طرز تهیه انرژی بار، خوشمزه و بسیار مقوی برای میان وعده


طرز تهیه شیرینی رسپیری ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی رسپیری شیرینی رسپیری یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و نرم و لطیف دارد و …

طرز تهیه کنسرو ذرت به روش خانگی + فوت و فن کامل

طرز تهیه کنسرو ذرت یکی از انواع چاشنی‌های خوشمزه، پرطرفدار و لذیذ است که برای درست کردن غذاهای متنوع و سالادهای مختلف، همینطور …

طرز تهیه کیک کدو حلوایی خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک کدو حلوایی کیک کدو حلوایی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که برای شب یلدا بسیار مناسب …

طرز تهیه انرژی بار

انرژی بار یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه، پرطرفدار، مقوی و لذیذ است که به روش‌های مختلف با مغزیجات متنوع با توجه به ذائقه و سلیقه افراد مختلف درست می‌شود و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است، این شیرینی خوش طعم را می‌توانید خیلی راحت درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه انرژی بار در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
خرما بدون هسته ۵۰۰ گرم
کرم لوتوس یا ارده یا کره بادام زمینی ۳ قاشق غذا خوری
مغز و خلال پسته یا مغز گردو خرد شده نصف پیمانه
شکلات تلخ ذوب شده نصف فنجان
پرک بادام و مغز فندق خرد شده نصف پیمانه

طرز تهیه انرژی بار

مرحله ۱: برش دادن و جدا کردن هسته خرماها

ابتدا با یک چاقوی تیز خرما را از یک طرف برش دهید، هسته آنها را جدا کنید و از وسط باز کنید لازم نیست که خرماها را نصف کنید فقط از وسط باز کنید، بعد از آن داخل یک ظرف قرار دهید، سپس کاغذ روغنی را روی یک سطح صاف پهن و باز کنید.

مرحله ۲: چیدن خرماها روی کاغذ روغنی

سپس خرماهای باز شده را روی کاغذ روغنی بچینید، طوری که گوشت خرماها به سمت بالا قرار بگیرد بعد از آن که همه خرماها را روی کاغذ روغنی پشت سر هم چیدید و سطح آن پر شد کاغذ روغنی دیگری را روی خرماها قرار دهید و باز کنید.

مرحله ۳: له کردن خرماها با وردنه و تشکیل یک لایه از آن‌ها

بعد با یک وردنه کوچک روی کاغذ روغنی بکشید، تا خرماها کاملاً له شوند، به هم بچسبند و بافت آنها یکدست شود، سپس کاغذ روغنی رویی را از روی خرماها بردارید و کنار بگذارید، حالا یک لایه خرما دارید که به هم چسبیده‌اند و در کنار هم یک لایه منسجم را تشکیل داده‌اند.

مرحله ۴: ریختن کرم لوتوس در ظرفی کوچک و بن ماری کردن آن

سپس مقداری کرم لوتوس را داخل یک ظرف کوچک بریزید، ظرف را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا کرم لوتوس ذوب شود و بافت آن کاملاً یکدست شود، به جای کرم لوتوس می‌توانید از ارده یا کره بادام زمینی استفاده کنید.

مرحله ۵: اضافه کردن کرم لتوس ذوب شده به خرماها و پخش کردن روی آن‌ها

بعد از این که کرم لوتوس یا ارده یا کره بادام زمینی را کاملاً ذوب کردید سپس با یک قاشق آن را روی خرما بریزید و کاملاً پخش کنید تا سطح خرماها را بپوشاند و به شکل یک لایه با ضخامت مناسب روی خرماها قرار بگیرد، مقدار استفاده از کرم لوتوس بستگی به ذائقه خودتان دارد.

مرحله ۶: ریختن مغزیجات مختلف روی لایه کرم لوتوس

بعد از آن مقداری مغز پسته و خلال پسته را روی کرم لوتوس بریزید و پخش کنید تا سطح آن را بپوشاند، به جای استفاده از مغز پسته می‌توانید از مغز گردوی خرد شده یا مغز بادام هندی خرد شده استفاده کنید، به مقدار مناسب و به دلخواه خودتان روی لایه کرم لوتوس بریزید.

مرحله ۷: ذوب کردن شکلات تلخ به روش بن ماری

سپس مقداری شکلات تلخ را داخل یک ظرف کوچک بریزید و به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگهدارید تا شکلات ذوب شود و بافت آن کاملاً یکدست شود، بعد از آن شکلات ذوب شده را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله ۸: اضافه کردن شکلات ذوب شده روی مغزیجات

بعد از آن شکلات ذوب شده را روی مغزیجاتی که ریخته بودید، بریزید تا سطح مغزیجات را بپوشاند و به شکل یک لایه شکلاتی روی مغزیجات قرار بگیرد، سپس اجازه دهید تا لایه شکلاتی کمی خودش را بگیرد و سفت شود، در این صورت همه مواد کاملا به هم می‌چسبند.

مرحله ۹: نوع و مقدار استفاده از شکلات برای انرژی بار

دقت کنید که حتماً از شکلات تلخ استفاده کنید چون شیرینی این انرژی بار به وسیله خرما تهیه می‌شود و نیازی به شیرینی بیشتر نیست مقدار استفاده از شکلات ذوب شده هم بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، می‌توانید یک لایه نازک یا با ضخامت بیشتر روی مواد بریزید.

مرحله ۱۰: اضافه کردن پرک بادام و مغزیجات دیگر روی لایه شکلاتی

بعد از آن اجازه دهید تا لایه شکلاتی کمی خودش را بگیرد و منسجم شود، سپس روی آن مقداری پرک بادام و مغز فندق خرد شده که از قبل آماده کرده‌اید بریزید و پخش کنید مقدار استفاده و نوع مغزیجات بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، زمان دهید تا شکلات کاملا سفت شود.

مرحله ۱۱: قرار دادن انرژی بار در یخچال و استراحت آن

بعد از آن انرژی بار را با کاغذ روغنی زیر آن داخل یک ظرف قرار دهید و ظرف را در یخچال یا فریزر بگذارید ،سپس اجازه دهید تا انرژی بار به مدت دو تا سه ساعت در یخچال بماند و کاملاً خودش را بگیرد و بافت آن سفت و منسجم شود که به راحتی برش داده شود.

مرحله ۱۲: برش دادن انرژی بار و چیدن آن در ظرف مناسب

وقتی کا انرژی بار خوب خودش را گرفت و جا افتاد ظرف آن را از یخچال بیرون بیاورید، سپس انرژی بار را در اندازه و شکل مناسب و به دلخواه خودتان با چاقوی تیز برش بزنید، بعد چند برش از انرژی بار را داخل یک ظرف مناسب سرو بچینید. در آخر انرژی بار را به عنوان یک میان وعده خوش طعم و پرطرفدار یا یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای داغ سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا