شینیون مو؛ تلفیق خلاقیت و زیبایی برای جلوه موها


قطعا برای اکثر خانم ها پیش آمده است که مراسمی پیشرو دارند و به دنبال مدل مویی جذاب براساس استایل و رنگ لباس خود باشند و ممکن است روزها یا هفته ها به دنبال یک مدل مو باشند و به آرایشگر خود مراجعه کنند و از او ایده بخواهند. قطعا اکثر آرایشگران و سالن داران مدل های مختلف شینیون مو را به شما پیشنهاد می کنند و علت آن هم این است که این سبک از حالت دهی موها دارای تنوع بسیاری هستند و براساس جدیدترین ژورنال ها و مجلات زیبایی انتخاب می شوند و با هر سبک مویی سازگار است. در ادامه مقاله به توضیح این سبک از استایل دهی موها و انواع آن میپردازیم و در پایان در ارتباط با راهنمای خرید وسایل شینیون مو صحبت می کنیم.

 

شینیون مو چیست؟

شینیون chignon به معنای گیس پشت سر است که به عبارتی دیگر به معنای ساخت مو با فرم و مدل خاص است. در گذشته این سبک، مثل امروزه نبود و فقط موها را به صورت ساده و معمولی در پشت سر می بستند. اما امروزه هنر شینیون گسترش بیشتری یافته و تبدیل به یک هنر و تکنیک بین سالن داران و آرایشگران شده است. امروزه بسیاری از سالن های زیبایی در زمینه شینیون مو تخصص دارند و به صورت تخصصی بر روی آن کار می کنند. این نوع سبک مو برای مراسمات و افراد مختلف کاربرد دارد، از کاربردهای این سبک مو می توان استفاده از آن برای عروسی، نامزدی، تولد و … نام برد.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، این مدل موها به دلیل تنوع زیاد بسیار در بین آرایشگران و سالن داران مورد استفاده قرار میگیرند. در ادامه با انواع شینیون مو آشنا میشویم.

انواع شینیون مو

حالم خوبه

سبک مدل مو شینیون امروزه برای اکثر مدل مو ها از قبیل موهای کوتاه، موهای بلند و فر و مجعد با سبک های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد و هر رنج سنی از خانم ها و دختران از آن برای استایل دهی مو های خود چه در مراسمات خصوصی یا عمومی استفاده می کنند.

 

1- شینیون کردن مو بلند و انواع آن

امروزه هر خانمی علاقه به داشتن موهای بلند دارد، چرا که این نوع موها با اندازه ای که دارند راحت تر شینیون می شوند و میتوان برای استایل دهی به آن از سبک های مختلف شینیون نظیر، دم اسبی، اروپایی، ساده، خطی و … استفاده کرد و تنها با استفاده از لوازم حالت دهنده مو از قبیل اسپری مو، چسب، واکس مو و … و شانه و برس تثبیت و استایل داد.

2- شینیون مو کوتاه

یکی از سبک هایی که فوق العاده میتواند به زیبایی موهای کوتاه کمک کند، استفاده از شینیون مو است. خانم هایی که دارای موهای کوتاه هستند می توانند از طریق این نوع حالت دهی مو و سبک های مختلف آن نظیر باز وبسته، پروتز، کلاسیک به زیبایی موهای خود کمک کنند.

3- موهای مجعد و فر

موهای مجعد و فر به دلیل داشتن حالت موجی شکل و مواج، بسیار در حالت استایل دهی شده با شینیون زیبا میشوند و این افراد میتوانند با تلفیق سبک مو خود با این نوع حالت دهی مو از قبیل حالت های مواج، رومی، بافت و … جلوه و زیبایی مو خود را بیشتر کنند.

حال که ما انواع سبک مدل های شینیون مو آشنا شدیم، بهتر است با لوازم مورد استفاده جهت داشتن یک مدل خوب آشنا شویم.

لوازم مورد استفاده برای شینیون کردن مو

قطعا هر روش و سبکی نیازمند یکسری وسایل اولیه و پیشرفته داره تا بتوانیم با آن مدل زیبایی داشته باشیم. سبک و مدل موهای شینیون مو از این قاعده مستثنی نیستند و برای داشتن مدلی مناسب از این سبک مو، نیازمند یکسری لوازم و تجهیزات شینیون مو هستیم. در ادامه به معرفی لوازمی که باید برای داشتن یک مدل مو شینیون شده مناسب داشته باشیم میپردازیم.

 

شانه و برس

قطعا یکی از اعضا جدانشدنی از تجهیزات آرایشی و زیبایی مو، شانه و برس های مختلف هستند که هر کدام از آن ها برای جنس و سایز مو مختلف استفاده می شود. از محصولات مورد تایید و مورد استفاده در صنعت شینیون مو می توان به شانه جورج کات، شانه حالت دهنده مو چنگالی، شانه بافت مو، برس سافیکس و برس پیچ اکسیژن اشاره کرد.

لوازم حالت دهنده مو

شینیون مو به دلیل داشتن حالت های مختلف که نیاز به تثبیت دارند باید با استفاده از لوازم حالت دهنده و تثبیت کننده مو از قبیل چسب مو، اسپری مو، واکس، ژل مو … ثابت شوند. نکته قابل توجه به هنگام استفاده از لوازم حالت دهنده مو این است که حتما از محصولات با کیفیت و مناسب مو خود استفاده کنید. چون به هر حال ممکن است مقدار بسیار کوچکی مواد شیمیایی در این نوع محصولات استفاده شده باشد و باعث شود به موهای شما آسیب بزند. شاید از برند ها و محصولات مورد اطمینانی که میتوان در این زمینه از آن ها استفاده کرد خرید محصولات اوسیس (osis+) مانند اسپری ولوم آپ، شاین، چسب تریل ویا محصولات حالت دهنده ای از قبیل تافت اسلیک، کاسپین و وزگیر های شینیون مانند وزگیر مو تی جی استفاده کرد.

مزایای حالت دهنده مو خوب

  • بسیار سبک و بدون ایجاد سنگینی
  • استفاده مواد گیاهی و ویتامین ها
  • بدون ایجاد چسبندگی در موها
  • عدم آسیب به ساختار مو

تجهیزات حرارتی مو

قطعا استفاده از یک وسیله حرارتی مخصوص مو مانند سشوار، فر کننده، اتو مو و … می تواند به جهت دهی و زیبایی موهای شما در سبک شینیون مو، بسیار کمک کند و باعث شود مدل موهای شما به خوبی تثبیت شده و خشک شوند.

در خصوص خرید لوازم حرارتی مو باید چند نکته حائز اهمیت از قبیل این نکته که حتما به هنگام خرید، اصالت کالا، گارانتی و قدرت آن و برند وسیله خود توجه کنید. از برندهایی که می توان به آن ها اطمینان کرد و محصولات آن ها را خریداری کرد می توان به برندهایی از قبیل رمینگتون، بابلیس، فیلیپس، پرومکس و… اشاره کرد.

لوازم اکسسوری مو

یکی از ابزار های ضروری در مدل شینیون مو می توان به کش، کلیپس، پروتز و گیره ها اشاره کرد. این نوع تجهیزات موجب می شوند که استایل مورد نظر شما به خوبی ثابت باشند و از بهم ریختگی آن ها جلوگیری کرد. یکی از لوازمی که می توان از آن در شاخه لوازم اکسسوری مو استفاده کرد انواع کش ماکارونی مناسب شینیون مو است.

قیمت وسایل شینیون مو

در خصوص قیمت انواع لوازم شینیون کردن مو نمی توان قیمت ثابتی را تعیین کرد زیرا این نوع محصولات دارای تنوع و ویژگی های مختلفی هستند و ترکیبی از وسایل استایل دهی خانگی و سالنی و پیشرفته هستند. دلیل دیگر در ارتباط با قیمت وسایل شینیون مو می توان این نکته را اشاره کرد که این محصولات براساس نوع کاربری، حجم، نوسانات بازار، برند سازنده و … تقسیم میشوند.

خرید اینترنتی لوازم شینیون مو

شاید برای شما سوال باشد، حال که متوجه شدیم مزایا و معایب محصولات شینیون مو چه مواردی هستند. اینگونه محصولات را از کجا بخریم تا هم از اصالت کالا مطمئن باشیم و هم قیمت محصولات در آنجا به صرفه تر باشد. ما به شما فروشگاه اینترنتی گیس بانو را معرفی می کنیم. این فروشگاه اینترنتی با داشتن سابقه 10 ساله در امر واردات و توزیع انواع محصولات شینیون مو توانسته است سهم بزرگی از فروش این نوع محصولات را داشته باشد.

تمامی محصولات در فروشگاه اینترنتی گیس بانو دارای گارانتی اصالت کالا بوده و در صورت نا رضایتی کاربران از محصول انتخابی حتی پس از مصرف تا دو هفته از زمان تحویل می توانند آن را پس داده و وجه پرداختی را پس بگیرند.

 

کلام آخر

در این مقاله در خصوص شینیون مو و انواع آن صحبت کردیم و در خصوص راهنمای خرید محصولات اورجینال و اصل آن به بحث و گفتگو پرداختیم. امیدواریم این مقاله بسیار برای شما کاربردی باشد، در انتها نظرات و پیشنهادات خود را درباره مدل های مختلف شینیون و لوازم آن در نظرات برای ما بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا