شرایط خروج از کشور دانشجویان انصرافی + آیین نامه 1402


بر اساس آیین نامه 1403، شرایط خروج از کشور دانشجویان اخراجی و انصرافی اعلام شده و امکان خروج از کشور برای این دسته از افراد وجود دارد. برای دانشجویانی که از دانشگاه اخراج شده‌اند و مشمول خدمت سربازی هستند، شرایط زیر اعمال می‌شود:

✔ فرجه یک ساله بعد از اخراج: دانشجویان اخراجی باید در فرجه یک ساله بعد از اخراج خود باشند تا بتوانند از کشور خارج شوند.

✔  عدم اخراج در سنوات ارفاقی: اگر اخراج آنها در سنوات ارفاقی انجام نشده باشد، می‌توانند درخواست خروج از کشور داشته باشند.

✔ عدم وجود غیبت سربازی: دانشجویان اخراجی برای اینکه بتوانند خارج شوند، نباید غیبت سربازی‌ داشته باشند.

✔ گذرنامه دارای اعتبار: باید گذرنامه آنها دارای اعتبار باشد؛ اما باید توجه داشت که پس از پایان تحصیل دیگر نمی‌توانند درخواست صدور گذرنامه دهند.

✔ برگه سبز (برگه اعزام) بدون غیبت: دانشجویان اخراجی باید برگه سبز (برگه اعزام) داشته باشند و در زمان اعزام به سربازی هیچ غیبتی نداشته باشند.

شرایط خروج از کشور دانشجویان اخراجی

شرایط خروج از کشور دانشجویان انصرافی

👈 با تغییراتی که در قانون جدید مربوط به خروج از کشور اعمال شده است، افرادی که از دانشگاه انصراف داده‌اند نیز می‌توانند از کشور خارج شوند. افرادی که دارای شرایط زیر هستند و می‌توانند با طی کردن مراحل درخواست، از کشور خارج شوند:

✔ حداقل یک سال از زمان انصراف از دانشگاه گذشته باشد.

✔ انصراف در دوره‌هایی مانند سنوات ارفاقی اعمال نشده باشد.

✔ هیچ غیبتی در سابقه سربازی این افراد وجود نداشته باشد.

✔ گذرنامه افراد اعتبار داشته و دارای برگه سبز (برگه اعزام) باشند.

دقت در شرایط و مقررات مربوطه بسیار حائز اهمیت است، به‌ ویژه زمانی که قصد خروج از کشور برای شرکت در مصاحبه سفارت یا هر هدف دیگری را دارید.

سازمان وظیفه عمومی و اداره گذرنامه فراجا بر اساس پروتکل‌های مشخص و مقررات مربوطه، درخواست‌های مجوز خروج از کشور دانشجویان را مورد بررسی قرار می‌دهند و با توجه به شرایط و استناد به قوانین مربوطه، ممکن است درخواست را تایید یا رد کنند.

مراحل درخواست خروج از کشور دانشجویان اخراجی و انصرافی

برای درخواست خروج از کشور به عنوان یک دانشجوی اخراجی یا انصرافی، می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

✔ ابتدا باید از طریق سامانه سخا به آدرس Sakha.epolice.ir درخواست خود را برای خروج از کشور به صورت غیر حضوری ثبت کنید.

✔ پس از ثبت درخواست از طریق سامانه آنلاین، باید به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و درخواست خروج از کشور خود را به صورت حضوری نیز ثبت نمایید.

✔ بر اساس نوع سفر و دلایل خروج از کشور، ممکن است نیاز به قرار دادن وثیقه خروج از کشور داشته باشید که باید این موضوع را با مسئولین مربوطه مطرح کرده و وثیقه مربوطه را تهیه کنید.

✔ در نهایت، باید تاریخ خروج و ورود به کشور را مشخص کنید و اطمینان حاصل کنید که این تاریخ‌ها با مقررات و شرایط مربوطه هماهنگ هستند.

مراحل درخواست خروج از کشور دانشجویان اخراجی و انصرافی

تعداد دفعات مجاز خروج از کشور دانشجویان اخراجی

در حال حاضر شرایط خروج از کشور دانشجویان اخراجی و انصرافی اعلام شده است. با اعمال تغییرات در قوانین جدید، دانشجویان اخراجی و انصرافی نیز می‌توانند در صورت داشتن شرایط مشخصی از کشور خارج شوند. شرایط این خروج از کشور شامل داشتن گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه مربوطه و تأییدیه‌ از سازمان وظیفه است.

از جمله مهم‌ترین نکات مربوط به شرایط خروج از کشور دانشجویان اخراجی و انصرافی می‌توان به اطمینان از داشتن تمامی مدارک مورد نیاز، رعایت زمانبندی‌های قانونی برای خروج و بازگشت و پیگیری دقیق وضعیت مجوزهای لازم اشاره کرد. همچنین ارائه مستندات و اطلاعات دقیق و صحیح به سازمان‌های مربوطه و پایبندی به قوانین و مقررات رسمی از جمله موارد حیاتی برای انجام این فرآیند است.

 برای دانلود پی دی اف مقاله شرایط خروج از کشور دانشجویان انصرافی کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا