طرز تهیه اسنک مرغ و بادمجان، یک شام لذت‌بخش و جدید


طرز تهیه کفتا کباب خوشمزه به روش لبنانی مرحله به مرحله

طرز تهیه کفتا کباب کفتا کباب یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه خانگی است که اصالت آن متعلق به کشور لبنان …

طرز تهیه آش ترش عدس ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه آش ترش عدس آش ترش عدس یکی از انواع آش‌های خوشمزه و ساده است که با روش‌های مختلف و مواد متنوعی …

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ کباب تابه ای مرغ از غذاهای ساده و بسیار خوشمزه ایرانی است که با روش های بسیار …

طرز تهیه اسنک مرغ و بادمجان, دستور پخت اسنک مرغ و بادمجان

اسنک مرغ و هویج یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع و به روش‌های مختلف و با مواد متنوع آماده و تهیه می‌شود و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است این پیش غذای خوش طعم طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه اسنک مرغ و بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد برای ۴ نفر
ران و سینه مرغ ۱ عدد
برگ بو ۱ عدد
نمک و زردچوبه ۱ قاشق چای خوری از هر کدام
فلفل سیاه و پاپریکا ۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
آب ۲ لیوان
بادمجان ۲ عدد
ریحان ۱ دسته
پیازچه ۵ عدد
سیر ۱ حبه
فلفل سبز تند ۱ عدد
ادویه دود ۲ قاشق چای خوری
پودر کره ۱ قاشق چای خوری
لیمو ترش تازه نصف ۱ عدد
سس مایونز ۲ قاشق غذا خوری
سس خردل ۱ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا به مقدار دلخواه
نان تست به مقدار مناسب

طرز تهیه اسنک مرغ و بادمجان

مرحله ۱: آماده‌سازی مرغ با ادویه‌ها و پیاز

ابتدا ران و سینه مرغ را داخل یک قابلمه بریزید و بعد چند برگ بو را به آن اضافه کنید و سپس نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا راهم روی تکه‌های مرغ بریزید و یک پیاز را پوست بگیرید و بشورید و به ۴ قسمت تقسیم کنید و روی مواد بریزید.

مرحله ۲: پخت مرغ با سیر

سپس چند حبه سیر را هم پوست بگیرید و بشورید و در قابلمه بیندازید و بعد مقداری آب روی همه مواد بگیرید و در قابلمه را ببندید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا مرغ‌ها به مدت یک ساعت خوب بپزند و طعم‌دار شوند.

مرحله ۳: کباب کردن بادمجان روی گاز یا در فر

در این فاصله بادمجان‌ها را بشورید و خشک کنید و روی گاز آن‌ها را کباب کنید سعی کنید که کلاهک سبز بادمجان‌ها کنده نشود تا بعد از کباب کردن بادمجان‌ها راحت‌تر بتوانید آن‌ها را پوست بگیرید، بادمجان‌ها را در فر هم می‌توانید کباب کنید.

مرحله ۴: خرد کردن مرغ و بادمجان پس از پخت

بعد از این که بادمجان‌ها کباب شدند پوست آن‌ها را بگیرید و در اندازه‌های کوچک خرد کنید و داخل میکسر یا خرد کن بریزید، مرغ‌ها را هم که خوب پخته شده‌اند از قابلمه بیرون بیاورید و استخوان‌های آن‌ها را جدا کنید و گوشت مرغ‌ها را داخل میکسر بریزید.

مرحله ۵: اضافه کردن ترکیبات گیاهی به مخلوط

بعد مقداری ریحان تازه را تمیز بشورید و خشک کنید و به مواد داخل میکسر اضافه کنید همینطور چند ساقه پیازچه را هم تمیز بشورید و بعد از این که خشک شدند داخل میکسر بریزید سپس یک عدد فلفل سبز تند شسته شده را هم به مواد اضافه کنید.

مرحله ۶: افزودن ادویه‌ها و آب لیمو به مخلوط

سپس مقداری ادویه دود روی مواد بریزید و بعد پودر کره را به مواد اضافه کنید و سپس یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید و از وسط نصف کنید و آب آن را بگیرید و به مخلوط مواد اضافه کنید و بعد مقداری سس مایونز را هم روی مواد بریزید.

مرحله ۷: میکس کردن تمامی مواد برای یکدستی بافت

بعد مقداری سس خردل به ترکیب مواد اضافه کنید و در میکسر را ببندید و همه مواد را با هم کاملاً مخلوط و میکس کنید تا بافت یکدستی تشکیل شود و عطر و طعم همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند سپس مخلوط تشکیل شده را در ظرف دیگری بریزید.

مرحله ۸: تهیه ساندویچ با استفاده از مخلوط آماده

سپس مقداری از مخلوط مواد را روی یک نان تست قرار دهید و پخش کنید تا تمام سطح آن را بپوشاند و بعد به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان مقداری پنیر پیتزا روی مواد بریزید و پخش کنید تا اسنک‌ها بعد از پخت کشدار و خوش طعم‌تر شود.

مرحله ۹: پخت و تثبیت ساندویچ

بعد یک نان تست دیگر را هم روی مواد اسنک قرار دهید و کمی با دست نان‌ها را به فشار دهید تا سفت شوند و مواد اسنک از داخل آن‌ها بیرون نریزد سپس همه مواد را به همین ترتیب بین نان تست‌ها بریزید و پخش کنید و اسنک‌ها را آماده کنید.

مرحله ۱۰: تزیین و سرو اسنک مرغ و بادمجان

سپس نان‌های تست را در ساندویچ ساز بگذارید و اجازه دهید تا آماده شود و بعد از آن اسنک‌های آماده شده را از ساندویچ ساز بیرون بیاورید و با چاقوی تیز از وسط برش دهید و با سلیقه خودتان با سس کچاپ و یا سس مایونز آن‌ها را تزئین کنید. در آخر اسنک مرغ و بادمجان را به عنوان یک پیش غذای خوش طعم همراه با انواع مخلفات و دورچین برای پذیرایی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا