روش تمیز کردن ماسک زغالی از روی مبلمان


اگر شما هم به پوست خود اهمیت می دهید و اهل استفاده از ماسک صورت هستید، حتما ماسک زغالی را هم می شناسید. ماسک زغالی یکی از بهترین ماسک ها برای از بین بردن دانه های سرسیاه روی صورت و بینی است. این ماسک با خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و سم زدایی که دارد، به خوبی پوست شما را پاکسازی کرده و آن را نرم و لطیف می کند.

اما ماسک زغالی به دلیل رنگ سیاهی که دارد، گزینه بسیار بدی برای لک انداختن به مبلمان شماست. پارچه های رومبلی به خوبی می توانند این ماسک را جذب کرده و لکه مشکی و زشتی بر جای بگذارند.

پس اگر با یک لک مشکی روی مبل تان مواجه شده اید نمی دانید با آن چه کنید، ما را تا انتهای این نوشتار همراهی کنید.

برای پاک کردن ماسک زغالی از روی مبل به چه وسایلی نیاز دارید؟

جهت پاک کردن مواد ماسک از روی مبلمان تان به مواد و وسایل زیر نیاز دارید:

  • یک کاردک یا چاقوی کره خوری
  • دستمال کاغذی حوله ای
  • دستمال پارچه ای (یک یا چند عدد)
  • مایع ظرفشویی
  • آب خنک
  • یک ظرف بزرگ
  • حوله یا دستمال حوله ای جاذب

مراحل تمیز کردن لکه ماسک ذغالی روی مبل

پس از اینکه مواد و وسایل گفته شده را آماده کردید، برای تمیز کردن لکه ماسک زغالی از روی مبل تان می توانید مراحل زیر را دنبال کنید و یا اگر زمان و انرژی لازم برای این کار را ندارید، می توانید از خدمات مبل شویی قالیشویی یوسف آباد استفاده نمایید.

1.اول از همه، مقدار اضافی ماسک را بردارید

ابتدا با یک کاردک یا کناره های یک چاقوی کره خوری، ماسک های اضافی که هنوز روی الیاف پارچه باقی مانده اند و وارد آن نشده اند را بردارید. این کار به شما کمک می کند تا با لکه بزرگ تری رو به رو نشوید و ماسک بیشتری وارد پارچه نشود. در انجام دادن این مرحله دقت کنید تا لکه را بزرگ تر نکنید.

2.در قدم بعدی یا چند دستمال حوله ای، لکه را پاک کنید

می توانید با یک یا چند دستمال کاغذی حوله ای یا دستمال پارچه ای، لکه را تمیز کنید تا مقدار زیادی ماسک وارد شده به الیاف را تمیز کنید تا کارتان در مراحل بعدی راحت تر باشد.

3.از یک شوینده استفاده کنید

مایع ظرفشویی بهترین حلال برای این نوع مواد و ترکیبات است. حدود یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را در 2 فنجان آب ریخته شده داخل یک ظرف بزرگ، ریخته و مخلوط کنید. مخلوط آماده شده را روی لکه بریزید. می توانید یک دستمال را نیز به ترکیب آغشته کرده و لکه را با آن پاک کنید.

حتما باید پارچه مورداستفاده شما تمیز و سفید باشد. دستمال های پارچه ای یا حوله ای رنگی، ممکن است در حین تمیزکاری، به مبل تان رنگ پس دهند. پس بهتر است که حتما از یک پارچه تمیز و سفید استفاده کنید.

4.شستن مبل قدم بعدی شماست

کمی آب تمیز و خنک را داخل یک کاسه بریزید. یک دستمال تمیز دیگر هم بردارید. کار را با فرو کردن دستمال در آب شروع کنید. سپس با فشار دادن، آب اضافی دستمال را بگیرید. دستمال را به آرامی به لکه بزنید. مطمئن شوید در این مرحله، هم مایع شوینده و هم هر آنچه که از ماسک زغالی روی مبل تان مانده را تمیز می کنید.

دقت کنید که پارچه های رومبلی معمولا نازک و لطیف هستند. پس در شستن پارچه و تمیز کردن لکه باید دقت زیادی به کار ببرید. چرا که اگر پارچه را بیش از اندازه بکشید، ممکن است پاره شده و یا الیاف آن از هم گسسته شوند.

همچنین دقت کنید که حتما هر بار که دستمال را مرطوب می کنید، آب اضافی آن را بگیرید تا مبل بیش از اندازه خیس نشود.

5. پارچه رومبلی را خشک کنید

در این مرحله باید حتما پارچه رومبلی را خشک کنید. خشک کردن می تواند با یک دستمال نمگیر و یا یک حوله تمیز انجام شود. حوله را به محل تمیز شده مبل بزنید. این مرحله را به این صورت انجام دهید:

  1. حوله را روی پارچه رومبلی بگذارید.
  2. فشار ملایمی به پارچه وارد کنید تا آب آن خارج شده و به حوله جذب شود.
  3. حوله را برداشته و آب آن را در ظرفی بگیرید.
  4. مجددا مراحل 1 تا 3 را تکرار کنید.

پس از اینکه به صورت بالا محل را خشک کردید، باید اجازه دهید مبل در هوا خشک شود. برای کمک به تسریع این فرآیند، می توانید در و پنجره ها را باز کنید یا یک پنکه در نزدیکی مبل روشن کنید. با این کار هوا رد و بدل شده و رطوبت به خوبی و به سرعت از پارچه رومبلی خارج می شود.

پس از پایان کار و خشک شدن کامل پارچه رومبلی، اگر هنوز ردی از لکه روی پارچه قابل مشاهده است، می توانید با مراجعه به وبسایت Tohidcarpet.com و یا با شماره تلفن 1864 تماس حاصل نمایید.

خدمات قالیشویی توحید

علاوه بر شست و شوی فرش، انواع مبلمان نیز در قالیشویی توحید به کمک دستگاه های تمام اتوماتیک شسته می شود. آن هم نه در کارخانه، بلکه در منزل خود شما.

شستشوی مبلمان با مواد شوینده مخصوص مبل ضمن رعایت نکات بهداشتی و اسلامی در منزل یا محل کار خود شما انجام می شود. به این ترتیب دیگر نیازی نیست تا نگران جابجایی مبلمان تان باشید. بدون اینکه مبل تان را از منزل خارج کنید و آسیب ببیند یا هزینه رفت و آمد بدهید، تکنسین های ما به محل شما آمده و مبل تان را می شویند.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در راستای بهینه سازی خدمات خود، انواع خدمات خود را به سراسر تهران ارائه می کند. شستوشوی انواع فرش دستباف و ماشینی به صورت سنتی و مکانیزه در قالیشویی توحید انجام می شود. ما از بهترین مواد شوینده استفاده می کنیم و در سراسر استان های تهران و کرج خدمات رسانی داریم. تحویل در حداکثر 72 ساعت با کاور به صورت کاملا بهداشتی از جمله ویژگی های ماست.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا