طرز تهیه امگشت پلو خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


طرز تهیه خورش آلو اسفناج خوشمزه به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش آلو اسفناج این خورش، یک خورش اصیل ایرانی است که با اسفناج و آلو طبخ می شود. این خورش را …

طرز تهیه خورش مسما کدو سبز خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش مسما کدو سبز خورش کدو سبز را بسیاری با نام کدو مسما می‌شناسند. یکی از خورش‌های ساده و اصیل ایرانی، …

طرز تهیه سالاد بادمجان به روش ترکیه ای مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد بادمجان سالاد بادمجان یکی از انواع سالادهای خوشمزه و رایج کشور ترکیه است که با رسپی های متنوعی درست می …

طرز تهیه امگشت با ماهی امگشت پلو خوزستان طرز تهیه امگشت پلو با تن ماهی مگشت پلو با شوید طرز تهیه امگشت خوزستانی طرز تهیه مگشت پلو غذای جنوبی طرز تهیه پلو ماهی عربی امگشت با مرغ

امگشت پلو از غذاهای خوشمزه و ساده استان های جنوبی ایران است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه امگشت پلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۳ پیمانه
تن ماهی ۲ عدد
پیاز ۴ عدد
سیر ۳ حبه
کشمش ½ لیوان
شوید خشک ۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
فلفل قرمز و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه امگشت پلو

مرحله اول

برای تهیه امگشت پلو با تن ماهی در ابتدای کار برنج را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و ۱ قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم تا دانه های برنج خرد نشوند، سپس اجازه می دهیم برنج یک ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

در همین حین تن ماهی را درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ۲۰ دقیقه بجوشند. پس از گذشت این زمان تن ها را باز می کنیم و درون صافی می ریزیم تا روغن اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله ۲ تا از پیازها را به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم، سپس داخل یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا سیرها را درون تابه رنده کرده و یک دقیقه تفت می دهیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به تابه اضافه کرده و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود.

مرحله پنجم

در این مرحله تن ها را به همراه زعفران دم کرده به تابه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا مواد ترکیب شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه یک قابلمه بزرگ را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله ششم

۱ قاشق نمک به آب اضافه کرده و صبر می کنیم تا جوش بیاید، سپس برنج را می شوییم و به آب جوش می افزاییم. پس از گذشت ۸ تا ۱۰ دقیقه برنج را آبکشی می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب کمی روغن می ریزیم.

مرحله هفتم

برای ته دیگ یک لایه نان یا سیب زمینی اسلایس شده در کف قابلمه قرار می دهیم، سپس یک لایه برنج روی ته دیگ می ریزیم. در ادامه مقداری شوید خشک روی برنح می پاشیم، سپس مقداری از مخلوط تن ماهی روی آن میریزیم.

مرحله هشتم

مواد را به همین ترتیب درون قابلمه می ریزیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و اجازه می دهیم برنج ۴۵ دقیقه دم بکشد. در همین حین پیازهای باقیمانده را به صورت خلالی یکدست خرد می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک تابه روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. در ادامه مقداری زردچوبه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا پیاز طلایی شود.

مرحله دهم

حالا کشمش را اضافه کرده و یک دقیقه تفت می دهیم، سپس دارچین را اضافه کرده و پس از مخلوط کردن مواد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. پس از اینکه برنج دم کشید، آنرا درون دیس می ریزیم و با پیاز داغ و کشمش تریین می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا