راهنمای کامل خواص و روش مصرف گرانولا برای ورزشکاران


ورزش کردن بهترین راه برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن است. اما بهتر است بدانید ورزش کردن بدون رعایت تغذیه سالم امکان‌پذیر نیست. ورزشکاران انرژی لازم برای فعالیت‌های ورزشی را از غذاها و نوشیدنی‌ها به دست می‌آورند. گرانولا میان وعده‌ای سالم و مغذی است که از جودوسرپرک، مغزیجات و شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل و خرما تهیه می‌شود و بدن ورزشکاران را برای رسیدن به بهترین عملکرد آماده می‌کند. اگر می‌خواهید با خواص گرانولا برای ورزشکاران آشنا شوید خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ترکیبات اصلی گرانولا چیست؟

گرانولا ورزشی انرژی مورد نیاز برای تمرین ورزشی را تامین می‌کند و باعث می‌شود بعد از تمرین احساس خستگی عضلانی نداشته باشید. فواید گرانولا برای ورزشکاران به دلیل ترکیبات مغذی موجود در آن است.

جودوسر پرک یکی از ترکیبات اصلی گرانولا برای ورزشکاران است که منبع مناسبی از کربوهیدرات است و اسیدآمینه‌های ضروری و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. بنابراین مصرف آن قبل از ورزش باعث می‌شود عملکرد ورزشکاران بهبود پیدا کند. همچنین گلوکان موجود در جودوسر پرک می‌تواند میزان ترشح هورمون گرسنگی را کم کند و از این طریق اشتها را کاهش دهد و موجب کاهش وزن شود.

یکی دیگر از ترکیبات گرانولا برای ورزشکاران انواع مغزیجات هستند که درصد بالایی پروتئین دارند و موجب رشد و ترمیم سلول‌های بدن می‌شوند. به طور مثال بادام زمینی به دلیل میزان بالای اسید آمینه، آنتی‌اکسیدان و فلانوئید برای ورزشکاران مفید است. پسته، بادام و گردو موجود در گرانولا هم در رژیم غذایی ورزشکاران اهمیت زیادی دارد. زیرا علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز برای ریکاوری بعد از ورزش هم مفید است. چربی موجود در مغزیجات سالم است و کربوهیدرات و پروتئین مورد نیاز بدن ورزشکاران را تامین می‌کند.

گرانولا اسپرت چاربان منبع مناسبی دریافت فیبر برای ورزشکاران است که از افت قند خون هنگام انجام تمرینات قدرتی و استقامتی جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود ورزشکاران هنگام انجام تمرینات انرژی پایدار و مستمری داشته باشند. همچنین ترکیبات موجود در گرانولا برای ورزشکاران موجب بازسازی عضلات می‌شود.

ورزشکاران برای عمکرد مطلوب ورزشی باید به جای ساکارز یا شکر سفید از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل، شیره خرما، شیره توت، شیره انگور و … استفاده کنند. این شیرین‌کننده‌ها قند را به صورت تدریجی آزاد می‌کنند و موجب بالارفتن ناگهانی قندخون نمی‌شوند. در ترکیبات گرانولا برای ورزشکاران قندهای طبیعی جایگزین شکر سفید شده است؛ به همین دلیل ورزشکاران از خرید گرانولا استقبال می‌کنند و آن را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنند.

سایر ترکیباتی که در گرانولا برای ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد، موز، کشمش، سیب، کنجد، کره، روغن کنجد و زنجبیل است.

مزایای تغذیه با گرانولا

تغذیه و ورزش در راستای هم بر حفظ سلامت تاثیر می‌گذارند؛ فرقی نمی‌کند یک ورزشکار حرفه‌ای باشید و تمرین‌های قدرتی و استقامتی انجام دهید یا تمرینات ساده روزانه؛ در هر حال باید مواد غذایی مفید مصرف کنید تا بدن شما انرژی کافی داشته باشد، عضله‌سازی کند و بتواند چربی‌های موضعی را از بین ببرد.

مواد غذایی موجود در رژیم غذایی ورزشکاران باید کربوهیدرات بالا و پروتئین و چربی کمی داشته باشد تا به ATP یا آدنوزین تری فسفات تبدیل شود و انرژی لازم بریا تمرینات ورزشی را تامین کند. همچنین پروتئین موجود در گرانولا ورزشی باعث می‌شود انرژی مورد نیاز برای ترمیم و ساخت عضله فراهم شود و ورزشکار مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری کند.

تاثیر گرانولا در ورزش محدود به تامین انرژی برای شروع ورزش نیست، مزیت گرانولا برای ورزشکاران این است که به راحتی هضم می‌شود و از بروز مشکلات گوارشی و یبوست جلوگیری می‌کند.

چاربان با استفاده از تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی به‌روز و پیشرفته و با تکیه بر دانش مهندسین صنایع غذایی انواع گرانولا مرغوب و خوشمزه را تولید می‌کند. بهتر است بدانید قیمت گرانولا چاربان در ازای مزایای متعددی که برای سلامتی بدن دارد، کاملا مناسب و به‌صرفه است.

استفاده بهینه از گرانولا

شاید شما هم این تجربه را داشته باشید که با شکم گرسنه ورزش کنید و حین تمرین دچار ضعف و بی‌حالی شوید یا اینکه قبل از ورزش غذای سنگین مصرف کنید و نتوانید به خوبی ورزش کنید.

اگر می‌خواهید درگیر این مشکلات نشوید باید تغذیه ورزشی مناسبی داشته باشید. گرانولا برای ورزشکاران یک خوراکی سالم و مقوی است که انرژی مورد نیاز بدن برای تمرینات را تامین می‌کند، از طرف دیگر برای ریکاوری بعد از تمرین هم مناسب است.

زیرا فاقد چربی فرآوری شده و شکر است. اما در عوض منبع خوبی از املاح معدنی مانند کلسیم، منیزیم، منگنز، پتاسیم، ویتامین‌های A، E، C و فیبر است و به دلیل کربوهیدرات‌های مفیدی که دارد از خستگی حین ورزش جلوگیری می‌کند. حتی بدنسازان که دنبال ساخت عضلات و کاهش میزان توده چربی بدن هستند هم می‌توانند با مصرف گرانولا به هدف خود برسند.

یکی از مهم‌ترین خواص گرانولا این است که می‌توانید آن را قبل از شروع ورزش یا برای ریکاوری بعد از تمرین استفاده کنید.

برای بهره‌مندی از خواص گرانولا قبل از ورزش می‌توانید آن را 30 دقیقه قبل از شروع تمرین استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید بعد از تمرین عضلات خود را بازسازی کنید، می‌توانید گرانولا را با شیر، ماست یونانی یا میوه دلخواه ترکیب کنید و بعد از انجام تمرین استفاده کنید.

چاربان انواع گرانولا را برای وعده صبحانه و ناهار کسانی که قصد کاهش وزن دارند، تهیه می‌کند. این خوراکی خوشمزه مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و موجب احساس سیری طولانی مدت می‌شود.

ورزشکاران مشهوری که از گرانولا در تغذیه ورزشی استفاده می‌کنند

ویلیامز تنیس‌باز معروف آمریکایی است که رژیم غذایی مخصوص ورزشکاران را رعایت می‌کند در وعده صبحانه گرانولا، اسموتی پروتئین یا میوه مصرف می‌کند و انرژی مورد نیاز بدن را از ترکیب جودوسرپرک، میوه‌ها و مغزیجات تامین می‌کند.

جسیکا انسیل هیل ورزشکار حرفه‌ای دو میدانی است که در حال حاضر بازنشسته شده، اما طی مدت فعالیت ورزشی خود برای صبحانه از گرانولا ورزشی همراه با ماست و آبمیوه استفاده می‌کرد.

اندی ماری یکی از قهرمانان تنیس انگلیسی است که از اصول تغذیه ورزشی پیروی می‌کند. به همین دلیل در وعده صبحانه از گرانولا، لوبیا و گوشت استفاده می‌کرد تا انرژی کافی برای تمرین داشته باشد و بتواند عضلات قدرتمندی داشته باشد.

چاربان گرانولا اسپرت را برای کسانی آماده می‌کند که دوست دارند براساس ذائقه خود افزودنی‌هایی را به آن اضافه کنند. گرانولا روزانه از جودوسرپرک، عسل، کره و روغن کنجد تهیه می‌شود و شما می‌توانید بر اساس تمایل خود، مغزیجات یا میوه‌های تازه به آن اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا