طرز استفاده درست از دستگاه سرخ کن مدل HD9270 فیلیپس


طرز کار با سرخ کن فیلیپس 9270

همه ما می دانیم که استفاده از روغن در غذا بسیار مضر بوده و سلامتی ما و خانواده مان را به خطر می اندازد و بیشتر پزشکان به این نکته تاکید می کنند که مصرف روغن در غذا های روزانه خود را به حداقل برسانید، چرا که بیشتر بیماری ها از مصرف بیش از حد روغن به سراغ ما می آیند.

با پیشرفت صنعت لوازم خانگی؛ لوازم برقی و مصرفی زیادی به بازار آمده اند، که بسیار کاربردی و کار راه بنداز می باشند. یکی از همین محصولات دستگاه سرخ کن بوده که بدون استفاده از روغن می تواند تمامی غذا های شما را در کم ترین زمان ممکن سرخ و آماده کند.

از با کیفیت ترین شرکت های تولید سرخ کن می توان به کمپانی مشهور و جهانی فیلیپس اشاره کرد؛ سرخ کن فیلیپس 9270 یکی از جدید ترین و به روز ترین دستگاه های تولید شده توسط شرکت Philips می باشد، که بسیار شیک و زیبا طراحی شده است و می تواند هر محیطی که در آن قرار بگیرد را زیبا و جذاب کند. خرید انواع محصولات فیلیپس را از اینجا تهیه کنید.

 

ویژگی های سرخ کن فیلیپس 9270

سرخ کن فیلیس مدل 9270 یکی از بی نظیر ترین سرخ کن های تولیدی شرکت فیلیس در کشور چین بوده که دارای توان مصرفی 2000 وات می باشد و به راحتی هر نوع ماده غذایی را در کم ترین زمان ممکن برای شما آماده می کند. همانطور که از نام این سرخ کن پیداست، جزو آن دسته از سرخ کن هایی می باشد که غذا را بدون روغن یا با روغن بسیار کم آماده می کند و بر اساس ظرفیتی که دارد کاملاً مناسب یک خانواده 5 نفره می باشد.

روش استفاده از سرخ کن فیلیپس 9270

اگر به تازگی دستگاه سرخ کن فیلیپس 9270 را خریداری کرده اید و از کار کردن با آن اطلاعی ندارید، اصلاً نگران نباشید چرا که ما در این مقاله قصد داریم طرز استفاده از سرخ کن فیلیپس 9270 را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به همراه سرخ کن فیلیپس یک عدد دفترچه راهنما قرار داده شده است و شما با مراجعه به آن می توانید به راحتی کار با دستگاه را آموزش ببینید.

در دفترچه این دستگاه برای طبخ هر خوراکی یک دمای مشخص در نظر گرفته شده است. و بسته به نوع طبخ خود، یخ‌ زده، سبزی ‌ها، گوشت و ترکیب آن‌ ها رنج دمایی و البته رنج حرارتی را مشخص کنید. دقت داشته باشید که نیازی نیست در هنگام پخت انواع خوراکی‌ها روغنی به دستگاه اضافه کنید.

بر روی بدنه دستگاه دکمه های لمسی تعبیه شده اند که شامل:

  • دکمه افزایش دما
  • دکمه کاهش دما
  • دکمه منو
  • منوهای از پیش تعیین شده
  • دکمه روشن/خاموش
  • دکمه کاهش زمان
  • دکمه افزایش زمان
  • نشانگر زمان
  • نشانگر دما
  • نشان MAX
  • دکمه آزادکردن سبد

تمامی این دکمه ها دارای نشانگر خاصی بر روی دستگاه می باشند که کار کردن با آن بسیار راحت بوده.

نحوه ااستفاده درست از دستگاه سرخ کن مدل 9270 فیلیپس

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این دستگاه بدون نیاز به روغن‌ کار می‌ کند. دقت کنید که تابه را با روغن، چربی سرخ‌ کردنی پر نکنید. و هرگز سطوح داغ را لمس نکنید و برای جابجایی از دستگیره استفاده کنید. همچنین این دستگاه فقط برای مصارف خانگی طراحی شده است. سرخ کن فیلیپس 9270 ممکن است هنگام استفاده برای اولین ‌بار مقداری دود تولید کند، که امری کاملاً طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. و برای استفاده از این سرخ‌ کن شما نیازی به‌ از قبل گرم ‌کردن دستگاه ندارید.

حال که تمامی این نکات را رعایت کردید، نوبت به روشن کردن و استفاده از سرخ کن فیلیپس 9270 است، شما باید در ابتدا دستگاه سرخ کن را به برق متصل کنید، البته باید دقت داشته باشید که برق شما نوسان نداشته باشد. سپس ماهیتابه یا سبد را با کشیدن آن از دستگاه خارج کنید. پیشنهاد میکنیم مقاله طرز استفاده از انواع دستگاه سرخ کن را مطالعه کنید.

 

مواد غذایی مورد نظر را داخل سبد بریزید. و همانطور که در بالا اشاره کردیم در دفترچه راهنما میزان درجه غذا یا مواد غذایی مورد نظر را تنظیم کنید. سرخ کن فیلیپس می‌تواند طیف وسیعی از مواد غذایی مختلف را آماده کند. در دفترچه این دستگاه در یک جدول، توضیحاتی در مورد نحوه و میزان استفاده از اقلام خوراکی داده شده است.

سپس ماهیتابه را با سبد دوباره داخل سرخ ‌کن فیلیپس قرار دهید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که هرگز تابه را بدون سبد در آن استفاده نکنید. تابه یا سبد را در حین استفاده و تا مدتی پس از آن لمس نکنید، زیرا بسیار داغ است.

دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا دستگاه روشن شود. و با فشردن دکمه افزایش یا کاهش دما می توانید دمای مورد نظر را انتخاب کنید. و دوباره برای شروع فرایند پخت، دکمه روشن/خاموش را فشار دهید. در طول پخت، دما و زمان به طور متناوب نشان داده می‌ شوند. آخرین دقیقه پخت بر حسب ثانیه شمارش معکوس می ‌شود.

در حین پخت، اگر قصد دارید زمان پخت یا درجه حرارت را تغییر بدهید، دکمه بالا یا پایین مربوط به هر کار را فشار دهید. برای توقف فرایند پخت، دکمه روشن/خاموش، و برای ازسرگیری پخت ‌و پز برای ادامه فرایند پخت، دکمه روشن/خاموش را دوباره فشار دهید.

هنگامی که ظرف را بیرون می‌ آورید، دستگاه به طور خودکار در حالت مکث قرار می‌ گیرد. فرایند پخت ‌و پز با قرار دادن ظرف و سبد ادامه می ‌یابد. برای تغییر واحد دما از سانتیگراد به فارنهایت یا روش دیگر در سرخ‌ کن خود، دکمه بالا و پایین دما را فشار دهید. اگر به مدت 30 دقیقه زمان پخت مورد نیاز را تنظیم نکنید، دستگاه به دلایل ایمنی به طور خودکار خاموش می ‌شود.

وقتی زنگ تایمر را می‌ شنوید، زمان پخت سپری شده است. و همچنین می ‌توانید فرایند پخت ‌و پز را به‌صورت دستی نیز متوقف کنید. برای این کار لازم است فقط دکمه On/Off را فشار دهید.

و در آخر تابه را بیرون بیاورید و بررسی کنید که آیا مواد آماده هستند یا خیر. برای حذف مواد کوچک (مثلاً سیب‌زمینی سرخ شده)، سبد را از تابه خارج کنید، ابتدا درب را بلغزانید و سپس دکمه آزادکردن سبد را فشار دهید.

پس از فرایند پخت، تابه، سبد، محفظه داخلی و مواد داغ هستند بسته به نوع مواد موجود در سرخ‌ کن، ممکن است بخار از تابه خارج شود و شما گاهی بوی عجیبی استشمام کنید. محتویات سبد را در یک کاسه یا روی یک بشقاب خالی کنید.

خرید سرخ کن مدل HD9270 فیلیپس

شما برای خرید سرخ کن فیلیپس مدل 9270 می توانید به فروشگاه اینترنتی دومینو کالا مراجعه کنید، سایت دومینو کالا با به روز ترین سرخ کن ها و سایر لوازم برقی در خدمت مشتریان عزیز خود می باشد. و تمامی تلاش خود را می کند، تا در کم ترین زمان ممکن بهترین محصول را به دست شما برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا