شکمی صاف و تخت با ابدومینوپلاستی


عمل های زیبایی سالهاست که بخش جدایی ناپذیر از انواع جراحی‌های را تشکیل می‌دهند و همچنین افراد بسیار زیادی به دلایل مختلف به این عمل ها روی می‌آورند. البته با پیشرفت علم و تکنولوژی نتایج این جراحی ها هم بسیار موثر و ماندگار هستند. یکی از انواع جراحی های پرطرفدار و تاثیر گذار جراحی ابدومینوپلاستی (تامی تاک) می‌باشد که در ادامه به بررسی جزئیات آن می‌پردازیم.

ابدومینوپلاستی چیست؟

در اکثر مواقع عمل تامی تاک با لیپوساکشن اشتباه گرفته می‌شود و افراد آنها را یکی می‌دانند. اما باید توجه کنید که لیپوساکشن برای کم کردن چربی های اطراف شکم انجام می‌شود. در حالی که تامی تاک برای سفت کردن و جمع کردن شکم بیمار استفاده می‌شود.

در جراحی ابدومینوپلاستی چربی های شکم تخلیه می‌شوند و پوست شل شده در ناحیه شکم هم برداشته خواهد شد. نکته بسیار مهم این است که در این جراحی پزشک شما تقارن مناسب و یکسانی را در اطراف شکم شما ایجاد خواهد کرد.

همچنین تامی تاک عضلات شکم را هم سفت خواهد کرد و شکل آویزان و بد فرم آن را هم از بین خواهد بود. می‌توان گفت که این روش در افرادی که دچار افتادگی شکم بعد از بارداری شده اند بسیار موثر تر از لیپوساکشن به تنهایی می‌باشد.

ابدومینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام عمل تامی تاک ابتدا پس از انجام بیهوشی های مختلف برشی در قسمت زیر شکم ایجاد می‌شود و بعد از برداشتن پوست و چربی اضافه و انجام کارهایی از قبیل متقارن سازی و سفت شدن عضلات، پوست شکم کشیده شده و با زدن بخیه های کوچک لبه هایی که برش خوردند به هم پیوند زده می‌شوند. باید بدانید که برای انجام عمل تامی تاک باید بیمار بیهوش ‌شود.

مزایا تامی تاک

قبل از دریافت عمل تامی تاک خوب است که از مزایای آن مطلع باشید تا بتوانید با خیالی راحت تر از این عمل استفاده کنید و روش درستی را برای بهتر شدن و زیباتر شدن بدن خود در نظر بگیرید. برخی از مزایای ابدومینوپلاستی عبارتند از:

  • دوره نقاهت بسیار کوتاه
  • بهبود فتق شکم
  • تغییر فرم و شکل شکم به حالت دلخواه بیمار
  • کاهش چربی های شکم
  • حذف ترکهای پوستی زیر ناف
  • برداشتن پوست اضافی و یا اسکار زخم های زیر ناف
  • اگر عضلات شکم به دلیل چاقی و یا زایمان از هم فاصله گرفته باشند، با این عمل به فرم سابق خود باز می‌گردند
  • شکم سفت تر و خوش فرم تر می‌شود
  • امکان انجام این عمل همزمان با لیپوساکشن وجود دارد
  • اگر کاهش وزن شدید داشتید و شکم شما دچار افتادگی شده، تامی تاک آن را به حالت قبل باز می‌گرداند.

انواع روش های انجام ابدومینوپلاستی

روش‌های ایده‌آل تامی تاک بر اساس آناتومی درونی بدن بیمار در توسط دکتر سهراب مرادی انجام می‌شود. همچنین محل و میزان پوست اضافی هم دارای اهمیت هستند. با توجه به این نکات، یکی از روش های زیر برای انجام تامی تاک انتخاب و انجام می‌شود.

مینی ابدومینوپلاستی

در این روش پوست اضافه در ناحیه زیر شکم یا همان ناف آویزان شده است را درمان می‌کند. با برداشتن پوست و بافت چربی اضافی از این ناحیه، بیماران می‌توانند خطوط شکم خود را بهبود بخشیده و از بین ببرند. همچنین شلی و برآمدگی در قسمت تحتانی شکم را هم درمان کنند. به طور معمول در این روش عضلات شکم درمان نمی‌شوند. الزاما طول برش مینی ابدومینوپلاستی کوتاهتر از ابدومینوپلاستی استاندارد نیست. معایب این روش این است که عضلات شکم ترمیم نمیشود و موقعیت ناف کمی به سمت پایین تغییر می کند .

ابدومینوپلاستی استاندارد

بهترین روش برای بهبود فرم شکم بعد از زایمان میباشد در این جراحی پوست اضافی به طور کامل برداشته میشود و همچنین از هم گسستگی عضلات شکم که بعد از بارداری یا نوسان وزن ایجاد میشود با ترمیم و سفت کردن ماهیچه های دیواره شکم اصلاح می شود. در این روش موقعیت ناف تغییر نمیکند. این رایج‌ترین نوع جراحی شکم بوده و ممکن است با توجه به انتظارات شما و تشخیص پزشک این روش با لیپوساکشن ناحیه پهلو برای نتایج بهتر ترکیب شوند.

ابدومینوپلاستی فلوردلیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

در افرادی که کاهش وزن شدید داشته اند پوست اضافه شکم را باید در دو جهت برداریم که علاوه بر برش عرضی زیر شکم برش طولی هم نیاز میشود و با اینکه اسکار جراحی قابل مشاهده میشود ولی در برخی افراد ناچارا باید با این روش جراحی شوند.

آیا نتیجه عمل ابدومینوپلاستی دائمی است؟

اولین بخشی که پس از افزایش وزن و یا حتی کاهش وزن دچار تغییر حالت می‌شود شکم ما است، در نتیجه برای اینکه فرم و شکل شکم شما پس از دریافت جراحی تامی تاک مانند سابق حفظ شود باید حتماً مراقب غذاهایی که می‌خورید و نیز وزن تان باشید.

اگر این مراقبت ها را انجام دهید فرم شکم شما قطعا بدون تغییر خواهد ماند. اما نگران نباشید زیرا ابدومینوپلاستی هرگز به حالت قبل باز نمی‌گردد. اما برای این که بتوانید تغییرات را درست مانند روز اول حفظ کنید، حتماً به توصیه های پزشکی تان توجه نمایید.

موضوع مهم دیگر هم این است که بعداز جراحی تامی تاک میتوان باردار شد و بعد از این عمل جراحی منعی برای بارداری وجود ندارد. ولی توصیه میشود اگر برنامه ای برای بارداری در زمان نزدیک دارید این جراحی را به بعد از آن موکول کنید.

اما در کل اولین چیزی که می‌تواند باعث ماندگاری نتایج عمل شما شود، مهارت و تخصص پزشک جراح شما می‌باشد. پس حتما در انتخاب جراح خوب ابدومینوپلاستی دقت لازم را داشته باشید.

 

جراح ابدومینوپلاستی در تهران

اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد که نتایج عمل جراحی شما ماندگار تر باشد و کمترین عوارض را بعد از عمل مشاهده کنید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به دکتر سهراب مرادی می‌باشد. ایشان با داشتن سابقه طولانی در زمینه جراحی های زیبایی و رضایت بسیار زیادی که توسط بیماران از ایشان ثبت شده است گزینه بسیار مناسبی برای دریافت تامی تاک می‌باشند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و وقت ویزیت با مطب ایشان و یا شماره 09127906020 تماس بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا