روتین پوستی با 6 ماسک خانگی ارزان و فوق العاده


روتین پوستی با ماسک خانگی اخیرا بسیار رواج پیدا کرده چرا که فاغد ترکیبات شیمیایی است و تقریبا می توان گفت درمانی سریع برای اغلب مشکلات پوستی محسوب می شود.

روتین پوستی با ماسک خانگی در کنار استفاده از محصولات مراقب پوستی و ماسک ورقه ای می تواند یک پازل بسیار عالی برای مراقبت از پوست باشد به شرط آنکه نوع پوست، مشکلات پوستی و هدفتان در خصوص استفاده از ماسک خانگی مشخص باشد!

خب فرض کنیم نوع پوست خود را شناسایی کرده اید که می تواند در یکی از گروه های خشک، نرمال، چرب یا مختلط باشد. سپس یک هدف خاص را در ذهن دارید مثلا پوستی خشک دارید و تصمیم گرفته اید که رطوبت رسانی انجام دهید، یا پوستی چرب دارید و سعی دارید به کمک ماسک خانگی جوش های صورت را درمان کنید.

ابتدا صورت را کاملا بشویید، تونر بزنید و با ما همراه شوید تا چند ماسک صورت خانگی مناسب را به شما پیشنهاد کنیم.

بهترین ترکیبات ماسک خانگی صورت برای روتین پوستی

همان طور که گفته شد راهکارهای ارگانیک هم وجود دارد که به واسطه آن ها می توانید جانی تازه به پوست خود هدیه کنید تصمیم داریم به عنوان نکته تکمیلی، مواد پایه و برتری که می تواند جزئی از ترکیب ماسک شما باشد را معرفی می کنیم که بر پایه آنها می توانید انواع ماسک های خانگی را با چند دستورالعمل ساده که در ادامه معرفی می کنیم، تهیه کنید.

1. مزیت های ماسک خانگی عسل برای پوست

عسل یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در یک ماسک صورت خانگی گنجانده شود و برای حفظ رطوبت پوست بسیار موثر است. عسل یک درمان کننده طبیعی است و برای رفع جای جوش، درمان جوش و حتی رطوبت رسانی به پوست های خشک کاربردی است.

مزایا:

  • رطوبت رسانی
  • رفع خشکی پوست
  • رفع التهاب و قرمزی
  • تسکین دهنده و التیام بخش
  • درمان جای جوش

ماسک عسل مناسب کسانی است که پوستی خشک و حساس دارند. کسانیکه از کم آبی پوست رنج می برند می توانند عسل را به ترکیبات ماسک خانگی اضافه کنند به این صورت علاوه بر رفع خشکی و رطوبت رسانی عوارضی که خشکی و کم آبی در پی داشته مثل پوسته شدن پوست، التهابات ناشی از خشکی و رنگ پریدگی پوست درمان خواهند شد.

می توان گفت ماسک خانگی عسل یکی از بهترین نوع ماسک ها است که به سادگی حتی در منزل نیز می توانید آن را تهیه و استفاده کنید.

2. فواید ماسک سرکه برای پوست صورت

از دیگر ترکیبات عالی برای ماسک های خانگی می توان به سرکه اشاره کرد شاید باور نکنید که سرکه تا چه حد می تواند کاربردی و بهبود بخش باشد در حقیقت سرکه، مثلا سرکه سیب یک راهکار عالی برای برداشتن پوست مرده از صورت و جلوگیری از تجمع باکتری و رفع آلودگی های سطحی پوست است.

اما مراقب باشید سرکه مثل یک لایه بردار طبیعی عمل می کند پس اگر پوستی خشک دارید اصلا به سراغ ماسک هایی با ترکیب سرکه نروید یا حداقل به ترکیب ماسک چند قطره روغن اضافه کنید. از ترکیب سرکه با میوه ها می توان یک ماسک خانگی لایه بردار و تمیز کننده بسیار عالی درست کرد.

3. ماسک تسکین دهنده پوست

این ماسک خانگی برای درمان پوست مستعد آکنه یا پوست های حساس پیشنهاد می شود. ترکیبی از بهترین ها است، ماسکی با جو دوسر که منافذ صورت را پاکسازی می کند، ماسک که تسکین دهنده است و تخم مرغ که در کنار عسل یک رطوبت رسان طبیعی است.

ترکیبات:

  1. یک دوم فنجان آب داغ
  2. یک سوم فنجان جو دوسر
  3. 2 قاشق غذاخوری ماست ساده
  4. 2 قاشق غذاخوری عسل
  5. یک سفیده تخم مرغ (تخم مرغ کوچک انتخاب کنید)

طرز تهیه اول:

  1. ابتدا جو را با آب داغ مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا غلیظ شود.
  2. ماست و عسل و سفیده تخم مرغ را در مخلوط کن بریزید تا کاملا ترکیب شوند. (45 ثانیه اجازه دهید ترکیب شوند.)
  3. اکنون مخلوط تهیه شده را به ترکیب جو اضافه کنید.
  4. صبر کنید از حرارت بیفتد سپس ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت بگذارید.
  5. در نهایت ماسک را با آب ولرم بشویید.

طرز تهیه دوم:

  • جو دوسر برای درمان منافذ باز صورت و همچنین و جلوگیری از آکنه مفید است. همچنین می توانید از ترکیب جو با آب داغ هم یک خمیر تهیه و لایه نازکی از آن را روی صورتتان بگذارید.
  • ترکیبات:
  • 4 قاشق چای خوری پودر جو دوسر
  • 4 قاشق چای خوری چای سبز پودر شده
  • کمی آب

 

  • ابتدا جو دوسر را با آب داغ مخلوط کرده 2 الی 3 دقیقه صبر کنید تا به حالت خمیری تبدیل شود سپس سایر ترکیبات را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. لایه نازکی از ماسک را روی صورت خود بمالید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید.

4. ماسک صورت خانگی برای جوش و لک با خیار و گوجه

روی صورتتان جای جوش یا آکنه دارید؟ این دستورالعمل ماسک خانگی به شما کمک می کند که با جوش های پوستتان خداحافظی کنید ترکیبات این ماسک علاوه بر درمان جوش باعث شفافیت صورت هم خواهند شد.

ترکیب گوجه و خیار را شاید به وفور شنیده باشید. همگی می دانیم که خیار خاصیت آبرسانی دارد و همین امر منجر به شفافیت پوست و به مرور منجر به رفع لک های پوستی خواهد شد گوجه نیز یه ترکیب خنک کننده و البته ترمیم کننده است.

ترکیبات:

  • 1عدد گوجه کوچک
  • 1 عدد خیار کوچک
  • طرز تهیه ماسک:
  • خیار را پوست بگیرید و سپس رنده کنید.
  • گوجه را نیز در خرد کن ریخته و آن را له کنید سپس با خیار رنده شده ترکیب نمایید.

این ماسک خانگی را با یک قرص ماسک فشرده ورقه ای که اصطلاحا DIY نامیده می شود به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس آن را با یک حوله نرم پاک کنید. این یک ماسک طبیعی آبرسان و شفاف کننده است از طرفی استفاده آن به طور مداوم پوست شما را صاف و لک های پوستی و جای جوش را رفع می کند.

راستی اگر از این ترکیب لذت بردید می توانید ماسک ورقه ای آبرسان خیار یا ماسک ورقه ای گوجه را تهیه و از ان ها بدون دردسر و کثیفی استفاده کنید.

5. ماسک خانگی برای شادابی پوست صورت

پودر شیر خشک برای شاداب کردن پوست کاربردی است شما می توانید از ترکیب شیر خشک و مقداری آب یک خمیر لطیف تهیه و روی پوست خود بگذارید.

ترکیبات:

  1. 1 چهارم فنجان شیر خشک
  2. مدار کمی آب

طرز تهیه اول:

  1. شیر خشک را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.
  2. ترکیب به دست آمده را روی صورت بگذارید و اجازه دهید خشک شود.
  3. چند دقیقه پس از خشک شدن ماسک، آن را با آب ولرم بشویید.

طرز تهیه دوم:

روش دیگر برای شادابی پوست استفده از ماست است. از ماست می توانید برای تمیز کردن پوست و درمان منافذ باز صورت استفاده کنید تنها کافیست آن را به مدت 20 دقیقه روی صورت بگذارید حتی می توانید از ماست به همراه ترکیبات زیر یک ماسک خانگی طبیعی تهیه کنید:

  1. 1 قاشق چای خوری ماست
  2. 2 قاشق چای خوری آب پرتغال یا پالپ پرتغال
  3. 1 قاشق چای خوری آلوئه ورا

مواد گفته شده با هم ترکیب کنید سپس اجازه دهید به مدت 5 دقیقه روی صورت شما باقی بماند این ترکیب نرم کننده و شفاف کننده است. برای اینکه ترکیبات بهتر و آسان تر روی سطح پوست قرار گیرد می توانید از یک قرص خشک ماسک ورقه ای کمک بگیرید.

6. آبرسانی عمیق پوست با ماسک موز

موز سرشار از ویتامین A است و یک راهکار طبیعی برای کمرنگ کردن لکه های پوستی و صاف کردن پوست می باشد. از خواص موز می توان به ویتامین B برای رطوبت رسانی و نرمی پوست، ویتامین E برای کاهش چین و چروک و پتاسیم برای مرطوب کردن و آبرسانی اشاره کرد. بنابراین موز می تواند یک ترکیب بسیار عالی در ماسک های خانگی باشد.

ترکیبات:

  1. یک موز متوسط رسیده
  2. یک چهارم فنجان ماست ساده
  3. 2 قاشق غذا خوری عسل

طرز تهیه اول:

  1. موز را له کنید.
  2. ماست و عسل و موز را میکس کنید.
  3. ترکیب را به آرامی روی صورت و گردن ماساژ دهید.
  4. به مدت 10 دقیقه اجازه دهید ماسک خانگی روی صورتتان بماند.

طرز تهیه دوم:

برای آبرسانی، ماسک دیگری که با توت فرنگی می توانید تهیه کنید هم سرشار از ویتامین C و A و E است. یک ماسک خوشمزه با ترکیبات زیر:

  1. چند توت فرنگی رسیده یا له شده
  2. 2 قاشق غذاخوری ماست
  3. 3 قاشق غذاخوری بادام آسیاب شده

تمام ترکیبات را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کنند سپس برای داشتن پوستی نرم و شاداب ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب گرم بشویید. این ترکیب بسیار مغذی و سرشار از ویتامین است.

روتین پوستی با ماسک خانگی یک روش درمانی سریع، ساده، کم هزینه و در دسترس است. اصولا محصولات مراقب پوستی هزینه بر هستند و کاربرد برخی از آن ها را می توان با یک ماسک خانگی جایگزین کرد و اگر در کنار ماسک های خانگی برخی محصولات مراقبت پوستی همچون ماسک ورقه ای یا آبرسان استفاده شود روتینی بینظیر خواهید داشت که علاوه بر سادگی فاقد ترکیبات شیمیایی است و کمترین واکنش پوستی را شاهد خواهید بود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا