راهنمای انتخاب شیشه بالکن و مزایای نصب آن


راهنمای انتخاب شیشه بالکن و مزایای نصب آن

امروزه که آپارتمان‌ها جای خود را به خانه‌های ویلایی داده‌اند، افراد از داشتن حیاط بی‌بهره مانده‌اند و برای استفاده از هوای آزاد باید از منزل خود خارج شوند؛ به همین دلیل امروزه در اکثر طراحی‌های ساختمان، وجود تراس از اهمیت ویژه‌ای برخورد است؛ تراس و بالکن علاوه بر زیبایی، فضای دلنشینی را به خانه‌ها اضافه می‌کند. این که افراد بتوانند در آپارتمان‌های خود فضایی داشته باشند تا در طول روز از هوای آزاد استفاده نمایند؛ استفاده از شیشه بالکن این امکان برایشان به وجود خواهد آورد تا بتوانند در هوای آلوده، سرد و… از ویو منزل خود بهرمند شوند.

 

برخی از افراد به نمای بالکن خود اهمیت ویژه‌ای نشان می‌دهند و آن را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که زیبایی خانه‌یشان را دو چندان نماید. شیشه‌ بالکن‌ تاشو یکی از انواع بسیار زیبایی است که بالکن‌ شما را چشم نواز می‌کند؛ البته انتخاب برند معتبر تاثیر به سزایی در کیفیت و زیبایی این شیشه بالکن‌ها دارد.

 

کاربرد شیشه‌های بالکن

به طور کلی نصب شیشه کاربردهایی دارد و می‌توان با استفاده از آن فضاهایی را کاربردی‌تر و یا قابل استفاده کرد.

فضاسازی بالکن‌های داخل ساختمان

استفاده شیشه بالکن به عنوان پارتیشن در فضاهای اداری

استفاده در بالکن‌های رستوران‌ها، تالارها و یا آلاچیق‌ها

استفاده در برخی از فروشگاه‌ها

استفاده در برخی از سالن‌های آرایشی

استفاده در برخی از موزه‌ها

استفاده به عنوان پارتیشن بندی در استخرها

 

مزیت استفاده از شیشه بالکن

همانطور که می‌دانید شیشه بالکن انواع مختلفی دارد که استفاده از آن مانند شیشه بالکن تاشو و یا ریلی، این امکان را به وجود می‌آورد تا در روزهای آلوده و سرد بتوان آن‌ها را بست و در روزهای گرم از هوای تازه استفاده نمود. این شیشه‌ها مزایایی دیگری نیز دارند که در ادامه به آ‌ها اشاره می‌کنیم:

  • زیباسازی ساختمان به شیوه مدرن

  • فضا سازی زیبا در بالکن‌های کوچک

  • استفاده از نور آفتاب در هر ساعت از شبانه روز

  • جلوگیر از آلودگی هوا و کاهش صداهای آزار دهنده

  • محافظی برای کودکان

  • امکان اجرای طرح‌های شما

  • افزودن فضایی کاربردی به منزل

  • ایجاد فضایی برای نگه‌داری حیوانات خانگی

  • جلوگیری از بالکنی آلوده و کثیف در هنگام بارش باران و برف

راهنمای انتخاب شیشه بالکن و مزایای نصب آن

فاکتورهای مهم هنگام خرید شیشه بالکن

توجه داشته باشید برای این که خرید مطلوبی را تجربه کنید، باید هنگام تهیه شیشه بالکن مواردی را رعایت نمایید. اولین موردی که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید وزن شیشه است؛ به این علت که عامل بسیار مهمی در استحکام و طول عمر در مقابله عوامل خارجی مانند برخورد جسم و یا سرد و گرم شدن هوا است. جالب است بدانید در مورد شیشه‌های بالکن هر چه وزن بیشتر باشد، مقاومت آن کمتر می‌شود.

 

مورد دیگری که هنگام خرید باید به آن توجه ویژه داشته باشید اندازه شیشه است. توصیه می‌شود از فردی که مهارت کافی دارد کمک بگیرید تا بدون خطا اندازه دقیق را اندازه‌گیری کند؛ این امر کمک می‌کند نتیجه کار بدون خطا و درز باشد.

 

رنگ شیشه از موارد بسیار سلیقه‌ای و کاملا بر عهده متقاضی است. تنها توصیه‌ای که در این مورد می‌شود این است که سعی کنید نسبت به کاربرد استفاده‌ای که از شیشه بالکن دارید، رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. توجه به کیفیت از مهم‌ترین بخش‌های خرید است؛ از آنجا که کیفیت را نمی‌توان از روی ظاهر تشخیص داد، انتخاب یک برند معتبر به شما این اطمینان را می‌دهد که شیشه خریداری شده از کیفیت بالایی برخوردار است. شیشه بالکن سهند، یکی از بهترین برندها در این زمینه است که انواع شیشه بالکن را با تضمین کیفیت در اختیار افراد قرار می‌دهد.

 

موارد تاثیر گذار بر قیمت شیشه بالکن

قطعا زمانی که صحبت از اجرای شیشه بالکن می‌شود، افرادی که تقاضا نصب آن را دارند اولین سوالی که برایشان ایجاد می‌گردد قیمت شیشه بالکن است و یا اینکه چه مواردی بر قیمت نهایی آن تاثیر گذار است. به طور کلی در نظر داشته باشید که عوامل ثابتی وجود دارد که بر قیمت شیشه بالکن تاثیر گذار است و در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

متراژ: یکی از موارد مهم و تاثیر گذار متراژ فضایی است که قرار است در آن شیشه بالکن نصب گردد. هرچه میزان شیشه نصب شده بیشتر باشد قیمت نهایی نیز بالاتر می‌رود.

 

نوع شیشهنوع شیشه انتخابی شما برای بالکن بر قیمت تاثیر گذار است. به طور مثال: شیشه بالکن تاشو قیمت متفاوتی با شیشه بالکن ریلی و یا ثابت دارد. علاوه بر این، ضخامت نوع شیشه نیز بر قیمت نهایی تاثیر گذار است.

 

طرحطراحی همیشه هزینه‌بر است، به این علت که نیاز به نیرویی برای طراحی و اجرای درست دارد. هر چه طرح انتخابی شما پیچیده‌تر باشد قیمت نهایی نیز بیشتر است.

 

در ادامه به طور کلی به فاکتورهایی که بر قیمت تاثیر گذار هستند اشاره می‌کنیم.

 

مدل شیشه بالکن

رنگ شیشه بالکن

ابعاد و ضخامت شیشه بالکن

نوع یراق الاتی که در نصب استفاده می‌کنند.

دستمزد نصب و اجرا

 

راهنمای انتخاب شیشه بالکن و مزایای نصب آن

نصب شیشه بالکن ایمن

برای نتیجه مطلوب و کم شدن آسیب‌های احتمالی در هنگام نصب باید نکاتی رعایت شود؛ به این علت که ممکن است شکستن شیشه‌ها خطرهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. هنگام نصب اتصالات باید دقت کنید که آن‌ها به خوبی محکم شده باشند، تا خطر ریزش به صفر برسد.

 

استفاده از دستکش برای نصابان شیشه امری واجب است؛ البته سعی کنید از افرادی که در این زمینه تجربه کافی دارند کمک بگیرید؛ به این علت که آن‌ها با چالش‌ها و تمامی جزییات نصب آشنا هستند و می‌توانند به بهترین نحو و کوتاه‌ترین زمان ممکن شیشه بالکن‌های مورد نظر شما را نصب نمایند.

 

جمع بندی

انتخاب شیشه بالکن برای تراس‌های منزل یک انتخاب هوشمندانه است تا فضای تراس که در برخی از مواقع بلااستفاده است بهینه شود. در نظر داشته باشید، شما می‌توانید هر فضایی که مد نظر دارید را با استفاده از شیشه بالکن سهند بهینه سازی کنید و علاوه بر زیبایی که به فضا می‌افزاید، از مزایای بی‌نظیر آن بهرمند گردید. این مجموعه با سال‌ها تجربه انواع شیشه بالکن (شیشه بالکن تاشو، ریلی و…) را تولید، نصب و اجرا می‌کند و شما می‌توانید از بسته به سلیقه شخصی خود یکی از انواع شیشه بالکن سهند را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا