سریال های کمدی جهان از نظر chatgpt | انتخاب های جذاب هوش مصنوعی


ژانر کمدی یکی از ژانرهای جذاب در فیلم و سریال است که در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد. تعداد فیلم های کمدی جهان آنقدر زیاد است که پیدا کردن فیلم کمدی خاطره‌انگیز از بین آن‌ها کار دشواری به نظر می‌رسد. بعضی از فیلم‌ها و سریال‌های کمدی خارجی به حدی جذاب و خنده‌دار هستند که از انتشار آن‌ها سال‌ها می‌گذرد، اما با این حال هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند. قبل از اینکه تماشای یک فیلم طنز خارجی را شروع کنید، بهتر است با لیستی از فیلم های کمدی جهان آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم به معرفی چند سریال کمدی خارجی معروف بپردازیم.

کدام سریال طنز خارجی از نظر چت جی پی تی برای تماشا پیشنهاد می‌شود؟

در این بخش با فهرست فیلم های کمدی جهان از نظر مخاطبان آشنا خواهید شد.

1. دوستان (Friends)

 

 

  • سال انتشار: 1994
  • کارگردان: مارتا کافمن و دیوید کرین
  • بازیگران: جنیفر آنیستون، متیو پری، کورتنی کاکس،‌ مت له بلانک

سریال کمدی Friends یا دوستان اولین عنوان در فهرست فیلم های کمدی جهان است که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. این سریال آمریکایی در سال 1994 به کارگردانی مارتا کافمن و دیوید کرین و هنرنمایی بازیگرانی همچون جنیفر آنیستون، متیو پری، کورتنی کاکس،‌ مت له بلانک، لیسا کودرو و دیوید شویمر در 10 فصل و 236 قسمت ساخته شده است و برای اولین بار توسط شبکه NBC پخش شد.

داستان فرندز روایت‌گر روزمرگی‌های شش جوان ساکن منهتن است. آخرین قسمت این سریال کمدی موقعیت در سال 2004 بیش از 52.2 میلیون نفر ببیننده داشت‌. کسب جایزه گلدن گلوب توسط جنیفر آنیستون بازیگر مطرح سریال فرندز و کسب جایزه سریال سال از افتخارات سریال Friends به شمار می‌روند‌.

2. شوخی (Kidding)

  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: دیو هولستین
  • بازیگران: جیم کری، فرانک لانگلا، جودی گریر، جولیت موریس

سریال کمدی Kidding یا شوخی یکی دیگر از فیلم های کمدی جهان است که به کارگردانی دیو هولستین و هنرنمایی بازیگر سرشناس آمریکایی یعنی جیم کری برای نمایش در شبکه تلویزیونی Showtime ساخته شده است. سریال شوخی یک کمدی معمولی نیست و دریچه جدیدی از دنیا را به بیننده نشان می‌دهد. جیم کری با مهارت‌های فوق‌العاده خود در بازیگری توانسته در این سریال فانتزی تمام احساسات مختلفی را که یک انسان در طول عمر خود تجربه می‌کند، به نمایش بگذارد. موسیقی متن سریال شوخی یکی از نکات مثبت این فیلم کمدی محسوب می‌شود و تاثیر زیادی در جذب مخاطبان دارد.

3. آشنایی با مادر (How I Met Your Mother)

  • سال انتشار: 2005
  • کارگردان: کریگ توماس و کارتر بیز
  • بازیگران: جاش ردنر، کوبی اسمالدرز، جیسون سیگل، نیل پاتریک هریس

سریال کمدی How I Met Your Mother یا آشنایی با مادر به عنوان یکی از فیلم های کمدی جهان در سال 2005 به کارگردانی کریگ توماس و کارتر بیز و هنرنمایی بازیگرانی مانند جاش ردنر، کوبی اسمالدرز، جیسون سیگل، نیل پاتریک هریس، کریستین میلیوتی، آلیسون هانیگان در 9 فصل و 208 قسمت ساخته شده است. این سریال آمریکایی در ژانر کمدی موقعیت برای اولین بار از شبکه CBS پخش شد. آشنایی با مادر شباهت زیادی به سریال محبوب فرندز دارد. منحصربه‌فرد بودن ساختار سریال، جذابیت طنزپردازی و ترکیب درست و اصولی عناصر دراماتیک عواملی هستند که باعث محبوبیت این سریال در بین بینندگان شده‌اند‌.

4. خانواده آدامز (The Addams Family)

  • سال انتشار: 1964
  • کارگردان: دیوید لوی
  • بازیگران: جان آستین، جکی کوگان، کارولین جونز، لیزا لورینگ

سریال کمدی The Addams Family یا خانواده آدامز به کارگردانی دیوید لوی و هنرنمایی بازیگرانی همچون جان آستین، جکی کوگان، کارولین جونز، لیزا لورینگ، بلوسوم راک و فلیکس سیلا در سال 1964 در دو فصل و 64 قسمت از شبکه ABC پخش شد. این سریال کمدی ترسناک و خانوادگی، عنوانی دیگر در لیست فیلم های کمدی جهان است که داستان آن از رمان خانواده آدامز الهام گرفته شده است. آخرین قسمت سریال خانواده آدامز در سال 1966 پخش شد؛ اما با گذشت چندین سال هنوز هم این سریال کمدی به عنوان یکی از سریال‌های کمدی جذاب طرفداران زیادی دارد.

5. اداره (The Office)

  • سال انتشار: 2005
  • کارگردان: گرگ دنیلز
  • بازیگران: استیو کارل، جان کرازینسکی، رین ویلسون و بی جی نواک

سریال کمدی The Office یا اداره به دلیل محبوبیت زیاد در صدر فهرست فیلم های کمدی جهان قرار دارد. این سریال به کارگردانی گرگ دنیلز و هنرنمایی بازیگرانی همچون استیو کارل، جان کرازینسکی، رین ویلسون و بی جی نواک با 9 فصل و 201 قسمت برای اولین بار در سال 2005 از شبکه NBC آمریکا پخش شد. این سریال کمدی روایت‌گر داستان کارمندان یک اداره با ریاست فردی به نام مایکل اسکات است. شخصیت طنز خلق شده در سریال اداره توجه ببیندگان را به خود جلب کرده‌اند. از افتخارات این سریال می‌توان به کسب جایزه پیبادی، کسب چهار جایزه امی و دو جایزه از انجمن بازیگران اشاره کرد. تعداد بینندگان آخرین قسمت سریال کمدی اداره بیش از 5.69 میلیون نفر بود.

6. تد لاسو (Ted Lasso)

  • سال انتشار: 2020
  • کارگردان: جیسون سودیکیس
  • بازیگران: جیسون سودیکیس، برت گلدشتاین و هانا وادینگهام

سریال کمدی Ted Lasso به کارگردانی جیسون سودیکیس و هنرنمایی بازیگرانی همچون جیسون سودیکیس، برت گلدشتاین و هانا وادینگهام در سال 2020 از شبکه اپل تی‌وی پلاس پخش شد. این سریال یکی دیگر از عنوان‌های معرفی شده در لیست فیلم‌ های کمدی جهان است که داستان زندگی یک مربی فوتبال آمریکایی فعال در لیگ برتر انگلیس را روایت می‌کند.‌ تاکنون 2 فصل و 22 قسمت سی دقیقه‌ای از این سریال کمدی درام منتشر شده است. با توجه به استقبال مخاطبان از سریال کمدی ورزشی Ted Lasso فصل سوم آن نیز در حال اکران است.

7. آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم (What We Do in the Shadows)

  • سال انتشار: 2019
  • کارگردان: جمین کلمنت
  • بازیگران: کیوان نواک، ناتیستا دمتریو، مت بری، مارک پروکش

سریال کمدی What We Do in the Shadows یا آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم به کارگردانی جامین کلمنت و هنرنمایی بازیگرانی مانند کیوان نواک، ناتیستا دمتریو، مت بری، مارک پروکش و هاروی گیلان با 2 فصل و 20 قسمت در سال 2019 از شبکه FX پخش شد. در این سریال کمدی داستان یک گروه خون آشام و نحوه برقراری ارتباط آن‌ها با انسان‌ها روایت شده است. صحنه‌های خنده‌دار و شخصیت‌پردازی‌های جذاب داستان تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبان سریال آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم، داشته است.

8. دنیای مالکوم (Malcolm in the Middle)

  • سال انتشار: 2000
  • کارگردان: لینوود بومر
  • بازیگران: فرانکی میونیز، برایان کرانستون، جین کیزمارک، اریک پر سالیوان

سریال کمدی Malcolm in the Middle یا دنیای مالکوم به کارگردانی لینوود بومر و هنرنمایی بازیگرانی مانند فرانکی میونیز، برایان کرانستون، جین کیزمارک، اریک پر سالیوان، جاستین برفیلد، الساندرا توره‌سانی و کریستینا ریچی با 7 فصل و 151 قسمت در سال 2000 از شبکه فاکس پخش شد. این سریال کمدی داستان پسری باهوش به نام مالکوم را روایت می‌کند که در یک خانواده متوسط متولد شده است. این سریال هفت بار به عنوان نامزد جایزه گلدن گلوب انتخاب شده است. دریافت یک جایزه گرمی، هفت جایزه امی و یک جایزه پیبادی از افتخارات سریال دنیای مالکوم به شمار می‌رود.

شما بگویید

در این مقاله به معرفی تعدادی از سریال های کمدی جهان شامل سریال‌ Friends، سریال kidding، سریال How I Met Your Mother، سریال The Addams Family، سریال The Office، سریال Ted Lasso، سریال What We Do In The Shadows، سریال Malcolm in the Middle از نگاه هوش مصنوعی پرداختیم. برای دانلود هر یک از این سریال‌های کمدی جذاب می‌توانید به یکی از سایت‌های دانلود معتبر مراجعه کنید. در این سایت‌ها مطالب مربوط به فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های خارجی و ایرانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله کمال استفاده را برده باشید. اما به نظر شما آیا لیستی که توسط هوش مصنوعی پیشنهاد شده است برای تماشا مناسب هستند؟

منبع: تایم سیتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا