راهکارهای پیکاپک برای کاهش هزینه‌های بازاریابی کسب‌وکارها


گسترش بازارهای رقابتی و تنوع سلایق و نیازهای مشتریان، ضرورت داشتن داده‌های دقیق، کمی و قابل استناد را برای تولید‌کنندگان بیشتر می‌کند. از سوی دیگر سبک زندگی خریداران و مصرف‌کنندگان در حال تغییر و تحول است و امروزه بیشتر افراد تمایل دارند تا پیش از تصمیم به خرید کالایی، تجربه‌‌ای مستقیم از آن داشته باشند و به مطالعه و حتی مقایسه با نمونه‌های مشابه دست بزنند.

براساس تحقیقی که در سال 2022 انجام شده، 68 درصد از مشتریان انتظار داشتند که تمام تجربیات خریدشان، شخصی‌سازی شود. از طرفی 64 درصد از مدیران کسب و کارها تایید می‌کنند که اهمیت به «خدمات مشتری» تا نزدیک به 60 درصد موجب رشد شرکت شده است.

در این شرایط سمپلینگ یا ارائه رایگان نمونه محصول به عنوان یکی از روش‌های موثر بازاریابی می‌تواند بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان در زمینه برندینگ و معرفی محصولات ناشناخته خود به بازار را حل کند.

در این میدان رقابتی، وجود یک کالای نامناسب می‌تواند اعتبار هر برند و تولیدکننده‌ای را تحت تاثیر قرار دهد. بر طبق آمارها بیش از 60 درصد از مشتریان در همین سال پس از تجربه یک خرید بد، آن محصول را به فراموشی سپردند که این عدد 22 درصد بیشتر از سال گذشته بود.

طی سال‌های اخیر پلتفرم‌های آنلاین سمپلینگ با تکیه بر شیوه‌های مدرن، توانسته‌اند تعاملی سازنده میان تولید‌کننده و مصرف‌کننده هدف ایجاد کرده و به برندها برای بدست آوردن اطلاعاتی دقیق و شفاف از بازار مصرفی کمک کنند.

در ایران نیز استارتاپ «پیکاپک» به عنوان نخستین پلتفرم آنلاین سمپلینگ، خدمات مربوط به این حوزه را به کسب‌وکارها، شرکت‌های تولیدی و برندها ارائه می‌دهد. پیکاپک به عنوان یک پلتفرم واسط این امکان را در اختیار تولیدکنندگان می‌گذارد تا نمونه محصول خود را به جامعه هدف و مصرف‌کننده واقعی ارائه دهند و همزمان از نظرات، اطلاعات، داده‌های تحلیلی و دقیق این دسته از مشتریان باخبر شوند.

کاهش ریسک‌های مالی

پلتفرم‌های آنلاین سمپلینگ در مقایسه با شیوه‌های سنتی یا محیطی که اکثرا در فروشگاه‌ها و پاساژهای تجاری برپا می‌شد، هزینه‌های مالی را کاهش داده و بازگشت سرمایه را امکان‌پذیر می‌کند. در شیوه سنتی علاوه بر هزینه‌هایی مثل استخدام پرسنل، تهیه بنرهای تبلیغاتی، اجاره غرفه و… بسیاری از سمپل‌ها به دست مخاطبان هدف نمی‌رسید و بخشی از این محصولات از بین می‌رفت. در روش آنلاین دیگر خبری از مراجعه حضوری نیست و بسته‌ها پس از ثبت‌نام کاربران و شناسایی علایق و سبک زندگی آنها، کالای مربوطه برای افراد ارسال می‌شود. در پلتفرم پیکاپک نیز افراد پس از ثبت‌نام و درج مشخصات خود، به سوالات پرسش‌نامه‌های طراحی شده پاسخ می‌دهند. در این پرسش‌نامه‌ها سوالاتی در مورد سبک زندگی، میزان خرید وسایل خاص، سرگرمی‌های مورد علاقه و… از کاربر پرسیده می‌شود. این سوالات به هوش مصنوعی پلتفرم پیکاپک کمک می‌کند تا هر کالای مصرفی را برای کاربر مناسب خود انتخاب کند.

بازگشت سرمایه

مصرف‌کنندگان یک کالا بهترین افراد برای شناخت نقاط ضعف و قوت یک کالا به شمار می‌روند. با آگاهی از نقاط مثبت و منفی یک محصول می‌توان پیش از اینکه کالا به بازار عرضه شود، نکته‌های چالش‌ برانگیز محصول را برطرف و نکات مثبت کالا را برجسته کرد. این مزیتی است که به کمک پلتفرم‌های آنلاین سمپلینگ مانند پیکاپک در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌گیرد.

پیکاپک با ارسال رایگان نمونه محصول به دست مخاطبان هدف و دریافت بازخوردهای دقیق از آنها، این امکان را برای کسب‌‌وکارها فراهم می‌کند تا پیش از تولید انبوه محصول، اطلاع از نظرات مصرف‌کنندگان مطلع شوند و قبل از ورود محصول به بازار، تغییرات لازم را برای بهتر شدن محصول خود اعمال کنند. با این کار ریسک‌های مربوط به بازگشت سرمایه کمتر می‌شود.

دریافت نظرات مخاطبین

ابزارهای نظرسنجی، یکی از اولین راه‌ها برای شناسایی سلایق و بازخورد مخاطبین است. پیکاپک با طراحی نظرسنجی‌های دقیق، علمی و کاربردی در حین ثبت‌نام و بعد از ارسال هر سمپل، بانک اطلاعات ارزشمندی از رفتار مشتریان را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد. پلتفرم پیکاپک، نمونه‌های محصول را به طور رایگان و در یک بسته شخصی‌سازی شده، به محل زندگی یا کار افراد ارسال می‌کند. بر روی این بسته‌ها QR کد مخصوصی درج شده تا هر کاربر با اسکن کردن این کد بتواند به درگاه نظرسنجی محصول منتقل شود.

تبدیل داده‌های کیفی به کمی

برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی و مارکتینگ بدون داشتن داده‌ها و اطلاعات دقیق از مخاطبان یک محصول، به نتیجه خوبی منتهی نمی‌شود. کارشناسان این حوزه به خوبی می‌دانند که بر چیزی که قابل اندازه‌گیری نباشد، امکان مدیریت وجود ندارد. بر اساس این اصل، هر فرایند ارزیابی کیفی در صورتی که به الگوی کمی تبدیل نشود، قابل تحلیل نیست. پلتفرم پیکاپک با کمی‌کردن بازخوردها و نظرات و علایق مصرف‌کنندگان نمونه محصول، زمینه تحلیل و بررسی بیشتر را در اختیار تولید‌کنندگان می‌گذارد. در این پلتفرم افراد براساس سن، جنس، درآمد، تحصیلات، وضعیت تاهل، موقعیت مکانی و… قابل تفکیک هستند. تولیدکنندگان طبق متغیرهای مورد نظر خود، از نظرات و بازخوردهای مخاطبان محصول خود باخبر می‌شوند.

پیکاپک به عنوان اولین پلتفرم آنلاین سمپلینگ در ایران، بستری را فراهم کرده تا تولید‌کنندگان محصولات مصرفی مختلف، همزمان با رساندن نمونه محصول به دست مخاطبان هدف خود، داده‌هایی تحلیلی و کمی از بازخورد این مشتریان در اختیار داشته باشند. از سوی دیگر پیکاپک به مصرف‌کننده امکان می‌دهد تا نمونه محصول را پیش از خرید امتحان و بعد استفاده کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پلتفرم سمپلینگ پیکاپک، لطفا به نشانیpikapak.ir مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا