای است؛ اما کتابخانه پله‌ای و شلف گزینه مناسبی برای ورودی به نظر می‌رسد. بیشتر خانواده‌ها از طراحی قدیمی و کلاسیک استقبال بیشتری می‌کنند؛ ولی کتابخانه‌های مینیمال نیز گزینه ایده‌آلی برای ورودی خانه‌ها هستند. درون کتابخانه‌های ورودی منزل علاوه‌بر کتاب می‌توانید چند دکوری جذاب قرار دهید.

8. برای دیزاین ورودی خانه از قاب‌ عکس‌های خانوادگی استفاده کنید

استفاده از عکس‌های ورودی در ورودی علاوه‌بر ایجاد فضایی خاص، به جذابیت بخش ورودی کمک می‌کند. در واقع مهمانان با قرار گرفتن در فضای ورودی خانه با خاطرات اعضا آشنا می‌شوند و احساس صمیمیت بیشتری پیدا می‌کنند. نحوه نمایش عکس در ورودی به شکل‌های متفاوتی انجام می‌شود. به این منظور می‌توانید چند قاب متفاوت را در کنارهم و با نظم مشخص بچینید. همچنین دیوار را به بخش‌های چهارخانه تبدیل کنید و در هر بخش یک قاب عکس قرار دهید.

9. نصب تخته‌نویس دیواری برای ثبت یادگاری مهمانان؛ راهی برای دیزاین ورودی خانه

اگر معمولا خانه پر رفت‌‌‌و‌آمدی دارید، دیزاین بخش ورودی خانه خود را به مهمانان بسپارید. به این منظور یک تخته گچی را در بخش ورودی قرار دهید و از مهمانان بخواهید خاطراتی از خانه شما را روی آن بنویسید. همچنین می‌توانید تخته را روی یک میز قرار دهید و هر روز نکاتی انگیزشی را روی آن بنویسید. استفاده از تخته و نوشتن نکات مثبت در آن به‌منظور افزایش انرژی مثبت انجام می‌شود. همچنین ترکیب تخته سیاه و گچ حسی نوستالژیک نیز ایجاد می‌کند.

10. طراحی پانل‌های چندبعدی؛ ایده اجرای دکوراسیون متفاوت در راهرو ورود به خانه

در چند سال اخیر استفاده از پانل‌ها برای فضاسازی خانه بسیار مرسوم شده است. پانل‌ها با طراحی آجر یا دیوارکوب‌های چرمی گزینه مناسبی برای ورودی خانه هستند. اگر ورودی خانه شما یک راهرو باریک و کوچک است، دیوارکوب‌های رنگ روشن انتخاب کنید. استفاده از متریال آلومینیومی نیز گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. آلومینیوم عایق خوبی در مقابل صوت و حرارت است. همچنین این پانل‌ها به دلیل بافت سبکی که دارند، به‌راحتی قابل اجرا هستند.

تابلو‌های خاص از فروشگاه شادو‌شیک؛ انتخابی منحصربه‌فرد برای ورودی منزل شما

در این مقاله در مورد ۱۰ وسیله برای دکوراسیون ورودی خانه صحبت کردیم و ایده‌های جدیدی را به شما عرضه کردیم. شما بااستفاده‌ از ایده‌های ارزان قیمت می‌توانید دکوراسیون متفاوتی را در خانه بسازید. مثلا چندین تابلوی مدرن یا کلاسیک را به دیوارهای ورودی منزل نصب کنید. برای خرید تابلو بهتر است به یک فروشگاه با تنوع وسیع همچون شاد و شیک بروید.

شاد و شیک یکی از فروشگاه‌های بزرگ در زمینه فروش انواع تابلو دیواری است که متنوع‌ترین تابلوها از نظر سایز و طرح را با ماندگاری بالا به شما عرضه می‌کند. برای مشاوره و خرید انواع تابلو از شاد و شیک به آدرس shadoshik.com مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا