رزرو بلیت هواپیما چند روز پیش از سفر انجام شود؟


در بین ما آدم‌های زیادی زندگی می‌کنند. بعضی از آدم‌ها دغدغه‌های زیادی دارند به سفر فکر نمی‌کنند. عده‌ای دیگر سفر‌های زیادی رفته‌اند. گوشه به گوشه ایران را قدم زده‌اند. اگر دسته‌بندی آدم‌ها را کنار بگذاریم. سری به موضوع اصلی بزنیم. می‌بینم فرقی نمی‌کند که جزو کدام دسته باشیم. رزرو بلیت هواپیما در زمان مناسب مهم است. تأثیر زیادی بر روی قیمت بلیط هواپیما دارد.

بهترین زمان رزرو بلیت هواپیما

ممکن است برای بیشتر ما اتفاق افتاده باشد که تصمیم به رزرو بلیت هواپیما می‌کنیم. ولی بلیط را نمی‌خریم. چند روز بعد قیمت بلیط افزایش پیدا می­کند. قیمت بلیط هواپیما در زمان‌های مختلف، متفاوت است. به همین خاطر باید بهترین زمان رزرو بلیت هواپیما را بدانیم. در آن زمان رزرو بلیت هواپیما را انجام دهیم. البته بهترین زمان برای رزرو بلیت هواپیما بستگی به نوع بلیط دارد. این که بلیط سیستمی یا چارتر را رزرو کنید. بهترین زمان برای رزرو بلیط سیستمی چند ماه قبل یا چند هفته قبل از پرواز است. بهترین ماه برای رزرو بلیت هواپیما اردیبهشت است. در این ماه تقاضا برای خرید بلیط پایین است. اما برای بلیط چارتر به زمان سفر که نزدیک‌تر شوید قیمت بلیط پایین می‌آید.

رزرو بلیت هواپیما در شلوغی‌های عید

روز‌های عید نوروز شلوغ‌ترین فصل سفر است. معمولاً به روز‌های عید که نزدیک می‌شویم. قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر اگر قصد سفر در روزهای نوروز دارید. رزرو بلیت هواپیما را به چند ماه زودتر بیندازید. در روز‌های نوروز شهرهای کم طرف‌دار نیز شلوغ می‌شود؛ بنابراین رزرو بلیت هواپیما را چند ماه زودتر انجام دهید.

رزرو بلیت هواپیما

 

دوشنبه بهترین زمان برای رزرو بلیت هواپیما

در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه تقاضا برای رزرو بلیت هواپیما پایین است. اگر برای سفر داخلی برنامه‌ریزی می‌کنید. رزرو بلیت هواپیما را در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه انجام دهید. چهارشنبه و پنج‌شنبه بهترین زمان برای رزرو بلیت هواپیما برای سفر خارجی است. البته این روزها بستگی به زمانی دارد که بلیط را رزرو می‌کنید. برای مثال: اگر روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه تعطیلی رسمی باشد، رزرو بلیط را باید به روز‌های بعد یا قبل موکول کنید، چون بلیط برای این دو روز به فروش رفته است. اگر تصمیم دارید در روزهای آخر هفته به سفر بروید. چند روز قبل از سفر رزرو بلیت هواپیما را انجام دهید.

سفر در ایام شهادت و سوگواری

اگر قصد سفر زیارتی را دارید. رزرو بلیت هواپیما را برای شهر‌های زیارتی به یک ماه یا دو ماه قبل از زمان سفر عقب بیندازید. قیمت بلیط در روز‌های نزدیک به ایام سوگواری و شهادت برای شهر‌های زیارتی افزایش پیدا می‌کند. البته شهر‌های زیارتی فقط در ایام سوگواری و شهادت طرف‌دار ندارند. بلکه ممکن است افراد در روزهای نوروز به این شهر‌ها سفر کنند.

برنامه‌ریزی قبل سفر برای تابستان

تابستان فصل شروع سفر‌های خانوادگی است. اگر قصد دارید در تابستان سفر کنید. قبل از شروع تابستان رزرو بلیت هواپیما را انجام دهید. در روز‌های ابتدایی تابستان قیمت بلیط برای شهر‌های پرطرف‌دار افزایش پیدا می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم که قبل از شروع تابستان مقصد خود را انتخاب کنید تا در ابتدا سفر با مشکل افزایش قیمت مواجهه نشوید. البته بعضی از شهرها طرف‌دار کمتری برای سفر دارند. برای رزرو بلیط هواپیما در این شهر‌ها با مشکل مواجهه نمی‌شوید. به‌راحتی در تابستان برای این شهرها بلیط رزرو می­کنید.

رزرو بلیت هواپیما

 

بهترین زمان خرید بلیط چارتر

اگر اهل سفرهای ناگهانی هستید. چمدان شما برای سفر آماده است. بلیط چارتر گزینه مناسبی برای سفرهای شما است. بلیط‌های چارتر وقتی که به زمان پرواز نزدیک می‌شویم. برای اینکه شرکت هواپیمایی بلیط را بفروشد. شروع به فروش بلیط با قیمت پایین‌تر می‌کنند. بهترین زمان برای خرید بلیط، بلیط نزدیک به پرواز است. البته اگر برنامه سفر شما در فصل‌های شلوغ سفر است. ممکن است قیمت بلیط چارتر گران‌تر از بلیط سیستمی باشد.

آیا خرید زودهنگام بلیط تأثیری بر روی قیمت بلیط دارد؟

خرید زودهنگام بلیط هواپیما تأثیر زیادی بر روی قیمت بلیط دارد. اما زمانی که اوایل عرضه بلیط است. بلیط را رزرو کنید ممکن است بلیط را گران بخرید. کمی صبر کنید که قیمت بلیط ثابت بشود. رزرو بلیت هواپیما را در بهترین زمان انجام دهید. البته اگر در روزهای تعطیل می‌خواهید به سفر بروید. رزرو بلیت هواپیما را چند روز قبل‌تر از زمان سفر انجام دهید.

چطور از علی بابا رزرو بلیت هواپیما را انجام دهیم؟

علی بابا یکی از معتبرترین سایت‌های فروش بلیط هواپیما است. برای رزرو بلیت هواپیما از علی بابا به آدرس www.alibaba.ir مراجعه کنید. در صفحه اصلی سایت از قسمت پرواز داخلی / خارجی فیلدهای (مبدأ _ مقصد_ تاریخ رفت‌وبرگشت) را پر کنید. در قسمت بعدی از طریق فیلد‌های کنار صفحه بلیط چارتر یا سیستمی را انتخاب کنید. بعد از انتخاب پرواز موردنظر برای رزرو بلیت هواپیما مشخصات فردی را وارد کنید. در قسمت تأیید اطاعات، اطلاعات پرواز و مشخصات فردی را چک کنید. در صورت مغایرت یک مرحله به عقب برگردید. مشخصات فردی را اصلاح کنید. بعد از پرداخت هزینه بلیط مدنظر صادر می‌شود.

جمع‌بندی

بهترین زمان برای رزرو بلیت هواپیما بستگی به تاریخی دارد که تصمیم گرفته‌اید به سفر بروید. در فصل‌های شلوغ سفر همچون: تابستان، ایام سوگواری رزرو بلیط را از یک و دو ماه قبل انجام دهید. اگر تصمیم گرفته‌اید که با بلیط چارتر به سفر بروید. در روز‌ها و ساعت‌های نزدیک به پرواز بلیط را بخرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا