طرز تهیه اسکندر کباب خوشمزه و سنتی مرحله به مرحله


طرز تهیه آبگوشت قنبید خوشمزه و سنتی مرحله به مرحله

طرز تهیه آبگوشت قنبید آبگوشت قنبید یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر قم می باشد، …

طرز تهیه سالاد مرغ خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد مرغ سالاد مرغ یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده …

طرز تهیه قلیه میگو خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه قلیه میگو قلیه میگو یکی از غذاهای خوشمزه و دریایی ایرانی اصیل است، که اصالت آن به شهرهای جنوبی کشور باز …

طرز تهیه اسکندر کباب با گوشت چرخی فیلم تهیه اسکندر کباب طرز تهیه اسکندر کباب با مرغ بهترین اسکندر کباب تهران اسکندر کباب استانبول طرز تهیه سس اسکندر کباب قیمت اسکندر کباب در ترکیه

اسکندر کباب یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و دلچسب ترکیه‌ای است که طعمی بی‌نظیر و عالی دارد و به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی تهیه و درست می‌شود، این کباب خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب و شیک و پرطرفدار است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسکندر کباب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت فیله گوساله ۵۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
روغن زیتون ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری
کره ۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی برای پوره ۴ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
فلفل سبز ۴ عدد
گوجه فرنگی برش داده شده ۲ عدد
نان بربری به مقدار لازم
ماست به مقدار دلخواه
جعفری و نعناع و ریحان به مقدار دلخواه
خیار شور به مقدار دلخواه

طرز تهیه اسکندر کباب

مرحله اول

برای تهیه اسکندر کباب ابتدا گوشت فیله گوساله را به شکل ورقه‌های خیلی نازک برش بزنید، می‌توانید از گوشت نازک نواری شده هم استفاده کنید، همینطور می‌توانید به جای گوشت از مرغ یا گوشت چرخ شده هم برای درست کردن اسکندر کباب ترکیه‌ای استفاده کنید.

مرحله دوم

سپس پیازها را پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز رنده کنید و آب آن‌ها را بگیرید و روی گوشت‌ها بریزید، بعد مقداری روغن زیتون هم روی گوشت‌ها بریزید و کمی هم فلفل سیاه و یا به دلخواه خودتان فلفل قرمز به گوشت‌ها اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد همه مواد را با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم آن‌ها با هم ترکیب شود و سپس روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا گوشت‌ها استراحت کنند و مزه ‌دار شوند، در این فاصله سس غذا را آماده و درست کنید.

مرحله چهارم

برای سس، در یک تابه مقداری کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود و بعد رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و با هم سرخ شوند، سپس گوجه‌ها را که از قبل شسته‌اید با رنده ریز رنده کنید.

مرحله پنجم

بعد گوجه‌های پوره شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا کمی آب آن‌ها کشیده شود و سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و تفت دهید و بعد درب ظرف را ببندید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه مواد با هم بپزند.

مرحله ششم

سپس در یک تابه کوچک مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و چند برش گوجه فرنگی را در آن سرخ کنید و کنار بگذارید و بعد چند فلفل درسته را هم در روغن داغ سرخ کنید و بعد از تابه بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

مرحله هفتم

بعد یک تابه چدنی را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، می‌توانید از تابه تفلون هم استفاده کنید، سپس کمی روغن در آن بریزید و وقتی روغن داغ شد، گوشت‌ها را که مزه‌دار شده‌اند در آن تفت دهید و سپس برگردانید و طرف دیگر را هم سرخ کنید.

مرحله هشتم

دقت کنید چون گوشت‌ها را خیلی نازک برش زده‌اید و با آب پیاز هم نرم شده‌اند خیلی زود می‌پزند، بعد از این که گوشت‌ها خوب سرخ و مغز پخت شدند، آن‌ها را از روی حرارت بردارید و سپس مقداری نان بربری را در اندازه‌های کوچک خرد کنید.

مرحله نهم

بعد نان‌ها را در یک ظرف مناسب سرو بریزید و سپس مقداری کره را در یک ظرف کوچک به روش بن‌ماری و روی حرارت کتری ذوب کنید و بعد روی نان‌ها بریزید و هم بزنید تا به خورد آن‌ها برود سپس سس گوجه فرنگی را روی نان‌ها بریزید.

مرحله دهم

حالا گوشت‌ها را روی سس بریزید و بعد برش‌های گوجه فرنگی و فلفل سرخ شده را هم روی گوشت‌ها و اطراف آن‌ها بچینید و سپس با توجه به ذائقه و به دلخواه خودتان می‌توانید دوباره مقداری کره ذوب شده روی گوشت‌ها و گوجه‌ و فلفل‌ها بریزید.

مرحله یازدهم

بعد روی ظرف اسکندر کباب را با چند برگ جعفری و نعناع و ریحان تازه تزئین کنید و مقداری ماست سفت را در ظرف دیگری بریزید و مقداری مغز گردو خرد شده روی آن بریزید و چند خیار شور را هم حلقه‌ای خرد کنید و در ظرف بریزید. در آخر اسکندر کباب را همراه با پلو زعفرانی و سالاد و ماست و خیار شور و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا