راهنمای سفارش کتاب‌های تاپ ناچ (Top Notch) 1 2 3


اگر بخواهیم به یکی از بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی اشاره کنیم قطعاً مجموعه کتب تاپ‌ناچ جزء آن‌ها می‌باشد. به همین دلیل هم در چند سال اخیر موفق به دریافت جایزه در همین حوزه از سوی انجمن ناشران کتب انگلیسی شده است. یکی از دلایلی که باعث شده کتاب‌های تاپ‌ناچ نظر زبان آموزان، اساتید و آموزشگا‌ها را به خود جلب کند؛ ویرایش آن در بازه‌های زمانی مناسب، اضافه شدن نکات جدید و به طور کلی به روزرسانی اطلاعات آموزشی ارائه شده در آن می‌باشد. در ادامه توضیحاتی ارائه خواهد شد که راهنمای خرید کتاب تاپ ناچ برای علاقه‌مند به آموزش زبان انگلیسی خواهد بود.

سطح کتاب‌های تاپ‌ناچ با توجه به میزان آموخته‌های پایه‌ای زبان‌آموز دسته بندی شده است. از این رو پک هر Level شامل کتاب آموزشی، تمرین و یک عدد DVD فایل صوتی آموزش‌ها، می‌باشد.

سطح کتاب های Top Notch

زبان‌آموزان پیش از شروع دوره‌ی آموزشی خود حتماً توسط آموزشگاه مورد نظرشان تعیین سطح می‌شوند. سپس باتوجه به میزان سطح دانش خود در زمینه‌‌ی زبان، در یکی از سطوح‌ کتاب‌های تاپ‌ناچ که بارنگ‌های آبی، قرمز، سبز و بنفش مشخص می‌شود، شروع به یادگیری می‌کنند.

کتب آبی تاپ ناچ

افرادی که در پایین‌ترین سطح آموزشی قرار دارند یعنی اطلاعات آنها درباره‌ی زبان انگلیسی ابتدایی است، می‌بایست آموزش خود را از کتاب‌های آبی تاپ‌ناچ که Level مبتدی دارند شروع کنند. سطح مبتدی یا همان جلد آبی رنگ با دو عنوان کتاب Top Notch Fundamentals A و Top Notch Fundamentals B مشخص می‌شود. کتاب اول شامل هفت درس پایه‌ای یا همان beginner می‌باشد. Top Notch Fundamentals B در ادامه‌ی کتاب اول تالیف شده است.

کتب قرمز تاپ ناچ

این سطح از کتاب‌های تاپ‌ناچ دارای Level 1 هستند و برای افرادی که دانش ابتدایی درباره‌ی زبان انگلیسی دارند مثل کسانی که در طول دوران تحصیل خود نسبت به سطوح پایه‌ای انگلیسی یک سری آموزش‌هایی را پشت سر گذاشته‌اند؛ کتاب مناسبی می‌باشد زیرا زبان‌ آموزان با مطالعه‌ و انجام تمرینات ارائه شده در کتاب‌های قرمز (Top Top Notch 1B &Top Notch 1A ) با گرامرهای ساده، مکالمه‌ی روان و لغات جدید آشنا می‌شوند.

  • کتاب‌های قرمز در ادامه‌ی کتب آبی به چاپ رسیده‌اند. کتاب Top Notch 1Aدرس‌های یک تا پنج سطح مبتدی را به صورت کامل‌تر آموزش می‌دهد
  • کتاب Top Notch 1Bدروس شش تا ده سطح مبتدی را به صورت مفصل‌تری پوشش می‌دهد.

کتب سبز Top Notch

pre-intermediate سطحی است که برای کتاب‌های سبز رنگ تاپ‌ناچ در نظر گرفته‌اند و آموزش‌هایی را دربرمی‌گیرد که نسبت به دو کتاب قبلی از سطح پیشرفته‌تری برخوردار است. این Level هم مانند دو رنگ قرمز و آبی دارای دو جلد است که با عنوان A و B مشخص شده است. به طور کلی در کتاب سبز رنگ ده فصل آموزشی تدریس می‌شود که 5 بخش ابتدایی آن در نسخه‌ی A و پنج فصل بعدی در نسخه‌ی B آورده شده است.

 

کتب بنفش Top Notch

کتاب‌های تاپ‌ناچی که با رنگ بنفش مشخص شده‌اند دارای سطح intermediate می‌باشند. این سطح مناسب کسانی است که تقریباً آموخته‌های خوبی در زمینه‌ی زبان انگلیسی دارند. به عبارت دیگر می‌توان گفت این افراد از نظر مکالمه، آشنایی با قواعد، دایره‌ی لغات در سطح قابل قبولی هستند. این رنگ هم مانند کتاب‌های قبلی دارای دو بخش A و B می‌باشد که ده فصل آموزشی را در دو جلد تدریس می‌کند. پس از پایان دوره‌ی کتاب‌های بنفش رنگ تاپ‌ناچ، زبان‌آموز در سطح نسبتاً خوبی از زبان قرار می‌گیرد و توانایی‌هایی نظیر درک متن‌های پیچیده، قدرت بیان مکالمه‌ی روان، درک کامل فایل‌های صوتی انگلیسی و مواردی این‌گونه را کسب می‌کند.

آموزشگاه‌ها با هدف یادگیری بهتر و کاربردی‌تر هر یک از کتبی را که پیش‌تر به آنها اشاره کردیم در یک ترم تحصیلی آموزش می‌دهند.

جمع بندی

با مطالعه‌ی مطالب ارائه شده در قسمت بالا، کسانی که قصد شرکت در کلاس‌های آموزشی زبان انگلیسی را دارند، با توجه به سطح اطلاعات‌شان می‌توانند به راحتی کتاب مورد نظر خود را انتخاب کنند. لازم به ذکر است با هدف انتخاب صحیح، پیش از تعیین کتاب خود، حتماً توسط یک آموزشگاه تعیین سطح انجام دهند حتی اگر قصد این را دارند که آموزش‌شان در منزل صورت بگیرد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا