طرز تهیه اسلایس شکلاتی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله


طرز تهیه اسلایس شکلاتی

اسلایس شکلاتی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی نرم و لطیف دارد و با روش‌های مختلف و مواد متنوعی درست می‌شود، این کیک خوش طعم و پرطرفدار را می‌توانید به عنوان یک دسر جذاب و شیک برای پذیرایی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه اسلایس شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای کیک
سفیده تخم مرغ ۵ عدد
آرد ۹۰ گرم
شکر ۹۰ گرم
بکینگ پودر ۲ و نیم گرم معادل ۲/۱ قاشق چای خوری
شکلات رنده شده ۱۰۰ گرم
مواد لازم برای کرم پاتیسیر
زرده تخم مرغ ۵ عدد
شکر ۱۰۰ گرم
شیر ۵۰۰ میلی لیتر
نشاسته ذرت ۵۰ گرم
مواد لازم برای گلیز
شیر ۳۰ گرم
کره ۳۰ گرم
شکلات ۸۰ گرم

طرز تهیه اسلایس شکلاتی

مرحله اول

برای طرز تهیه اسلایس شکلاتی ابتدا تخم مرغ‌ها را بشکنید و داخل ظرفی بریزید و سفیده‌های آن را جدا کنید و داخل ظرف دیگری بریزید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شوند و سپس سفیده‌ها را با همزن بزنید تا از لختگی خارج شوند و حجم آن‌ها کمی بیشتر شود.

مرحله دوم

سپس مقداری شکر را به شکل بارانی و کم کم روی سفیده‌های تخم مرغ بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و مخلوط به شکل قله خمیده درآید و فرم بگیرد بیشتر از این مخلوط را هم نزنید چون در نهایت کیک خشک می‌شود.

مرحله سوم

بعد مقداری آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا سبک و یکدست شود و سپس بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند بعد مقداری شکلات را با رنده ریز رنده کنید و به ترکیب آرد اضافه کنید و با هم خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم

سپس ترکیب آرد را طی ۲ تا ۳ مرحله و کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی به شکل دورانی و در یک جهت به آرامی هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و مخلوط تشکیل شده بافت یکدست و صاف و با غلظت مناسب داشته باشد.

مرحله پنجم

بعد کف سینی فر یا قالب مورد نظر را چرب کنید و یک کاغذ روغنی در قالب قرار دهید و سپس مایع کیک را داخل قالب بریزید و قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله ششم

اگر از فر برقی استفاده می‌کنید دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در فر بپزد و سطح آن طلایی شود بعد از این زمان قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود.

مرحله هفتم

بعد از این که کیک کاملاً خنک شد قالب را برگردانید و کیک را به آرامی از داخل قالب بیرون بیاورید و کاغذ روغنی را از آن جدا کنید و کیک را داخل ظرف دیگری قرار دهید و سپس با یک پارچه بپوشانید تا کیک کاملاً سرد و خنک شود.

مرحله هشتم

سپس کیک را با برش‌های افقی به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و کنار بگذارید بعد کرم پاتیسیر و گلیز را برای فیلینگ روی کیک درست و تهیه کنید، برای درست کردن کرم پاتیسیر زرده‌های تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و با همزن هم بزنید.

مرحله نهم

وقتی زرده‌ها از لختگی خارج شدند و بافت آن‌ها یک دست شد مقداری شکر دانه ریز را به آن‌ها اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود و بافت مخلوط تشکیل شده کرمی شود سپس نشاسته الک شده را روی مواد بریزید و هم بزنید.

مرحله دهم

سپس مقداری شیر گرم را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً بافت یک دستی تشکیل شود و بعد ظرف مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام مخلوط را هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد سپس کرم را از الک رد کنیم و داخل یک ظرف بریزید.

مرحله یازدهم

برای این‌که کرم پاتیسیر شکلاتی داشته باشید می‌توانید به نصف مقدار کرم ۵۰ گرم شکلات اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و کنار بگذارید تا خنک شود سپس کرم پاتیسیر را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سرد و خوش طعم شود.

مرحله دوازدهم

بهتر است کرم را از شب قبل آماده کنید و در یخچال قرار دهید تا کاملا جا بیفتد و در هنگام استفاده طعم بهتری داشته باشد، در این فاصله گلیز را آماده کنید برای درست کردن گلیز مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید و کره را به آن اضافه کنید.

مرحله سیزدهم

سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود و کاملاً با شیر مخلوط و یکدست شود بعد ظرف مخلوط را از روی حرارت بردارید و شکلات را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات کاملا حل شود و ترکیب یکدست و صافی تشکیل شود.

مرحله چهاردهم

سپس ظرف را کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی سرد شود و بعد در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود بعد مقداری خامه قنادی را داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا خوب فرم بگیرد و جای پره‌های همزن روی خامه باقی بماند.

مرحله پانزدهم

بعد کرم پاتیسیر را که آماده کرده بودید و کاملا خنک شده است به خامه فرم گرفته اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست و کرمی شوند بعد روی هر لایه کیک را با شیر مرطوب کنید و سپس روی آن مقداری از کرم را بزنید.

مرحله شانزدهم

سپس کرم را کاملاً روی سطح کیک پخش کنید و با یک لیسک سطح آن را صاف کنید و بعد گلیز شکلاتی روی کرم بریزید و پخش کنید و سپس لایه بعدی کیک را که سطح آن را با شیر مرطوب کرده‌اید روی لایه اول قرار دهید و بعد روی آن کرم بمالید.

مرحله هفدهم

بعد مقداری هم گلیز اضافه کنید و لایه سوم کیک را روی آن‌ها قرار دهید و دوباره با کرم و گلیز روی سطح آن را بپوشانید سپس کیک را به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال و یا دو ساعت در فریزر قرار دهید تا کیک خودش را بگیرد و سفت و منسجم شود.

مرحله هجدهم

بعد از این مدت کیک را از یخچال بیرون بیاورید و اطراف آن را با کاتر برش بزنید تا کاملاً صاف و مرتب شود و سپس کیک را به شکل و اندازه‌های دلخواه برش بزنید و به دلخواه و با سلیقه خودتان با پودر یا خلال پسته و مغز گردوی خرد شده تزئین کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا