روش‌های مدرن و جذاب نورپردازی پله


امروزه نورپردازی پله ها به خصوص در منازل دوبلکس، سالن اجتماعات، هتل ها و … طرفداران زیادی پیدا کرده است.

نورپردازی پله به عنوان یک عنصر زیبایی در محیط اطراف شما عمل می کند و تنوع و جذابیت زیادی را به دکوراسیون اطراف شما می بخشد. علاوه بر این، استفاده از نور در راه پله باعث جلوگیری از ایجاد سایه در اطراف پله شده و ایمنی شما در هنگام عبور از راه پله را بیشتر می کند.

در گذشته ای نه چندان دور، نورپردازی پله ها به استفاده از چراغ های سقفی و دیواری محدود می شد؛ اما با تولید چراغ ها و سنسور های هوشمند پله، نورپردازی پله نیز وارد مرحله ی جدید تر و کاربردی تری شد.تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با ایده ها و امکانات مرتبط با نورپردازی پله آشنا شوید.

ایده های نورپردازی پله

امروزه تقریبا اکثر افراد در آپارتمان ها زندگی می کنند. بهترین راه نورپردازی راه پله های ساختمانی، استفاده از چراغ های سقفی یا دیواری است. با مجهز کردن این چراغ ها به سنسور حرکتی یا تایمر می توانید یک نورپردازی مناسب وکاربردی برای ساختمان خود داشته باشید.

اما گاهی پله ها در فضایی قرار گرفته اند که نیاز به نورپردازی ویژه تری دارند؛ به عنوان مثال پله های داخلی خانه ی دوبلکس، پله های منتهی به لابی هتل، پله های سالن اجتماعات یا صحنه ی تئاتر و … همگی نیازمند نورپردازی شکیل تری هستند.

استفاده از چراغ های دیواری و سقفی که با دکوراسیون محیط اطراف هماهنگ باشند، یک امر ضروری است. اما تجهیزات نورپردازی مدرن پله، باعث می شوند تا پله های شما منظره ای جذاب و فراموش نشدنی را خلق کنند. بنابراین برای اینکه یک راه پله ی جذاب و شکیل در محل مورد نظرتان داشته باشید بهتر است با این تجهیزات آشنا شوید.

تجهیزات نورپردازی راه پله

نورپردازی راه پله یکی از شیوه های جذاب و زیبا برای تزئین و بهبود دکوراسیون است. به طور کلی هر نورپردازی متشکل از دو بخش است: لامپ و کلید قطع و وصل. امروزه هر یک از این تجهیزات پیشرفت های زیادی داشته اند، تا جایی که می توانیم یک نورپردازی هوشمند و خودکار در هر بخش از منزل به خصوص پله ها داشته باشیم.

تجهیزات مدرن مخصوص نورپردازی پله عبارتند از:

  1. سنسور هوشمند نور پله به صورت 32 کانال است، به این معنی که شما 32 چراغ کوچک و پر نور را در کنار هر پله نصب می کنید و سپس دو سنسور را بر روی پله های اول و اخر قرار می دهید. به این ترتیب زمانی که پای خود را بر روی اولین پله از بالا یا پایین می گذارید، تمام چراغ ها به ترتیب روشن می شوند. این روشن شدن پله ای و ترتیبی باعث می شود تا جذابیت و زیبایی زیادی را به محیط اطراف خود هدیه دهید. زمانی که شما از پله ی آخر عبور می کنید، چراغ ها به صورت خود به خود مجددا خاموش می شوند.
  2. چراغ هوشمند روی پله هر لامپ روی پله به یک سنسور حرکتی متصل است، به این ترتیب زمانی که پای خود را بر روی یک پله میگذارید چراغ روی همان پله روشن می شود و چند ثانیه بعد از اینکه از هر پله عبور می کنید، چراغ ها خاموش می شوند.

به این ترتیب شما می توانید با انتخاب اینکه چطور چراغ های روی پله ی شما روشن شوند، مناسب ترین تجهیزات را انتخاب نمایید. همچنین با استفاده از این امکانات می‌توانید پله‌های خود را با رنگ‌های مختلف روشن کنید تا علاوه بر زیبایی، در هنگام عبور از پله ها در تاریکی، دچار مشکل نشوید. لازم به ذکر است که می‌توانید روشنایی چراغ های روی پله را به دلخواه تنظیم کنید.

لازم به ذکر است که از این تجهیزات می توانید در راهرو های لاکچری منتهی به فضایی خاص مثل آتلیه ها یا سالن های نمایش نیز استفاده نمایید.

استفاده از تجهیزات مدرن نورپردازی کابینت

برخی از تجهیزات نورپردازی، مختص فضای خاصی نیستند و امکان نصب آن ها در اکثر محیط ها فراهم است. در این بخش شما را با این تجهیزات نیز آشنا می کنیم تا در صورت تمایل برای نورپردازی پله ها از این امکانات استفاده نمایید.

  1. ال ای دی خطی: چراغ های ال ای دی خطی یا شاخه ای انواع مختلفی دارند که با روش های متنوعی نصب می شوند؛ اما همگی آن ها دارای ابعاد کوچک، بازده نوری بالا، مصرف برق کم و عمر طولانی هستند. شما می توانید در قسمت زیر هر پله یک ال ای دی نصب کنید تا روشنایی و زیبایی پله های شما تامین شود.
  2. سنسور حرکتی: سنسور های حرکتی که با نام سنسور حضور یا سنسور راداری نیز شناخته می شوند، در هنگام تشخیص حرکت اقدام به روشن کردن چراغ های متصل به خود می کنند و زمانی که حرکتی تشخیص داده نشود، چراغ ها را خاموش می کنند.
  3. سنسور لمسی: شاید شما ترجیح دهید که تنها در زمان های مشخصی چراغ های پله روشن شوند، به این ترتیب تمام چراغ ها را به یک سنسور لمسی متصل می کنید و سنسور را در جایی مثل زیر نرده ها یا گوشه دیوار کنار پله می چسبانید؛ به این ترتیب با لمس محل مورد نظر چراغ های شما روشن یا خاموش می شوند.

تمامی این تجهیزات که برای نورپردازی کابینت نیز استفاده می شوند، خاصیت دیمری دارند؛ به این معنی که شما می توانید شدت نور چراغ های مورد نظرتان را کم و زیاد کنید تا بر اساس نیاز شما تنظیم شوند.

با نورپردازی پله خاص بودن را تجربه کنید!

نورپردازی پله یکی از جذاب ترین کارهایی است که می‌توان در خانه یا محیط اطراف خود انجام دهید. مزایای استفاده از نورپردازی پله عبارت است از:

  • افزایش ایمنی: با استفاده از سنسور های حرکتی، نورپردازی پله ها به صورت خودکار روشن می شوند. این امر باعث افزایش ایمنی کاربران در استفاده از پله ها می شود و کاهش خطرات سقوط در پله‌ها را برای افراد به دنبال دارد.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی: با استفاده از سنسور حرکتی، نورپردازی پله ها فقط هنگامی که فردی در حال رفتن بر روی پله است، روشن می شوند. این امر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های برق مربوط به نورپردازی پله ها می شود. همچنین دیمری بودن سنسور ها باعث می شود تا نور به اندازه دلخواه شما باشد، نه بیشتر از حد نیازتان.
  • راحتی در استفاده: با نصب سیستم‌های نورپردازی هوشمند، پله‌ها به طور خودکار با حرکت افراد یا حتی با تشخیص تاریکی و روشنایی محیط، روشن می‌شوند و از نور بیشتری در محیط برخوردار خواهند بود.
  • زیبایی: نورپردازی پله‌ها به دلیل استفاده از روش‌های نورپردازی مدرن و زیبا، در کلیه سبک‌های دکوراسیون داخلی به ‌خوبی پاسخگو خواهد بود.

خرید تجهیزات نورپردازی پله و نورپردازی کابینت از تجهیز یراق

اگر شما هم با خواندن این مطلب به فکر خرید این تجهیزات مدرن نورپردازی پله افتاده اید، فروشگاه تجهیز یراق را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید در وب سایت تجهیز یراق مدرن ترین و با کیفیت ترین تجهیزات نورپردازی کابینت و راه پله را مشاهده کنید و پس از کسب اطلاعات کامل درباره هر محصول، خرید خود را از طریق اینترنتی و تلفنی (02177343556) انجام دهید تا محصولات خریداری شده ی شما برایتان ارسال گردد. همچنین این امکان وجود دارد که با مراجعه به فروشگاه تجهیز یراق واقع در خیابان احسان تهرانپارس، محصولات مورد نظرتان را از نزدیک بازدید کنید تا از کیفیت آن ها نیز مطمئن شوید و سپس خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید.

شما پس از خرید هر محصول گارانتی معتبر کالا را نیز دریافت می کنید تا خیالتان از بابت کیفیت و اصالت محصول راحت باشد.

البته تجهیز یراق یک فروشگاه بزرگ و تخصصی در حوزه یراق آلات کابینت و اتاق خواب است که محصولاتی نظیر سبد های سوپر مارکت آشپزخانه، پریز توکار کابینت، شارژر وایرلس، درب کشویی ریلی و … را نیز ارائه کرده تا شما بتوانید تمامی محصولات مورد نیازتان را به صورت یک جا و راحت تهیه نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا