طرز تهیه اورفا کباب خانگی؛ راهنمایی کامل برای پخت یک کباب ترکی اصیل


طرز تهیه اورفا کباب

اگر به دنبال یه دستور پخت ساده و لذیذ برای تهیه اورفا کباب هستید، در جای درستی قرار دارید. طرز تهیه اورفا کباب با ترکیبی از مواد ساده و ادویه‌جات خوش عطر، غذایی رو می‌سازه که همه رو به وجد میاره. این غذا رو می‌تونید به عنوان یه شام خوشمزه یا در مهمانی‌ها سرو کنید. حالا بریم سراغ مواد لازم با چند تغییر جزئی تا غذایی یونیک و خاص داشته باشیم.

برای تهیه اورفا کباب خوشمزه و خانگی، اول پیاز رو رنده کن و آبش رو بگیر. بعد گوشت چرخ‌کرده، پیاز، پودر سیر و پیاز، جعفری و شوید خرد شده، پودر نان سوخاری، تخم‌مرغ و ادویه‌جات رو با هم توی یه کاسه بزرگ مخلوط کن و خوب ورز بده. اگه وقت داری، مواد رو یک ساعت تو یخچال بذار تا مزه‌دار شن. بعد مواد رو به شکل کباب‌های دوکی درآور و توی تابه گریل که با کمی کره یا روغن داغ شده، بذار و از هر طرف چند دقیقه‌ای بپزشون. در آخر، کباب‌ها رو با گوجه و فلفل کبابی و کنار یه دونه کته و نارنج میل کن. نوش جان!

مواد اصلی مقدار
گوشت گوسفند چرخ کرده ۷۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
پیاز خرد شده ۱ عدد
سایر مواد مقدار
پودر سیر و پیاز ۲ قاشق غذاخوری
برگ جعفری و شوید تازه خرد شده ۴ قاشق غذاخوری
پودر نان سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زیره سیاه، پاپریکا، پول بیبر به مقدار لازم

طرز تهیه اورفا کباب

مرحله ۱: آماده‌سازی پیاز

ابتدا پیاز را رنده کنید و سپس به دقت آب آن را بگیرید تا کاملا خشک شود. این کار باعث می‌شود کباب شما در هنگام پختن شکل بهتری داشته باشد و از هم نپاشد.

مرحله ۲: ترکیب مواد

گوشت چرخ‌کرده را در یک کاسه بزرگ بریزید. به آن پیاز رنده‌شده، پودر سیر و پیاز، برگ‌های جعفری و شوید تازه خرد شده، پودر نان سوخاری، تخم مرغ، و همه ادویه‌ها را اضافه کنید.

مرحله ۳: ورز دادن گوشت

حالا باید دستکش به دست کنید و شروع به ورز دادن مخلوط گوشت و مواد کنید. به خوبی تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. هر چه مواد بیشتر و بهتری ورز داده شوند، کباب‌ها منسجم‌تر و یکدست‌تر می‌شوند.

مرحله ۴: استراحت مواد

اگر زمان کافی دارید، می‌توانید مواد را درون کاسه‌ای پوشانده و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شوند. این استراحت به ترکیب بهتر طعم‌ها کمک می‌کند.

مرحله ۵: گرم کردن تابه گریل

تابه گریل را با کمی کره یا روغن چرب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا کاملا داغ شود.

مرحله ۶: شکل دادن به کباب‌ها

از مخلوط گوشتی به اندازه‌ی یک نارنگی کوچک بردارید و به آرامی در دستان خود به شکل دوک یا گرد مانند شامی فرم دهید.

مرحله ۷: پخت کباب‌ها

کباب‌ها را یک به یک در تابه گریل بچینید. اجازه دهید هر طرف کباب به مدت چند دقیقه بپزد تا طلایی و کمی ترد شود، سپس آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز به همین شکل پخته شود.

مرحله ۸: نظارت بر پخت

در حین پخت، کباب‌ها را دائماً در تابه حرکت دهید تا از سوختن آن‌ها جلوگیری شود و همه جوانب به طور مساوی پخته شوند.

مرحله ۹: سرو کردن

کباب‌های آماده شده را در ظرفی مناسب قرار دهید. این کباب‌ها را می‌توانید همراه با گوجه و فلفل کبابی، کته، و نارنج سرو کنید. نوش جان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا