طرز تهیه اسکون پیتزایی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


طرز تهیه جوجه کباب یونانی مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه جوجه کباب یونانی جوجه کباب یونانی یکی از کباب های خاص و خوشمزه کشور یونان است که با رسپی های متنوعی …

طرز تهیه بلدرچین شکم پر مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه بلدرچین شکم پر بلدرچین شکم پر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست …

طرز تهیه ماهی پرتقالی به روش مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه ماهی پرتقالی ماهی با سس پرتقال یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست …

طرز تهیه اسکون پیتزایی , دستور پخت اسکون پیتزایی

اسکون پیتزایی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی سریع و راحت و با مواد میانی متنوع و مختلفی آماده و تهیه می‌شود اسکون‌ها بافتی مابین نان و شیرینی دارند و به نان‌هایی که در تهیه آن‌ها از خمیر مایه استفاده نمی‌شود گفته می‌شوند. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه اسکون پیتزایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد ۳۰۰ گرم معادل ۲ و نیم لیوان
کره ۱۰۰ گرم
شیر ۱۸۰ گرم معادل ۱ لیوان سر خالی
سرکه یا آب لیمو ترش تازه ۲ قاشق غذا خوری
نمک ۲/۱ قاشق چای خوری
شکر ۱ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
پنیر چدار یا گودا ( ۳ ورق) پنیر چدار یا گودا
ژامبون خرد شده ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای رنگی ۴/۱ از هر کدام
پیازچه ۳ تا ۴ عدد
پاپریکا و آویشن و ادویه ۴/۱ قاشق چای خوری از هر کدام

طرز تهیه اسکون پیتزایی

مرحله ۱: تهیه مواد خشک

ابتدا آرد را الک کنید تا سبک و یکدست شود و سپس به آن مقداری نمک و شکر را به آن اضافه کنید و کاملاً با هم ترکیب کنید بعد بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و هم بزنید سپس ادویه‌ها که شامل پاپریکا و پودر آویشن هستند را به آرد اضافه کنید.

مرحله ۲: درست کردن باتر میلک

سپس مواد خشک را کاملاً با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند و بعد ترکیب آرد را کنار بگذارید سپس برای درست کردن باتر میلک مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید و کمی آب لیمو ترش تازه و یا سرکه را به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله ۳: خرد کردن سبزیجات

به جای باتر میلک می‌توانید از نصف مقدار آن شیر و یا خامه استفاده کنید، سپس باتر میلک را کنار بگذارید بعد مقداری پیازچه و فلفل دلمه‌ای‌های رنگی را تمیز بشورید و خشک کنید و سپس آن‌ها را به شکل نگینی و ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله ۴: خرد کردن ژامبون و اضافه کردن کره

سپس مقداری ژامبون را به شکل نگینی و در اندازه‌های دلخواه خرد کنید و بعد مقداری کره که داخل یخچال کاملاً سفت و سرد شده است را رنده کنید و به ترکیب آرد اضافه کنید و با نوک انگشت ورز دهید و با هم مخلوط کنید تا به شکل نان خشک شود.

مرحله ۵: اضافه کردن سبزیجات و ژامبون

بعد فلفل دلمه‌ای سبز، قرمز و زرد را که خرد کرده‌اید روی ترکیب آرد و کره بریزید و با هم مخلوط کنید سپس ژامبون‌ها را هم به ترکیب مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقدار هر کدام را بیشتر بریزید.

مرحله ۶: اضافه کردن باتر میلک و ورز دادن خمیر

سپس باتر میلک را که آماده کرده بودید روی مواد بریزید و خمیر را جمع کنید توجه کنید که خمیر را زیاد ورز ندهید چون به روغن می‌افتد، سعی کنید برای جمع کردن خمیر دست‌هایتان را آردی کنید و خمیر را روی یک سطح صاف آرد پاشی شده قرار دهید.

مرحله ۷: اضافه کردن پنیر و باز کردن خمیر

بعد مقداری پنیر گودا یا چدار را که داخل فریزر کاملاً یخ زده‌اند خرد کنید و به مواد اضافه کنید پنیر را می‌توانید در هنگامی که بقیه مواد را داخل آرد می‌ریختید هم اضافه کنید، سپس خمیر را کمی با دست ورز دهید و بعد روی سطح صاف باز کنید.

مرحله ۸: فرم دادن و برش زدن به خمیر

خمیر را با دست به قطر ۱ تا ۲ سانتی‌متر روی سطح کار به شکل دایره یا مستطیل باز کنید سپس روی خمیر را با فرچه با مقداری خامه رومال کنید تا خامه کاملاً سطح خمیر را بپوشاند و بعد آن را به شکل مثلث و یا مستطیل های هم اندازه برش بزنید.

مرحله ۹: آماده سازی خمیر برای پخت

سپس داخل سینی فر یا قالب مورد نظر را کاغذ روغنی قرار دهید و برش‌های خمیر را با فاصله در آن بچینید بعد سینی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خمیرها کاملا خودشان را بگیرند و عطر و طعم مواد با هم خوب مخلوط شود.

مرحله ۱۰: پختن خمیر در فر

بعد از این زمان سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا خمیرها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپزند، ۵ دقیقه آخر را می‌توانید از دمای گریل به تنهایی استفاده کنید.

مرحله ۱۱: تهیه سس

در این فاصله می‌توانید سس را آماده کنید برای درست کردن سس مقداری سس کچاب را داخل یک ظرف بریزید و به همان اندازه سس مایونز اضافه کنید سپس به مقدار مساوی سس خردل را هم بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله ۱۲: سرو کردن اسکون پیتزایی

بعد از این که خمیرها پختند سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید و سپس اسکون پیتزایی را از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید و روی آن را با سس مخصوص تزئین کنید و در ظرف مناسب سرو بچینید. در آخر اسکون پیتزایی را همراه با سالاد و انواع دورچین و مخلفات به عنوان یک پیش غذای خوش طعم سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا